Skocz do zawartości

klapy w moim modelu


Maryush80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich jestem nowym uzytkownikiem tego forum. Posiadam. model Thunder trainer 40 napedzany webra. Na nim nauczylem sie w miare latac. Problem polega na tym ze prawie udalo mi sie sciac nim drzewo. Model jest bardzo wytrzymaly ale mam pare duzych dzior w poszyciu. I teraz pytanie czy moglbym zamontowac po dodatkowym serwie na lotki ktore bym przecial w polowie a te co jest posrodku wykorzystac do napedu klap?

Czy to ma sens. Dodam ze obecnie lotki przebiegaja przez cala dlugosc skrzydla

Klapy chcialbym zrobic aby troche zwolnic i ustabilizowac predkosc do ladowania

Z gory dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy jaką cz. pow skrzydła teraz zajmują lotki. To wszystko jest w miarę określone i powiązane. Więc moze bez problemu dodasz serwo lub serwa na lotki. ale nie wiem czy to dobry pomysł. Mój trenerek o rozp 170cm wadze 2,5kg i silniku 7,5cm nie wymagał klap do ladowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najmniejszym kosztem jest dołożenie jeszcze jednego serwa tak aby kazda lotka była napędzana oddzielnym serwem podpiętym do oddzielnego kanału. Potem zmiksuj te kanały w aparaturze funkcją klapolotek. Wtedy po włączeniu funkcji klap lotki razem się wychylą bardziej w dół czyli ich neutrum się przesunie w dół ale nadal będą mogły się wychylać przeciwbierznie zachowując jednocześnmie funkcję lotek do sterowania przechylaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale twój laser to 4 kanałowy? Jesli tak to i klap nie podłączysz. O gaszeniu silnika zapomnij. nie raz trzeba w ostatniej chwili podrywać model do kolejnego podejścia. Może masz za duże "niskie" obroty? Zdarzały sie też dni kiedy to model "trzyma.ł" sie powietrza nie chcąc opadać do lądowania - ale to już inna je bajka :devil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak 4 kanalowy myslalem zrezygnowac z napedy steru kierunku bo go nie uzywam ( nie wiem moze to dziwne). Kurcze tak jakos kombinuje. Najwiekszy problem w tym ze nie mialem nigdy okazji podpatrzenia jak ktos pilotuje model i tak sie jako tako nauczylem. Podejrzewam faktycznie ze obroty minimalne moga byc za wysokie w koncu to model trenerka ma duza powierzchnie i mocny silnik. Powiem tak podchodzac do ladowania z duzym zapasem probujac osiagnac min. predkosc i wysokosc to przy wyrownaniu i tak nabiera wyskosci tak ze w koncu nie mam gdzie ladowac i w gore nastepne podejscie i tak czasami przez kilka razy. Masakra. Przez to ladowalem na "partyzanta" ale model caly byl.

Kiedys zgasl mi silnik w powietrzu i po wykonaniu z 3 okrazen wyladowalem wtedy najlepiej jak mi kiedykolwiek wyszlo

A gaszenie to trymerem od gazu. Idzie tak tylko trzeba wykrecic duzo wiecej srobe oporowa od przepustnicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trymer gazu to tylko do zgaszenia silnika na ziemi po wylądowaniu lub awaryjnego, a nie by zrobić z tego sposób na lądowanie. Z opisu wynika, że silnik rozwija zbyt duże obroty podchodzac do lądowania. Musisz je zmniejszyć. co to za model i silnik? Na pierwszym filmie masz start i lądowanie modelu o wadze 2,6kg , rozp 170 cm i silnik oS 7,5cm. Zwróć uwagę jak wolno ląduje;

http://video.google.pl/videoplay?docid=-3402706826199799494

tu samo lądowanie:

http://video.google.pl/videoplay?docid=187955092664616440

tu też start i lądowanie;

http://video.google.pl/videoplay?docid=-4924643926716513983

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest Thunder Trainer 40 http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=2864

silnik webra speed 40 (napedzal kiedys starego smiglowca alouette firmy kavan ale ja nim nie latalem) zwykle paliwo bez nitro olej syntetyk.

ps. Ciekawe zjawisko ze ten samolot nie wyladowal (wytwarza sie poduszka powietrzna czy cos?). Dziekuje Fokker ze mi pomagasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.