Alfa_33 Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Witam! Przymierzam się do wykonania tego - http://www.parkjets.com/su-37.html - modelu. Słowo przymierzam jest już nieaktualne, ponieważ pierwsze prace i pierwsze wydatki już zostały poczynione - relacja z budowy i opis wkrótce. Ale ja na razie nie o tym. W oryginale model wykorzystuje 7 kanałów - ster kierunku (1), przepustnice silników (2) zmienny wektor ciągu (2), stery poziome (2), a ja mam aparaturę 6 kanałową (DX6i). Z praktycznego punktu widzenia najprostszym (ale czy możliwym do realizacji??) - rozwiązaniem jest sterowanie dwoma silnikami za pomocą jednego kanału. Czy istnieje możliwość spięcia sterowania dwóch regulatorów silnika do kupy i sterowanie za pomocą 1 kanału?? W przypadku serw to proste - można to wykonać za pomocą kabelka Y ale jak to zrobić z regulatorami?? Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Motylasty Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 U DEBILI jest artykuł na ten temat. http://debile.internetdsl.pl/readarticle.php?article_id=4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ładziak Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Tak samo - spinasz kabelkiem Y, z tym że mogą wystąpić różnice w prędkościach obrotowych silniczków. Nie lepiej w takim przypadku zastosować jeden mocniejszy silniczek? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfa_33 Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 Pozostanę przy dwóch silnikach jak w oryginale. Mam nadzieję, że stosując silniki i regulatory jednego typu, różnice nie będą odczuwalne w locie. Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 11 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2009 W oryginale model wykorzystuje 7 kanałów - ster kierunku (1), przepustnice silników (2) zmienny wektor ciągu (2), stery poziome (2), a ja mam aparaturę 6 kanałową (DX6i) Jak dla mnie to tam są tylko cztery kanały - ciąg silników, kierunek, lotki, wysokość. Z tym że lotki są zmiksowane z wysokością (jak w latającym skrzydle) i pod te same wyjścia odbiornika kablem Y są spięte serwa sterownia silników oraz ster kierunku z którym jest spięte kablem Y serwo sterowania wektorem ciągu w poziomie (jeżeli takie jest) - czyli 4 kanały Lub w przypadku opcji ze zmianą prędkości obrotów silników przy zmianie steru kierunku konieczny jest dodatkowy kanał z możliwością zmiksowania ze sterem kierunku i możliwością startu od poziomu zera oraz z mixem na kanał gazu. Oprócz tego kanał gazu musi być zmiksowany ze sterem kierunku. ( a tego MX6i nie potrafi) - czyli 5 kanałów Inną sprawą jest że jeżeli chcesz mieć możliwość wyłaczania aktywności sterowania wektorem ciągu to potrzebne są dodatkowo dwa kanały w odbiorniku. - czyli 6 kanałów (lub siedem jeżeli opcja ze zmianą ciągów silników) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfa_33 Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Inną sprawą jest że jeżeli chcesz mieć możliwość wyłaczania aktywności sterowania wektorem ciągu to potrzebne są dodatkowo dwa kanały w odbiorniku. - czyli 6 kanałów (lub siedem jeżeli opcja ze zmianą ciągów silników) I wyszło siedem. Możliwości sterowania ciągiem każdego silnika z osobna jest dla mnie zbytkiem, więc poszło - zostało wycięte z projektu. Rozwiązanie połączenia dwóch silników razem dzięki Ładziakowi i Motylastemu (dziękuję), też już mam. Reszta sterowania pozostaje jak w oryginale. Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Leda_g Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Możliwości sterowania ciągiem każdego silnika z osobna jest dla mnie zbytkiem, więc poszło - zostało wycięte z projektu. Czyli 6 kanałów ale myślę że na DX6i tego się nie da zrobić - zobacz mojego SU-27 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfa_33 Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Czytałem o Twoich problemach. Pożyjemy zobaczymy. Może go rozwiążesz w międzyczasie?? Na razie walczę z budową. Zdjęcia wkrótce. Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtass_nt Opublikowano 12 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2009 Czytałem o Twoich problemach. Pożyjemy zobaczymy. Może go rozwiążesz w międzyczasie?? Na razie walczę z budową. Zdjęcia wkrótce. Pozdrawiam Jacek Też walczyłem tylko, że z SU-27. Walka skończyła się na próbie oblotu. SU-27 vs Ja- 1:0 Dogrywki nie będzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfa_33 Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2009 Prace nad SU w toku. Już 5 dni wycinam, wycinam - najpierw papier, później depron ale już widzę koniec. Jak na razie poszło 7 płyt depronowych 800x1200. Jeszcze jedna pozostała do wycięcia. Jutro wstawię zdjęcie kupki "gruzu" depronowego z której ma powstać model. Zapytacie - dlaczego aż tyle? Już spieszę z odpowiedzią - powiększyłem plany do 175%. Założyłem, że główne elementy zostaną wykonane z podwójnego depronu 6 mm. Czy są to słuszne założenia - życie pokaże podczas pierwszego oblotu. A może przesadzam? Co o tym myślicie? Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfa_33 Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Jako, że pierwszy etap - wycinanie został zakończony w 99% - pozostała tylko kabina, pochwalę się tym co zrobiłem. Plany modelu (4xA0) sklejone w całość - to co widać to linijka 50 cm długości Skrzydła (to czarne to 1m rurka węglowa) Kupka "gruzu" depronowego - razem ze skrzydłami poszło 8 płyt depronu 800x1200 cdn.. Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 18 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2009 Cóż... narazie to tylko zarys, a już robi wrażenie !! (Przynajmniej na mnie ) Oby tak dalej... :jupi: Jakie masz zamiar dać do niego wyposażenie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfa_33 Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2009 Na razie nie wiem, muszę poczekać na końcową wagę modelu. W planach jest przewymiarowanie ciągu silników x2. Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfa_33 Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Prace nad SU powoli posuwają się do przodu. Po tym weekendzie postępy będzie już widać. Stan na dziś - płyta smolotu sklejona razem (grubość 12 mm) wraz ze wzmocnieniami z rurki węglowej (8 mm) oraz listewek sosnowych (4x12 mm). Waga ok. 410 g. Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfa_33 Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Witam! Prace nad SU przez "chwilę" (prawie miesiąc) stanęły, ale teraz miałem trochę wolnych chwil i moje "maleństwo" przybiera kształtów. Waga jak na razie 890 gram. A tu od strony brzucha. I kadłub podczas zamykania przodu cdn... Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jary14 Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 cdn... Ale kiedy ?? Bo pomysł i model mi się bardzo podobają i czekam na dalszą relację Są jakieś postępy w budowie ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfa_33 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Witam! Niestety prześladuje mnie totalny brak czasu. Praca, rodzina, studia (ostatnio każdy weekend zajęty). Dziś np. siadłem na dosłownie 20 minut i moje dzieci już mnie dopadły . Myślę że dopiero święta spowodują, że prace ruszą do przodu i będzie co pokazywać. Pozdrawiam Jacek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.