Skocz do zawartości

RC Phoenix RTF


wosiekpl

Rekomendowane odpowiedzi

A to, że model początkowo się wznosi, a po chwili traci wigor, wygląda mi na winę zasilania (akumulator nie daje rady).

 

Nie - na początku jest energia kinetyczna model ( prędkość ) którą wosiekpl zamienia na potencjalną ( leci do góry ) ale za szybko bo przyrost energii potencjalnej jest większy niż ilość energii którą może dostarczyć do modelu małe śmigiełko.

 

Poniewaz ucze sie latac , czasem przydazylo mi sie ze model za bardzo znizyl sie do ziemi i musialem jak najszybciej przejsc na wznoszenie aby sie nie rozbil.

 

Ale musisz się wznosić pionowo :?: :?: Powtarzam - to nie "pylon" i opanuj jako początkujący takie wznoszenie by model NIE tracił prędkości - 20-30 stopni w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Pionowo , bron Boze . Tej sztuki jeszcze sie nie nauczylem . To tak zartem , ogolnie wznosze sie pod katem 20-30 stopni ( tak sadze ) i tak jak pisalem we wczesniejszych listach , poczatkowo model rozpedza sie dosc szybko ale po chwili jak gdyby tracil impet. Byc moze to odczucie jakie doznaje jest troche oszukane , bo tak jak zzradek powodem moze byc ze niezbyt dobrze widac model. Z reguly staram sie latac wysoko aby wrazie jakiegos problemu miec wystarczajaco czasu na reakcje. Nalepki jakie byly na skrzydlach i platowcu oderwalem bo mi sie nie podobaly i teraz kiedy znajde chwile czasu mam zamiar pomalowac samolot farbami akrylowymi. W przyszla niedziele zaloze nowy akumlatorek Rhino i bede robil proby na sredniej wysokosci aby moc dokladniej obserwowac zachowanie sie samolotu. Smiglo troj lopatowe do soboty chyba nie dojdzie bo zamowilem je nie dawno ale byc moze dotrze paczka z roznymi rzeczami i wsrod nich jest kontroler napiecia 3S ktory sygnalizuje stan naladowania akumlatorka. Co prawda mam inny kontroler zakupiony w Polsce do akumlatorkow Lipol i Life ale staram sie go ; po pierwsze oszczedzac , po drugie nie mam za duzo miejsca w kadlubie do zamontowania.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam

 

Na forum hiszpañskim znalazlem opis wymiany silnika na bezszczotkowy i polecany jest taki sam silnik jaki ja zastosowalem ( z ta roznica ze nie ma radiatora , ktory w moim przypadku musialem sciac gumowka ) , silnik ktory ma 2200 Kv ale takze polecaja inny o 2700 Kv. I tutaj mam pytanie , jaka bedzie roznica w zachowaniu sie samolotu z silnikiem o wiekszym Kv. Smigla beda te same tj MPX5x4 , badz 6x4 badz GWS 5x3x3 ktore zamowilem i oczekuja na poczcie na odebranie. Pytam bowiem mam zamiar zakupic drugi silnik rezerwowy i nowy reulator , prawdopodobnie Super Simple 40 A bo Mag 8 - 30 A troche sie grzeje. Mam go zamonotowany wewnatrz kabiny ale nosze sie z zamiarem umocowania na zewnatrz w celu lepszego chlodzenia.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwiększenie KV przy zachowaniu wszystkich innych parametrów (to jest możliwe tylko w rozważaniach teoretycznych) spowoduje zwiększenie prądu przepływającego przez silnik. Bardzo prawdopodobne jest też zwiększenie prędkości wiatru i zwiększenie ciągu. Ale tego ostatniego w praktyce możesz nie odczuć.

Powtórzę się, ale dla zdecydowanej poprawy ciągu potrzebne jest po prostu jak największe śmigło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Dziekuje za odpowiedz , po prezanalizowaniu waszych odpowiedzi na tym jak i na innych forach postanowilem zachowac konfiguracje jak mam tj silnik 2200 Kv , zasilanie 3S , jedynie co moze wymienie to regulator na mocniejszy bo moj 30 amperowy po ladowaniu jest dosc cieply badz tez zamontuje go poza kabina aby mial jepsze chlodzenie. Smiglo zamocuje 3 lopatowe aby zobaczyc co sie bedzie dzialo , jesli bedzie poprawa to zostanie , jak nie to orginalne.

 

Poniewaz wlasnie odebralem z poczty nowe smigla postanowilem zrobic kilka testow. Wyniki nie sa zbyt wiarygodne bowiem posiadajac tylko jeden silnik 2200 Kv ktory mam zamontowany w samolocie do testow uzylem silnik o duzo mniejszym Kv , tj Turingy 2217/20 860 Kv przez co osiagi nie wiele maja wspolnego z silnikiem docelowym. Mam orginalny silnik Permax 480 ale niestety nie mam przejsciowki z oski 2 mm wiec nie moglem zamocowac smigla.

Oto takie sa wyniki pomiarow:

 

Smiglo Prad Ciag

 

 

GWS 5X3X3 1.2 A 83 gr

 

JM 6X4 2.4 A 147 gr

 

MPX 5X4 1.8 A 110 gr

 

zasialnie 3S

 

Z tego wynika ze stosujac smigla trojlopatowe osiagnolem najgorsze wyniki ale tak jak pisze jest to silnik o 860 Kv i dalsze proby bede robil z orginalnym silnikiem zamontowanym w modelu. Odnosnie smigiel jakie przyszly widze ze sa bardzo miekkie i dosc latwo sie wyginaja w odroznieniu od dwuch pozostalych

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie zaskakujące jest, że 3-łopatowe wypadło najgorzej. Zwiększenie obrotów nie spowoduje raczej poprawy względem innych. GWS jest chyba wykonany najbardziej 'miękko', to znaczy że ma szansę się odkształcać przy większych obrotach i wypadnie jeszcze gorzej.

Jak porównywałem śmigła różnej marki i tych samych parametrach średnica/skok, to zawsze GWS wypadał najgorzej. (znaczy ciąg, bo cena wypadała zawsze najlepiej ;))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Tak to prawda , smiglo GWS wypadlo najlepiej pod wzgledem ceny ale pod wzgledem parametrow najgorzej. Takze prawda jest ze jest bardzo miekkie , podczas rozwiercania lopatki bardzo sie wyginaly dlatego tez pozostane przy smiglach orginalnych zas te zamocuje ale tylko w celu zrobienia prob jak sie zachowa silnik z takim smiglem. Musze przyznac ze zakup tych smigiel okazal sie bledem gdyz sa nie odpowiednie , jedynie to co mnie cieszy ze ich zakup nie byl duzym wydatkiem . Byc moze w przyszlosci powroce do prob z takimi smiglami ktore maja 3 lopaty ale jesli beda one odpowiedniej jakosci.

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.