Alfa_33 Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Witam! Przymierzam się do wykonania tego - http://www.parkjets.com/su-37.html - modelu. Słowo przymierzam jest już nieaktualne, ponieważ pierwsze prace i pierwsze wydatki już zostały poczynione - relacja z budowy i opis wkrótce. Ale ja na razie nie o tym. W oryginale model wykorzystuje 7 kanałów - ster kierunku (1), przepustnice silników (2) zmienny wektor ciągu (2), stery poziome (2), a ja mam aparaturę 6 kanałową (DX6i). Z praktycznego punktu widzenia najprostszym (ale czy możliwym do realizacji??) - rozwiązaniem jest sterowanie dwoma silnikami za pomocą jednego kanału. Czy istnieje możliwość spięcia sterowania dwóch regulatorów silnika do kupy i sterowanie za pomocą 1 kanału?? W przypadku serw to proste - można to wykonać za pomocą kabelka Y ale jak to zrobić z regulatorami?? Pozdrawiam Jacek
Motylasty Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 U DEBILI jest artykuł na ten temat. http://debile.internetdsl.pl/readarticle.php?article_id=4
Ładziak Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 Tak samo - spinasz kabelkiem Y, z tym że mogą wystąpić różnice w prędkościach obrotowych silniczków. Nie lepiej w takim przypadku zastosować jeden mocniejszy silniczek?
Alfa_33 Opublikowano 11 Lutego 2009 Autor Opublikowano 11 Lutego 2009 Pozostanę przy dwóch silnikach jak w oryginale. Mam nadzieję, że stosując silniki i regulatory jednego typu, różnice nie będą odczuwalne w locie. Jacek
Leda_g Opublikowano 11 Lutego 2009 Opublikowano 11 Lutego 2009 W oryginale model wykorzystuje 7 kanałów - ster kierunku (1), przepustnice silników (2) zmienny wektor ciągu (2), stery poziome (2), a ja mam aparaturę 6 kanałową (DX6i) Jak dla mnie to tam są tylko cztery kanały - ciąg silników, kierunek, lotki, wysokość. Z tym że lotki są zmiksowane z wysokością (jak w latającym skrzydle) i pod te same wyjścia odbiornika kablem Y są spięte serwa sterownia silników oraz ster kierunku z którym jest spięte kablem Y serwo sterowania wektorem ciągu w poziomie (jeżeli takie jest) - czyli 4 kanały Lub w przypadku opcji ze zmianą prędkości obrotów silników przy zmianie steru kierunku konieczny jest dodatkowy kanał z możliwością zmiksowania ze sterem kierunku i możliwością startu od poziomu zera oraz z mixem na kanał gazu. Oprócz tego kanał gazu musi być zmiksowany ze sterem kierunku. ( a tego MX6i nie potrafi) - czyli 5 kanałów Inną sprawą jest że jeżeli chcesz mieć możliwość wyłaczania aktywności sterowania wektorem ciągu to potrzebne są dodatkowo dwa kanały w odbiorniku. - czyli 6 kanałów (lub siedem jeżeli opcja ze zmianą ciągów silników)
Alfa_33 Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Opublikowano 12 Lutego 2009 Inną sprawą jest że jeżeli chcesz mieć możliwość wyłaczania aktywności sterowania wektorem ciągu to potrzebne są dodatkowo dwa kanały w odbiorniku. - czyli 6 kanałów (lub siedem jeżeli opcja ze zmianą ciągów silników) I wyszło siedem. Możliwości sterowania ciągiem każdego silnika z osobna jest dla mnie zbytkiem, więc poszło - zostało wycięte z projektu. Rozwiązanie połączenia dwóch silników razem dzięki Ładziakowi i Motylastemu (dziękuję), też już mam. Reszta sterowania pozostaje jak w oryginale. Pozdrawiam Jacek
Leda_g Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 Możliwości sterowania ciągiem każdego silnika z osobna jest dla mnie zbytkiem, więc poszło - zostało wycięte z projektu. Czyli 6 kanałów ale myślę że na DX6i tego się nie da zrobić - zobacz mojego SU-27
Alfa_33 Opublikowano 12 Lutego 2009 Autor Opublikowano 12 Lutego 2009 Czytałem o Twoich problemach. Pożyjemy zobaczymy. Może go rozwiążesz w międzyczasie?? Na razie walczę z budową. Zdjęcia wkrótce. Pozdrawiam Jacek
Wojtass_nt Opublikowano 12 Lutego 2009 Opublikowano 12 Lutego 2009 Czytałem o Twoich problemach. Pożyjemy zobaczymy. Może go rozwiążesz w międzyczasie?? Na razie walczę z budową. Zdjęcia wkrótce. Pozdrawiam Jacek Też walczyłem tylko, że z SU-27. Walka skończyła się na próbie oblotu. SU-27 vs Ja- 1:0 Dogrywki nie będzie.
