Jump to content

Extra 330sc 2,04m od S2G


MrMichal
 Share

Recommended Posts

Witam serdecznie. Przedstawiam relację z budowy modelu Extra 330sc od dawno już nie istniejącej czeskiej firmy S2G. Model nabyłem okazyjnie dawno temu i w końcu zacząłem robić pierwsze przymiarki do montażu.

Rozpiętość: 2,04 m

Waga: ??? Producent zakłada 6,2 kg. Pusty model waży 3,5 kg.

A tak się prezentuje wstępnie poskładany model:

IMG_1489.JPG.71d07f0bedcd211ed8b883f626b797fd.JPG

  • Dzięki 1
Link to comment
Share on other sites

Witam po krótkiej przerwie. Trochę już mam porobione ale przedtem napiszę parę zdań o samym modelu. A więc tak: kadłub, statecznik pionowy oraz maska są wykonane z laminatu, wygląda solidnie i nie ma się do czego doczepić. Skrzydła i stery są wykonane metodą rdzenia styropianowego pokryte balsą albo jakimś fornirem. Model był już pokryty folią i nie wiem dokładnie, może to wyjdzie przy montażu. Usterzenie pionowe i poziome razem waży coś koło 300 gramów. Folia jest położona perfekcyjnie. Otwory w kadłubie były już wykonane, wszystko jest bardzo dokładnie spasowane. Rura skrzydeł, steru wysokości i goleń podwozia są aluminiowe.

Model składam wg bardzo skąpej instrukcji z załączonych części. Niestety w fabryce zapomnieli o paru szczegółach. Brak jakiegokolwiek sposobu na zabezpieczenie skrzydeł oraz połówek steru wysokości przed rozsuwaniem. Po drugie mocowania serw trzeba wymyślić i wykonać od zera samemu, choć producent przewiduje montaż serw w kadłubie bo są wyprowadzenia popychaczy w ogonie.

 OK, dość pisania, pora pokazać postępy.

Wykonane zawieszenie podwozia ze sklejki (było w zestawie) z dodatkowymi wzmocnieniami

Laminowanie

I gotowy zalaminowany element

IMG_1665.JPEG

IMG_1675.JPG

IMG_1676.JPG

IMG_1686.JPG

Przymiarka w kadłubie

IMG_1684.thumb.JPG.1a3595dd169588b12b8646ba7581a332.JPGTak wygląda od zewnątrz

A tak wygląda od zewnątrz

 

W międzyczasie rozrysowałem ramkę do serwa steru kierunku, sklejka 4mm

IMG_1782.JPG.e7c6ccbe777c10239a9665188fa06e77.JPG

 

To na razie tyle. Może coś z tego będzie ?

Pozdrawiam

  • Dzięki 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Trochę czasu minęło od ostatniego wpisu, ale to nie znaczy że temat umarł. Wręcz przeciwnie, cały czas coś się dzieje. Przygotowałem lepsze miejsce do prac przy modelu co opóźniło prace. Klejenie póki tak zimno raczej będę musiał robić w domu bo w garażu za zimno.

No ale do rzeczy.

Przygotowałem półkę pod zbiornik paliwa, odkręcaną na wszelki wypadek

 

IMG_2200.JPG.f7e2b0072ac4e6443ac2599dabc0e043.JPGIMG_2210.JPG.e52b74a765d337305819899e21f5f767.JPGIMG_2211.JPG.28ab4ff3b024a19dd4b0d685ef854fc9.JPGIMG_2212.JPG.b36c1e1b881dde76dcbf5a21c0630ffa.JPG

 

To już jest na gotowo i dopasowane. Można wklejać w kadłub i montować podwozie, tym bardziej że mam już trochę galanterii oraz niezbędne nakrętki pazurkowe

 

IMG_2222.thumb.JPG.09182f8abffd480fa896ac3125550dda.JPGIMG_2223.thumb.JPG.6fed9adcba95e04a9e6c2873b88aacbc.JPG

 

Nie wiem do czego służy ta rurka mosiężna z zaciskami załączona ze zbiornikiem paliwa???  Nakrętki motylkowe - do łączenia skrzydeł. Reszta - wiadomo ;)

 

Generalnie, kierowałem się instrukcją zawartą do zestawu :)

 

1076331124_IMG_2213(edytowany).thumb.JPG.66f734e4313deae8a49bc6dc9071c3ea.JPG1430719027_IMG_2214(edytowany).thumb.JPG.f622d736e34cd3ef398bb10c5e463e50.JPG897623579_IMG_2215(edytowany).thumb.JPG.d09a5e70f2b0adcc5cd9d40fd09f9192.JPG

 

Mam dylemat co do ilości zawiasów, jeśli zastosuję mocne kołkowe to też tak dużo? Po 6 sztuk na lotkę oraz po 4 na połówki wysokości i kierunku?

