dimmus Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Dorwałem, w sumie dla syna, HPI RS4 z silnikiem żarowym. Jako że jest to moje pierwsze spotkanie z tego typu silnikiem, pewnie będę miał pytania . W sumie już mam, ale to później. Model dostanie nowy silnik, bo w obecnie zamontowanym tłok jest uszkodzony. Wygląda jakby dostał przeciwwagą i kawałek się ukruszył. Albo coś innego dziwnego się stało co spowodowało uszkodzenie tłoka. Silnik rozebrałem wyczysciłem, nasmarowałem i złożyłem spowrotem, będę próbował go odpalić, traktuję go jako egzemplarz szkoleniowy. Teraz pytanie: czy uszczelkę wydechu mogę zrobić z kartonu? Ewentualnie z czego proponujecie zrobić. Wiem że można kupić, ale może nie trzeba. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka 1
Granacik Opublikowano 18 Kwietnia 2021 Opublikowano 18 Kwietnia 2021 na szybko możesz zrobić z kartonu po soku albo mleku. Poważnie. Zrób trochę większą. Bedzie brzydko wyglądać ale mniejsze prawdopodobieństwo wydmuchania. Aa i zadbaj o porządny filtr powietrza. Zwłaszcza jak nowy słabnik założysz. Witam w klubie spalinówek 1
dimmus Opublikowano 19 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2021 Dzięki za patent. Puki co w "skrzynce na wszystko" znalazłem "zielone kółko". Chwila strugania i uszczelka "jak ta lala".Skręcone na kleju do gwintów i nawet pasuje..Znalazłem też regulator napięcia Przyda się do grzania świecy.Jest też zapasowa buda, tylko otwory będę musiał powycinaćWysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Granacik Opublikowano 19 Kwietnia 2021 Opublikowano 19 Kwietnia 2021 Tak z ciekawości, dużo dałeś? I co było w zestawie?
dimmus Opublikowano 19 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 19 Kwietnia 2021 Gentlemany nie rozmawiają o pieniądzach, gentlemany je mają . Kolega po znajomości zrobił na prawdę dobrą promocję. W zestawie kompletny model z serwami i silnikiem, bez odbiornika, apki i zasilania plus trochę paliwa na początek.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
dimmus Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Model śmiga, ale jeszcze parę rzeczy trzeba dopracować. Nie bardzo mogę dojść do ładu z ustawieniem gaźnika. Pooglądałem "mądre filmy" na YT, niby wszystko rozumiem, ale ciężko tamtą wiedzę wprowadzić w życie. Jak wbija drugi bieg to silnik gaśnie, nawet na skrzynce z kołami w górze. Czeka mnie rewizja skrzyni biegów.Po dłuższym kręceniu się po parkingu gotuje się sprzęgło, co widać na końcu filmiku . Nawet przy odpuszczonym gazie silnik ma podwyższone obroty i slizga sprzęgło, dzwon jest gorący. Dognę sprężyny okładzin, może pomoże, same okładziny są grube.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Granacik Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Ciut za wysokie wolne obroty. Na luzie jakby coś go przyhamowywało. Jak dzwon sprzęgła nie jest fioletowy to bardzo nie trzeba się przejmować. Jakie paliwo i jaka świeca? Masz czym zmierzyć temperaturę świecy? Jak gaśnie przy wbijaniu dwójki? Strzał i staje dęba czy przydusza? Masz manulala ze strony HPI? I brawa dla małolata. Moja młodsza swojego prezentu jeszcze się cyka. Lubi sama dojrzeć do tematu. Jak z jazdą rowerem. Nie można było namówić na jazdę bez kółek bocznych. Pewnego razu sama wyciągneła rower z garażu i zaczeła jeździć po podwórku. Także daje jej jeszcze chwilę. Elektrykami wymiata.
