Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dorwałem, w sumie dla syna, HPI RS4 z silnikiem żarowym. Jako że jest to moje pierwsze spotkanie z tego typu silnikiem, pewnie będę miał pytania :). W sumie już mam, ale to później.

891e13d2115c28f4a5033fd7a82ca5ee.jpg

368635afdf7903b3bfce511cc5d96d1c.jpg

b23082818f9dbbf0067f47a7f38120cd.jpg

c1dfca56f77418b39d69c78505dafe6e.jpg

Model dostanie nowy silnik, bo w obecnie zamontowanym tłok jest uszkodzony. Wygląda jakby dostał przeciwwagą i kawałek się ukruszył.

0dbc43cfab6c7d6f6451d9f2eaf5fcea.jpg

Albo coś innego dziwnego się stało co spowodowało uszkodzenie tłoka. Silnik rozebrałem wyczysciłem, nasmarowałem i złożyłem spowrotem, będę próbował go odpalić, traktuję go jako egzemplarz szkoleniowy.

 

Teraz pytanie: czy uszczelkę wydechu mogę zrobić z kartonu? Ewentualnie z czego proponujecie zrobić. Wiem że można kupić, ale może nie trzeba.

 

 

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

 

 

  • Lubię to 1
Opublikowano

na szybko możesz zrobić z kartonu po soku albo mleku. Poważnie. Zrób trochę większą. Bedzie brzydko wyglądać ale mniejsze prawdopodobieństwo wydmuchania.

Aa i zadbaj o porządny filtr powietrza. Zwłaszcza jak nowy słabnik założysz.

 

Witam w klubie spalinówek :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Dzięki za patent. Puki co w "skrzynce na wszystko" znalazłem "zielone kółko".
d7e7233e5063650620ef2a5383da6780.jpg
Chwila strugania i uszczelka "jak ta lala".
9e6d8cc9b14cecb4f837bc99475bd35b.jpg
Skręcone na kleju do gwintów i nawet pasuje.
79fea06be3dfb221548cc32b3e750319.jpg.
Znalazłem też regulator napięcia
c133a4c1bfac36241a0f34b2bf25510c.jpg
Przyda się do grzania świecy.

Jest też zapasowa buda, tylko otwory będę musiał powycinać
4c4c96aeafb361a0d9a1c9d8d68fe7b2.jpg

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Gentlemany nie rozmawiają o pieniądzach, gentlemany je mają ;). Kolega po znajomości zrobił na prawdę dobrą promocję. W zestawie kompletny model z serwami i silnikiem, bez odbiornika, apki i zasilania plus trochę paliwa na początek.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Model śmiga, ale jeszcze parę rzeczy trzeba dopracować.
Nie bardzo mogę dojść do ładu z ustawieniem gaźnika. Pooglądałem "mądre filmy" na YT, niby wszystko rozumiem, ale ciężko tamtą wiedzę wprowadzić w życie.
Jak wbija drugi bieg to silnik gaśnie, nawet na skrzynce z kołami w górze. Czeka mnie rewizja skrzyni biegów.
Po dłuższym kręceniu się po parkingu gotuje się sprzęgło, co widać na końcu filmiku

.
Nawet przy odpuszczonym gazie silnik ma podwyższone obroty i slizga sprzęgło, dzwon jest gorący. Dognę sprężyny okładzin, może pomoże, same okładziny są grube.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Ciut za wysokie wolne obroty. Na luzie jakby coś go przyhamowywało. Jak dzwon sprzęgła nie jest fioletowy to bardzo nie trzeba się przejmować. Jakie paliwo i jaka świeca? Masz czym zmierzyć temperaturę świecy?

Jak gaśnie przy wbijaniu dwójki? Strzał i staje dęba czy przydusza?

Masz manulala ze strony HPI?

 

I brawa dla małolata. :) Moja młodsza swojego prezentu jeszcze się cyka. Lubi sama dojrzeć do tematu. Jak z jazdą rowerem. Nie można było namówić na jazdę bez kółek bocznych. Pewnego razu sama wyciągneła rower z garażu i zaczeła jeździć po podwórku. Także daje jej jeszcze chwilę. Elektrykami wymiata. :)

