Skocz do zawartości

Ultrafly Outrage 3d


joyo

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Właśnie szukam sobie "podchoinkowego" prezentu i znalazłem ten modelik. Prawdę mówiąc przyglądam mu się już od dłuższego czasu i mocno się nad nim zastanawiam. Szukam bowiem modelu do nauki akrobacji, odpornego na lekkie upadki, którym bym mógł sobie spokojnie lądować np. w trawie bez większych konsekwencji i który by nie był shockiem :wink: . Padło na Outrage'a (ewentualnie Furious tego samego producenta, choć bardziej skłaniam się ku temu pierwszemu, bo podobno jest "łagodniejszy" w locie).

I tutaj pytanie do Was - czy ktoś już miał przyjemność latać tym modelem i mógłby podzielić się opinią nt. tego samolotu?

Bardzo też mnie zastanawia prawdziwość stwierdzenia że (jak mówi producent) można nim latać przy wietrze dochodzącym do 8mph.

Nie będę tez oszukiwał że mocno kusi też cena - 210zł link do sklepu

Czy model jest wart tych pieniędzy?

 

Będę bardzo wdzięczny za jakiekolwiek sugestie.

Pozdrawiam.

Gość Anonymous
Opublikowano

jak masz odpowiednio duży silnik i umiejętności to możesz latać i przy huraganie :P

Opublikowano

Ja bym raczej odradzał, model z opisu wydaje się "super", ale budowa... żadych wzmocnień węglowych czy choćy jakichkolwiek innych. Nie myślałeś nad zrobieniem własnego modelu, oczywiście z planów ? Zajeło by Ci to może więcej czasu niż kupno ale wszystko zrobiłbyś sam miałbyś duuuużo większą frajdę gdybyś zrobił coś sam fajnego i co by latało. Na tym forum jest pełno planów, zaraz czgoś poszukam i Ci zapodam, pomyśl nad tym.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Bardzo też mnie zastanawia prawdziwość stwierdzenia że (jak mówi producent) można nim latać przy wietrze dochodzącym do 8mph.

Nim mozna latac nawet przy 90 mph - pod warunkiem, ze wieje na zewnatrz a Ty latasz na hali (solidnej - bo moze odleciec)

Opublikowano
Ja bym raczej odradzał, model z opisu wydaje się "super", ale budowa... żadych wzmocnień węglowych czy choćy jakichkolwiek innych. Nie myślałeś nad zrobieniem własnego modelu, oczywiście z planów ? Zajeło by Ci to może więcej czasu niż kupno ale wszystko zrobiłbyś sam miałbyś duuuużo większą frajdę gdybyś zrobił coś sam fajnego i co by latało. Na tym forum jest pełno planów, zaraz czgoś poszukam i Ci zapodam, pomyśl nad tym.

Pozdrawiam

 

Swoje zdanie na temat tego modelu czerpię głównie z for oraz z tego opisu:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=407738

W opisie producenta zainteresowało mnie te 8mph, bo to lekki model - stąd moje pytanie tego dotyczące.

Co do budowy własnego modelu - całe wakacje poświęciłem na takie coś . Szkoda mi poszycia żeby pakować się w trawę tym modelem dlatego szukam czegoś z pianki. Gdybym miał wystarczająco dużo czasu żeby zrobić sobie coś ciekawego z depronu pewnie bym to zrobił, lecz niestety go nie posiadam wcale :(

Oglądałem filmiki z lotu tym modelem i wydawało się że to fajne latadełko - stąd moje zainteresowanie.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Szkoda mi poszycia żeby pakować się w trawę tym modelem

 

Paweł dorób sobie nary do twojego "Speeda" i masz czyste lądowanie na śniegu, pod warunkiem że śnieg będzie.

Po obejrzeniu twojej relacji z budowy, jestem pewien że za jeden wieczór masz narty gotowe.

Co do tego dwupłatowca, jak masz ochotę na niego to go sobie kup, bo inaczej to chyba się nie dowiesz jak to jest

z tym wiatrem. Nie jest problemem samo latanie przy silniejszym wietrze, niebezpieczne są zawirowania nisko nad

ziemią, te są w stanie nawet ciężkie modele zwalić przy lądowaniu.

Opublikowano
jak masz odpowiednio duży silnik i umiejętności to możesz latać i przy huraganie :P

 

Taaa jasne.

