Jump to content
Sign in to follow this  
AQUARIUS_ML

F.A.C. TRAINER

Recommended Posts

Witam wszystkich w moim ulubionym dziale. Postanowiłem i ja dorzucić tu coś od siebie. Niewielkie balsowe gumówki (elektryki) mają niezwykły urok. Przyjemnie się je ogląda i przyjemnie buduje. Kilka udało mi się popełnić, ale nigdy oblatać – jakoś tak czasu brak. Poza tym zawsze chciałem potrenować na jakimś prostym niezawodnym modeliku, najlepiej, żeby nie był to zwykły patyk ze skrzydłami, ale jednak jakaś prosta kratownica z poszyciem z japonki. Po obejrzeniu tego  filmu na kanale maxifliart (autora chyba nie trzeba tu nikomu przedstawiać) postanowiłem zbudować ten właśnie modelik i jak się skończy ta nieszczęsna zaraza, to udać się na parę godzin na lotnisko i spokojnie z dzieciakami go oblatać. No i może jeszcze parę innych zaległych modeli…

Wracając do budowy – konstrukcja balsowa, klejona na patex express, pokryta japonką 9g i papierem pek polimers. Kratownica kadłuba sprawia wrażenie b. solidnej. Całość pokryta lakierem nitro i przymocowana na parę dni do deski do wysezonowania. Używam lakieru Vidaron. Cellon moim zdaniem mocniej napręża japonkę i za szybko wysycha przy oklejaniu.   Na razie jest tyle:

 

FAC-trainer-1-low.jpg

FAC-trainer-2-low.jpg

FAC-trainer-3-low.jpg

FAC-trainer-4-low.jpg

FAC-trainer-5-low.jpg

FAC-trainer-6-low.jpg

FAC-trainer-7-low.jpg

FAC-trainer-8-low.jpg

FAC-trainer-9-low.jpg

FAC-trainer-10-low.jpg

 

Acha gdyby ktoś chciał korzystać z załączonego do filmu planu, to trzeba uważać, bo skrzydła nie są na nim tej samej długości i nie wiem, czy to celowy zabieg czy błąd skanu lub wydruku. Ja zrobiłem identyczne.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Godzinę temu, AQUARIUS_ML napisał:

Witam wszystkich w moim ulubionym dziale. Postanowiłem i ja dorzucić tu coś od siebie. Niewielkie balsowe gumówki (elektryki) mają niezwykły urok. Przyjemnie się je ogląda i przyjemnie buduje. Kilka udało mi się popełnić, ale nigdy oblatać – jakoś tak czasu brak. Poza tym zawsze chciałem potrenować na jakimś prostym niezawodnym modeliku, najlepiej, żeby nie był to zwykły patyk ze skrzydłami, ale jednak jakaś prosta kratownica z poszyciem z japonki. Po obejrzeniu tego  filmu na kanale maxifliart (autora chyba nie trzeba tu nikomu przedstawiać) postanowiłem zbudować ten właśnie modelik i jak się skończy ta nieszczęsna zaraza, to udać się na parę godzin na lotnisko i spokojnie z dzieciakami go oblatać. No i może jeszcze parę innych zaległych modeli…

Wracając do budowy – konstrukcja balsowa, klejona na patex express, pokryta japonką 9g i papierem pek polimers. Kratownica kadłuba sprawia wrażenie b. solidnej. Całość pokryta lakierem nitro i przymocowana na parę dni do deski do wysezonowania. Używam lakieru Vidaron. Cellon moim zdaniem mocniej napręża japonkę i za szybko wysycha przy oklejaniu.   Na razie jest tyle:

Acha gdyby ktoś chciał korzystać z załączonego do filmu planu, to trzeba uważać, bo skrzydła nie są na nim tej samej długości i nie wiem, czy to celowy zabieg czy błąd skanu lub wydruku. Ja zrobiłem identyczne.

Bardzo ładny model.Plan z AeroFred dla porównaniaF.A.C._Trainer_Plan.pdf

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja właśnie chyba ten plan mam, tylko trochę go prostowałem w photoshopie i przygotowałem do wydruku na A4

FAC Trainer A4.pdf

Niestety nie mogę się dokopać opisu do tego modelu. Więc wznios zrobiłem trochę na oko i przy naciąganiu poszycia na skrzydłach dałem delikatne skręcenie końcówek - mam nadzieję, że będzie dobrze.

 

Przy okazji testuję różne techniki krycia. Czerwony papier kładłem na klej w sztyfcie. Japonkę klasycznie lakierem i pędzelkiem. Skrzydła lakierowałem miękkim pędzlem, a stateczniki pstryknąłem aerografem. Drugi sposób mnie rozczarował, bo papier zrobił się chropowaty a i pokrycie nie wyszło jednolite - nie polecam.

Macieju (jeśli mogę się tak zwrócić) - skąd bierzesz gumę do modeli, bo z tego co widzę to TAN sport jest w polskich sklepach niedostępna?

Share this post


Link to post
Share on other sites
38 minut temu, AQUARIUS_ML napisał:

No ja właśnie chyba ten plan mam, tylko trochę go prostowałem w photoshopie i przygotowałem do wydruku na A4

FAC Trainer A4.pdf 526 kB · 0 pobrań

Niestety nie mogę się dokopać opisu do tego modelu. Więc wznios zrobiłem trochę na oko i przy naciąganiu poszycia na skrzydłach dałem delikatne skręcenie końcówek - mam nadzieję, że będzie dobrze.

