bono2 Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2020 Lataczu, a czy silnik SSS 56104 500KV. z 45K obrotów, który ma max napięcie 86v z prądem 116A jak dostanie napięcie z pakietu np 7S czyli niecałe 30V jaki będzie efekt?, rozumie że osiągnie tylko jakieś 30% obrotów ale też prąd poboru powinien się zmienić z 116A na jakieś 40A ? czy coś przekręciłem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
latacz Opublikowano 15 Sierpnia 2020 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2020 silnik -nie znam Konkretnie takiego jak Twój -jednak zasady są stałe. -obroty luzem (bez obciążenia) stała KV x napięcie zasilające. czyli 500 x 24V =12 000 obrotów/minutę. w praktyce pod obciążeniem obroty siadają o około 20% czyli będziesz miał jakieś 10 000 obrotów przy 24V pod obciążeniem które powoduje przepływ prądu jakiegoś tam nominalnego -zazwyczaj około 70% prądu max. Producenci zazwyczaj nie podają jaki prąd nominalny ma silnik. ten max to silnik masę energii marnuje i się grzeje wiec można tylko krótkotrwale przy dobrym chłodzeniu. Niektórzy producenci silników podają stałą KV już dla obrotów pod obciążeniem. wtedy luzem silnik kreci szybciej a obciążony ma obroty stała x napięcie. kwestia umowna jak producent określa KV dla obrotów luzem czy dla silnika obciążonego. czyli mniejsze napięcie -to mniejsze obroty. A pobierany prąd wynika z obciążenia -dasz dużą śrubę o dużym skoku prąd będzie większy. dasz mniejszą śrubę, z mniejszym skokiem albo ewentualnie przekładnią zwalniająca -pobierany prąd też spadnie. jeśli silnikowi piszą 116A max to około 70-80A możesz cisnąć w czasie "jazdy" a te 116A będzie w trakcie startu. Owiń silnik jakąś miedzianą rurką z płynącą wodą albo dodaj płaszcz wodny dla chłodzenia. wracając do osiągów. Pakiet (bateria) 7s da Ci około 26V na początku zabawy i napięcie będzie spadać do około 20V na koniec -odpowiednio będą spadać obroty i moc. średnio będzie około 24V. jedno ogniwo naładowane na max ma 4,2V pod obciążeniem około 3,8V i bardzo szybko siada na 3,6V potem siada pomału trzymając około 3,4-3,6V (długo około 3,6V) i znowu szybko. około 3v na ogniwo li-ion masz już rozładowane i musisz przerwać zabawę bo zniszczysz baterię. czyli realne masz 24Vx 80A = około 1900W mocy pobieranej. na wale masz jakieś 1,5kW czyli 2 konie mechaniczne... jedyny sens w takim silniku żeby mieć dużą moc to dawać wyższe napięcie -w fabrycznych dechach przyjmuje się, że 72V jest jeszcze wystarczająco bezpieczne. Wtedy przy podobnych prądach miałbyś 6kW pobieranej mocy i 4,5kW realnej mocy . Odpowiednik 6kM. reasumując -pobierany przez silnik prąd jest wypadkową obciążenia. Były już tu rozmowy o dechach do pływania z napędem. A ja obecnie składam silnik elektryczny do dmuchanej łódki katamaranu. Ja robię na silniku albo rowerowym (odzyskanym wnętrzu z napędu w piaście roweru) albo na autrunerze 6384 + przekładnia zwalniająca 2x. Czy docelowo pójdzie silnik zmajstrowany z rowerowego czy ten 6384 zdecyduję po testach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bono2 Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2020 Dzięki, za odwiedź w zasadzie wyczerpało to moje wątpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi