Skocz do zawartości

Nauka pod spalinę


szlak18

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nauka pod spalinę

 

Witam

Już od jakiegoś czasu staram się zacząć latać.

No i nie wychodzi mi to za dobrze.

Mam aparaturę Sanwa 8000 RD z serwami STD. W sklepie modelarskim wcisnęli mi trenerka spalinowego Model balsowy CESNA firmy Hangar 9 i silnik OS 46. Wystartowałem i trochę nawet leciałem (jakieś 1,5 minuty) no i zakończyło się kretem. Na szczęście samolot i silnik nie ucierpiał, ale postanowiłem już więcej nie próbować, zanim lepiej się nie nauczę. Już samo podwozie nie ułatwia lądowania. Wcześniej latałem na symulatorze i już mi się wydawało że potrafię.

 

 

No i teraz mam pytanie. Czy znajdę coś do nauczenia się latania pod wyposażenie spalinowe?

Wydałem na to trochę kasy i szkoda mi trochę przechodzić na elektrykę- bo wydam tyle samo a posiadanie 2 systemów nie jest chyba dobrym pomysłem. Sprzedawać też nie mam sensu, bo to wszystko nowe.

 

Naczytałem się o Easy Gliderach i Elektro Juniorach. Szkoda, ze po fakcie. I właśnie chodzi mi o coś podobnego tyle, że pod spalinę. By samo latało i nie było podwozia.

PZDR i czekam na porady.

Opublikowano

szlak18, masz wg mnie dwie możliwości:

 

1. Poprosić kogoś, kto już umie latać, żeby pomógł Ci z trenerkiem - trenerek właśnie po to jest aby się na nim uczyć.

2. Jeżeli chcesz to robić sam to dobrze by było, żebyś miał jakiś model z pianki - np. Easy Glider.

 

Jeżeli będziesz sam próbował to balsowy model na pewno rozwalisz dosyć szybko. Jak będziesz miał instruktora to będzie on za Ciebie startował i lądował, a Ty będziesz mógł ćwiczyć lot jak model będzie na dużej wysokości. Model z pianki też będziesz często rozwalał, ale na ogół da się go naprawić w ciągu pięciu minut.

Opublikowano

Gdzie latasz w Bytomiu,nie masz tam pod ręką jakiegoś kumpla modelarza który już lata?

Mieszkam co prawda blisko ale u mnie nie ma gdzie latać.Czekam do wiosny.Mamy paczkę kumpli z którymi latam ale nik nie lubi latać zimą :(

Staraj się nie rozbić modelu do wiosny to postaram Ci się pomóc.

edit:spalina też jest dobra do nauki(jak nie lepsza) sam tak zaczynałem nawet nie tak dawno temu :D

Opublikowano

Tak mi mówili w sklepie, że trenerek spalinowy jest właśnie do nauki ale jakoś się go boje i nie czułem go za bardzo w czasie lotu (przez te 1,5 min) Był dosyć szybki i zwrotny jak na początek. Może to taczej 2gi model

 

Pomysł z pomocą bardziej doświadczonego modelarza jest dobry ale nie mam jakichkolwiek kontaktów i znajomych.

 

Czy z tego wyniki, że nie ma podobnych do EG modeli z pianki pod spalinę?

 

Za bardzo nie chcę czekać do wiosny - ale jak przyjdzie to chętnie przyjadę do Siemainowic

tyle, że chciałbym w międzyczasie coś już robić więcej.

 

Czy w takim razie dobrym pomysłem będzie jednak zakup jeszcze jednego modelu elektrycznego jako pierwszy?

Opublikowano

Ten tego.. a jaka czesc Bytomia? Mamy lotnisko modelarskie w Piekarach Slaskich, tylko w zime tez nikt nie lata, nawet sie tam wjechac nie da. Badz cierpliwy, odwiedz nas jak sezon sie zacznie. Jest tutaj wielu doswiadczonych modelarzy, z pewnoscia zgodziliby sie polatac z Toba na kablu trenera. Kolejna alternatywe masz w Rudzie Slaskiej tylko z tego co mi wiadomom to raczej zatloczone lotnisko i ciezko miejsce na niebie znalesc :)

Opublikowano

My się już chyba spotkaliśmy na Kopcu. Ja też szyję latawce. Lotnisko jest w stronę Kozłoweg Góry. Skontaktuję się na wiosnę ale...

już umieram z nudów i złości :shock: . Wiem, że pośpiech nie jest dobry w modelarstwie ...

Jestem jeszcze w stanie wydać troszke kasy, troszkę ...

Czy nic prócz czekania nie da się zrobić?

Mogę sobie nawet coś prostego zbudować ...

Opublikowano

Hmm, na Kopcu to raz tylko latalem Easy Gliderem, na dodatek byl jeszcze kolega ktory sie uczy (tez EG ma), chyba ze byles bez modelu, kilka osob podchodzilo.

Zbuduj sobie RWD5, Zefirka badz Toto jak sie nudzisz, pospiech zdecydowanie dziala na Twoja niekorzysc, wierz mi - lepiej nie zbierac drzazg z ziemi :)

Opublikowano

bardzo dobry Ci zestaw sprzedali, a zwłaszcza silnik. A ten silnik chociaż dotarty i wyregulowany? Kupowanie teraz czegoś innego jak już masz trenera to imho szkoda kasy, po pierwszych 4-5 lotach z kimś kto Ci wystartuje i potem wyląduje będziesz całkiem śmiało śmigał sam. Utrzymanie modelu 1,5 minuty na niebie to i tak niezły wynik, może zrobileś coś o czym nie wiedziałeś że się nie robi- latanie nad głową, pod słońce, za wolno lub miałeś model nie wytrymowany i zamiast latać walczyłeś z przechyłami.

