conrader Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Poszukuję silnika elektrycznego o mocy około 8 - 12 kW i 2500 - 3000 RPM. Czy ktoś orientuje się może gdzie takie coś mogę znaleźć? Zastosowanie nie do końca modelarskie, ale wydaje mi się, że to właściwe miejsce, żeby o to zapytać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzjeson Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Jesli chodzi o bezszczotki to bedzie chyba trudno znalesc silnik takiej mocy z tak wysokim kV. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
meloow Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 dzjeson koledze conrader raczej chodzi o 8000-12000 WATT-ów i 2500-3000 obrotów. A jakie zasilanie 220 czy 380V ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
alchemique Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Poszukaj w necie Neu Motors, Plettenberg jeszcze robi duze motory i Hacker. 8-12kW to nie bedzie wielki problem, jedyne o co bym sie martwil to niskie rpmy. Ale dobra przekladnia zalatwi sprawe. http://www.intelligent-energy.com/index_article.asp?SecID=8&secondlevel=25&artid=4001 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Poszukuję silnika elektrycznego o mocy około 8 - 12 kW i 2500 - 3000 RPM. Czy ktoś orientuje się może gdzie takie coś mogę znaleźć? Zastosowanie nie do końca modelarskie, ale wydaje mi się, że to właściwe miejsce, żeby o to zapytać. Jeżeli chodzi o silniki modelarskie, to może być coś trochę słabszego, ale i tańszego: HXT80-100-B http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142&Product_Name=HXT_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-55) Albo coś akurat, z tym, że wielokrotnie droższego: Hacker serii A100/150/200 http://www.hackerbrushless.com/motorDetails.aspx?series=A100/200 Problemem mogą być wymagane tak niskie obroty (3000rpm), bez przekładni silniki i tak nie wykorzystają swoich możliwości (niskie napięcie zasilania). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzjeson Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 dzjeson koledze conrader raczej chodzi o 8000-12000 WATT-ów i 2500-3000 obrotów. A jakie zasilanie 220 czy 380V ? A co ja napisalem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conrader Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Gdzieś na necie widziałem coś na napięcie około 57V i 2700 RPM. Generalnie to chyba musi być niskoobrotowy silnik. Baterie nie są problemem tutaj bo mam dostęp do stosunkowo tanich LiPo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin133 Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Silniki można łączyć i tak też się robi więc moc nie jest istotnym kłopotem i też może obniżyć koszt. Bardziej należałoby się martwić wymaganymi obrotami. dzjeson - chciałeś zapewne napisać z tak małym kv :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Poszukuję silnika elektrycznego o mocy około 8 - 12 kW i 2500 - 3000 RPM. Czy ktoś orientuje się może gdzie takie coś mogę znaleźć? Zastosowanie nie do końca modelarskie, ale wydaje mi się, że to właściwe miejsce, żeby o to zapytać. A jakie to ma być to nie do końca modelarskie zastosowanie? :wink: Będzie łatwiej coś powiedzieć. Moje zboczenie zawodowe od razu myśli o napędzie jakiejś pompy na 400V. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conrader Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Chodzi o napęd paralotniowy - plecakowy. Silnik musi dać sobie radę ze śmigłem o średnicy 120 cm. Wysoki voltage odpada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzjeson Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Silniki można łączyć i tak też się robi więc moc nie jest istotnym kłopotem i też może obniżyć koszt. Bardziej należałoby się martwić wymaganymi obrotami. dzjeson - chciałeś zapewne napisać z tak małym kv :wink: Nie,z duzym. No przeciez wyraznie pisze ,nie rozumiem was Autorowi potrzebny silnik o mocy ~ 10KW i spooorym jak na te moc kv. A jak sam wspomnial,duzy woltaz odpada wiec na nic mu silnik z kv 130. A jesli chodzi ci o literowke w kv,kV,Kv czy KV to sorry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 spooorym jak na te moc kv Czyli jakim? Edit: Conrader, to Twoje pytanko: http://www.omgili.com/newsgroups/pl/rec/modelarstwo/gh3h7objs1newsonetpl.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conrader Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Dzięki Hubert! ten predator jest idealny tylko cena trochę nie taka :/ Nie znam się tak dobrze na silnikach. Bezszczotkowe są wysokoobrotowe i drogie? Może jest jakaś tańsza alternatywa ze "szczotkowych". