kemot Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Witam pięknie. Po pierwszych próbach z trenerem BASIC (zastosowałem, jak sądzę, miękką balsę na wieżyczkę skrzydeł, więc poległ podczas próby oblotu) postanowiłem uczynić również depronowego 3DF CAP232 - tanie toto i szybkie w budowie. No tak, ale - osprzęt? Mam dwa silniczki: RAY CD3530/10 oraz RAY C2028/20, regulator PULSO DL-33+, pakiety 2cele i 3 cele LiPO i oczywiście odbiorniki: Corona 6Ch i Hitec 5Ch. Do tej pory naprawdę szukałem i czytałem na forum, nie zawracając głowy Kolegom bzdurnymi pytaniami (dlatego pewnie BASIC poległ), ALE: mam wrażenie, że oba silniki mają za wysokie kV. (1) Czy tak? (2) Co oznacza parametr po ukośniku w oznaczeniach silnika (pierwsze cztery cyfry to wymiary w mm jak sądzę)? (3) Czy regulator PULSO DL33+ nie jest zbyt mały dla silnika RAY CD3530/10 (polecono mi ten zestaw w sklepie modelarskim), bo gdzieś czytałem, że w instrukcji do RAY'ów są błędnie podane parametry? (4) Czy mimo wszystko mogę zastosować coś z tego osprzętu do deproCAPa232?
Barlu Opublikowano 26 Grudnia 2008 Opublikowano 26 Grudnia 2008 Odpowiem na 4. Zastosować możesz, polatać, polatasz, tylko że akrobacji 3D raczej nie polatasz zbytnio. Chociaż jak widzę jeszcze nie latałeś, więc czy aby na pewno dobrze robisz? Zacznij od czegoś łatwego. Może akurat trzeba było "pochwalić" się basicem, może by ktoś dostrzegł błąd i przyczyna nie lotu byłaby usunięta. A tak nawiasem balse dobrze kleić CA, jest łamliwa ale ca na polu i można latać dalej. Raz przy grzmociłem basicem, raz dwa CA i latamy dalej. Ja radzę, spróbuj ulotnić basica. Rzuć go na jakieś górce czy jak, łatwiej będzie wystartować... Nie dawaj żadnego skłonu w dół na silniku, przynajmniej mój bez tego dobrze latał. Jeszcze dodam że basic dobrze lata, tylko trzeba go okiełznać na początku.
jary14 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Witam Stanowczo zgadzam się z Lubartem, ten model nie będzie dobry na początek, jest dużo szansa, że od razu się rozbijesz i nie daj boże się zniechęcisz do modelarstwa :wink: Na początek musi by coś spokojnego np. jakiś górnopłacik, BASIC'a nie znam więc się nie wypowiem, ale podejrzewam, że to też górnopłat. Pozdrawiam
kemot Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2008 OK . Dzięki za odzew Lubart i Jary14. Choć nie uzyskałem odpowiedzi na żadne z moich pytań. Może zadałem je w nieodpowiednim temacie? Ale, w temacie "trudne początki" też brak opdpowiedzi. Zatem sądzę, że moje pytania jednak są bardzo "lamerskie", choć starałem się. Mam wrażenie, że Koledzy odpowiadali na bardziej podstawowe pytania. Może przynajmniej link co mam poczytać? Wiem, że to ż-----e! Trudno. Poproszę.
f-150 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Na 1 sam odpowiedziałeś,na drugie raczej nikt ci nie odpowie chyba tylko producent.Nie ma wspólnego kodu parametrów.3 popatrz w specyfikacji silnika regler 40A.Na czwarte odpowiedzial Ci Lubart
kemot Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2008 Czyli odpowiedż: - na pytanie (1) brzmi: "oba silniki mają zbyt wysokie kV do tego modelu; - na pytanie (2): naprawdę nie ma wspólnego kodu? - bo w miedzyczasie znalazłem info, że po "slash'u" jest liczba zwojów?; - odpowiedzi na (3) nie rozumiem - tzn. czy jest błąd w instrukcji i powinienem zastosować ESC 40A, czy nie ma błędu i tak jak w specyfikacji silnika 33A wystarczy? - na pytanie (4): odpowiedź Lubarta - zatem który silnik?
f-150 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Specyfikacja:zalecany regulator 40A,silnik pobiera max.30A,to jest chińczyk i należy brać większą tolerancję.Być może REY tak oznacza że pierwsze cyfry przed / to wymiary a po / zwoje
Wojtass_nt Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Wszyscy o wszystkim ale nikt nie powiedział Ci jeszcze, że nie podałeś wagi modelu. Zatem do czego mamy dobierać silnik?? 3530/10 na pewno odpada. Nie waży to 650g. A więc- można prosić o zważenie modelu? Czy waga będzie podana ze sprzętem czy pustego?
kemot Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2008 być może REY tak oznacza No tak, ale to info odnośnie TowerPro a nie Pelikana, czyli może jest jakaś wspólna specyfikacja? f-150 czyli w dołączanej instrukcji jest błąd i do silnika RAY CD3530/10 regiel powinien być 40A? Wiem, że jestem upierdliwy, ale co z pyt. 4 - który silnik? Wojtass Waga z osprzętem, czyli płatowiec, serwa, popychacze, odbiornik, regulator 33A i silnik RAY CD3530/10 = ok. 400 G
f-150 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Nie chcę być także upierdliwy ;D ale np. TP 2406-32 i popatrz w specyfikację tego motorka (zwoje ok.zgadza się)a twoja teoria legnie w gruzach.3530 to jest 340W mocy .Panowie lekka przesada,do 1,5 kg trenera ok.Waga tego modelu patrząc na zdjęcia, na oko(to chłop w szpitalu umarł) powinna wynosić z wyposażeniem max 300-340g.Drugi 90W już lepiej ale będzie latał jak przecinak z tym kv i zasilaniem 3s(powyżej połowy gazu śmigło zerwie strugi i cała moc pójdzie w gwizdek).Odpowiedż na 4 :żaden z tych. szukaj kv w granicach 1000,zasilanie 2s,mogący kręcić śmigłem 10,11 cali SF
kemot Opublikowano 29 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 29 Grudnia 2008 Wojtass! Dzięki za podpowiedź. Kolejne pytanie: czy RAY CD3530/10 moge wstawić do BASIC'a - patrz LINK? Waga BASIC'a bez osprzętu = ok. 200 G
Wojtass_nt Opublikowano 29 Grudnia 2008 Opublikowano 29 Grudnia 2008 Wojtass! Dzięki za podpowiedź. Kolejne pytanie: czy RAY CD3530/10 moge wstawić do BASIC'a - patrz LINK? Waga BASIC'a bez osprzętu = ok. 200 G Kolego Ten silnik to do modelu ważącego około 1000g czyli 1kg Zostaw go sobie na późniejsze czasy. Na pewno się przyda.
kemot Opublikowano 30 Grudnia 2008 Autor Opublikowano 30 Grudnia 2008 Poproszę o potwierdzenie czy ta konfiguracja będzie OK: Tower Pro 2410-09 Red Mount (kV 840, moc 113 W/60s, prąd max 18A) + regulator Pulso 33A (mam) + śmigło 10x4,7 (GWS czy APC?) + pakiet 2S 750mAh. Przy okazji poproszę także o odpowiedź w wątku LINK
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.