Skocz do zawartości

SU-27 - było pytania, jest relacja z budowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Przymierzam się do wykonania tego - http://www.parkjets.com/su-37.html - modelu. Słowo przymierzam jest już nieaktualne, ponieważ pierwsze prace i pierwsze wydatki już zostały poczynione - relacja z budowy i opis wkrótce.

Ale ja na razie nie o tym.

W oryginale model wykorzystuje 7 kanałów - ster kierunku (1), przepustnice silników (2) zmienny wektor ciągu (2), stery poziome (2), a ja mam aparaturę 6 kanałową (DX6i). Z praktycznego punktu widzenia najprostszym (ale czy możliwym do realizacji??) - rozwiązaniem jest sterowanie dwoma silnikami za pomocą jednego kanału. Czy istnieje możliwość spięcia sterowania dwóch regulatorów silnika do kupy i sterowanie za pomocą 1 kanału?? W przypadku serw to proste - można to wykonać za pomocą kabelka Y ale jak to zrobić z regulatorami??

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W oryginale model wykorzystuje 7 kanałów - ster kierunku (1), przepustnice silników (2) zmienny wektor ciągu (2), stery poziome (2), a ja mam aparaturę 6 kanałową (DX6i)

 

Jak dla mnie to tam są tylko cztery kanały - ciąg silników, kierunek, lotki, wysokość.

Z tym że lotki są zmiksowane z wysokością (jak w latającym skrzydle) i pod te same wyjścia odbiornika kablem Y są spięte serwa sterownia silników oraz ster kierunku z którym jest spięte kablem Y serwo sterowania wektorem ciągu w poziomie (jeżeli takie jest) - czyli 4 kanały

 

Lub w przypadku opcji ze zmianą prędkości obrotów silników przy zmianie steru kierunku konieczny jest dodatkowy kanał z możliwością zmiksowania ze sterem kierunku i możliwością startu od poziomu zera oraz z mixem na kanał gazu. Oprócz tego kanał gazu musi być zmiksowany ze sterem kierunku. ( a tego MX6i nie potrafi) - czyli 5 kanałów

 

Inną sprawą jest że jeżeli chcesz mieć możliwość wyłaczania aktywności sterowania wektorem ciągu to potrzebne są dodatkowo dwa kanały w odbiorniku. - czyli 6 kanałów (lub siedem jeżeli opcja ze zmianą ciągów silników)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Inną sprawą jest że jeżeli chcesz mieć możliwość wyłaczania aktywności sterowania wektorem ciągu to potrzebne są dodatkowo dwa kanały w odbiorniku. - czyli 6 kanałów (lub siedem jeżeli opcja ze zmianą ciągów silników)

 

I wyszło siedem.

Możliwości sterowania ciągiem każdego silnika z osobna jest dla mnie zbytkiem, więc poszło - zostało wycięte z projektu.

Rozwiązanie połączenia dwóch silników razem dzięki Ładziakowi i Motylastemu (dziękuję), też już mam.

Reszta sterowania pozostaje jak w oryginale.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytałem o Twoich problemach. Pożyjemy zobaczymy. Może go rozwiążesz w międzyczasie??

Na razie walczę z budową. Zdjęcia wkrótce.

 

Pozdrawiam

Jacek

 

Też walczyłem tylko, że z SU-27. Walka skończyła się na próbie oblotu. SU-27 vs Ja- 1:0

Dogrywki nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace nad SU w toku. Już 5 dni wycinam, wycinam - najpierw papier, później depron ale już widzę koniec. Jak na razie poszło 7 płyt depronowych 800x1200. Jeszcze jedna pozostała do wycięcia. Jutro wstawię zdjęcie kupki "gruzu" depronowego z której ma powstać model.

Zapytacie - dlaczego aż tyle? Już spieszę z odpowiedzią - powiększyłem plany do 175%. Założyłem, że główne elementy zostaną wykonane z podwójnego depronu 6 mm. Czy są to słuszne założenia - życie pokaże podczas pierwszego oblotu.

A może przesadzam? Co o tym myślicie?

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że pierwszy etap - wycinanie został zakończony w 99% - pozostała tylko kabina, pochwalę się tym co zrobiłem.

 

Plany modelu (4xA0) sklejone w całość - to co widać to linijka 50 cm długości

 

6db0934a14f58a9cmed.jpg

 

Skrzydła (to czarne to 1m rurka węglowa)

be9327dfcc01d210med.jpg

 

Kupka "gruzu" depronowego - razem ze skrzydłami poszło 8 płyt depronu 800x1200

82e4dc4e1855bd9cmed.jpg

 

cdn..

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prace nad SU powoli posuwają się do przodu. Po tym weekendzie postępy będzie już widać.

Stan na dziś - płyta smolotu sklejona razem (grubość 12 mm) wraz ze wzmocnieniami z rurki węglowej (8 mm) oraz listewek sosnowych (4x12 mm). Waga ok. 410 g.

 

d6ddf0f0964a1f92med.jpg

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam!

Prace nad SU przez "chwilę" (prawie miesiąc) stanęły, ale teraz miałem trochę wolnych chwil i moje "maleństwo" przybiera kształtów.

 

fc7780df82cd467bmed.jpg

Waga jak na razie 890 gram.

 

A tu od strony brzucha.

7089a186dfaf2b0cmed.jpg

 

I kadłub podczas zamykania przodu

6ad6a84cecdf8b5cmed.jpg

 

cdn...

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Niestety prześladuje mnie totalny brak czasu. Praca, rodzina, studia (ostatnio każdy weekend zajęty). Dziś np. siadłem na dosłownie 20 minut i moje dzieci już mnie dopadły :).

Myślę że dopiero święta spowodują, że prace ruszą do przodu i będzie co pokazywać.

 

Pozdrawiam

Jacek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.