Skocz do zawartości

Potrzebny potężny silnik elektryczny


conrader

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Poszukuję silnika elektrycznego o mocy około 8 - 12 kW i 2500 - 3000 RPM. Czy ktoś orientuje się może gdzie takie coś mogę znaleźć? Zastosowanie nie do końca modelarskie, ale wydaje mi się, że to właściwe miejsce, żeby o to zapytać.

Opublikowano
Poszukuję silnika elektrycznego o mocy około 8 - 12 kW i 2500 - 3000 RPM. Czy ktoś orientuje się może gdzie takie coś mogę znaleźć? Zastosowanie nie do końca modelarskie, ale wydaje mi się, że to właściwe miejsce, żeby o to zapytać.

Jeżeli chodzi o silniki modelarskie, to może być coś trochę słabszego, ale i tańszego: HXT80-100-B

http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142&Product_Name=HXT_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-55)

Albo coś akurat, z tym, że wielokrotnie droższego: Hacker serii A100/150/200

http://www.hackerbrushless.com/motorDetails.aspx?series=A100/200

 

Problemem mogą być wymagane tak niskie obroty (3000rpm), bez przekładni silniki i tak nie wykorzystają swoich możliwości (niskie napięcie zasilania).

Opublikowano

Gdzieś na necie widziałem coś na napięcie około 57V i 2700 RPM. Generalnie to chyba musi być niskoobrotowy silnik. Baterie nie są problemem tutaj bo mam dostęp do stosunkowo tanich LiPo.

Opublikowano

Silniki można łączyć i tak też się robi więc moc nie jest istotnym kłopotem i też może obniżyć koszt. Bardziej należałoby się martwić wymaganymi obrotami.

 

dzjeson - chciałeś zapewne napisać z tak małym kv :wink:

Opublikowano
Poszukuję silnika elektrycznego o mocy około 8 - 12 kW i 2500 - 3000 RPM. Czy ktoś orientuje się może gdzie takie coś mogę znaleźć? Zastosowanie nie do końca modelarskie, ale wydaje mi się, że to właściwe miejsce, żeby o to zapytać.

 

A jakie to ma być to nie do końca modelarskie zastosowanie? :wink: Będzie łatwiej coś powiedzieć. Moje zboczenie zawodowe od razu myśli o napędzie jakiejś pompy na 400V. :wink:

Opublikowano
Silniki można łączyć i tak też się robi więc moc nie jest istotnym kłopotem i też może obniżyć koszt. Bardziej należałoby się martwić wymaganymi obrotami.

 

dzjeson - chciałeś zapewne napisać z tak małym kv :wink:

 

Nie,z duzym. No przeciez wyraznie pisze ,nie rozumiem was :D

Autorowi potrzebny silnik o mocy ~ 10KW i spooorym jak na te moc kv. A jak sam wspomnial,duzy woltaz odpada wiec na nic mu silnik z kv 130.

A jesli chodzi ci o literowke w kv,kV,Kv czy KV to sorry.

Opublikowano

Dzięki Hubert!

 

ten predator jest idealny tylko cena trochę nie taka :/

 

Nie znam się tak dobrze na silnikach. Bezszczotkowe są wysokoobrotowe i drogie? Może jest jakaś tańsza alternatywa ze "szczotkowych".

Opublikowano

A założenie 12kW i 3000obr/min jest prawidłowe?

 

Jeżeli tak i w dodatku ma być tanio, to moim zdaniem tylko chińszczyzna.

Znam się na tej modelarskiej, więc o tym można teoretycznie dyskutować :D , z tym, że oni robią wszystko i może poszukać czegoś od elektrycznego motocykla...

 

Wersja modelarska:

3, albo i 4 silniki http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142&Product_Name=HXT_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-55) do każdego regulator http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4691&Product_Name=TURNIGY_Sentilon100A_HV_5-12S_BESC_(Ver4)

Silniki połączone przekładnią (do wyliczenia później).

Pakiety 10S, napięcie nominalne 10x4,2V=42V, pojemność do wyliczenia później :D

 

Taka cena jest do przyjęcia (regulator do Predatora też kosztuje kilka tyś zł)?

