wa1ker Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 Witam Mam pytanko potrzebuje dopasować śmigło do zestawu Silnik szczotka 400 Regulator 10A pakiet NiMH 1100 7cel Waga modelu ok 700g Robiłem testy z 8x4,5 ale wszystko się piekielnie grzało
gładkilot Opublikowano 8 Lutego 2009 Opublikowano 8 Lutego 2009 Regulator 10A troszkę mały jak na 480
wa1ker Opublikowano 9 Lutego 2009 Autor Opublikowano 9 Lutego 2009 W takim razie może inaczej - to są oryginalne bebechy od sky lady (pierwszej z pierwszych) w związku z tym że ma ona ładnych parę latek i różne rzeczy się z nią działy nie mam zielonego pojęcia co to jest (poza pakietem) a informacje jakie tu napisałem to dane jakie mi podali pracownicy modelarnia.pl Udało mi się znaleźć opis pierwszej SL w sieci i wynika z niego że silnik ma 400 niestety o regulatorze ani słowa
f-150 Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 masz za duże śmiło i dlatego się grzeje.Do napędu bezpośredniego powinno być mniejsze.Możesz zastosować przekładnię 3:1 a wtedy pokręcisz śmigłem do średnicy 11 cali
TEQ Opublikowano 9 Lutego 2009 Opublikowano 9 Lutego 2009 Zmierz długość obudowy silnika nie licząc wału i panewki jeżeli możesz.
wa1ker Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2009 Pozwolę sobie odświeżyć troszkę temat. Mam silnik RAY 3536/8 Dla pakietu 3S zalecane jest śmigło 9x6 czy wielkim grzechem było by zastosowanie do tego śmigła 10x5? Dziś w sklepie zaproponowali mi to śmigło jako zamiennik dla 9x6 i troszkę się zdziwiłem? Jest jakiś przelicznik wymiarowy śmigieł? Nie bardzo chciałbym spalić silnik czy regulator więc wolałbym wyklarować ten temat przed pierwszym lotem na tym zestawie (Regulator mam Pulso 33A)
TEQ Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Jeżeli do silnika jest zalecane śmigło 9x6- lepiej na takim lataj. 10x5 to już dość spora różnica w średnicy, silnik może się mocno grzać. Osobiście mam silnik który powinien latać na 7x35 a zakładam 8x4 i latam... Ale silnik był przy tym sprawdzany i wcale się nie grzeje. Na dodatek ma super chłodzenie, jest w całości na zewnątrz. Jednak lepiej nie ryzykować przegrzania silnika czy przeciążenia akumulatora/regulatora.
f-150 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Generalnie nic się nie powinno stać .Ja np.do silnika gdzie dedykowane jest 7x4 używam 8x6 i mimo iż silnik za owiewką (u kolegi taki sam z tą samą konfiguracją praktycznie bez chłodzenia) lekko ciepłe po locie, przeżyły już cały zeszłoroczny sezon i żyją nadal.
marcin133 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Opublikowano 20 Kwietnia 2009 Śmigło 10x5 tylko chyba nieznacznie daje większy opór niż 9x6. Średnica to nie wszystko - skok też się liczy.
zzradek Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Stosując 10x5 zamiast 9x6 zwiększysz ciąg statyczny i zmniejszy się prędkość wiatru (i prędkość modelu). W zależności jaki to model, będzie to pozytywne lub nie. Silnik powinien wytrzymać, akurat do silników RAY producent zaleca śmigła na optimum sprawności a nie na max mocy (to jest moje doświadczenie po zabawach z silnikiem 3530) Przy takiej zmianie warto jednak zmierzyć prąd. Szczególnie że regulator jest tak na styk. Nie spotkałem się z "przelicznikiem wymiarowym" śmigieł. Można co najwyżej mówić o odpowiednikach pod względem pobieranego prądu, ale inny rozmiar to przecież inne właściwości. Żeby było ciekawiej, to takie same rozmiarowo śmigła różnych producentów też się bardzo różnią. Dlatego ta zabawa jest tak wciągająca...