 

Przy okazji testuję różne techniki krycia. Czerwony papier kładłem na klej w sztyfcie. Japonkę klasycznie lakierem i pędzelkiem. Skrzydła lakierowałem miękkim pędzlem, a stateczniki pstryknąłem aerografem. Drugi sposób mnie rozczarował, bo papier zrobił się chropowaty a i pokrycie nie wyszło jednolite - nie polecam.

Macieju (jeśli mogę się tak zwrócić) - skąd bierzesz gumę do modeli, bo z tego co widzę to TAN sport jest w polskich sklepach niedostępna?

Na planie jest podany wznios o wartości 1,5 inch na końcówkach skrzydeł.A guma do modeli z za oceanu....SAMS......Bardzo drogo ale.....modele latają.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 minut temu, AQUARIUS_ML napisał:

Wznios spory - rzeczywiście teraz widzę na planie. Dałem mniejszy, zobaczymy.

Końcówki muszą być powyżej osi śmigła.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam

Marcin na zdjęciu widzę śmigło 5'' Guillow's.Zamień je na inne,jest ciężkie i trudno będzie model zbalansować. Polecam IGRA 6''.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model zmontowany. Statecznik poziomy mimo sezonowania nieco się zwichrował. Za radą Macieja założyłem mu śmigło Igra. Z gumą pelikan (na razie tylko taką mam) waży 14 gramów.

 

20200508_115421_low.thumb.jpg.960c262fff5ed3f5e90030947c456693.jpg

20200508_234733_low.thumb.jpg.ba33240b5b8b740350693c1f96cbba4e.jpg20200508_234743_low.thumb.jpg.3a8d56fcbe3d3b181896b4b58df218e4.jpg20200508_234802_low.thumb.jpg.2b28854dcebd1bb602ae1f7b9981c9f7.jpg

 

 

Do kręcenie gumy zmontowałem sobie takie ustrojstwo z  nieśmiertelnego radzieckiego "Konstruktora" - zostało mi z dzieciństwa trochę blaszek i zębatek.. Przełożenie mam 1:3 więc trochę się trzeba namachać, ale za to elektronika mierzy obroty😉:

 

20200218_210636_low.thumb.jpg.2d80ea13e301249cf556cd826ba9629c.jpg20200218_210735_low.thumb.jpg.b2d8b0542a00756c22e1b0395cce00e7.jpg

 

Oblot mam nadzieję niebawem.

  • Like 1
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam.

Model bardzo ładny,kółka,kabina i reszta.Pod statecznik poziomu wkleił bym listwę 1,5mm ale pewnie sklejony element więc kąta ujemnego nie będzie.Guma ..... wkręcić dużo obrotów się nie da więc i lot krótki.Alternatywą gumki z papierniczego,brązowe.Dobre do napędu i......nie pękają.I ta przekładnia......rewelacja!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I poleciał. Dzisiaj w końcu znalazłem troszkę wolnego czasu i ulotniłem model. Na okoliczność zmajstrowałem sobie takie wygodne stanowisko startowe, które zamierzam używać do kolejnych modeli:

 

1172641827_20200611_144950_low.thumb.jpg.1d916a7472698a0d6e8a8bb6b1357cb2.jpg

 

Regulacja dosyć prosta - środek ciężkości udaje się ustawić odginając golenie podwozia, na wysokość dokleiłem kawałek pcv do trymowania. Nie mam przyzwoitej gumy, więc loty dosyć krótkie po dwadzieścia kilka sekund, ale lata fajnie🙂

 

20200611_152945_low.thumb.jpg.a0304821dd6d9ab5ae66f4ed848b40cb.jpg

 

 

20200611_160906_low.thumb.jpg.04260f5c3a0a230db3c1970d59531633.jpg

 

To był mój gumówkowy debiut! A korzystając z wolnego popołudnia i ładnej pogody oblatałem też model Comper Swift. Ciężko było go wyważyć - strasznie był ciężki na ogon, ale w końcu poleciał. Czasy nie rewelacyjne, ale lata 😉

 

20200611_172509_low.thumb.jpg.3c56f5cf85a4a133353a06b0d5253ec2.jpg

 

 

Filmiki z lotów:

 

 

 

 

 

 

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, AQUARIUS_ML napisał:

I poleciał. Dzisiaj w końcu znalazłem troszkę wolnego czasu i ulotniłem model. Na okoliczność zmajstrowałem sobie takie wygodne stanowisko startowe, które zamierzam używać do kolejnych modeli:

Regulacja dosyć prosta - środek ciężkości udaje się ustawić odginając golenie podwozia, na wysokość dokleiłem kawałek pcv do trymowania. Nie mam przyzwoitej gumy, więc loty dosyć krótkie po dwadzieścia kilka sekund, ale lata fajnie🙂

To był mój gumówkowy debiut! A korzystając z wolnego popołudnia i ładnej pogody oblatałem też model Comper Swift. Ciężko było go wyważyć - strasznie był ciężki na ogon, ale w końcu poleciał. Czasy nie rewelacyjne, ale lata 😉

Filmiki z lotów:

 

 

 

Miło że gumówki rozpoczęły kolejny sezon!!!!Loty ciekawe ale......zmiana gumy polepszy ich długość lotu.Czekan na lot Compera

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.