Opublikowano
Bezszczotkowe są wysokoobrotowe i drogie?

 

bezszczotkowe są niskoobrotowe a czy drogie ciężko powiedzieć, na pewno są lżejsze i sprawniejsze niż szczotkowe.

 

Ile ty ważysz że wystarczy ci 8kW do lotu ??

 

dzjeson, ty wiesz co to jest kv a co to są RPM ?? Wyobraz sobie ze tak wysokie 130kv jest aż za wysokie !! !!

Opublikowano

Sorry, że pytam ale:

 

dla 50 V - 10 kW to 200 A

 

ile i jakie LiPolki chcesz używać i ile przewidujesz na nich jechać tym silniczkiem. Kilka miesięcy temu była już DOKŁADNIE taka sama dyskusja i skończyła się wnioskiem że tylko spalinka, ale może już się coś pozmieniało ? ............

Opublikowano
była już DOKŁADNIE taka sama dyskusja

Podlinkowałem wyżej, ale nie wiem, czy o tej myślisz.

 

Dla zabawy teoretycznej zobaczymy co wyjdzie z mojego pomysłu?

Pakiet 10S przy napięciu max 42V i natężeniu max 100A (ograniczenie regulatorem) zasili nasz pojedyńczy silniczek max mocą włożoną 4,2kW (wydajnośc pakietu pod obciażeniem i sprawność silnika pomijam*).

Przyjmijmy pojemność jednego pakietu dla jednego silniczka jako 5Ah, więc czas pracy wyjdzie 3 minuty, bo:

5000mAh=5000x0,06Amin=300Amin(amperominut)

300Amin/100A=3min

Teraz mnożymy sobie takie układy silniczek/regulator przez 3 i mamy teoretycznie do dyspozycji 12,6kW (praktycznie biorąc pod uwagę pomijane wcześniej sprawy sprawności* i bezpieczeństwa przeciążenia, kiepskiego w końcu sprzętu, lepiej dać 4 takie układy).

Czyli 4 silniczki, 4 regulatory i 4 pakiety na 3 minuty pracy.

Ilość pakietów łączonych równolegle mnożymy przez 4, bo chcemy miec ponad 10 minut pracy, powiedzmy że aż 12 minut pełnej mocy.

No to do kasy:

4silniki x150$ + 4regulatory x110$ + 4x4x2pakiety x292$ (x2, bo potrzeba robić np z tych http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6238&Product_Name=Polyquest_5000mAh_5S_25C_Lipoly pakiety 2x5S=10S) = 600$+440$+9344$ = 10384$ bez przesyłki, ale i bez zniżek, których przy takich zakupach dostanie się troszkę i pewnie pokryja koszta wieluuu przesyłek (np te pakiety byłyby pewnie po 180$, silniki i regle minus powiedzmy 10% - takie zniżki pewnie dadzą).

Niby drogo, ale to tylko ze względu na zasilanie, a kolega ma dostęp do tanich lipoli, więc nie bierzmy tego pod uwagę (ponadto pytał o silnik, a nie zasilanie).

 

Teraz zostaje dorobić przekładnię, dobrać samo śmigło... i powstaje problem do pokonania: opracowaniem metody naładowania tych 20kg lipoli w jakimś sensownym czasie ?

Albo inny rodzaj zasilania?

Opublikowano
Chodzi o napęd paralotniowy - plecakowy. Silnik musi dać sobie radę ze śmigłem o średnicy 120 cm.

 

Czyli elektryk odpada. Obecnie popularne są Rotaxy, ale kiedyś stosowano napędy z kosiarek i motocykli. Kiedyś słyszałem nawet o przerobionym na PPG silniku dwusuwowym z Wartburga, ale właściciel przyznał się, że szybko sie przesiadł na inne rozwiązanie.

A nie chcesz kupić gotowego zestawu? Kiedyś była nawet internetowa polska giełda paralotniowa. Ale nie wiem, czy jeszcze funkcjonuje.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.