Skocz do zawartości

Extra 330s GreatPlanes - odbudowa.


blackriver

Rekomendowane odpowiedzi

Temat do odbudowy :rotfl: :

 

Obraz001.jpg

 

Widok ogólny kadłuba...

 

Obraz002.jpg

 

Wyłamane podwozie, wręga akku i silnikowa...

 

Obraz003.jpg

 

Pozostałości wręgi silnikowej...

 

Obraz004.jpg

 

Uszkodzenia bocznej struktury kadłuba za spływem skrzydeł...

 

Obraz005.jpg

 

Próby klejenia poprzedniego pilota... :D

 

lista "to do":

 

- oczyszczenie kadłuba z resztek folii

- usuniecie śladów klejenia, oczyszczenie elementów z resztek kleju CA i żywicy

- na podstawie oryginalnych elementów odtworzenie wręgi silnikowej i mocowania podwozia ze sklejki lotniczej 3 mm i balsowo-olchowej

- wycięcie uszkodzonych fragmentów bocznej struktury kadłuba i zastąpienie nowymi wstawkami z odpowiednio dobranej balsy + wzmocnienie rowingiem węglowym na CA miejsc łączenia

- wymiana podłużnic balsowych na węglowo balsowe (węgiel 5x0,5 + balsa 3 mm i zeszlifowanie do wymaganej grubości)

- po ustaleniu geometrii na "stole montażowym" wklejenie poprzecznych elementów wyłamanych wręg elementami węglowymi + owinięcie połączeń nitkami rowingu

 

Ufffff ... no to do wiosny... :crazy: :crazy:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Mój początek modelarstwa przypadający na ostatni sierpień zaczął się od kupienia modelu spalinowego na allegro , rozbiciu go a następnie zalogowaniu się na tym forum. Teraz mam jeszcze dwa elektryki , jeden z EPP a drugi z depronu i nimi udało mi się już polatać. Ale model w kilku częściach smętnie patrzy z szafy. Umieściłem już wątek w dziale "Warsztat" http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=11282 Możę dorzuciłbyś coś od siebie? Ta technika owijania rowingiem. Czy rowing to są nici węglowe? Może to by się nadało w moim modelu w kilku częściach? Niestety umiejętności techniki modelarskiej nie nabywa się tak szybko jak umiejętności nawiązywania bliskich kontaktów trzeciego stopnia z kretami. :lol2:

 

Pozdrawiam - Darek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20081214.jpg

 

Wymiana połamanych listew w środkowej części kadłuba na węglowe, na to dopiero pójdzie balsa. btw i tak muszę to odkleić, bo nie sprawdziłem geometrii kadłuba, a nie chcę tego później naciągać geodetycznie :oops: , zdjęcie do kitu, ale to Nokia :crazy: .

 

edit.

 

Wolno do przodu się posuwa remont :? , w "między czasie" (jakaś godzina) wyciąłem sobie Ultrona 3D, deprona "przestrzennego" z planów ultralajta , to ten gość od Guppy'ego. Napęd Zenith 8x4 + 11 Pulso + 800 mAh 2s, cztery serwa futaby i corona, powinno wyjść ok 350-370 g. Strasznie szybko z depronu się robi ;D , ale i tak wolę balsę :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.