Nie mam też pewności jak mocne serwa dać. Myślę że max 9 kg ale?? Może macie jakieś sugestie?

Pozdrawiam i obiecuję częstsze aktualizacje :)

IMG_2224.JPG

Link to comment
Share on other sites

Witam. Prac ciąg dalszy. Wreszcie mam ten etap budowy za sobą. Wkleiłem wręgę, zawieszenie podwozia i rurę skrzydeł. Zamontowałem też zbiornik paliwa na półce przy pomocy opasek zaciskowych.

pfmrc2.JPG.44333d7cdfbf3ac8cc73af2df0bc5939.JPGpfmrc.JPG.cd3c8ddbc285447d2eae95285127f998.JPGpfmrc3.JPG.2d4e364a9d1e823c93579085b610055b.JPG

 

Chyba będzie potrzebne "trochę" rowingu i wiaderko żywicy aby to wszystko zintegrować ze sobą :)

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Witam po dość długiej przerwie, niestety z braku czasu nie zrobiłem dużych postępów z modelem. Jednak coś już porobiłem i pora wstawić parę fotek.

Skleiłem obie części wręgi i wkleiłem do kadłuba tą misterną sklejkową konstrukcję do kadłuba. Wszystko zalaminowałem rowingiem węglowym na żywicy L 285 najstaranniej i najsolidniej jak tylko umiałem ze wszystkich stron. Na fotkach widać jak to zrobiłem

1329962539_IMG_2369(edytowany).JPG.3a1bd4cf5c79796a8bafab98e5b5b3a4.JPG

 

IMG_2378.JPG.cbda4cf6773a77c7d4be4d3c28594b3d.JPG

 

168582339_IMG_2371(edytowany).JPG.bb51437522ace40379c5cebac1bd0aad.JPG

 

Praktycznie wszystko jest zatem przygotowane do montażu podwozia, zbiornika paliwa i silnika.

 

Więc teraz pora na silnik.

Najpierw musiałem określić dystans między silnikiem a wręgą. Odrysowałem obrys maski i wpasowałem w to motor.

IMG_2382.JPG.1285816aca4016aaa73120002389c0fc.JPG  IMG_2386.JPG.66734fad61409d4b731bb4a9f3fe895f.JPG

 

Podkładka sklejkowa, jeszcze ją odchudzę

IMG_2458.JPG.d1f091db12fe63f3ef863b932902bfac.JPG  IMG_2459.JPG.2df97c97bdc7ddef8df0485d9cb2ca4e.JPG

 

Przymiarka silnika, ostatecznie obniżyłem silnik chyba o ok 7 mm bo był za wysoko

IMG_2473.JPG.10b28e78e76718222989439da25bad8e.JPG  IMG_2475.JPG.c9bcca701c58ffdd1ab1fe9ad3a7a896.JPG

 

Poszedłem też za radą kolegi i ustawiłem silnik głowicą pod kątem a nie w dół. Wszystko się wtedy mieści pod maską a wyloty z tłumika będą skierowane w dół pod model a nie w bok, zawsze to czystszy model. Mocowanie silnika pozwala jednak na łatwą zmianę tego ustawienia. Muszę te otwory lepiej spasować :)

IMG_3330.JPG.1e985401274e687c71f18f9d947cc5e1.JPG

 

A tak by to wyglądało pod maską, wał silnika będzie na środku, trzeba tylko dać podkładkę ustalającą wykłon.

   IMG_3331.JPG.3be26057532d5c01127608e9c42216b4.JPG  IMG_3333.JPG.9a780cf4cf50849c203ef1e85f1775f5.JPG

 

Chyba przy takim ustawieniu pozostanę, pozostało jeszcze ustawić wykłon silnika odpowiednią podkładką ale to już pikuś. No przykręcić tłumik, hehe.

Uff, mam nadzieję że dalej już będzie lżej bo do tej pory było ciężko, przez te etapy montażu przebrnąć.

CDN.

Pozdrawiam

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.