conrader Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Poszukuję silnika elektrycznego o mocy około 8 - 12 kW i 2500 - 3000 RPM. Czy ktoś orientuje się może gdzie takie coś mogę znaleźć? Zastosowanie nie do końca modelarskie, ale wydaje mi się, że to właściwe miejsce, żeby o to zapytać.
dzjeson Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Jesli chodzi o bezszczotki to bedzie chyba trudno znalesc silnik takiej mocy z tak wysokim kV.
meloow Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 dzjeson koledze conrader raczej chodzi o 8000-12000 WATT-ów i 2500-3000 obrotów. A jakie zasilanie 220 czy 380V ?
alchemique Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Poszukaj w necie Neu Motors, Plettenberg jeszcze robi duze motory i Hacker. 8-12kW to nie bedzie wielki problem, jedyne o co bym sie martwil to niskie rpmy. Ale dobra przekladnia zalatwi sprawe. http://www.intelligent-energy.com/index_article.asp?SecID=8&secondlevel=25&artid=4001
hubert_tata Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Poszukuję silnika elektrycznego o mocy około 8 - 12 kW i 2500 - 3000 RPM. Czy ktoś orientuje się może gdzie takie coś mogę znaleźć? Zastosowanie nie do końca modelarskie, ale wydaje mi się, że to właściwe miejsce, żeby o to zapytać. Jeżeli chodzi o silniki modelarskie, to może być coś trochę słabszego, ale i tańszego: HXT80-100-B http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142&Product_Name=HXT_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-55) Albo coś akurat, z tym, że wielokrotnie droższego: Hacker serii A100/150/200 http://www.hackerbrushless.com/motorDetails.aspx?series=A100/200 Problemem mogą być wymagane tak niskie obroty (3000rpm), bez przekładni silniki i tak nie wykorzystają swoich możliwości (niskie napięcie zasilania).
dzjeson Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 dzjeson koledze conrader raczej chodzi o 8000-12000 WATT-ów i 2500-3000 obrotów. A jakie zasilanie 220 czy 380V ? A co ja napisalem?
conrader Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Opublikowano 1 Lutego 2009 Gdzieś na necie widziałem coś na napięcie około 57V i 2700 RPM. Generalnie to chyba musi być niskoobrotowy silnik. Baterie nie są problemem tutaj bo mam dostęp do stosunkowo tanich LiPo.
marcin133 Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Silniki można łączyć i tak też się robi więc moc nie jest istotnym kłopotem i też może obniżyć koszt. Bardziej należałoby się martwić wymaganymi obrotami. dzjeson - chciałeś zapewne napisać z tak małym kv :wink:
madrian Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Poszukuję silnika elektrycznego o mocy około 8 - 12 kW i 2500 - 3000 RPM. Czy ktoś orientuje się może gdzie takie coś mogę znaleźć? Zastosowanie nie do końca modelarskie, ale wydaje mi się, że to właściwe miejsce, żeby o to zapytać. A jakie to ma być to nie do końca modelarskie zastosowanie? :wink: Będzie łatwiej coś powiedzieć. Moje zboczenie zawodowe od razu myśli o napędzie jakiejś pompy na 400V. :wink:
conrader Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Opublikowano 1 Lutego 2009 Chodzi o napęd paralotniowy - plecakowy. Silnik musi dać sobie radę ze śmigłem o średnicy 120 cm. Wysoki voltage odpada.
dzjeson Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Silniki można łączyć i tak też się robi więc moc nie jest istotnym kłopotem i też może obniżyć koszt. Bardziej należałoby się martwić wymaganymi obrotami. dzjeson - chciałeś zapewne napisać z tak małym kv :wink: Nie,z duzym. No przeciez wyraznie pisze ,nie rozumiem was Autorowi potrzebny silnik o mocy ~ 10KW i spooorym jak na te moc kv. A jak sam wspomnial,duzy woltaz odpada wiec na nic mu silnik z kv 130. A jesli chodzi ci o literowke w kv,kV,Kv czy KV to sorry.
hubert_tata Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 spooorym jak na te moc kv Czyli jakim? Edit: Conrader, to Twoje pytanko: http://www.omgili.com/newsgroups/pl/rec/modelarstwo/gh3h7objs1newsonetpl.html
conrader Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Opublikowano 1 Lutego 2009 Dzięki Hubert! ten predator jest idealny tylko cena trochę nie taka :/ Nie znam się tak dobrze na silnikach. Bezszczotkowe są wysokoobrotowe i drogie? Może jest jakaś tańsza alternatywa ze "szczotkowych".
