Skocz do zawartości

Totalnie zielony staruszek ale o sprawach RC i podobnych


BoKo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Jak w temacie dlatego błagam - nie krzyczcie na mnie. Moje pierwsze próby miały miejsce ponad 50 lat temu kiedy królował szybowiec "Jaskółka" więc przy obecnym postępie techniki jestem zieloniuteńki i w gęstej mgle!

W związku z tym, że emerytura ma swoje prawa czyli zyskałem nieco więcej czasu chciałbym wrócić do dawnych zainteresowań. Z YT ściągnąłem plany tzw. wolnolatającego modelu RC, zamówiłem sprzęt i rodzą się pytania. Jeśli będę miał aparaturę FlySky FS-i6 to w jaki sposób mogę ją użyć do innego modelu? Mam przełożyć odbiornik z poprzedniego czy zakupić kolejny odbiornik? Jak nadajnik go rozpozna? Czy ma to związek ze słowem, które na tym forum znalazłem - chodzi o "bindowanie", "zbindowanie"? Aha - drobne wyjaśnienie - mieszkam od dłuższego czasu w USA, znam język polski ale .... pojęcia nie mam co to jest bindowanie (kojarzy mi się z introligatorstwem)?

W jednym z topików przeczytałem o symulatorze lotów z użyciem tej aparatury. Czy taki symulator służy do opanowania na "sucho" umiejętności latania? Wybrałem sobie do zmajstrowania model wolnolatający z myślą o wykorzystaniu go do nauki choć i tak myślę, że na początek będzie jeden start i jedno lądowanie a później naprawa tego, co zostało z samolotu.

 

 

Pytanie drugie: kolega ma drona i obsługuje go tylko z tabletu. Czy jest możliwe przystosowanie wspomnianego wyżej nadajnika do obsługi takiego drona? Wspomnę jedynie, że dron został zakupiony przez wędkarza do celów .... wędkarskich. Jego przyszłościowym zadaniem ma być wyniesienie żyłki ze spławikiem na odległość 100 - 200 metrów i zrzucenie w określone miejsce. Domyślam się, że założenie jakiegoś mechanizmu wykonawczego w dronie umożliwiłoby zrzucenie spławika ale czy cała koncepcja ma według Was jakiś sens?