modelarzkobi Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Mam takie zapytanie, a mienowicie w modelu typu fun fly jakie muszą byc kąty silnika :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elektron Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 To zalezy od modelu. Ale generalnie w elektrycznych funach stosuje sie 0, 0 st Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarzkobi Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Chodzi mi o spalinowego funa a dokładnie na silnik asp 8,5 ccm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 wszystko zależy od profilu i kąta zaklinowania płata jeśli profil symetryczny i kąt zaklinowania 0,0st, to kąt silnika też 0,0st Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarzkobi Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 0 stopni oczywiście w dół a żeby zredukować moment od silnika to ile stopni w bok :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariolotnik Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Moim zdaniem nie powinno sie redukowac momentu... W zawisie bedzie wtedy sciagalo an jedna strone gdy silnik bedzie w prawo.. ale to tylko moje zdanie i spotklem sie z jego zaprzeczeniem :wink: Ja zawsze daje katy na 0 i lata mi sie dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 A jakei śmigło będziesz miał ?? Ale ze 3st na początek możesz dać | Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarzkobi Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Ja zawsze daje katy na 0 i lata mi sie dobrze A z jakimi silnikami jak o małej mocy to ujdzie ale moment od silnika jest zawsze i trzeba go zredukować A jakei śmigło będziesz miał ?? Jeszcze nie wiem ale coś w granicy 11*4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Kombinujecie jak konie pod górkę... Praktycznie każdy model akrobacyjny ma wychylony silnik tylko w prawo około 2do4 stopni w zaleznosci od średnicy smigła, w dół 0stopni. W każdej instrukcji pisze to samo, a w niektórych kadłubach laminatowych producent już z góry ustala kąt zamocowania silnika choć w drewnianej funtanie tez było 3stopnie w prawo (fabrycznie). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
modelarzkobi Opublikowano 18 Lutego 2007 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 Praktycznie każdy model akrobacyjny ma wychylony silnik tylko w prawo około 2do4 stopni w zaleznosci od średnicy smigła Czyli tym więkrza średnica to kąt więkrzy :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomek Opublikowano 18 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2007 To co powiedział Derek ,jak nie dasz w prawo to będziesz musiął skrzywić kierunek. Wszystko zależy od modelu. Daj 3 stopnie .W większości modeli tyle wystarczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariolotnik Opublikowano 19 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2007 Ja zawsze daje katy na 0 i lata mi sie dobrze A z jakimi silnikami jak o małej mocy to ujdzie ale moment od silnika jest zawsze i trzeba go zredukować Model to fun-fly 134 rozpietosci z silnikiem 10 cm 4 takt... smiglo 12x4 jakos tak... latalem tez na 2 takcie 6.5 cm i tym i innytm smigle (11x7) mnie nie przekrecalo :wink: W szokach tez nie daje sklonu silnika (dwuplat 70 cm rozpietosci, smiglo 9x5, silnik ma 400 gram ciagu a model wazy 170gram... jak nawet dam z 30% gazu szybko na 100% nic sie nie dzieje... ) W motoszybowcu i bardziej samolotowych modelach owszem, mozna dac sklon... nawet jest wskazane... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 mnie nie przekrecalo :wink: W szokach tez nie daje sklonu silnika Bo brak ci doświadczenia i nie widzisz różnicy... W wiekszosci modeli oczywiscie akrobacyjnych jak silnik jest 0-0stopni to kierunek może oczywiscie być na zero a róznice dopiero wychodza podczas wykonywania figur. Tylko pytanie, po co kombinować jak mozna odrazu zrobić dobrze ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MarekJ Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Wystarczy zrobić prosty test. Lecisz modelem od siebie, równolegle do kierunku wiatru. Przechodzisz łagodnie z lotu poziomego do lotu pionowego, stopniowo wytracając prędkość w pionie. Jeśli w locie pionowym