Skocz do zawartości

=== Temperatura silnika spalinowego ===


van_daal

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wprawdzie nie mialem tyle czasu zeby przeczytac wszystkie Posty ,ale przylaczam sie do wielu kolegow ktorzy pisza ze temperatura silnika pracujacego nie powinna przekroczyc 130 °C - ...optymalna temperatura do pracy jest temperatura 100-120 °C , i taka wlasnie temperature maja rowniez silniki pracujace w naszych Autach ...

 

Oczywiscie z silnikami lotniczymi nie ma tyle problemu jezeli chodzi o wysoka temperature ( chlodzenie powietrzem wymuszone jest przez smiglo), jak z silnikami w modelach Aut...tu wlasnie np.przez zanieczyszczenie Glowicy chlodzacej moze szybko dojsc do przegrzania silnika i zniszczenia go ...

 

Zbyt uboga mieszanka tez moze doprowadzic do przegrzania sie silnika , co spowoduje zatarcie/zniszczenie silnika...

 

Juz temperatura 150 ° C moze powodowac zmiany jakosci /smarnosci olejow uzywanych w paliwie ...co spowoduje urwanie filmu smarnego i zatarcie silnika...

 

Wiec smialo mozna uznac temp 100 -120 °C za optymalna

Ta temperatura dotyczy tak silnikow samozaplonowych ,zarowych jak i benzynowych

 

 

Janeczek

  • Odpowiedzi 44
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano
Ło matko!!! i znowu sprowokowane 3 strony o tym samym...

 

Może niekoniecznie... :wink:

 

Janeczek napisał, że ustalone temperatury odnoszą się do wszystkich typów silników.

 

Jeżeli ktokolwiek uważa inaczej niech napisze. Tymczasem przyjmuję, że tak jest oraz

temat za zamknięty.

 

Wszystkim dziękuję.

 

I co? Nie bolało, prawda? :roll:

Opublikowano
uot;]wiekszośc producentów nie zaleca przekraczać 135 stopni
o tym zaś, napisali w tym temacie: Jano, Wojtek [f-150], Dariusz [darkarll]

 

Jak silnik jest dobrze wyregulowany to nie ma prawa się przegrzewać, chyba że jest źle ekslopatowany, albo nieodpowiedniego paliwa używasz.
o tym, z kolei, pisał m. innymi kolega Janek.

 

Nawiasem mówiąc, to ostatnie cytowane zdanie utwierdza mnie w przekonaniu, że kontrola m. innymi temperatury może wskazać, czy silnik jest prawidłowo eksploatowany (tzn. właściwie wyregulowany, czy używa się właściwego paliwa, śmigła oraz świecy i czy zapewniono mu wystarczającą wentylację).

 

Van-Daal, myslę że Ci pomogę
w związku z powyższym...

NIE. NIE POMOGŁEŚ.

Co więcej - w tym zdaniu:

Ale tak naprawdę takie pomiary i dane potrzebne są dzieciakom nie wiedzącym jak pracuje silnik, co tak naprawdę powoduje kręcenie śrubkami w gaźniku i w ogóle o co kaman.
wręcz obraziłeś. Dlaczego? Wyjaśniam:

- skoro stworzyłem ten temat to znaczy, że mnie to interesuje.

- skoro mnie to interesuje, to wg Ciebie zaliczam się do grona "dzieciaków nie wiedzących jak pracuje silnik, co tak naprawdę powoduje kręcenie śrubkami w gaźniku i w ogóle o co kaman". Oświecę Cię. Mam 40 lat :cry: (to można przeczytać pod moim avatarem). Dwoje dzieci. Wykształcenie techniczne. Wiem "o co kaman" w silnikach i ich śrubkach (przez wiele lat gmerałem w silnikach moich aut - benzynowych i dieslach - i całkiem nieźle sobie z nimi radziłem).

Twój post nie wniósł tak naprawdę nic nowego i, moim zdaniem, dowodzi, że nie przeczytałeś tego tematu "ze zrozumieniem" co wg mnie obraża też innych, którzy w tym poście coś napisali.

 

Ja bym temat zamknał
To zamknij.

 

bo tylko niepotrzebnie wprowadza zamieszanie w umysłach młodych modelarzy.
Niech ci "młodzi" się wypowiedzą...

 

Oj chłopie, widać modelarstwo Ci nie wystarcza, poszukaj sobie dodatkowego hobby :rotfl: Napisalem Ci jak sie mierzy, że pomiaru dokonuje sie na świecy- nikt o tym nie wspominał. Ale skoro to mało przydatna wiedza to nie przejmuj sie nią.

 

A reasumujac: silnika nie reguluje się tak, aby miał odpowiednią temperaturę, tylko tak, żeby dobrze pracował. I tej zasady należy sie trzymać. Howk

Opublikowano
Janeczek napisał, że ustalone temperatury odnoszą się do wszystkich typów silników.

 

Temperatura ta nikoniecznie odnosi się również do benzynowych silników. W moich 22cm, 26cm i 32cm nie zmierzyłem temp powyżej 100 st. Nawet na wylocie do tłumika nie miała tyle. Ale pewnie warunki zewnętrzne ( zimne miesiące) też miały znaczenie.

Opublikowano

Fokker -wiec zmiescilem sie piszac 100-120°C ...

 

Oczywiscie to nie dotyczy takich silnikow/ maszyn cieplnych jak: Silniki Turbinowe,Pulsacyjne ,Rakietowe...

Oczywiscie dodatki do paliwa i do oleju moga powodowac zmiane temperatury pracy silnika(w gore lub w dol) a pomimo tego silnik nadal bedzie sprawnie pracowal -

 

Janeczek vel Jan Czupala ...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.