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 A założenie 12kW i 3000obr/min jest prawidłowe? Jeżeli tak i w dodatku ma być tanio, to moim zdaniem tylko chińszczyzna. Znam się na tej modelarskiej, więc o tym można teoretycznie dyskutować , z tym, że oni robią wszystko i może poszukać czegoś od elektrycznego motocykla... Wersja modelarska: 3, albo i 4 silniki http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142&Product_Name=HXT_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-55) do każdego regulator http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4691&Product_Name=TURNIGY_Sentilon100A_HV_5-12S_BESC_(Ver4) Silniki połączone przekładnią (do wyliczenia później). Pakiety 10S, napięcie nominalne 10x4,2V=42V, pojemność do wyliczenia później Taka cena jest do przyjęcia (regulator do Predatora też kosztuje kilka tyś zł)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
motyl Opublikowano 1 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Bezszczotkowe są wysokoobrotowe i drogie? bezszczotkowe są niskoobrotowe a czy drogie ciężko powiedzieć, na pewno są lżejsze i sprawniejsze niż szczotkowe. Ile ty ważysz że wystarczy ci 8kW do lotu ?? dzjeson, ty wiesz co to jest kv a co to są RPM ?? Wyobraz sobie ze tak wysokie 130kv jest aż za wysokie !! !! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
conrader Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2009 Przy 26-27m kw. powierzchni skrzydła to masa startowa około 90 kg 10 kW generalnie wystarcza. 8 kW to minimum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Sorry, że pytam ale: dla 50 V - 10 kW to 200 A ile i jakie LiPolki chcesz używać i ile przewidujesz na nich jechać tym silniczkiem. Kilka miesięcy temu była już DOKŁADNIE taka sama dyskusja i skończyła się wnioskiem że tylko spalinka, ale może już się coś pozmieniało ? ............ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 była już DOKŁADNIE taka sama dyskusja Podlinkowałem wyżej, ale nie wiem, czy o tej myślisz. Dla zabawy teoretycznej zobaczymy co wyjdzie z mojego pomysłu? Pakiet 10S przy napięciu max 42V i natężeniu max 100A (ograniczenie regulatorem) zasili nasz pojedyńczy silniczek max mocą włożoną 4,2kW (wydajnośc pakietu pod obciażeniem i sprawność silnika pomijam*). Przyjmijmy pojemność jednego pakietu dla jednego silniczka jako 5Ah, więc czas pracy wyjdzie 3 minuty, bo: 5000mAh=5000x0,06Amin=300Amin(amperominut) 300Amin/100A=3min Teraz mnożymy sobie takie układy silniczek/regulator przez 3 i mamy teoretycznie do dyspozycji 12,6kW (praktycznie biorąc pod uwagę pomijane wcześniej sprawy sprawności* i bezpieczeństwa przeciążenia, kiepskiego w końcu sprzętu, lepiej dać 4 takie układy). Czyli 4 silniczki, 4 regulatory i 4 pakiety na 3 minuty pracy. Ilość pakietów łączonych równolegle mnożymy przez 4, bo chcemy miec ponad 10 minut pracy, powiedzmy że aż 12 minut pełnej mocy. No to do kasy: 4silniki x150$ + 4regulatory x110$ + 4x4x2pakiety x292$ (x2, bo potrzeba robić np z tych http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6238&Product_Name=Polyquest_5000mAh_5S_25C_Lipoly pakiety 2x5S=10S) = 600$+440$+9344$ = 10384$ bez przesyłki, ale i bez zniżek, których przy takich zakupach dostanie się troszkę i pewnie pokryja koszta wieluuu przesyłek (np te pakiety byłyby pewnie po 180$, silniki i regle minus powiedzmy 10% - takie zniżki pewnie dadzą). Niby drogo, ale to tylko ze względu na zasilanie, a kolega ma dostęp do tanich lipoli, więc nie bierzmy tego pod uwagę (ponadto pytał o silnik, a nie zasilanie). Teraz zostaje dorobić przekładnię, dobrać samo śmigło... i powstaje problem do pokonania: opracowaniem metody naładowania tych 20kg lipoli w jakimś sensownym czasie ? Albo inny rodzaj zasilania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
buwi777 Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Starość nie radość - fakt - dyskusja była na pl.rec.modelarstwo a nie na tym forum - chodziło o właśnie Tę debatę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madrian Opublikowano 2 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2009 Chodzi o napęd paralotniowy - plecakowy. Silnik musi dać sobie radę ze śmigłem o średnicy 120 cm. Czyli elektryk odpada. Obecnie popularne są Rotaxy, ale kiedyś stosowano napędy z kosiarek i motocykli. Kiedyś słyszałem nawet o przerobionym na PPG silniku dwusuwowym z Wartburga, ale właściciel przyznał się, że szybko sie przesiadł na inne rozwiązanie. A nie chcesz kupić gotowego zestawu? Kiedyś była nawet internetowa polska giełda paralotniowa. Ale nie wiem, czy jeszcze funkcjonuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.