Skocz do zawartości

Aparatura do Ventusa 2ax z Modelpartner


Tomek1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Niewiele doradzę, ale za parę dni na targach w Norymberdze, Mulitiplex pokaże Cockpita i Evo z modułami 2.4 GHz. Czyli już praktycznie "wszyscy święci" od aparatur, będą oferowali nową technologię. Może wtedy wybór będzie łatwiejszy, więc warto trochę jeszcze poczekać ze sporym tak czy innaczej wydatkiem.

PP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pośpiechu wyszło "aparatura"

 

no :wink:

W tym modelu jeśli chcesz sterować każde serwo osobnym kanałem potrzebujesz 12 (13 jak silnik i wyczep) kanałów. Oczywiście możesz pogrupować hamulce, klapy i wtedy i 10 kanałów starczy lub nawet mniej (używając Y-kabla częściej lub mechanicznie sprzegając lotki skrajne i środkowe).

Nie znam osobiście modelu 10C ale na pewno oprogramujesz w niej ten model bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta futaba da rady, ale... nie chce ruszać tej instalacji co już jest i na jedną połowę skrzydła to 3kanały(razem to 6), ogon(2),podwozie(1), silnik(1) i kiedyś wario(1). Czyli do latania te 10 musi być.

Już patrzyłem na inne aparatury może ... Multiplex EVO 12?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta futaba da rady, ale... nie chce ruszać tej instalacji co już jest i na jedną połowę skrzydła to 3kanały(razem to 6), ogon(2),podwozie(1), silnik(1) i kiedyś wario(1). Czyli do latania te 10 musi być.

Już patrzyłem na inne aparatury może ... Multiplex EVO 12?

 

Ta Futaba to 8 kanałów proporcjonalnych + 2 przełączane i to w trybie PCM1024 w zwykłym FM/PMM to 8 kanałów,w wersji 2,4GHz masz też 8+2.

Dla większości zastosowań to radio dobrze się sprawdzi ale w przypadku Twojego modelu to mało.

A EVO 12 nie ma jeszcze wersji 2,4GHz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swift napisał:

Niewiele doradzę, ale za parę dni na targach w Norymberdze, Mulitiplex pokaże Cockpita i Evo z modułami 2.4 GHz. Czyli już praktycznie "wszyscy święci" od aparatur, będą oferowali nową technologię. Może wtedy wybór będzie łatwiejszy, więc warto trochę jeszcze poczekać ze sporym tak czy innaczej wydatkiem.
[/

 

Może to być dobry pomysł, albo w dziale GIEŁDA dam ogłoszenie, że kupię podobne

klasy radio.

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Jednak padło na Futabę T10C.

I mam pytanie do użytkowników tego modelu. Jak można oprogramować tego Ventusa wykożystując całego płatowca + silnik + podwozie.

Ja przesiadłem się z OPTICA 6 i ten sprzęt to dla mnie nowość.

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Nie wiem na ile temat jest jeszcze aktualny. Mam model ventusa 2ax kupiony w MP u Leszka. Z tym, że nie latam na silniku tylko na holu, silnik=wyczep, jedno gniazdo w odbiorniku.

Miałem ten sam problem: 12 serw, a odbiornik tylko 9 kanałowy MPXa. Podłączyłem wszystkie, i tutaj maleńki szczegół: serwa lotek (4 sztuki) sa podłączone do jednego gniazda, maja wychylenia różnicowe jak w instrukcji i nie używałem Y kabla. W jaki sposób? Za pomocą JR MultiBoxa, który pozwala podłączyć do 4 serw, różnicować wychyły, oraz ma funkcje rewersu dla każdego serwa osobna, dodatkowo ma własne gniazdo zasilania. Urządzenie z gigantów. Nie jest tanie, ale warto. JR MultiBox jest do kupienia w Polsce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dało się w miarę pogodzić ilość dostępnych kanałów z mechaniką płatowca. Tak jak koledzy podpowiadali:

- dwie lotki na skrzydle są na kablu Y i przy tym nie da się tak elegancko ich wychylać

jakby był JR MultiBox

- czyli tych proporcjonalnych 8 kanałów wystarczyło

- 2 kanały na przełącznikach to silnik i podwozie

Trwało to trochę zanim załapałem ale doło się i jestem zadowolony. Lotów jeszcze nie robiłem, muszę popracować nad obcięciem nosa i wstawieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, że raczej to nie ten dział, ale chciałbym podpowiedzieć Tomkowi o Ventusie co nieco. Na początek - wiem jak boli gdy obcninamy nos pod elektryfikację, miałem tak w Promyku. Ventus jest inny - czysty szybowszczyk. Start za holówką o napędzie elektrycznym, co nie stanowi dla niej żadnego problemu, mimo wagi 4 kg- 1,5 minuty 350 metrów - ale wiem, że 6 kg też pociągnie. Co do ustawienia wychyleń - te podane w instrukcji są poprawne, środek ciężkości jak w instrukcji ale do oblotu, póżniej ustawiłem wyważenie 4 mm do tyłu, świetnie wówczas chodzi w termice + klapy na 3 stopnie w dół, jedynie do lądowania trzeba przytrzymać prędkość (bez klap). W sumie to mój pierwszy model szybowca (w czystej formie) od którego zaczynam przygodę z szybowcami i pierwszy na którym zrobiłem lot i latam dalej za holówką. Jak do tej pory, mimo marnej termiki w dni kiedy latałem udało mi się powisieć w powietrzu "jedynie" przez 28 minut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wotoma dzięki za cenne wskazówki.

Oj coś widzę, że tych Ventusów robi się coraz więcej :-) fajnie. Pewnie jest jeszcze więcej.. ukrytych.

wotoma napisał

Jak do tej pory, mimo marnej termiki w dni kiedy latałem udało mi się powisieć w powietrzu "jedynie" przez 28 minut.

Po prostu rewelacja. Jak twój do lotu waży 4kg to kawałek "cegły" w dziobie pewnie siedzi. Ta moja cegiełka to ok.750g(kompletny napęd). Jak masz jakś fotkę kokpitu i wyposażenia to ja popraoszę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.