Alfa_33 Opublikowano 17 Lutego 2009 Autor Opublikowano 17 Lutego 2009 Prace nad SU w toku. Już 5 dni wycinam, wycinam - najpierw papier, później depron ale już widzę koniec. Jak na razie poszło 7 płyt depronowych 800x1200. Jeszcze jedna pozostała do wycięcia. Jutro wstawię zdjęcie kupki "gruzu" depronowego z której ma powstać model. Zapytacie - dlaczego aż tyle? Już spieszę z odpowiedzią - powiększyłem plany do 175%. Założyłem, że główne elementy zostaną wykonane z podwójnego depronu 6 mm. Czy są to słuszne założenia - życie pokaże podczas pierwszego oblotu. A może przesadzam? Co o tym myślicie? Pozdrawiam Jacek
Alfa_33 Opublikowano 18 Lutego 2009 Autor Opublikowano 18 Lutego 2009 Jako, że pierwszy etap - wycinanie został zakończony w 99% - pozostała tylko kabina, pochwalę się tym co zrobiłem. Plany modelu (4xA0) sklejone w całość - to co widać to linijka 50 cm długości Skrzydła (to czarne to 1m rurka węglowa) Kupka "gruzu" depronowego - razem ze skrzydłami poszło 8 płyt depronu 800x1200 cdn.. Pozdrawiam Jacek
jary14 Opublikowano 18 Lutego 2009 Opublikowano 18 Lutego 2009 Cóż... narazie to tylko zarys, a już robi wrażenie !! (Przynajmniej na mnie ) Oby tak dalej... :jupi: Jakie masz zamiar dać do niego wyposażenie ??
Alfa_33 Opublikowano 20 Lutego 2009 Autor Opublikowano 20 Lutego 2009 Na razie nie wiem, muszę poczekać na końcową wagę modelu. W planach jest przewymiarowanie ciągu silników x2. Pozdrawiam Jacek
Alfa_33 Opublikowano 22 Lutego 2009 Autor Opublikowano 22 Lutego 2009 Prace nad SU powoli posuwają się do przodu. Po tym weekendzie postępy będzie już widać. Stan na dziś - płyta smolotu sklejona razem (grubość 12 mm) wraz ze wzmocnieniami z rurki węglowej (8 mm) oraz listewek sosnowych (4x12 mm). Waga ok. 410 g. Pozdrawiam Jacek
Alfa_33 Opublikowano 21 Marca 2009 Autor Opublikowano 21 Marca 2009 Witam! Prace nad SU przez "chwilę" (prawie miesiąc) stanęły, ale teraz miałem trochę wolnych chwil i moje "maleństwo" przybiera kształtów. Waga jak na razie 890 gram. A tu od strony brzucha. I kadłub podczas zamykania przodu cdn... Pozdrawiam Jacek
jary14 Opublikowano 30 Marca 2009 Opublikowano 30 Marca 2009 cdn... Ale kiedy ?? Bo pomysł i model mi się bardzo podobają i czekam na dalszą relację Są jakieś postępy w budowie ??
Alfa_33 Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Autor Opublikowano 1 Kwietnia 2009 Witam! Niestety prześladuje mnie totalny brak czasu. Praca, rodzina, studia (ostatnio każdy weekend zajęty). Dziś np. siadłem na dosłownie 20 minut i moje dzieci już mnie dopadły . Myślę że dopiero święta spowodują, że prace ruszą do przodu i będzie co pokazywać. Pozdrawiam Jacek
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.