Skocz do zawartości

Jakie śmigło?


wa1ker

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Mam pytanko potrzebuje dopasować śmigło do zestawu

Silnik szczotka 400

Regulator 10A

pakiet NiMH 1100 7cel

Waga modelu ok 700g

Robiłem testy z 8x4,5 ale wszystko się piekielnie grzało :(

Opublikowano

W takim razie może inaczej - to są oryginalne bebechy od sky lady (pierwszej z pierwszych) w związku z tym że ma ona ładnych parę latek i różne rzeczy się z nią działy :) nie mam zielonego pojęcia co to jest (poza pakietem) a informacje jakie tu napisałem to dane jakie mi podali pracownicy modelarnia.pl

 

Udało mi się znaleźć opis pierwszej SL w sieci i wynika z niego że silnik ma 400 niestety o regulatorze ani słowa

Opublikowano

masz za duże śmiło i dlatego się grzeje.Do napędu bezpośredniego powinno być mniejsze.Możesz zastosować przekładnię 3:1 a wtedy pokręcisz śmigłem do średnicy 11 cali

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Pozwolę sobie odświeżyć troszkę temat.

 

Mam silnik RAY 3536/8

Dla pakietu 3S zalecane jest śmigło 9x6 czy wielkim grzechem było by zastosowanie do tego śmigła 10x5? Dziś w sklepie zaproponowali mi to śmigło jako zamiennik dla 9x6 i troszkę się zdziwiłem? Jest jakiś przelicznik wymiarowy śmigieł? Nie bardzo chciałbym spalić silnik czy regulator więc wolałbym wyklarować ten temat przed pierwszym lotem na tym zestawie

(Regulator mam Pulso 33A)

Opublikowano

Jeżeli do silnika jest zalecane śmigło 9x6- lepiej na takim lataj. 10x5 to już dość spora różnica w średnicy, silnik może się mocno grzać. Osobiście mam silnik który powinien latać na 7x35 a zakładam 8x4 i latam... Ale silnik był przy tym sprawdzany i wcale się nie grzeje. Na dodatek ma super chłodzenie, jest w całości na zewnątrz. Jednak lepiej nie ryzykować przegrzania silnika czy przeciążenia akumulatora/regulatora.

Opublikowano

Generalnie nic się nie powinno stać .Ja np.do silnika gdzie dedykowane jest 7x4 używam 8x6 i mimo iż silnik za owiewką (u kolegi taki sam z tą samą konfiguracją praktycznie bez chłodzenia) lekko ciepłe po locie, przeżyły już cały zeszłoroczny sezon i żyją nadal.

Opublikowano

Stosując 10x5 zamiast 9x6 zwiększysz ciąg statyczny i zmniejszy się prędkość wiatru (i prędkość modelu). W zależności jaki to model, będzie to pozytywne lub nie.

 

Silnik powinien wytrzymać, akurat do silników RAY producent zaleca śmigła na optimum sprawności a nie na max mocy (to jest moje doświadczenie po zabawach z silnikiem 3530)

Przy takiej zmianie warto jednak zmierzyć prąd. Szczególnie że regulator jest tak na styk.

 

Nie spotkałem się z "przelicznikiem wymiarowym" śmigieł. Można co najwyżej mówić o odpowiednikach pod względem pobieranego prądu, ale inny rozmiar to przecież inne właściwości.

Żeby było ciekawiej, to takie same rozmiarowo śmigła różnych producentów też się bardzo różnią. Dlatego ta zabawa jest tak wciągająca...

Opublikowano
Stosując 10x5 zamiast 9x6 zwiększysz ciąg statyczny i zmniejszy się prędkość wiatru (i prędkość modelu). W zależności jaki to model, będzie to pozytywne lub nie.

 

Silnik powinien wytrzymać, akurat do silników RAY producent zaleca śmigła na optimum sprawności a nie na max mocy (to jest moje doświadczenie po zabawach z silnikiem 3530)

Przy takiej zmianie warto jednak zmierzyć prąd. Szczególnie że regulator jest tak na styk...

 

Może to głupie ale powiedz mi jak ten prąd zmierzyć? Zwykłym miernikiem się uda?

Opublikowano
Opublikowano

A jeśli cęgowy, to taki do pomiaru prądu stałego. Jeśli masz specjalnie kupować miernik do tego jednego pomiaru, to taniej wyjdzie kupić regulator 40A i się nie przejmować.

Na maksymalny prąd, duży wpływ ma kondycja pakietu, więc pomiaru trzeba dokonywać na w miarę nowym i świeżo naładowanym.

 

Przy odrobinie wprawy można zmierzyć prąd, przez pomiar o ile spada napięcie na pakiecie. Znając jego opór, można wyliczyć prąd. A żeby poznać ten opór, trzeba zmierzyć spadek napięcia pod obciążeniem, które znamy (znamy prąd). Niestety dokładność takiego pomiaru oceniam na jakieś 20-30%, a tutaj chodzi o to, czy prąd nie przekroczy magicznych 33A, więc tą "poradę" traktuj jako rozprawkę teoretyczną pt. "Jak jeszcze możemy zmierzyć prąd"

Opublikowano

Tak czy inaczej myślę że zainwestuje w któreś z urządzeń jakie zaproponował Paweł na pewno się przydadzą w przyszłości i uratują niejeden regulator :devil:

Dzięki za podpowiedzi (punkciki poszły)

 

 

Muszę się przyznać że robiłem testy metodą prób i błędów czyli zaparłem model o fotel gaz na max i organoleptyczne sprawdzałem czy się mocno grzeje - nie grzał się bardzo więc zakładam ze jest ok ale miernik i tak kupię

Opublikowano

Używam pierwszego miernika z proponowanych przeze mnie (Watts Up). Polecam, to był jeden z moich lepszych zakupów! Prosty i dokładny, mierzy napięcie, prąd i moc oraz zapamiętuje szczytowe wartości. W połączeniu z programem Drive Calculator stanowi znakomity zestaw do szacowania i praktycznego sprawdzania napędów elektrycznych. Do tego przydałaby się jakaś hamownia, ale ja nie używam. Czasami przyczepiam do ogona modelu sznurek, który leci przez bloczek i z drugiej strony ma przywiązany jakiś ciężar postawiony na wadze elektronicznej. Do szacowania ciągu wystarcza :D . Pomiaru temperatury napędu za pomocą palca również dokonuję :P .

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam! Tu nowy.

W sprawie RAYa mam następujące przemyślenia. Jeśli zalecają śmigło 9na6 to lepiej się zastosować. Nie dalej jak wczoraj (w drodze eksperymentu) założyłem śmigło o rozmiar większe niż zalecane (10/5 zamiast 9/5). Silnik lekko się grzał ale doszedłem do wniosku, że w powietrzu będzie miał chłodzenie. Poszedł w górę jak ta lala ale gdy dostał 100% zaczął pluć paliwem. Trochę mnie to zdziwiło bo myślałem, że to elektryk. 8) Wylądowałem i okazało się, że rzeczywiście... tylko całkowicie zjarany...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.