Skocz do zawartości

SU-27 - było pytania, jest relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Przymierzam się do wykonania tego - http://www.parkjets.com/su-37.html - modelu. Słowo przymierzam jest już nieaktualne, ponieważ pierwsze prace i pierwsze wydatki już zostały poczynione - relacja z budowy i opis wkrótce.

Ale ja na razie nie o tym.

W oryginale model wykorzystuje 7 kanałów - ster kierunku (1), przepustnice silników (2) zmienny wektor ciągu (2), stery poziome (2), a ja mam aparaturę 6 kanałową (DX6i). Z praktycznego punktu widzenia najprostszym (ale czy możliwym do realizacji??) - rozwiązaniem jest sterowanie dwoma silnikami za pomocą jednego kanału. Czy istnieje możliwość spięcia sterowania dwóch regulatorów silnika do kupy i sterowanie za pomocą 1 kanału?? W przypadku serw to proste - można to wykonać za pomocą kabelka Y ale jak to zrobić z regulatorami??

 

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Tak samo - spinasz kabelkiem Y, z tym że mogą wystąpić różnice w prędkościach obrotowych silniczków. Nie lepiej w takim przypadku zastosować jeden mocniejszy silniczek?

Opublikowano

Pozostanę przy dwóch silnikach jak w oryginale. Mam nadzieję, że stosując silniki i regulatory jednego typu, różnice nie będą odczuwalne w locie.

 

Jacek

Opublikowano
W oryginale model wykorzystuje 7 kanałów - ster kierunku (1), przepustnice silników (2) zmienny wektor ciągu (2), stery poziome (2), a ja mam aparaturę 6 kanałową (DX6i)

 

Jak dla mnie to tam są tylko cztery kanały - ciąg silników, kierunek, lotki, wysokość.

Z tym że lotki są zmiksowane z wysokością (jak w latającym skrzydle) i pod te same wyjścia odbiornika kablem Y są spięte serwa sterownia silników oraz ster kierunku z którym jest spięte kablem Y serwo sterowania wektorem ciągu w poziomie (jeżeli takie jest) - czyli 4 kanały

 

Lub w przypadku opcji ze zmianą prędkości obrotów silników przy zmianie steru kierunku konieczny jest dodatkowy kanał z możliwością zmiksowania ze sterem kierunku i możliwością startu od poziomu zera oraz z mixem na kanał gazu. Oprócz tego kanał gazu musi być zmiksowany ze sterem kierunku. ( a tego MX6i nie potrafi) - czyli 5 kanałów

 

Inną sprawą jest że jeżeli chcesz mieć możliwość wyłaczania aktywności sterowania wektorem ciągu to potrzebne są dodatkowo dwa kanały w odbiorniku. - czyli 6 kanałów (lub siedem jeżeli opcja ze zmianą ciągów silników)

Opublikowano

 

Inną sprawą jest że jeżeli chcesz mieć możliwość wyłaczania aktywności sterowania wektorem ciągu to potrzebne są dodatkowo dwa kanały w odbiorniku. - czyli 6 kanałów (lub siedem jeżeli opcja ze zmianą ciągów silników)

 

I wyszło siedem.

Możliwości sterowania ciągiem każdego silnika z osobna jest dla mnie zbytkiem, więc poszło - zostało wycięte z projektu.

Rozwiązanie połączenia dwóch silników razem dzięki Ładziakowi i Motylastemu (dziękuję), też już mam.

Reszta sterowania pozostaje jak w oryginale.

 

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Możliwości sterowania ciągiem każdego silnika z osobna jest dla mnie zbytkiem, więc poszło - zostało wycięte z projektu.

 

Czyli 6 kanałów ale myślę że na DX6i tego się nie da zrobić - zobacz mojego SU-27

Opublikowano

Czytałem o Twoich problemach. Pożyjemy zobaczymy. Może go rozwiążesz w międzyczasie??

Na razie walczę z budową. Zdjęcia wkrótce.

 

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano
Czytałem o Twoich problemach. Pożyjemy zobaczymy. Może go rozwiążesz w międzyczasie??

Na razie walczę z budową. Zdjęcia wkrótce.

 

Pozdrawiam

Jacek

 

Też walczyłem tylko, że z SU-27. Walka skończyła się na próbie oblotu. SU-27 vs Ja- 1:0

Dogrywki nie będzie.

Opublikowano

Prace nad SU w toku. Już 5 dni wycinam, wycinam - najpierw papier, później depron ale już widzę koniec. Jak na razie poszło 7 płyt depronowych 800x1200. Jeszcze jedna pozostała do wycięcia. Jutro wstawię zdjęcie kupki "gruzu" depronowego z której ma powstać model.

Zapytacie - dlaczego aż tyle? Już spieszę z odpowiedzią - powiększyłem plany do 175%. Założyłem, że główne elementy zostaną wykonane z podwójnego depronu 6 mm. Czy są to słuszne założenia - życie pokaże podczas pierwszego oblotu.

A może przesadzam? Co o tym myślicie?

 

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Jako, że pierwszy etap - wycinanie został zakończony w 99% - pozostała tylko kabina, pochwalę się tym co zrobiłem.

 

Plany modelu (4xA0) sklejone w całość - to co widać to linijka 50 cm długości

 

6db0934a14f58a9cmed.jpg

 

Skrzydła (to czarne to 1m rurka węglowa)

be9327dfcc01d210med.jpg

 

Kupka "gruzu" depronowego - razem ze skrzydłami poszło 8 płyt depronu 800x1200

82e4dc4e1855bd9cmed.jpg

 

cdn..

 

Pozdrawiam

Jacek

Opublikowano

Cóż... narazie to tylko zarys, a już robi wrażenie !! (Przynajmniej na mnie ;) )

Oby tak dalej... :jupi:

Jakie masz zamiar dać do niego wyposażenie ??

Opublikowano

Prace nad SU powoli posuwają się do przodu. Po tym weekendzie postępy będzie już widać.

Stan na dziś - płyta smolotu sklejona razem (grubość 12 mm) wraz ze wzmocnieniami z rurki węglowej (8 mm) oraz listewek sosnowych (4x12 mm). Waga ok. 410 g.

 

d6ddf0f0964a1f92med.jpg

 

Pozdrawiam

Jacek

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Prace nad SU przez "chwilę" (prawie miesiąc) stanęły, ale teraz miałem trochę wolnych chwil i moje "maleństwo" przybiera kształtów.

 

fc7780df82cd467bmed.jpg

Waga jak na razie 890 gram.

 

A tu od strony brzucha.

7089a186dfaf2b0cmed.jpg

 

I kadłub podczas zamykania przodu

6ad6a84cecdf8b5cmed.jpg

 

cdn...

 

Pozdrawiam

Jacek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Niestety prześladuje mnie totalny brak czasu. Praca, rodzina, studia (ostatnio każdy weekend zajęty). Dziś np. siadłem na dosłownie 20 minut i moje dzieci już mnie dopadły :).

Myślę że dopiero święta spowodują, że prace ruszą do przodu i będzie co pokazywać.

 

Pozdrawiam

Jacek

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.