Jump to content

Kąty silnika w modelu fun fly


modelarzkobi

Recommended Posts

Kombinujecie jak konie pod górkę...

Praktycznie każdy model akrobacyjny ma wychylony silnik tylko w prawo około 2do4 stopni w zaleznosci od średnicy smigła, w dół 0stopni.

W każdej instrukcji pisze to samo, a w niektórych kadłubach laminatowych producent już z góry ustala kąt zamocowania silnika choć w drewnianej funtanie tez było 3stopnie w prawo (fabrycznie).

Link to comment
Share on other sites

Ja zawsze daje katy na 0 i lata mi sie dobrze

A z jakimi silnikami jak o małej mocy to ujdzie ale moment od silnika jest zawsze i trzeba go zredukować

 

 

Model to fun-fly 134 rozpietosci z silnikiem 10 cm 4 takt... smiglo 12x4 jakos tak... latalem tez na 2 takcie 6.5 cm i tym i innytm smigle (11x7) mnie nie przekrecalo :wink: W szokach tez nie daje sklonu silnika (dwuplat 70 cm rozpietosci, smiglo 9x5, silnik ma 400 gram ciagu a model wazy 170gram... jak nawet dam z 30% gazu szybko na 100% nic sie nie dzieje... ) W motoszybowcu i bardziej samolotowych modelach owszem, mozna dac sklon... nawet jest wskazane...

Link to comment
Share on other sites

mnie nie przekrecalo :wink: W szokach tez nie daje sklonu silnika

 

Bo brak ci doświadczenia i nie widzisz różnicy...

W wiekszosci modeli oczywiscie akrobacyjnych jak silnik jest 0-0stopni to kierunek może oczywiscie być na zero a róznice dopiero wychodza podczas wykonywania figur. Tylko pytanie, po co kombinować jak mozna odrazu zrobić dobrze ? :wink: :D

Link to comment
Share on other sites

Wystarczy zrobić prosty test. Lecisz modelem od siebie, równolegle do kierunku wiatru. Przechodzisz łagodnie z lotu poziomego do lotu pionowego, stopniowo wytracając prędkość w pionie. Jeśli w locie pionowym model leci cały czas idealnie po prostej to znaczy, że wykłon silnika w bok jest prawidłowy. Jeśli model odchyla się od linii prostej w lewo, to należy zwiekszyć wykłon (zwykle o połowę wychylenia sk potrzebnego do korekcji lotu). Jeśli odchyla się w prawo to zmniejszyć.

Jest to jeden z podstawowych testów, dla mnie wystarczający. Pilotem akrobacyjnym jestem raczej przeciętnym ale różnicę w ustawieniu wielkości wykłonu widzę wyrażnie na swoich modelach i przynajmniej zgrubnie potrafię ją tym testem skorygować.

Link to comment
Share on other sites

Bo brak ci doświadczenia i nie widzisz różnicy...

 

Czy brak mi doswiadczenia to nie byl bym taki pewny.... Wylatalem juz sporo i krece prawie wszytsko.... Ale skoro tak uwazasz to prosze bardzo... niepotrzebnie sie udzielalem... Bo sa madrzejsi z wiekszym doswiadczeniem... Zreszta jak latasz caly czas w beczkach lub caly czas krecisz akro to zly kat malo przeszkadza... :D Ja jestem nadal za tym ze w modelach fun-fly nie powinno dawac sie sklonu.. ale to tylko moje przyzwyczajenia i odczycia z lotow :)

Link to comment
Share on other sites

W sumie Darku ty sie chyba nie znasz i masz mało wylatane :D:lol:

 

 

Mariusz zaczynasz przeczyć pewnym teoriom które sa sprawdzone czyli zjawisko żyroskopy :D Może i w heli tylny rotor jest nipotrzebny ?

Link to comment
Share on other sites

Bo brak ci doświadczenia i nie widzisz różnicy...

 

Czy brak mi doswiadczenia to nie byl bym taki pewny.... Wylatalem juz sporo i krece prawie wszytsko.... Ale skoro tak uwazasz to prosze bardzo... niepotrzebnie sie udzielalem... Bo sa madrzejsi z wiekszym doswiadczeniem... Zreszta jak latasz caly czas w beczkach lub caly czas krecisz akro to zly kat malo przeszkadza... :D Ja jestem nadal za tym ze w modelach fun-fly nie powinno dawac sie sklonu.. ale to tylko moje przyzwyczajenia i odczycia z lotow :)

 

Czytaj dobrze albo skłon silnika albo sterem kierunku.

Akrobacje to nie tylko kogiel-mogiel drągami i figury autorotacyjne.

Piszesz latasz wszystko - to poleć zejście po okręgu z 200m na 5m

równo zaczynająć na na lini naprzeciwko siebie i kończąć na tej lini tylko na pułapie 5 m robiąc tylko jeden krąg - jak to polecisz na 10 pkt to możesz powiedzieć latam wszystko. A dodam tylko że nie wolno nurkować :wink:

Link to comment
Share on other sites

Podłączę się pod temat.

W moim funflayu mam wykłon, ale dałem też skłon - model bez skłonu wyraźnie wyrywało do góry po dodaniu gazu, a w locie na plecach chętnie zmierzał w stronę ziemi. Gdy dla odmiany wytrymowałem go do latania po prostej na gazie, to po zdjęciu obrotów miał tendencję do pomowania i musiałem kontrować lekkim oddaniem wysokości. Teraz lata ładnie po prostej niezależnie od położenia drążka gazu, a na plecach ma bardzo lekką tendencję do nurkowania.

Pytanie: ten typ tak ma, czy coś zchrzaniłem? Model to ARF, gdzie wszelkie kąty były z góry narzucone.

Link to comment
Share on other sites

A mierzyłeś te kąty wagą ?? Bo różnica w ARF może być wielka :D

 

Wyprzedziłes mnie ! :D miałem identyczna sytuacje z ARFem... skrzydło miało +1,5 tylny statecznik 0. Wystarczyło troche podszlifowac boki kadłuba na wysokosci spływu oblot i, okazało się że model zachowuje sie poprawnie w granicach tolerancji. To był fun fly a one lataja zawsze kanciato w porównaniu do poprawnie aerodynamicznych modeli, czym grubszy profil, czym wolniejszy tym bardziej dziwnie sie zachowuje, dlatego zrezygnowałem z FF to sa dobre modele do latania nisko koło swoich 4liter :lol:

 

Proponuje na początek pomiar kątów takim przyrządem: http://www.dariuszmular.mserwis.pl/zdjecia%20moj%20sprzet/robart.JPG

Sprawdzenie czy całe skrzydło trzyma dobrze kąty (duże powierzchnie na folii może byc ukręcone troche)

Ustawienie silnika tylko w prawo 3stopnie

Jeżeli są bowdeny wyrzucić je natychmiast.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.