utopia Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Rozbierz jeden silnik i posprawdzaj wszystkie magnesy . Kilkakrotnie trafiałem silniki gdzie magnesy były luźne albo ledwo sie trzymały . Własnie one hałasowy przy niskich i b wysokich obrotach. CA i było po sprawie
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 Kiedy właśnie silnik na przykład nowiutki, magnesy sztywne, łożyska na Loctite i celowo lekko napięte po osi. Wszystko na próbę poprawione po fabryce. I wyje. Chciałbym jeszcze na jednym tanim, pewnie na dzwonku TURNIGY, przeprowadzić próbę z takim wręcz transformatorowym zalaniem cewek, no ale po pierwsze jakaś maszynka próżniowa do tego potrzebna, to jeszcze pół biedy, ale to znacznie pogorszy chłodzenie, więc na razie odpuszczam. Może kiedyś z nudów...
hubert_tata Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Hubert, oprócz warczenia zwojów musi się odbywać tam jeszcze coś dziarskiego w mechanice Pisząc, że robi to uzwojenie miałem na myśli to co wywołuje muzyczkę: uzwojenie ze statorem i rotor z magnesami. Czyli swego rodzaju "głośnik". Nic nie trzeba poprawiać w nawinięciu, zalewaniu itd - to jest efekt uboczny złego dopasowania układu silnik/regulator/modelarz. Modelarza dodałem celowo, bo musi mieć świadomość co jest skutkiem, a co przyczyną Edit: A przeprogramowywałeś regulator?
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 Czyli to będzie to samo z grubsza źródło, co i w zwykłym transformatorze chyba. Krótkotrwałej hałaśliwości potem, dopatruję się w bardzo niejednorodnym rozgrzaniu, zwłaszcza reszty w stosunku do stojanu. Na jakiejś taniosze sprawdzę jeszcze, czy jest wtedy wyraźny wzrost prądu/mocy, ale pewnie tak. Tak, standardowo jest LOW, a na MEDIUM i HIGH albo się nasila, albo nie widać różnicy.
utopia Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 tak czy tak silnik nie ma prawa dymić znaczy ze przekroczyłeś temperaturę 150-ciu stopni. bo w takiej temperaturze zaczynają sie utleniać zalewy elektroizolacyjne. Obstawiał bym uwalony regulator a twierdzę tak po obserwacji modelu z silnikiem 1,4kW - po bardzo ostrym locie silnik był gorący ale szło na nim utrzymac dloń (więc temperetura nie przekraczała 60 stopni )
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 Wiesz, ja tu podłączam i termometry. Efekt jest taki, że przy tym bliskim jakiegoś granicznego obciążeniu, łagodne włączenie gazu nie spowodije wycia. Silnik się męczy, ale pracuje normalnie, prąd i moc są w granicach podanych przez producenta, temperatura powoli wzrośnie do góra 100 stopni Celsjusza i nic nie zadymi ani nie podśmiarduje. Natomiast jeśli w takiej konfiguracji włączę na maksa gaz natychmiast, to zacznie wyć. Jeśli go tu ciut za długo (ponad 1s) przytrzymam i wyłączę, to gdy stanie, zacznie z lekka podśmiardywać albo nawet dymić. Temperatura korpusu stojana szybko wzrasta, ale góra do 120 stopni, dłużej nie przetrzymywałem. To musi być efekt nienadążania za polem (wielkiego wzrostu prądu) i wydaje mi się to normalne. Mnie ciągle zastanawiają tylko źródła takiego wrzasku (to słowo pasuje tu idealnie, może jakoś tam to nagram).
utopia Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 odwróćmy sprawę - daj najmniejsze śmigło jakie masz . a na probę pogoń nawet bez obciazenia . -jakie bedą efekty?
