Skocz do zawartości

Dwa silniki jeden żarowy, drugi samozapłon


ender

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie mam dwa silniki które leżą sobie już długo u mnie (kilka lat) i chciałbym je uruchomić ale najpierw potrzebuje je umyć czym to mogę zrobić żeby ich nie uszkodzić? i jak to zrobić? rozebrać do zera i miękkim pędzlem? tylko pytanie w czym je umyć i potem nasmarować? samozapłon to staruszek 0.8 cm3 a żarowy to 5cm3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz i aluminiowe części możesz wrzucić do garnka i przegotować, po takiej kąpieli rycynowo-podobne brudy odejdą po potraktowaniu ich szczoteczką do zębów (oczywiście brata :))

Tulei i łożysk nie maczamy bo rdzewieją.

Zresztą poszukaj, gdzieś tu jest temat o czyszczeniu tłumika czy coś w tym rodzaju.

Przy rozbieraniu zachować ostrożność i zapamiętać co gdzie było i jak było ustawione względem siebie (to ważne). Możesz zrobić jakieś fotki (możesz też je tu wrzucić) to pokibicujemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrą rozwiązaniem jest nafta,choć i benzyna ekstrakcyjna nie jest najgorsza(choć stanowczo zbyt sucha).Elementy silnika możesz wygotowac w wodzie z płynem do naczyń.Później miekka szmatka/chusteczka lub w/w szczoteczka do zebów,i możesz leciec z czyszczeniem,na koniec dokladne czyszczenie naftą i płukanie...potem tylko złozyć,kropelka oleju na tłok i po sprawie...silniczek wyczyszczony i wstępnie zakonserwowany.... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Rozpocząłem rozbiórkę sinika (na razie żarowy) wrzucam zdjęcia przepraszam za jakość ale no cóż telefon komórkowy...

 

oba silniczki:

130_09012009_tn.jpg

 

samozapłon 0.8cm3 wyrób wschodniej cywilizacji staruszek ale fajny :)

316_09012009_001__tn.jpg

 

i żarowy jednak to 6,5 cm3 też stary i kupiony z drugiej ręki jak jeszcze byłem w podstawówce i wtedy jeszcze był "przypalany" i działał w sumie nie wiem nawet czy jest dotarty...

404_09012009_003__tn.jpg

 

I rozbiórka:

906_09012009_007__tn.jpg

 

i kolejny etap:

771_09012009_011__tn.jpg

 

i pojawił mi się problem wszystkie części mi wyszły gładko nie mogę tylko zdemontować wału korbowego i łożysk:

 

161_09012009_021__tn.jpg

 

Macie jakiś pomysł żeby go zdemontować nie na siłę?

p.s

bardzo dziękuję za wcześniejsze posty i rady:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jeszcze fotkę z przodu i z tyłu. Wał jeśli nie jest dodatkowo zamocowany wystarczy puknąć z przodu np. drewnianym młotkiem lub o deskę do krojenia. Później łozyska, przednie można wypukać kołkiem drewnianym do przodu (od środka) - najpierw można lekko przygrzać na około nad kuchenką ale delikatnie. Jak zostanie w silniku tylko tylne łożysko wkładasz silnik do piekarnika i pieczesz go z 10min. Wyjmujesz przez rękawicę i stukasz o deskę do krojenia i łożysko wypada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gaźnik na 100% do wymiany na RC a koliberek to raczej tylko do zabawy może się uda go uruchomić ale na pewno muszę kupić do niego rozrusznik.

 

 

Co ze zdjęciami nie tak oprócz marnej jakości? :D nikt nie uczył nie potrzebowałem nigdy robić jakiś świetnych zdjęć zawsze był ktoś kto je robił za mnie:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koliberkiem zajmę się w drugiej kolejności teraz nie mogę wyjąć wału korbowego z bloku silnika i łożysk... Jakieś pomysły? Stukałem delikatnie drewnianym młotkiem ale nie idzie wg instrukcji nie ma tam żadnego dodatkowego mocowania chyba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.