model leci cały czas idealnie po prostej to znaczy, że wykłon silnika w bok jest prawidłowy. Jeśli model odchyla się od linii prostej w lewo, to należy zwiekszyć wykłon (zwykle o połowę wychylenia sk potrzebnego do korekcji lotu). Jeśli odchyla się w prawo to zmniejszyć. Jest to jeden z podstawowych testów, dla mnie wystarczający. Pilotem akrobacyjnym jestem raczej przeciętnym ale różnicę w ustawieniu wielkości wykłonu widzę wyrażnie na swoich modelach i przynajmniej zgrubnie potrafię ją tym testem skorygować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mariolotnik Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Bo brak ci doświadczenia i nie widzisz różnicy... Czy brak mi doswiadczenia to nie byl bym taki pewny.... Wylatalem juz sporo i krece prawie wszytsko.... Ale skoro tak uwazasz to prosze bardzo... niepotrzebnie sie udzielalem... Bo sa madrzejsi z wiekszym doswiadczeniem... Zreszta jak latasz caly czas w beczkach lub caly czas krecisz akro to zly kat malo przeszkadza... Ja jestem nadal za tym ze w modelach fun-fly nie powinno dawac sie sklonu.. ale to tylko moje przyzwyczajenia i odczycia z lotow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 W sumie Darku ty sie chyba nie znasz i masz mało wylatane Mariusz zaczynasz przeczyć pewnym teoriom które sa sprawdzone czyli zjawisko żyroskopy Może i w heli tylny rotor jest nipotrzebny ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Bo brak ci doświadczenia i nie widzisz różnicy... Czy brak mi doswiadczenia to nie byl bym taki pewny.... Wylatalem juz sporo i krece prawie wszytsko.... Ale skoro tak uwazasz to prosze bardzo... niepotrzebnie sie udzielalem... Bo sa madrzejsi z wiekszym doswiadczeniem... Zreszta jak latasz caly czas w beczkach lub caly czas krecisz akro to zly kat malo przeszkadza... Ja jestem nadal za tym ze w modelach fun-fly nie powinno dawac sie sklonu.. ale to tylko moje przyzwyczajenia i odczycia z lotow Czytaj dobrze albo skłon silnika albo sterem kierunku. Akrobacje to nie tylko kogiel-mogiel drągami i figury autorotacyjne. Piszesz latasz wszystko - to poleć zejście po okręgu z 200m na 5m równo zaczynająć na na lini naprzeciwko siebie i kończąć na tej lini tylko na pułapie 5 m robiąc tylko jeden krąg - jak to polecisz na 10 pkt to możesz powiedzieć latam wszystko. A dodam tylko że nie wolno nurkować :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Podłączę się pod temat. W moim funflayu mam wykłon, ale dałem też skłon - model bez skłonu wyraźnie wyrywało do góry po dodaniu gazu, a w locie na plecach chętnie zmierzał w stronę ziemi. Gdy dla odmiany wytrymowałem go do latania po prostej na gazie, to po zdjęciu obrotów miał tendencję do pomowania i musiałem kontrować lekkim oddaniem wysokości. Teraz lata ładnie po prostej niezależnie od położenia drążka gazu, a na plecach ma bardzo lekką tendencję do nurkowania. Pytanie: ten typ tak ma, czy coś zchrzaniłem? Model to ARF, gdzie wszelkie kąty były z góry narzucone. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 Model to ARF, gdzie wszelkie kąty były z góry narzucone. A mierzyłeś te kąty wagą ?? Bo różnica w ARF może być wielka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DJDIT Opublikowano 21 Lutego 2007 Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2007 A mierzyłeś te kąty wagą ?? Bo różnica w ARF może być wielka Wyprzedziłes mnie ! miałem identyczna sytuacje z ARFem... skrzydło miało +1,5 tylny statecznik 0. Wystarczyło troche podszlifowac boki kadłuba na wysokosci spływu oblot i, okazało się że model zachowuje sie poprawnie w granicach tolerancji. To był fun fly a one lataja zawsze kanciato w porównaniu do poprawnie aerodynamicznych modeli, czym grubszy profil, czym wolniejszy tym bardziej dziwnie sie zachowuje, dlatego zrezygnowałem z FF to sa dobre modele do latania nisko koło swoich 4liter Proponuje na początek pomiar kątów takim przyrządem: http://www.dariuszmular.mserwis.pl/zdjecia%20moj%20sprzet/robart.JPG Sprawdzenie czy całe skrzydło trzyma dobrze kąty (duże powierzchnie na folii może byc ukręcone troche) Ustawienie silnika tylko w prawo 3stopnie Jeżeli są bowdeny wyrzucić je natychmiast. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.