Skocz do zawartości

Lipo-Li-ion


bono2

Rekomendowane odpowiedzi

Lataczu,  a czy silnik SSS 56104 500KV. z 45K obrotów, który ma max  napięcie  86v z prądem 116A  jak dostanie napięcie z pakietu np  7S czyli niecałe  30V jaki będzie  efekt?,   rozumie  że osiągnie tylko jakieś  30% obrotów ale   też prąd  poboru powinien się zmienić   z 116A na jakieś  40A ? czy coś przekręciłem :) ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

silnik   -nie znam Konkretnie takiego jak Twój -jednak zasady są stałe.

 

-obroty luzem (bez obciążenia)  stała KV  x napięcie zasilające.  czyli   500 x  24V =12 000 obrotów/minutę. w praktyce pod obciążeniem obroty siadają o około 20%   czyli będziesz miał jakieś 10 000 obrotów przy 24V  pod obciążeniem które powoduje przepływ prądu  jakiegoś tam nominalnego -zazwyczaj około 70% prądu max.  Producenci zazwyczaj nie podają jaki prąd nominalny ma silnik. ten max to silnik masę energii marnuje i się grzeje wiec można  tylko  krótkotrwale przy dobrym chłodzeniu.

Niektórzy producenci silników podają stałą KV już dla obrotów pod obciążeniem.   wtedy luzem silnik kreci szybciej a obciążony   ma obroty stała  x napięcie.  kwestia umowna jak producent określa KV  dla obrotów luzem czy dla silnika obciążonego.

 

 

czyli mniejsze napięcie -to mniejsze obroty.

A pobierany prąd wynika z obciążenia -dasz dużą śrubę  o dużym skoku  prąd będzie większy. dasz mniejszą śrubę, z mniejszym skokiem albo ewentualnie przekładnią zwalniająca -pobierany prąd też spadnie. jeśli silnikowi piszą 116A max to około 70-80A możesz cisnąć w czasie "jazdy" a te 116A będzie w trakcie startu. Owiń silnik jakąś miedzianą rurką z płynącą wodą albo dodaj płaszcz wodny dla chłodzenia.

 

wracając do osiągów.

  Pakiet (bateria) 7s da Ci około  26V na początku zabawy i napięcie będzie spadać do około 20V na koniec -odpowiednio będą spadać obroty i moc. średnio będzie około 24V.    jedno ogniwo naładowane na max ma 4,2V pod obciążeniem około 3,8V i bardzo szybko siada na 3,6V potem siada pomału trzymając około 3,4-3,6V (długo około 3,6V) i znowu szybko.  około 3v na ogniwo li-ion  masz już rozładowane i musisz przerwać zabawę bo zniszczysz  baterię.

 

czyli realne masz 24Vx 80A = około 1900W  mocy pobieranej.  na wale masz   jakieś 1,5kW   czyli 2 konie mechaniczne...  

 jedyny sens w takim silniku żeby mieć dużą moc  to dawać wyższe napięcie -w fabrycznych dechach przyjmuje się, że 72V jest jeszcze wystarczająco bezpieczne.   Wtedy przy podobnych prądach miałbyś   6kW pobieranej mocy i 4,5kW realnej mocy . Odpowiednik  6kM.

reasumując -pobierany przez silnik  prąd jest wypadkową obciążenia.

 

 

Były już tu rozmowy o dechach do pływania z napędem.  

A ja obecnie składam silnik elektryczny do dmuchanej łódki katamaranu.   Ja robię na silniku albo rowerowym (odzyskanym wnętrzu z napędu w piaście  roweru)  albo na autrunerze    6384 + przekładnia zwalniająca 2x.  Czy docelowo  pójdzie silnik zmajstrowany z rowerowego  czy ten 6384 zdecyduję po testach.

 

 

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.