Linux Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Nie jestem jeszcze obcykany w modelarstwie, ale sprawdź środek ciężkości modelu, czy nie wypada on w złym miejscu. Rzuć model z ręki i powiedz czy też skręca ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 jeśli w locie ślizgowym bez napędu model sie nieobraca i nie skreca to ewidentnie działanie mam moment obrotowy od silnika - zbyt mocny silnik i za duże śmiglo . Do proby zdejmij smigło a dołóż np nakretki na wał aby środek cięzkości sie nieprzemieścił Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Kup mniejszy silnik. Ja w swoim blade epp miałem http://perfecthobby.pl/detale.html?id=384 tego axi. Zapas ciągu jest celujący. Na pewno na niego nie będziesz narzekał. :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian G. Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Witam z powrotem ... posiedziałem wczoraj trochę dłużej nad modelem ... i udało mi się zniwelować ten problem ... a mianowicie ... sprawdzając wyważenie modelu w różnych środkach ... odkryłem przeciwwagę na lewym skrzydle (model lekko zachodził na lewo), zniwelowałem tą niedogodność wycinając otwór na końcu prawego skrzydła i wkładając tam monetę o nominale 20gr i zaklejając otwór... model nadal przechylał się w stronę lewą lecz o mały stopień ... regulując wychylenie silnika (prawo + dół ... jak to we większości przypadków) u mnie nie tak ... lecz 2 stopnie prawo oraz 2 góra! ... wyregulowało to jego ciąg, gdy włączę silnik, ciąg reguluje przeciwwagę skrzydła z lewej strony na prawą dając w efekcie punkt zero ... model jest wreszcie stabilny i leci idealnie prosto! aktualnie założone mam śmigło 10x47 które sprawuje się wręcz idealnie, lecz sprawdzając jego osiągi mimo waszych uwag założone zostało śmigło 12x3 i 12x6 i model nadal latał dzisiaj perfekcyjnie... dzisiaj był jego pierwszy poprawny oblot ... Dziękuję wszystkim za uwagi i sugestie ... Mam pytanie: Jaka jest różnica w doborze śmigła? czy większe śmigło nie powoduje wzrostu efektywności lotu modelu? czy nie pogarsza czegoś? jaka różnica jest między małym a dużym śmigłem ? ... P.S. Silnik jest w sam raz Wagi modelu nie jestem wstanie podać ze względu na brak takowej wagi ... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Ciekawe rzeczy po raz xx :mrgreen: Jeśli jedno skrzydło było by cięższe to model nie kręcił by się dookoła własnej osi a latał by bokiem, cięzszym skrzydłem do dołu :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barabasz Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Witam, a wystarczyłoby przełożyć baterię na drugą stronę kadłuba - zawsze to jedna moneta więcej w kieszeni :wink: Wesołych Świąt! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Amoath Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Witam,a wystarczyłoby przełożyć baterię na drugą stronę kadłuba - zawsze to jedna moneta więcej w kieszeni :wink: Wesołych Świąt! Po co przełożyć jak można przesunąc o te 3-4mm Pozdrawiam i Wesołych Świat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Barabasz Opublikowano 25 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 Po co przełożyć jak można przesunąc o te 3-4mm Zawsze można przesunąć, ale co to ma wspólnego z wyważeniem poprzecznym :shock: ? Chyba, że prawa fizyki się zmieniły a ja ominąłem ten ten wykład , to zwracam honor... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian G. Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2008 a wystarczyłoby przełożyć baterię na drugą stronę kadłuba - zawsze to jedna moneta więcej w kieszeni :wink: Może i jedna moneta więcej w kieszeni, lecz + dodatkowe 60g wagi na jedno skrzydło ... Po co przełożyć jak można przesunąc o te 3-4mmZawsze można przesunąć, ale co to ma wspólnego z wyważeniem poprzecznym :shock: ? Dokładnie! ... Może ktoś Zacny wytłumaczy mi prosto i dokłądnie o co chodzi z tymi śmigłami ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mammuth Opublikowano 26 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 Może ktoś Zacny wytłumaczy mi prosto i dokłądnie o co chodzi z tymi śmigłami ? A co chcialbys dokladnie wiedziec - bo jest tego sporo Sa 2 parametry smigla - szerokosc i skok 10x4.8" oznacza szerokosc 10 cali i skok 4.8 cala. Szerokosc wiadomo - zas skok to "odleglos na jaka wkreci sie smiglo" - przy jednym pelnym obrocie. Jezeli zalozysz duze szerokie smiglo to jest duza sila odzialujaca na silnik - powodujaca krecenie sie silnika(modelu) w strone przeciwna do smigla. Przy zawisie kontrujesz to lotkami - ale ilosc powietrza oplywajaca skrzydlo i lotki musi miec takze odpowiednia predkosc - im dalej od smigla tym predkosc bedzie malala - dlatego czasami trzeba zalozyc mniejsze smiglo - gdyz wymaga ono wiekszych obrotow - to powoduje zwiekrzenie skutecznosci pracy lotek (w zawisie). A co do obracania sie Twojego blade'a w zawisie - to spojrz na helikopter - gdyby nie to male smigielko z tylu - badz kontrlopaty (czy jak sie to fachowo nazywa) - tez by sie krecil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Damian G. Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2008 mammuth Wielkie Dzięki! O to Mi Właśnie chodziło! Odpowiedz Prosta, Fachowa i Zrozumiała! ... pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.