Anyway, możesz robić kolejny model i czekać na pogodę, w zasadzie nawet dzisiaj można było latać (ja latałem) o ile się auto nie zakopie w błocie.

Opublikowano

"a posiadanie 2 systemów nie jest chyba dobrym pomysłem. "

 

To posiadanie trzech systemów to już głupota :?: :D

To oczywiscie zart .Ja latam wszystkim co na nieruchome skrzydła czyli szybowcami motoszybowcami małymi elektryczkami jak i "spalinkami" i uwazam że wszystko jest O.K Wszystko zależy od humoru i pogody :D

Opublikowano

Tak jak Slawek powiedzial. Najlpierw wpadnij na lotnisko zeby go dotrzec i wyregulowac. Inni koledzy na pewno pomogą. W miedzyczasie polatasz sobie czyms co stworzysz z depronu. Ja juz powiedzmy duzo razy latalem ale tez sie troche boje pierwszych lotow spalina ;)

Opublikowano

Silnik jest dotarty i wyregulowany. Walczyłem z nim trochę. Nie mam dużych pretensji do zestawu i sklepu ale jakoś i się wydaje, że jest dobry na 2gi zestaw.

Co do postu instruktora- to ile musiałbym zapłacić za Easy Glidera a ile za Elektro Juniora a może coś innego elektrycznego.

Co musze dokupić do tych modeli. Może coś więcej niż standardowy osprzęt by mieć możliwości rozwojowe. Który jest lepszy.

Opublikowano

Ja osobiście nie kupuję modeli raczej robię je sam .ale tak pokrótce to potrzebna ładowarka, pakiety (raczej dwa) ,silnik, regulator a model to może być jakiś "trenerkowaty" depronik .

Opublikowano

Gdybyś chciał kupić wszystko do latania elektrykiem to musisz wydać trochę za dużo kasy.

Masz świetny model do nauki.Nie chce mi sie teraz szukać ile co kosztuje ale na forum znadziesz albo zobacz w pierwszym lepszym sklepie.

URL=http://imageshack.us]s6000709hh3.jpg[/url]

sam kiedyś kupiłem coś takiego i jeszcze inny model Dechatlon i wierz mi że to wyrzucone pieniądze.Przynajmniej dla mnie.Latać nauczyłem się na spalinowym trenerku.

Cały Twój problem polega na tym że chciałeś latać nie wytrymowanym modelem.

Opublikowano
OK te elementy sa niezbędne ale ile by to kosztowało pod EG lub Juniora i jakie dobrać.

 

Czytać forum

 

Musiałbys wydać okolo 600-700zł za nowe rzeczy kupowane w PL

 

Modele latają wolniej, inaczej niż spalinowe

 

Twoja nauka powinna być dostosowana do przyszłych preferencji.

 

Jezeli chcesz latać spalinowymi to nie kupuj elektrycznych ...

Opublikowano

Ja uczyłem się latać sam i zdecydowanie polecam zaczynanie od

1) prostych i odpornych na kraksy modeli

2) dobrej pogody.

 

Jeżeli modelarstwo to dla Ciebie więcej niż przygoda na chwilę, to zdecydowanie polecam jakiegoś prostego elektryka, może najpierw bez lotek, z dużym wzniosem skrzydeł, takiego, co jak dasz 1/3 gazu i puścisz drążki będzie sam leciał.

 

Modelarstwo to też konstruowanie, naprawianie i doskonalenie modeli, dlatego jeżeli odłożysz swojego trenerka na chwilę nic się nie stanie. Wrócisz do niego z radością, gdy twój trójkanałowy model przestanie Ci dostarczać przyjemności lub adrenaliny.

http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6102

Ja się naprawdę nauczyłem latać na czymś co nazywa się Onyx

http://www.kiwimodel.pl/script_Pokaz_Dane_Modele.php?idx_mp=2&idx_ar=31&PHPSESSID=d3918d8359994e39af4666fae214e4af

 

Poza tym, że trzeba go było zbudować, pozwolił na zdecydowaną poprawę stosunku minut w powietrzu do jednej kraksy.

 

Potem przyszła kolej na MiniMaga (już z lotkami) , którym latam z przyjemnością do dziś.

album_pic.php?pic_id=1060

 

Przy wyborze zestawu dla elektryka do stawiania pierwszych kroków dobrze jest wybrać wielkość modelu

na ok. 70-100 cm rozpiętości, wtedy:

- bateria to ok 1500 mAh (ja używam na ogół 3s czyli 11,1V)

- regulator 3 fazowy 12A (chyba że chcesz latać pionowo w górę) http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=6102

- slinik 3 fazowy najtańszy chiński za 30 zł np. http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=3524

- serwa małe np. http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=5651

Cały samolot będzie ważył 350-550g i nawet jak spadnie powinien przeżyć.

 

Do tego niestety musisz mieć ładowarkę do ładowania Lipoli, zwłaszcza że bateria to dość istotny element wyposażenia elektryka. Ładowarka może służyć do ładowania także baterii odbiornika do spaliny, ogólnie to pożyteczne urządzenie. MUSI mieć funkcję ładowania lipo. Ja używam takiej http://modele.sklep.pl/product_info.php?products_id=674&osCsid=afa3ad7a81e3ed3a0fd3f79f88d5e997, ale są i tańsze i lepsze.

 

Pozdrawiam - napisz o swoich decyzjach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.