 

Solidny wiatr to nie tylko opór dla samolotu ale także ogromne zawirowania powietrza gdzie dosłownie rzuca nam modelem we wszystkie strony. Lądowanie przy silnym wietrze to już nie lada wyzwanie a byle mocniejszy podmuch może nam zrobić podpałkę do pieca.

Opublikowano

Witam

Miałem do czynienia z modelami firmy Ultrafly (Cessna 182 i Mustang) i z mojego doświadczenia wiem, że są one bardzo dobrze wykonane i świetnie sprawują się w powietrzu :lol: . Skrzydła są jak najbardziej wzmocnione prętem szklanym, jedyny słaby punkt który warto zmienić to mocowanie skrzydeł do kadłuba które jest raczej delikatne i po pierwszym twardszym lądowaniu puszcza. Warto zamiast fabrycznego zastosować kołki i gumę, traci się co prawda na estetyce ale jest to rozwiązanie o wiele solidniejsze. Ogólnie zestawy Ultrafly przypominają raczej zestawy typu "kit" tyle że ze styropianu, wymagają dość sporo pracy ale efekt jest potem znakomity.

Pozdrawiam Radek.

Gość Anonymous
Opublikowano
jak masz odpowiednio duży silnik i umiejętności to możesz latać i przy huraganie :P

 

Taaa jasne.

 

Solidny wiatr to nie tylko opór dla samolotu ale także ogromne zawirowania powietrza gdzie dosłownie rzuca nam modelem we wszystkie strony. Lądowanie przy silnym wietrze to już nie lada wyzwanie a byle mocniejszy podmuch może nam zrobić podpałkę do pieca.

 

 

 

Ale latać się da :P

Opublikowano
Ale latać się da

Tak - jasne - odleci niekontrolowany z wiatrem ....

Idea latania takim modelem jest taka, ze masz pelna kontrole w kazdym ulamku sekundy, a nie "jakos to bedzie" ...

Opublikowano

Bardzo dziękuję za wszelkie sugestie. Decyzja zapadła - biorę go :wink:

Jak tylko go będę już miał i cokolwiek będzie się działo - oczywiście poinformuję :)

Pozdrawiam!

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam po przerwie! :D

Model już dawno dostałem więc wziąłem się do roboty :)

Oto krótka relacja z montażu:

 

Takie pudełko sobie przyszło...

dsc07965wz3.jpg

... a to w nim...

dsc07968de9.jpg

Drobiazgi...

dsc07969vj4.jpg

Mocowanie wręgi silnikowej, które średnio mi się podobało (za bardzo silnik wystawał jak na moje preferencje estetyczne :) )

dsc07973hd6.jpg

... dlatego postanowiłem zrobić swoje mocowanie, równoległe do oryginalnego:

dsc07979dq9.jpg

Tak to wyglądało z kołpakiem:

dsc07983lg2.jpg

Wycinka miejsca pod serwo lotek:

dsc07985bo5.jpg

Następnie wziąłem się za mocowanie sterów:

dsc07989kw2.jpg

...

dsc08000fl0.jpg

Przyszła pora na serwa sterów kierunku i wysokości. Niestety jak przymierzałem serwa (HXT900) jak "Bozia przykazała" (czyt. mocowaniami na zewnątrz) - strasznie wystawały. Chciałem wprowadzić trochę więcej estetyki, dlatego serwa zamocowałem w ten sposób:

dsc08003fy2.jpg

Potem zaczęło się planowanie co i gdzie upchać. Wyszło coś takiego:

dsc08018fi7.jpg

... no i wystarczyło już tylko skleić połówki kadłuba:

dsc08027it8.jpg

Oklejanie:

dsc08032gd8.jpg

cd...

dsc08034uo4.jpg

Oklejony kadłub:

dsc08036wy7.jpg

Przymiarki płatów:

dsc08041nb4.jpg

Klejenie stateczników (widoczny pręt węglowy dany przeze mnie na krawędzi natarcia statecznika pionowego, bez którego statecznik był strasznie wiotki):

dsc08045bd8.jpg

Już prawie koniec...

dsc08050hz8.jpg

No i w końcu Outrage w całej okazałości: :)

dsc08063nr4.jpg

dsc08069km9.jpg

dsc08070ao2.jpg

dsc08073lt1.jpg

dsc08078gu7.jpg

 

W tym miejscu chciałem bardzo serdecznie podziękować Koledze Jackowi ( jacek LP ) za silnik (szkoda że nie udało się z odbiornikiem :( ) oraz liczne, nieocenione porady - dzięki!