dimmus Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Autor Opublikowano 29 Kwietnia 2021 Cały czas walczę z niskimi obrotami, bo jak spuści gaz, to chwilę są wysokie, a po kilku sekundach spadają na prawidłowe. Według wszystkiego za bogata dysza niskich, ale jak dokręce, to wogóle nie działa, nie da się zapalić i gaśnie. Swoją drogą gaźnik hpi i system sterowania przepustnicą nie grzeszą precyzją i przepustnica różnie się zamyka jak puszczę gaz, a śruba otwarcia niskich też nie za bardzo płynnie działa. Miałem gaźnik rozebrany i nie jest wyślizgany, ewentualnie jeszcze o-ringi na dyszach wymianię, bo może tam coś puszcza lewe paliwo. Paliwo 20%, a świeca chyba 5 ori hpi.Jak wchodzi 2gi bieg to nie szarpie, tylko gaśnie. Tak jakby 2 była zablokowana. Manuala mam i korzystam, tylko czasu trochę brakuje, a młody też ma mało cierpliwości i szybko się zniechęca jak coś nie działa.Wcześniej dużo elektrykami śmigł, ostatnio driftowóz ujeżdżał i 1:16 z za mocnym silnikiem, zęby w dyfrach wygrywało.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
dimmus Opublikowano 22 Maja 2021 Autor Opublikowano 22 Maja 2021 Ustawienia silnika w miarę ogarnięte, ale pojawił się kolejny problem. Cieknie paliwo przez korek. Stara uszczelka się wykruszyła, i bak stracił szczelność. Doraźnie wyciąłem uszczelkę z uszczelki korka oleju (ten biały krążek co jest w korkach), ale dalej trochę paliwo się rozchlapuje.Z czego można zrobić uszczelkę - krążek z małą dziurką na środku? Oryginalna wyglądała na coś w rodzaju pianki.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Granacik Opublikowano 22 Maja 2021 Opublikowano 22 Maja 2021 Daj dokładną fotkę. Zbiorników było kilka typów. Za 2 dychy masz nowy zbiornik od HSP na alledrogo. Można przeszczepić.
dimmus Opublikowano 23 Maja 2021 Autor Opublikowano 23 Maja 2021 Zbiornik z pompką Te za 20 kilka są bez pompki, może faktycznie zamówię i uda się tylko korek przełożyć.Sam korek pod spodem wygląda tak To białe to moja twórczość. Uszczelkę-krążek z otworem na środku "zaciska " się tym czarnym mniejszym krążkiem. Myślałem o gumie np z dętki, ale obawiam się że szybko się rozpuści.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Granacik Opublikowano 23 Maja 2021 Opublikowano 23 Maja 2021 Weź załóż baczek bez pompki. To kolejne miejsce gdzie ucieka ciśnienie i leje się paliwo. Przydatność znikoma do odpowietrzenia. Lepiej działa przytkanie tłumika przy rozruchu. Jak zupełnie sucho to wolę dmuchnąć w wężyk. Lepsza była by pianka neoprenowa. Od bidy taka z szmacianej podkładki pod mysz.
dimmus Opublikowano 5 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2021 Bak zmieniony na bak z HSP, mała przeróbka była potrzebna, ale przypasował. Teraz łatwiej się reguluje obroty. Poprzedni jak musiał przypuszczać. Młody trochę pojeździł i zgubił wahacz górny i półoś tylną. Niestety tak to zap..dala, że tor, albo duży parking jest potrzebny. Frajda jest meeega. Staram się regulować żeby był trochę przelany, żeby silnik dłużej pożył.Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka 1
Granacik Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 No to fajnie, że złapaliście bakcyla. Teraz jakaś offroadowa ósemka Wam by się przydała do kompletu. Najwięcej torów on-roadowych jest na południu Polski. O ile jeszcze są... A jeszcze dodam... wszystkie śrubki na Loctite... dużo Loctite... to się części nie będą gubić.
dimmus Opublikowano 5 Czerwca 2021 Autor Opublikowano 5 Czerwca 2021 Kolega ma buggy 1:8, tak zbieram na niego chciałbym w niedalekiej przyszłości nabyć, bo fajny model GS racing. Puki co staram się doprowadzić do tego, żeby młody sam nauczył się regulować i obsługiwać model. Zgubione części to nie przez to że loctite zabrakło. Po prostu model wyskoczył na studzience na drugim biegu i się ze snapa wspornik wypiął, nie znaleźliśmy. Wcześniej mieliśmy mavericka, trojana, i sakure, żaden nie był tak pancerny jak HPI. Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka 1
Granacik Opublikowano 5 Czerwca 2021 Opublikowano 5 Czerwca 2021 Powiem tak. Można coraz łatwiej trafić fajną okazje na alle i olx. Jak ten Pulse 4.6 którego ustrzeliłem dla kolegi w stanie igła za niecałe 650pln. Czy Overheater Młodej mojej. Też niezły deal. Ludzie się zaczęli spalinek wyzbywać. Fakt, nie jest to tak czyste i łatwe w obsłudze jak elektryk ale jaka za to satysfakcja i fun. Tego nie kupisz kartą Viza. Gdybym miał więcej kasy to bym takie okazje wykupywał. Jak Paweł silniki. Przy zakupie największym ryzykiem jest silnik ale na prawdę do polatania w okół komina taki nowy Force czy SH kupiony u majfrendów zrobi robotę. I paliwo 16% nitro też wystarczy. Takie jeszcze chyba legalnie zwykłemu śmiertelnikowi można kupić. Niezły tor asfaltowy był w Kłodzku. W zasadzie to były dwa, on i off road. Na tym drugim to sam brałem udział w zawodach.
Rekomendowane odpowiedzi