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 Wtedy oczywiście nic się nie dzieje. Jak mówiłem na początku - w granicach możliwości silnika. Ale nadal w nich, bo przy łagodnym wejściu wszystko wygląda ok.
f-150 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Nie kombinuj,posłuchaj Huberta.Masz źle ustawiony timing w regulatorze
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 Jak powiedziałem, timing jest na LOW, a przyśpieszenie go nic nie daje. Ja nic nie kombinuję, po prostu tak jest. Chodzi mi tylko o źródła tego dźwięku.
f-150 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Zacznijmy od początku,co to za silnik,regulator i śmigło?
utopia Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 nosz kurcze jesteś zez stolycy......... modelarzów jak mrówków umów sie z kimś na spota wepniesz czyjś regulator na próbę jeśli nie posiadasz innego i będzie odrazu wiadomo
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 Kiedy ja ich tu mam drugie ze 30 i to przeróżnych. Utopia, przecież to w końcu tylko zabawa. Chcę znać główne źródło tego dźwięku, nic więcej. Płozy już założyłem, jeśli wiatr przycichnie pójdę upolować jakiegoś kreta, a w międzyczasie podpinam taniochę i nagram to.
olo Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Też bym się chętnie dowiedział jaki to sprzęt tak wrzeszczy.
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 A to ja w takim razie porobię dla Was kilka różnych wariantów bo widzę, że chyba tylko Hubert wie o czym mówię... :faja:
olo Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 A to ja w takim razie porobię dla Was kilka różnych wariantów bo widzę, że chyba tylko Hubert wie o czym mówię... :faja: Nic nie rób,tylko najpierw napisz jaki to regulator,silnik.
Gość Anonymous Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Ten dźwięk oczywiście wydaje uzwojenie silnika. Powodem jest zerwana synchronizacja regulator silnik (regulator steruje silnikiem, ale też odbiera od silnika pewne informacje). Zwykle pomaga zmiana timingu w regulatorze. Też miałem taki problem z dzwonkiem Turnigy. Założyłem nowy regulator (bo stary upaliłem, a nowy swoją drogą mógł być za słaby o jakie 5 A) i poszedłem latać. Kiedy nie oddawałem za bardzo przepustnicą, to było dobrze, ale przekroczywszy pewien zakres obrotów silnik zaczął piszczeć, i gwałtownie tracił moc (temperatury nie mierzyłem, dymu nie widziałem). Moja diagnoza na miejscu zdarzenia: za słaby regulator. Diagnoza Sławka : niewłaściwy dla tego silnika timing. Oczywiście diagnoza Sławka była poprawna. Zakładając świeży regulator nie przyszło mi do głowy, żeby zmienić timing. Oczywiście instrukcji ze sobą nie miałem (z przeprogramowania nici), a że miało się już ku zachodowi, z dalszego latania prawie nic nie wyszło. To jest jedyny znany mi przypadek, żeby silnik piszczal będąc na obrotach. Więc i ja, podążając za Hubertem obstawiałbym niewłaściwy timing.
cmwwa Opublikowano 4 Stycznia 2009 Autor Opublikowano 4 Stycznia 2009 Nic nie rób,tylko najpierw napisz jaki to regulator,silnik. A na przykład: - TURNIGY Bell 2409-18T 1200kv - BL-Outrunner Roxxy 3529/16 (ten to dopiero wrzeszczy...) - TURNIGY AerodriveXp SK Series 42-40 750Kv (a ten łolaboga...) - TowerPro Brushless Outrunner 2409-12T 1600kv Każdy jeden. Niektóre chętniej i głośniej. EDIT: Regulatory: - TURNIGY SENTRY - 25A, 40A i 60A - MAG8 25A i 50A (bez BEC) - SuperSimple 50A (bez BEC) - DUALSKY 25A tego typu. Pakiety mi już daruj. 3, 4 i 5S. EDIT: Idę utłuc kreta w śniegu.
olo Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Typ regulatora podałeś wcześniej ? ps W tylu przypadkach to chyba niemożliwe :shock:
f-150 Opublikowano 4 Stycznia 2009 Opublikowano 4 Stycznia 2009 TowerPro Brushless Outrunner 2409-12T 1600kv +MAG8 25A śmigło 8x4 lub 8x6 zasilanie max 3s timing na 30stopni i działa jak złoto.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.