hubert_tata Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 A założenie 12kW i 3000obr/min jest prawidłowe? Jeżeli tak i w dodatku ma być tanio, to moim zdaniem tylko chińszczyzna. Znam się na tej modelarskiej, więc o tym można teoretycznie dyskutować , z tym, że oni robią wszystko i może poszukać czegoś od elektrycznego motocykla... Wersja modelarska: 3, albo i 4 silniki http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=5142&Product_Name=HXT_80-100-B_130Kv_Brushless_Outrunner_(eq:_70-55) do każdego regulator http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=4691&Product_Name=TURNIGY_Sentilon100A_HV_5-12S_BESC_(Ver4) Silniki połączone przekładnią (do wyliczenia później). Pakiety 10S, napięcie nominalne 10x4,2V=42V, pojemność do wyliczenia później Taka cena jest do przyjęcia (regulator do Predatora też kosztuje kilka tyś zł)?
motyl Opublikowano 1 Lutego 2009 Opublikowano 1 Lutego 2009 Bezszczotkowe są wysokoobrotowe i drogie? bezszczotkowe są niskoobrotowe a czy drogie ciężko powiedzieć, na pewno są lżejsze i sprawniejsze niż szczotkowe. Ile ty ważysz że wystarczy ci 8kW do lotu ?? dzjeson, ty wiesz co to jest kv a co to są RPM ?? Wyobraz sobie ze tak wysokie 130kv jest aż za wysokie !! !!
conrader Opublikowano 1 Lutego 2009 Autor Opublikowano 1 Lutego 2009 Przy 26-27m kw. powierzchni skrzydła to masa startowa około 90 kg 10 kW generalnie wystarcza. 8 kW to minimum.
buwi777 Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 Sorry, że pytam ale: dla 50 V - 10 kW to 200 A ile i jakie LiPolki chcesz używać i ile przewidujesz na nich jechać tym silniczkiem. Kilka miesięcy temu była już DOKŁADNIE taka sama dyskusja i skończyła się wnioskiem że tylko spalinka, ale może już się coś pozmieniało ? ............
hubert_tata Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 była już DOKŁADNIE taka sama dyskusja Podlinkowałem wyżej, ale nie wiem, czy o tej myślisz. Dla zabawy teoretycznej zobaczymy co wyjdzie z mojego pomysłu? Pakiet 10S przy napięciu max 42V i natężeniu max 100A (ograniczenie regulatorem) zasili nasz pojedyńczy silniczek max mocą włożoną 4,2kW (wydajnośc pakietu pod obciażeniem i sprawność silnika pomijam*). Przyjmijmy pojemność jednego pakietu dla jednego silniczka jako 5Ah, więc czas pracy wyjdzie 3 minuty, bo: 5000mAh=5000x0,06Amin=300Amin(amperominut) 300Amin/100A=3min Teraz mnożymy sobie takie układy silniczek/regulator przez 3 i mamy teoretycznie do dyspozycji 12,6kW (praktycznie biorąc pod uwagę pomijane wcześniej sprawy sprawności* i bezpieczeństwa przeciążenia, kiepskiego w końcu sprzętu, lepiej dać 4 takie układy). Czyli 4 silniczki, 4 regulatory i 4 pakiety na 3 minuty pracy. Ilość pakietów łączonych równolegle mnożymy przez 4, bo chcemy miec ponad 10 minut pracy, powiedzmy że aż 12 minut pełnej mocy. No to do kasy: 4silniki x150$ + 4regulatory x110$ + 4x4x2pakiety x292$ (x2, bo potrzeba robić np z tych http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6238&Product_Name=Polyquest_5000mAh_5S_25C_Lipoly pakiety 2x5S=10S) = 600$+440$+9344$ = 10384$ bez przesyłki, ale i bez zniżek, których przy takich zakupach dostanie się troszkę i pewnie pokryja koszta wieluuu przesyłek (np te pakiety byłyby pewnie po 180$, silniki i regle minus powiedzmy 10% - takie zniżki pewnie dadzą). Niby drogo, ale to tylko ze względu na zasilanie, a kolega ma dostęp do tanich lipoli, więc nie bierzmy tego pod uwagę (ponadto pytał o silnik, a nie zasilanie). Teraz zostaje dorobić przekładnię, dobrać samo śmigło... i powstaje problem do pokonania: opracowaniem metody naładowania tych 20kg lipoli w jakimś sensownym czasie ? Albo inny rodzaj zasilania?
buwi777 Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 Starość nie radość - fakt - dyskusja była na pl.rec.modelarstwo a nie na tym forum - chodziło o właśnie Tę debatę.
madrian Opublikowano 2 Lutego 2009 Opublikowano 2 Lutego 2009 Chodzi o napęd paralotniowy - plecakowy. Silnik musi dać sobie radę ze śmigłem o średnicy 120 cm. Czyli elektryk odpada. Obecnie popularne są Rotaxy, ale kiedyś stosowano napędy z kosiarek i motocykli. Kiedyś słyszałem nawet o przerobionym na PPG silniku dwusuwowym z Wartburga, ale właściciel przyznał się, że szybko sie przesiadł na inne rozwiązanie. A nie chcesz kupić gotowego zestawu? Kiedyś była nawet internetowa polska giełda paralotniowa. Ale nie wiem, czy jeszcze funkcjonuje.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.