Linux Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Nie jestem jeszcze obcykany w modelarstwie, ale sprawdź środek ciężkości modelu, czy nie wypada on w złym miejscu. Rzuć model z ręki i powiedz czy też skręca ?
utopia Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 jeśli w locie ślizgowym bez napędu model sie nieobraca i nie skreca to ewidentnie działanie mam moment obrotowy od silnika - zbyt mocny silnik i za duże śmiglo . Do proby zdejmij smigło a dołóż np nakretki na wał aby środek cięzkości sie nieprzemieścił
Gość Anonymous Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Kup mniejszy silnik. Ja w swoim blade epp miałem http://perfecthobby.pl/detale.html?id=384 tego axi. Zapas ciągu jest celujący. Na pewno na niego nie będziesz narzekał. :mrgreen:
Damian G. Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2008 Witam z powrotem ... posiedziałem wczoraj trochę dłużej nad modelem ... i udało mi się zniwelować ten problem ... a mianowicie ... sprawdzając wyważenie modelu w różnych środkach ... odkryłem przeciwwagę na lewym skrzydle (model lekko zachodził na lewo), zniwelowałem tą niedogodność wycinając otwór na końcu prawego skrzydła i wkładając tam monetę o nominale 20gr i zaklejając otwór... model nadal przechylał się w stronę lewą lecz o mały stopień ... regulując wychylenie silnika (prawo + dół ... jak to we większości przypadków) u mnie nie tak ... lecz 2 stopnie prawo oraz 2 góra! ... wyregulowało to jego ciąg, gdy włączę silnik, ciąg reguluje przeciwwagę skrzydła z lewej strony na prawą dając w efekcie punkt zero ... model jest wreszcie stabilny i leci idealnie prosto! aktualnie założone mam śmigło 10x47 które sprawuje się wręcz idealnie, lecz sprawdzając jego osiągi mimo waszych uwag założone zostało śmigło 12x3 i 12x6 i model nadal latał dzisiaj perfekcyjnie... dzisiaj był jego pierwszy poprawny oblot ... Dziękuję wszystkim za uwagi i sugestie ... Mam pytanie: Jaka jest różnica w doborze śmigła? czy większe śmigło nie powoduje wzrostu efektywności lotu modelu? czy nie pogarsza czegoś? jaka różnica jest między małym a dużym śmigłem ? ... P.S. Silnik jest w sam raz Wagi modelu nie jestem wstanie podać ze względu na brak takowej wagi ... pozdrawiam
Wojtass_nt Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Ciekawe rzeczy po raz xx :mrgreen: Jeśli jedno skrzydło było by cięższe to model nie kręcił by się dookoła własnej osi a latał by bokiem, cięzszym skrzydłem do dołu :]
Barabasz Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Witam, a wystarczyłoby przełożyć baterię na drugą stronę kadłuba - zawsze to jedna moneta więcej w kieszeni :wink: Wesołych Świąt!
Amoath Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Witam,a wystarczyłoby przełożyć baterię na drugą stronę kadłuba - zawsze to jedna moneta więcej w kieszeni :wink: Wesołych Świąt! Po co przełożyć jak można przesunąc o te 3-4mm Pozdrawiam i Wesołych Świat
Barabasz Opublikowano 25 Grudnia 2008 Opublikowano 25 Grudnia 2008 Po co przełożyć jak można przesunąc o te 3-4mm Zawsze można przesunąć, ale co to ma wspólnego z wyważeniem poprzecznym :shock: ? Chyba, że prawa fizyki się zmieniły a ja ominąłem ten ten wykład , to zwracam honor...
Damian G. Opublikowano 25 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 25 Grudnia 2008 a wystarczyłoby przełożyć baterię na drugą stronę kadłuba - zawsze to jedna moneta więcej w kieszeni :wink: Może i jedna moneta więcej w kieszeni, lecz + dodatkowe 60g wagi na jedno skrzydło ... Po co przełożyć jak można przesunąc o te 3-4mmZawsze można przesunąć, ale co to ma wspólnego z wyważeniem poprzecznym :shock: ? Dokładnie! ... Może ktoś Zacny wytłumaczy mi prosto i dokłądnie o co chodzi z tymi śmigłami ? :wink:
mammuth Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Może ktoś Zacny wytłumaczy mi prosto i dokłądnie o co chodzi z tymi śmigłami ? A co chcialbys dokladnie wiedziec - bo jest tego sporo Sa 2 parametry smigla - szerokosc i skok 10x4.8" oznacza szerokosc 10 cali i skok 4.8 cala. Szerokosc wiadomo - zas skok to "odleglos na jaka wkreci sie smiglo" - przy jednym pelnym obrocie. Jezeli zalozysz duze szerokie smiglo to jest duza sila odzialujaca na silnik - powodujaca krecenie sie silnika(modelu) w strone przeciwna do smigla. Przy zawisie kontrujesz to lotkami - ale ilosc powietrza oplywajaca skrzydlo i lotki musi miec takze odpowiednia predkosc - im dalej od smigla tym predkosc bedzie malala - dlatego czasami trzeba zalozyc mniejsze smiglo - gdyz wymaga ono wiekszych obrotow - to powoduje zwiekrzenie skutecznosci pracy lotek (w zawisie). A co do obracania sie Twojego blade'a w zawisie - to spojrz na helikopter - gdyby nie to male smigielko z tylu - badz kontrlopaty (czy jak sie to fachowo nazywa) - tez by sie krecil
Damian G. Opublikowano 26 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 26 Grudnia 2008 mammuth Wielkie Dzięki! O to Mi Właśnie chodziło! Odpowiedz Prosta, Fachowa i Zrozumiała! ... pozdrawiam
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.