Opublikowano

Cały czas walczę z niskimi obrotami, bo jak spuści gaz, to chwilę są wysokie, a po kilku sekundach spadają na prawidłowe. Według wszystkiego za bogata dysza niskich, ale jak dokręce, to wogóle nie działa, nie da się zapalić i gaśnie. Swoją drogą gaźnik hpi i system sterowania przepustnicą nie grzeszą precyzją i przepustnica różnie się zamyka jak puszczę gaz, a śruba otwarcia niskich też nie za bardzo płynnie działa. Miałem gaźnik rozebrany i nie jest wyślizgany, ewentualnie jeszcze o-ringi na dyszach wymianię, bo może tam coś puszcza lewe paliwo.
Paliwo 20%, a świeca chyba 5 ori hpi.
Jak wchodzi 2gi bieg to nie szarpie, tylko gaśnie. Tak jakby 2 była zablokowana. Manuala mam i korzystam, tylko czasu trochę brakuje, a młody też ma mało cierpliwości i szybko się zniechęca jak coś nie działa.
Wcześniej dużo elektrykami śmigł, ostatnio driftowóz ujeżdżał i 1:16 z za mocnym silnikiem, zęby w dyfrach wygrywało.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ustawienia silnika w miarę ogarnięte, ale pojawił się kolejny problem. Cieknie paliwo przez korek. Stara uszczelka się wykruszyła, i bak stracił szczelność. Doraźnie wyciąłem uszczelkę z uszczelki korka oleju (ten biały krążek co jest w korkach), ale dalej trochę paliwo się rozchlapuje.
Z czego można zrobić uszczelkę - krążek z małą dziurką na środku? Oryginalna wyglądała na coś w rodzaju pianki.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Zbiornik z pompką
4d6b5bb4767e7d20a26d898590a7e9f2.jpg
Te za 20 kilka są bez pompki, może faktycznie zamówię i uda się tylko korek przełożyć.
Sam korek pod spodem wygląda tak
684036c075f205508e06a477eee15127.jpg
To białe to moja twórczość. Uszczelkę-krążek z otworem na środku "zaciska " się tym czarnym mniejszym krążkiem. Myślałem o gumie np z dętki, ale obawiam się że szybko się rozpuści.

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

Weź załóż baczek bez pompki. To kolejne miejsce gdzie ucieka ciśnienie i leje się paliwo. Przydatność znikoma do odpowietrzenia. Lepiej działa przytkanie tłumika przy rozruchu. Jak zupełnie sucho to wolę dmuchnąć w wężyk. ;)

Lepsza była by pianka neoprenowa. Od bidy taka z szmacianej podkładki pod mysz.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Bak zmieniony na bak z HSP, mała przeróbka była potrzebna, ale przypasował. Teraz łatwiej się reguluje obroty. Poprzedni jak musiał przypuszczać. Młody trochę pojeździł i zgubił wahacz górny i półoś tylną. Niestety tak to zap..dala, że tor, albo duży parking jest potrzebny. Frajda jest meeega. Staram się regulować żeby był trochę przelany, żeby silnik dłużej pożył.



Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Opublikowano

No to fajnie, że złapaliście bakcyla. :) Teraz jakaś offroadowa ósemka Wam by się przydała do kompletu. :D 

Najwięcej torów on-roadowych jest na południu Polski. O ile jeszcze są...

 

A jeszcze dodam... wszystkie śrubki na Loctite... dużo Loctite... to się części nie będą gubić. :)

Opublikowano

Kolega ma buggy 1:8, tak zbieram na niego chciałbym w niedalekiej przyszłości nabyć, bo fajny model GS racing. Puki co staram się doprowadzić do tego, żeby młody sam nauczył się regulować i obsługiwać model.


Zgubione części to nie przez to że loctite zabrakło. Po prostu model wyskoczył na studzience na drugim biegu i się ze snapa wspornik wypiął, nie znaleźliśmy. Wcześniej mieliśmy mavericka, trojana, i sakure, żaden nie był tak pancerny jak HPI.


Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka



  • Lubię to 1
Opublikowano

Powiem tak. Można coraz łatwiej trafić fajną okazje na alle i olx. Jak ten Pulse 4.6 którego ustrzeliłem dla kolegi w stanie igła za niecałe 650pln. Czy Overheater Młodej mojej. Też niezły deal. Ludzie się zaczęli spalinek wyzbywać. Fakt, nie jest to tak czyste i łatwe w obsłudze jak elektryk ale jaka za to satysfakcja i fun. :D Tego nie kupisz kartą Viza. ;) Gdybym miał więcej kasy to bym takie okazje wykupywał. Jak Paweł silniki. :P

Przy zakupie największym ryzykiem jest silnik ale na prawdę do polatania w okół komina taki nowy Force czy SH kupiony u majfrendów zrobi robotę. I paliwo 16% nitro też wystarczy. Takie jeszcze chyba legalnie zwykłemu śmiertelnikowi można kupić.

 

Niezły tor asfaltowy był w Kłodzku. W zasadzie to były dwa, on i off road. Na tym drugim to sam brałem udział w zawodach.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.