Depesz Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Witam. Właśnie ukończyłem odbudowę swojego Albatrosa po poważnym krecie, niestety nie w taflę wody :shock: i ostatnią rzeczą było podłączenie silników. Po podpięciu obu regulatorów przez Y do odbiornika jeden startuje dużo wcześniej. W miarę podwyższania obrotów różnica w obrotach pomiędzy silnikami znacząco rośnie. W moim nadajniku JR 9303 jest możliwość podpięcia 2 silników. Po podłączeniu do 2 kanałów silniki również mają znaczącą różnice w obrotach. Po regulacji subtrim równo startują, ale w miarę dodawania gazu różnica w obrotach rośnie. Poproszę o pomoc w rozwiązaniu tego problemu. Wcześniej latałem na regulatorach Towerpro 18A i silnikach Welgard 22-12-10, ale po wodowaniu regulatory spaliły się i założyłem Turnigy 25A, silniki pozostały te same. Co prawda nigdy wcześnie nie mierzyłem obrotów i samolot latał, a kreta zaliczyłem przez oderwanie w locie statecznika pionowego. Teraz mam obrotomierz i wydaje mi się, że te różnice w obrotach mogą mieć znaczy wpływ na charakterystykę lotu. Jeszcze raz proszę o porady. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 zamień miejscami regulatory i zrób pomiar , zakładamy ze silniki są mechanicznie i elektrycznie ok . przeprogramuj na nowo oba regulatory , pytanie formalne - oba śmigła te same ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Silniki są ok. Mierzyłem je amperomierzem i mają ten sam pobór prądu. Zamiana miejsc nic nie dała. Tak formalnie to czy śmigła takie same? :shock: , żart :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 krzywe gazu czy w tym przypadku ruchu serwa są takie same?? Żadnych nagięć, czy zmian EPA. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
utopia Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 - wpinał poprzez Y-ka czyli z jednego kanału pierwotnie i było to samo jak napisał . jeśli oba silniki ok i przy krecie żaden nie ucierpiał to jest to chyba jakiś rozrzut produkcyjny na regulatorach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 7 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 krzywe gazu czy w tym przypadku ruchu serwa są takie same??Żadnych nagięć, czy zmian EPA. Jeszcze nigdy nie kombinowałem z krzywymi gazu, czy nimi można dokładnie wyregulować obroty silników w każdym położeniu manetki gazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 A zwrócił może ktoś uwagę na fakt że na świecie NIE istnieją dwa identyczne regulatory i dwa identyczne silniki :?: :wink: .Zawsze bedzie jakiś minimalny rozrzut i np.tolerancja rezystorów w regulatorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 czy nimi można dokładnie wyregulować obroty silników w każdym położeniu manetki gazu? Zależy od ilości punktów tej krzywej, ale ta metoda powinna wystarczyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
armand Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Przepraszam, nie doczytałem, i jakoś tak z przyzwyczajenia pomyślałem o "przypisaniu" drugiego gazu do drążka, takie skrzywienie MPX'owe. Wracając do problemu wydaje się, że wielopunktowa krzywa ruchu serwa powinna poradzić na ten problem. Co prawda nie wiemy co Twoje radio potrafi, ale są takie które to potrafią. I chyba było by to najlepsze rozwiązanie - zwłaszcza, że można dodatkowo "balansować" siłą ciągu silników. np dać wicej na prawy na "suwaczku", a po "spięciu" mikserem z kierunkiem robić zakręty prawie w miejscu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zibi Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Witam, Też tak miewałem z tymi reglami. Wydaje mi się że potrzebne jest indywidualne ustalenie zakresu gazu dla każdego regulatora z osobna. Później dopiero można je spiąć razem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 7 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Stycznia 2009 Po podpięciu obu regulatorów przez Y do odbiornika jeden startuje dużo wcześniej. W miarę podwyższania obrotów różnica w obrotach pomiędzy silnikami znacząco rośnie Może te ESC mają ustawienia które są nie opisane. Niektóre regulatory mają ustawienia "Neutral" oraz "krzywą gazu" - tak miałem w małym skrzydełku http://pfmrc.eu/viewtopic.php?t=7259 Albo któryś silnik po zalaniu wodą dostał dodatkowe opory na łożyskach, sprawdź czy któryś się bardziej grzeje (ośka) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Depesz Opublikowano 14 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Okazało się, że w nadajniku mam 5 pkt krzywą gazu dla każdego silnika. Udało się znacznie poprawić obroty, lecz nie są identyczne. Nie mogłem się doczekać startu z wody więc postanowiłem wystartować za śniegu. Wcześniej jednak udało mi się zmiksować ster kierunku z ciągiem poszczególnych silników co dało idealny efekt. Samolot potrafi zawrócić w miejscu, co wcześniej było niemożliwe. Samolot wystartował bez najmniejszych problemów. Musiałem jednak bardzo mocno opuścić ster wysokości trymerem, ponieważ bardzo zadzierał. Środek ciężkości ustawiłem zgodnie z zaleceniami producenta, więc pozostaje błędny kąt zaklinowania bądź statecznika, bądź płata. Przy wyłączonym napędzie model szybuje bardzo dobrze. Jakieś sugestie :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 Jeżeli szybuje poprawnie to prawdopodobnie za mały wykłon silników w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aeron1 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 to prawdopodobnie za mały wykłon Jeżeli zadziera to za mały skłon a nie wykłon. pochyl silniki w dół. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 14 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Stycznia 2009 O toż chodziło :oops: pomyłka w druku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.