Janeczek Opublikowano 25 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Wprawdzie nie mialem tyle czasu zeby przeczytac wszystkie Posty ,ale przylaczam sie do wielu kolegow ktorzy pisza ze temperatura silnika pracujacego nie powinna przekroczyc 130 °C - ...optymalna temperatura do pracy jest temperatura 100-120 °C , i taka wlasnie temperature maja rowniez silniki pracujace w naszych Autach ... Oczywiscie z silnikami lotniczymi nie ma tyle problemu jezeli chodzi o wysoka temperature ( chlodzenie powietrzem wymuszone jest przez smiglo), jak z silnikami w modelach Aut...tu wlasnie np.przez zanieczyszczenie Glowicy chlodzacej moze szybko dojsc do przegrzania silnika i zniszczenia go ... Zbyt uboga mieszanka tez moze doprowadzic do przegrzania sie silnika , co spowoduje zatarcie/zniszczenie silnika... Juz temperatura 150 ° C moze powodowac zmiany jakosci /smarnosci olejow uzywanych w paliwie ...co spowoduje urwanie filmu smarnego i zatarcie silnika... Wiec smialo mozna uznac temp 100 -120 °C za optymalna Ta temperatura dotyczy tak silnikow samozaplonowych ,zarowych jak i benzynowych Janeczek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
van_daal Opublikowano 25 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2009 Ło matko!!! i znowu sprowokowane 3 strony o tym samym... Może niekoniecznie... :wink: Janeczek napisał, że ustalone temperatury odnoszą się do wszystkich typów silników. Jeżeli ktokolwiek uważa inaczej niech napisze. Tymczasem przyjmuję, że tak jest oraz temat za zamknięty. Wszystkim dziękuję. I co? Nie bolało, prawda? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Paweł Rzedzicki Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 uot;]wiekszośc producentów nie zaleca przekraczać 135 stopnio tym zaś, napisali w tym temacie: Jano, Wojtek [f-150], Dariusz [darkarll] Jak silnik jest dobrze wyregulowany to nie ma prawa się przegrzewać, chyba że jest źle ekslopatowany, albo nieodpowiedniego paliwa używasz. o tym, z kolei, pisał m. innymi kolega Janek. Nawiasem mówiąc, to ostatnie cytowane zdanie utwierdza mnie w przekonaniu, że kontrola m. innymi temperatury może wskazać, czy silnik jest prawidłowo eksploatowany (tzn. właściwie wyregulowany, czy używa się właściwego paliwa, śmigła oraz świecy i czy zapewniono mu wystarczającą wentylację). Van-Daal, myslę że Ci pomogęw związku z powyższym...NIE. NIE POMOGŁEŚ. Co więcej - w tym zdaniu: Ale tak naprawdę takie pomiary i dane potrzebne są dzieciakom nie wiedzącym jak pracuje silnik, co tak naprawdę powoduje kręcenie śrubkami w gaźniku i w ogóle o co kaman.wręcz obraziłeś. Dlaczego? Wyjaśniam:- skoro stworzyłem ten temat to znaczy, że mnie to interesuje. - skoro mnie to interesuje, to wg Ciebie zaliczam się do grona "dzieciaków nie wiedzących jak pracuje silnik, co tak naprawdę powoduje kręcenie śrubkami w gaźniku i w ogóle o co kaman". Oświecę Cię. Mam 40 lat :cry: (to można przeczytać pod moim avatarem). Dwoje dzieci. Wykształcenie techniczne. Wiem "o co kaman" w silnikach i ich śrubkach (przez wiele lat gmerałem w silnikach moich aut - benzynowych i dieslach - i całkiem nieźle sobie z nimi radziłem). Twój post nie wniósł tak naprawdę nic nowego i, moim zdaniem, dowodzi, że nie przeczytałeś tego tematu "ze zrozumieniem" co wg mnie obraża też innych, którzy w tym poście coś napisali. Ja bym temat zamknałTo zamknij. bo tylko niepotrzebnie wprowadza zamieszanie w umysłach młodych modelarzy.Niech ci "młodzi" się wypowiedzą... Oj chłopie, widać modelarstwo Ci nie wystarcza, poszukaj sobie dodatkowego hobby :rotfl: Napisalem Ci jak sie mierzy, że pomiaru dokonuje sie na świecy- nikt o tym nie wspominał. Ale skoro to mało przydatna wiedza to nie przejmuj sie nią. A reasumujac: silnika nie reguluje się tak, aby miał odpowiednią temperaturę, tylko tak, żeby dobrze pracował. I tej zasady należy sie trzymać. Howk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Janeczek napisał, że ustalone temperatury odnoszą się do wszystkich typów silników. Temperatura ta nikoniecznie odnosi się również do benzynowych silników. W moich 22cm, 26cm i 32cm nie zmierzyłem temp powyżej 100 st. Nawet na wylocie do tłumika nie miała tyle. Ale pewnie warunki zewnętrzne ( zimne miesiące) też miały znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Janeczek Opublikowano 26 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2009 Fokker -wiec zmiescilem sie piszac 100-120°C ... Oczywiscie to nie dotyczy takich silnikow/ maszyn cieplnych jak: Silniki Turbinowe,Pulsacyjne ,Rakietowe... Oczywiscie dodatki do paliwa i do oleju moga powodowac zmiane temperatury pracy silnika(w gore lub w dol) a pomimo tego silnik nadal bedzie sprawnie pracowal - Janeczek vel Jan Czupala ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.