wa1ker Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Stosując 10x5 zamiast 9x6 zwiększysz ciąg statyczny i zmniejszy się prędkość wiatru (i prędkość modelu). W zależności jaki to model, będzie to pozytywne lub nie. Silnik powinien wytrzymać, akurat do silników RAY producent zaleca śmigła na optimum sprawności a nie na max mocy (to jest moje doświadczenie po zabawach z silnikiem 3530) Przy takiej zmianie warto jednak zmierzyć prąd. Szczególnie że regulator jest tak na styk... Może to głupie ale powiedz mi jak ten prąd zmierzyć? Zwykłym miernikiem się uda?
Ładziak Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 A się zacytuję: Pomiaru należy dokonywać za pomocą bocznika, miernika cęgowego lub gotowych wynalazków do pomiarów modelarskich, np.: http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6380&Product_Name=Watt_Meter_&_Power_Analyzer_(Watts_up) http://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=6553&Product_Name=TURNIGY_Multi-F_DC_Watt_Meter_75A :-)
zzradek Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 A jeśli cęgowy, to taki do pomiaru prądu stałego. Jeśli masz specjalnie kupować miernik do tego jednego pomiaru, to taniej wyjdzie kupić regulator 40A i się nie przejmować. Na maksymalny prąd, duży wpływ ma kondycja pakietu, więc pomiaru trzeba dokonywać na w miarę nowym i świeżo naładowanym. Przy odrobinie wprawy można zmierzyć prąd, przez pomiar o ile spada napięcie na pakiecie. Znając jego opór, można wyliczyć prąd. A żeby poznać ten opór, trzeba zmierzyć spadek napięcia pod obciążeniem, które znamy (znamy prąd). Niestety dokładność takiego pomiaru oceniam na jakieś 20-30%, a tutaj chodzi o to, czy prąd nie przekroczy magicznych 33A, więc tą "poradę" traktuj jako rozprawkę teoretyczną pt. "Jak jeszcze możemy zmierzyć prąd"
wa1ker Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Tak czy inaczej myślę że zainwestuje w któreś z urządzeń jakie zaproponował Paweł na pewno się przydadzą w przyszłości i uratują niejeden regulator :devil: Dzięki za podpowiedzi (punkciki poszły) Muszę się przyznać że robiłem testy metodą prób i błędów czyli zaparłem model o fotel gaz na max i organoleptyczne sprawdzałem czy się mocno grzeje - nie grzał się bardzo więc zakładam ze jest ok ale miernik i tak kupię
Ładziak Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Opublikowano 27 Kwietnia 2009 Używam pierwszego miernika z proponowanych przeze mnie (Watts Up). Polecam, to był jeden z moich lepszych zakupów! Prosty i dokładny, mierzy napięcie, prąd i moc oraz zapamiętuje szczytowe wartości. W połączeniu z programem Drive Calculator stanowi znakomity zestaw do szacowania i praktycznego sprawdzania napędów elektrycznych. Do tego przydałaby się jakaś hamownia, ale ja nie używam. Czasami przyczepiam do ogona modelu sznurek, który leci przez bloczek i z drugiej strony ma przywiązany jakiś ciężar postawiony na wadze elektronicznej. Do szacowania ciągu wystarcza . Pomiaru temperatury napędu za pomocą palca również dokonuję .
Nestor8 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Opublikowano 23 Sierpnia 2010 Witam! Tu nowy. W sprawie RAYa mam następujące przemyślenia. Jeśli zalecają śmigło 9na6 to lepiej się zastosować. Nie dalej jak wczoraj (w drodze eksperymentu) założyłem śmigło o rozmiar większe niż zalecane (10/5 zamiast 9/5). Silnik lekko się grzał ale doszedłem do wniosku, że w powietrzu będzie miał chłodzenie. Poszedł w górę jak ta lala ale gdy dostał 100% zaczął pluć paliwem. Trochę mnie to zdziwiło bo myślałem, że to elektryk. 8) Wylądowałem i okazało się, że rzeczywiście... tylko całkowicie zjarany...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.