 

Samolocik będzie latał 'na setupie':

-silnik Emax CF 2822 (39g),

-śmigiełko jeszcze nie wiem, ale coś z: 8x4, 9x5, 10x6, 9x4.7SF;

-regulator wow rc 25A (25g),

-3x HXT900 (3x9g),

-odbiornik Hitec HFS-05MS (9g),

-pakiet na dzisiaj to wow rc 1300mAh (112g), lecz planuję zakup jakiegoś 800mAh.

 

Sam samolot w tym momencie waży 296g bez pakietu (nie jest lekko, ale myślałem że będzie gorzej). Jest w wersji z metalowymi popychaczami (można też zastosować popychacze z pręta węglowego, lecz wolałem go wykorzystać do wzmocnień).

Na dzień dzisiejszy (bez latania) mogę stwierdzić, że:

-instrukcja to lekki "śmiech na sali" (najpierw każą sklejać połówki kadłuba a potem wycinać otwory pod serwa). Bardzo mało opisów słownych (praktycznie wcale) i w wielu miejscach trzeba się zdać na swoje wyczucie.

-model jest strasznie delikatny, ale w końcu to prawie shockflyer :)

-jest przepiękny i nie mogę się doczekać oblotu, który nastąpi jak tylko studia pozwolą :lol: . Z pewnością dam znać!

 

Mam nadzieję że przyda się opis przyszłym właścicielom tego pięknego modeliku :)

 

Pozdrawiam!

Opublikowano

Hej

Super modelik i opis. Przymierzam się do jego zakupu, ale rozważam jeszcze Furious 3D z linka, który podałeś na rcgroups.

Właściwie to zawiesiłem się na doborze silniczka. Próbuję zmierzyć się z tym tematem od jakiegoś czasu, jednak bez efektów.

Dlatego chciałbym zapytać, które combo TowerPro z UH będzie pasować do tego modelu:

- 2408-21T czy

- 2409-18T (a może 12T).

Staram się wyważyć moc i obroty i dopasować jakoś do opisywanego emaxa ale nie pasuje mi to za bardzo. Gdzie mogę znaleźć opis jak dobierać silnik (obroty, moc, ciąg) do wagi modelu, stylu latania, itp, bo chciałbym sobie to w przyszłości sam dobierać. Wiem, że to nie ten dział, ale chciałem skorzystać z okazji i zadać to pytanie przy doborze do tego modelu?

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

Opublikowano
Hej

Super modelik i opis. Przymierzam się do jego zakupu, ale rozważam jeszcze Furious 3D z linka, który podałeś na rcgroups.

Właściwie to zawiesiłem się na doborze silniczka. Próbuję zmierzyć się z tym tematem od jakiegoś czasu, jednak bez efektów.

Dlatego chciałbym zapytać, które combo TowerPro z UH będzie pasować do tego modelu:

- 2408-21T czy

- 2409-18T (a może 12T).

Staram się wyważyć moc i obroty i dopasować jakoś do opisywanego emaxa ale nie pasuje mi to za bardzo. Gdzie mogę znaleźć opis jak dobierać silnik (obroty, moc, ciąg) do wagi modelu, stylu latania, itp, bo chciałbym sobie to w przyszłości sam dobierać. Wiem, że to nie ten dział, ale chciałem skorzystać z okazji i zadać to pytanie przy doborze do tego modelu?

Będę wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam

 

Witam!

Jeżeli interesują Cię setupy na jakich latają ludzie tym modelem (a jest to praktycznie bliźniak furious'a), to tutaj jest bardzo fajny temat KLIK . Można zobaczyć na jakich silniczkach ludzie latają tym modelem i nie tylko.

Nie jestem specem od dobierania silników, ale warto spojrzeć jeszcze na specyfikację silnika dedykowanego do tych modeli: B/06/10 . Zwróć uwagę na masę - 42g. Ja osobiście baardzo mocno sugerowałem się masą i stąd wybór - 2822, który waży 39g :)

Pozdrawiam.

Opublikowano

Dzięki za odpowiedź. Niestety HC nie posiada w ofercie silniczków Ultrafly, a ponieważ Twój argument dotyczący wagi do mnie przemawia zamówię silniczek, który Ty zastosowałeś w swoim modelu (6$ w HC).

Daj znać na jakim latasz śmigle.

 

Pozdrawiam

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.