Maryush80 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Witam wszystkich jestem nowym uzytkownikiem tego forum. Posiadam. model Thunder trainer 40 napedzany webra. Na nim nauczylem sie w miare latac. Problem polega na tym ze prawie udalo mi sie sciac nim drzewo. Model jest bardzo wytrzymaly ale mam pare duzych dzior w poszyciu. I teraz pytanie czy moglbym zamontowac po dodatkowym serwie na lotki ktore bym przecial w polowie a te co jest posrodku wykorzystac do napedu klap? Czy to ma sens. Dodam ze obecnie lotki przebiegaja przez cala dlugosc skrzydla Klapy chcialbym zrobic aby troche zwolnic i ustabilizowac predkosc do ladowania Z gory dzieki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryush80 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 ps. poszukuje modelarzy z okolic Wieruszowa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gładkilot Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Maryush80 jak chcesz coś dopisać to lepiej użyć opcji ,,edytuj'' niż pisać post pod postem(szczególnie jak to jest w odstępie czasowym 3 minut) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Teraz lotki masz podpięte do dwóch serw czy jednego? Jesli do dwóch to masz funkcję klapo - lotek. Ale możesz zrobić tak jak mówisz. Tylko nie oczekuj natychmiastowej radykalnej zmiany na lepsze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryush80 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Wlasnie mam jedno serwo na dwie lotki. Zastanawiam sie czy to wszystko bedzie ok bez zwiekszenia powierzchni sterowych. Czy moglbym powiekszyc tylko powierzchnie na klapach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 To zależy jaką cz. pow skrzydła teraz zajmują lotki. To wszystko jest w miarę określone i powiązane. Więc moze bez problemu dodasz serwo lub serwa na lotki. ale nie wiem czy to dobry pomysł. Mój trenerek o rozp 170cm wadze 2,5kg i silniku 7,5cm nie wymagał klap do ladowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Najmniejszym kosztem jest dołożenie jeszcze jednego serwa tak aby kazda lotka była napędzana oddzielnym serwem podpiętym do oddzielnego kanału. Potem zmiksuj te kanały w aparaturze funkcją klapolotek. Wtedy po włączeniu funkcji klap lotki razem się wychylą bardziej w dół czyli ich neutrum się przesunie w dół ale nadal będą mogły się wychylać przeciwbierznie zachowując jednocześnmie funkcję lotek do sterowania przechylaniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Tu masz krótkie lądowanie i start mego wspomnianego trenerka. Klapy nie są mu potrzebne. http://video.google.pl/videoplay?docid=-3480563869082938305 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryush80 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Rzeczywiscie ze wolno mozna spokojnie nad tym panowac. U mnie ladowanie przebiega ze zbyt duza predkoscia moze by tak gasic silnik. Co do klapolotek to posiadam Hitec Laser 4fm wiec nie mam mozliwosci programowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Ale twój laser to 4 kanałowy? Jesli tak to i klap nie podłączysz. O gaszeniu silnika zapomnij. nie raz trzeba w ostatniej chwili podrywać model do kolejnego podejścia. Może masz za duże "niskie" obroty? Zdarzały sie też dni kiedy to model "trzyma.ł" sie powietrza nie chcąc opadać do lądowania - ale to już inna je bajka :devil: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryush80 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Tak 4 kanalowy myslalem zrezygnowac z napedy steru kierunku bo go nie uzywam ( nie wiem moze to dziwne). Kurcze tak jakos kombinuje. Najwiekszy problem w tym ze nie mialem nigdy okazji podpatrzenia jak ktos pilotuje model i tak sie jako tako nauczylem. Podejrzewam faktycznie ze obroty minimalne moga byc za wysokie w koncu to model trenerka ma duza powierzchnie i mocny silnik. Powiem tak podchodzac do ladowania z duzym zapasem probujac osiagnac min. predkosc i wysokosc to przy wyrownaniu i tak nabiera wyskosci tak ze w koncu nie mam gdzie ladowac i w gore nastepne podejscie i tak czasami przez kilka razy. Masakra. Przez to ladowalem na "partyzanta" ale model caly byl. Kiedys zgasl mi silnik w powietrzu i po wykonaniu z 3 okrazen wyladowalem wtedy najlepiej jak mi kiedykolwiek wyszlo A gaszenie to trymerem od gazu. Idzie tak tylko trzeba wykrecic duzo wiecej srobe oporowa od przepustnicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 Trymer gazu to tylko do zgaszenia silnika na ziemi po wylądowaniu lub awaryjnego, a nie by zrobić z tego sposób na lądowanie. Z opisu wynika, że silnik rozwija zbyt duże obroty podchodzac do lądowania. Musisz je zmniejszyć. co to za model i silnik? Na pierwszym filmie masz start i lądowanie modelu o wadze 2,6kg , rozp 170 cm i silnik oS 7,5cm. Zwróć uwagę jak wolno ląduje; http://video.google.pl/videoplay?docid=-3402706826199799494 tu samo lądowanie: http://video.google.pl/videoplay?docid=187955092664616440 tu też start i lądowanie; http://video.google.pl/videoplay?docid=-4924643926716513983 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maryush80 Opublikowano 20 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 To jest Thunder Trainer 40 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2864 silnik webra speed 40 (napedzal kiedys starego smiglowca alouette firmy kavan ale ja nim nie latalem) zwykle paliwo bez nitro olej syntetyk. ps. Ciekawe zjawisko ze ten samolot nie wyladowal (wytwarza sie poduszka powietrzna czy cos?). Dziekuje Fokker ze mi pomagasz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.