utopia Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Rozbierz jeden silnik i posprawdzaj wszystkie magnesy . Kilkakrotnie trafiałem silniki gdzie magnesy były luźne albo ledwo sie trzymały . Własnie one hałasowy przy niskich i b wysokich obrotach. CA i było po sprawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Kiedy właśnie silnik na przykład nowiutki, magnesy sztywne, łożyska na Loctite i celowo lekko napięte po osi. Wszystko na próbę poprawione po fabryce. I wyje. Chciałbym jeszcze na jednym tanim, pewnie na dzwonku TURNIGY, przeprowadzić próbę z takim wręcz transformatorowym zalaniem cewek, no ale po pierwsze jakaś maszynka próżniowa do tego potrzebna, to jeszcze pół biedy, ale to znacznie pogorszy chłodzenie, więc na razie odpuszczam. Może kiedyś z nudów... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Hubert, oprócz warczenia zwojów musi się odbywać tam jeszcze coś dziarskiego w mechanice Pisząc, że robi to uzwojenie miałem na myśli to co wywołuje muzyczkę: uzwojenie ze statorem i rotor z magnesami. Czyli swego rodzaju "głośnik". Nic nie trzeba poprawiać w nawinięciu, zalewaniu itd - to jest efekt uboczny złego dopasowania układu silnik/regulator/modelarz. Modelarza dodałem celowo, bo musi mieć świadomość co jest skutkiem, a co przyczyną Edit: A przeprogramowywałeś regulator? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Czyli to będzie to samo z grubsza źródło, co i w zwykłym transformatorze chyba. Krótkotrwałej hałaśliwości potem, dopatruję się w bardzo niejednorodnym rozgrzaniu, zwłaszcza reszty w stosunku do stojanu. Na jakiejś taniosze sprawdzę jeszcze, czy jest wtedy wyraźny wzrost prądu/mocy, ale pewnie tak. Tak, standardowo jest LOW, a na MEDIUM i HIGH albo się nasila, albo nie widać różnicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 tak czy tak silnik nie ma prawa dymić znaczy ze przekroczyłeś temperaturę 150-ciu stopni. bo w takiej temperaturze zaczynają sie utleniać zalewy elektroizolacyjne. Obstawiał bym uwalony regulator a twierdzę tak po obserwacji modelu z silnikiem 1,4kW - po bardzo ostrym locie silnik był gorący ale szło na nim utrzymac dloń (więc temperetura nie przekraczała 60 stopni ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Wiesz, ja tu podłączam i termometry. Efekt jest taki, że przy tym bliskim jakiegoś granicznego obciążeniu, łagodne włączenie gazu nie spowodije wycia. Silnik się męczy, ale pracuje normalnie, prąd i moc są w granicach podanych przez producenta, temperatura powoli wzrośnie do góra 100 stopni Celsjusza i nic nie zadymi ani nie podśmiarduje. Natomiast jeśli w takiej konfiguracji włączę na maksa gaz natychmiast, to zacznie wyć. Jeśli go tu ciut za długo (ponad 1s) przytrzymam i wyłączę, to gdy stanie, zacznie z lekka podśmiardywać albo nawet dymić. Temperatura korpusu stojana szybko wzrasta, ale góra do 120 stopni, dłużej nie przetrzymywałem. To musi być efekt nienadążania za polem (wielkiego wzrostu prądu) i wydaje mi się to normalne. Mnie ciągle zastanawiają tylko źródła takiego wrzasku (to słowo pasuje tu idealnie, może jakoś tam to nagram). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 odwróćmy sprawę - daj najmniejsze śmigło jakie masz . a na probę pogoń nawet bez obciazenia . -jakie bedą efekty? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Wtedy oczywiście nic się nie dzieje. Jak mówiłem na początku - w granicach możliwości silnika. Ale nadal w nich, bo przy łagodnym wejściu wszystko wygląda ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Nie kombinuj,posłuchaj Huberta.Masz źle ustawiony timing w regulatorze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Jak powiedziałem, timing jest na LOW, a przyśpieszenie go nic nie daje. Ja nic nie kombinuję, po prostu tak jest. Chodzi mi tylko o źródła tego dźwięku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zacznijmy od początku,co to za silnik,regulator i śmigło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 nosz kurcze jesteś zez stolycy......... modelarzów jak mrówków umów sie z kimś na spota wepniesz czyjś regulator na próbę jeśli nie posiadasz innego i będzie odrazu wiadomo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Kiedy ja ich tu mam drugie ze 30 i to przeróżnych. Utopia, przecież to w końcu tylko zabawa. Chcę znać główne źródło tego dźwięku, nic więcej. Płozy już założyłem, jeśli wiatr przycichnie pójdę upolować jakiegoś kreta, a w międzyczasie podpinam taniochę i nagram to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Też bym się chętnie dowiedział jaki to sprzęt tak wrzeszczy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 A to ja w takim razie porobię dla Was kilka różnych wariantów bo widzę, że chyba tylko Hubert wie o czym mówię... :faja: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 A to ja w takim razie porobię dla Was kilka różnych wariantów bo widzę, że chyba tylko Hubert wie o czym mówię... :faja: Nic nie rób,tylko najpierw napisz jaki to regulator,silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Ten dźwięk oczywiście wydaje uzwojenie silnika. Powodem jest zerwana synchronizacja regulator silnik (regulator steruje silnikiem, ale też odbiera od silnika pewne informacje). Zwykle pomaga zmiana timingu w regulatorze. Też miałem taki problem z dzwonkiem Turnigy. Założyłem nowy regulator (bo stary upaliłem, a nowy swoją drogą mógł być za słaby o jakie 5 A) i poszedłem latać. Kiedy nie oddawałem za bardzo przepustnicą, to było dobrze, ale przekroczywszy pewien zakres obrotów silnik zaczął piszczeć, i gwałtownie tracił moc (temperatury nie mierzyłem, dymu nie widziałem). Moja diagnoza na miejscu zdarzenia: za słaby regulator. Diagnoza Sławka : niewłaściwy dla tego silnika timing. Oczywiście diagnoza Sławka była poprawna. Zakładając świeży regulator nie przyszło mi do głowy, żeby zmienić timing. Oczywiście instrukcji ze sobą nie miałem (z przeprogramowania nici), a że miało się już ku zachodowi, z dalszego latania prawie nic nie wyszło. To jest jedyny znany mi przypadek, żeby silnik piszczal będąc na obrotach. Więc i ja, podążając za Hubertem obstawiałbym niewłaściwy timing. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Nic nie rób,tylko najpierw napisz jaki to regulator,silnik. A na przykład: - TURNIGY Bell 2409-18T 1200kv - BL-Outrunner Roxxy 3529/16 (ten to dopiero wrzeszczy...) - TURNIGY AerodriveXp SK Series 42-40 750Kv (a ten łolaboga...) - TowerPro Brushless Outrunner 2409-12T 1600kv Każdy jeden. Niektóre chętniej i głośniej. EDIT: Regulatory: - TURNIGY SENTRY - 25A, 40A i 60A - MAG8 25A i 50A (bez BEC) - SuperSimple 50A (bez BEC) - DUALSKY 25A tego typu. Pakiety mi już daruj. 3, 4 i 5S. EDIT: Idę utłuc kreta w śniegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 Typ regulatora podałeś wcześniej ? ps W tylu przypadkach to chyba niemożliwe :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Stycznia 2009 TowerPro Brushless Outrunner 2409-12T 1600kv +MAG8 25A śmigło 8x4 lub 8x6 zasilanie max 3s timing na 30stopni i działa jak złoto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.