Skocz do zawartości

Regulator napięcia VR-5L (liniowy).


radek872

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Używam ale podobnego VR 3. Zastosowałem w stabilizowaniu napięcia na poziomie 6V do zasilania modułu zapłonowego w silniku benzynowym. Model jeszcze nie latał ale na ziemi nie zaobserwowałem niczego niepokojącego.

Opublikowano

To urządzenie ma tylko jedną praktyczną wadę. Nie można zostawiać akumulatoró wpiętych w obwód bo jest cały czas pod napięciem.

Opublikowano
To urządzenie ma tylko jedną praktyczną wadę. Nie można zostawiać akumulatoró wpiętych w obwód bo jest cały czas pod napięciem.

 

Też zamierzam zakupić ten V8 bo można podłączyć dwie baterie. A czy nie można zastosować wyłącznika pomiędzy akumlatorami a regulatorem?

Opublikowano

Pewnie można tylko każde dodatkowe styki zwiększają ryzyko braku połączenia.

Czasem lepiej zamiast słabego włącznika zastosować np. wtyczkę T jako włącznik.

Dobrym rozwiązaniem jest dublowanie włącznika.

A tak przy okazji to Darek chyba myślałeś o innym urządzeniu ? :D To tylko regulator a nie menadżer zasilania.

Opublikowano

A tak przy okazji to Darek chyba myślałeś o innym urządzeniu ? :D To tylko regulator a nie menadżer zasilania.

 

Nie wiem co to jest menadżer zasilania ale z opisu w"nastiku"(V8 Gerarlta a nie V5) tego regulatora wynika , że można podpiąć pod niego dwa Li-pole i ma dwa wyprowadzenia do podpięcia pod odbiornik. A skoro są dwa pakiety to można i dwa włączniki zastosować. I zamiast wyłączać zasilanie "za" regulatorem zastanawiam się czy po prostu nie odcinać go "przed" regulatorem aby nie był cały czas pod napęciem.

Opublikowano

Teraz doczytałem i wygląda to na regulator z menadżerem zasilania. :D

 

,,Urządzenie to ma możliwość zasilania z dwóch pakietów (posiada dwa gniazda JR/Futaba) dzięki czemu zapewniona zostaje nadmiarowość zasilania a z drugiej wydłużenie pracy ze względu na wzrost pojemności.

 

Regulator posiada 2 wyjścia prądowe które można jednocześnie wpiać do tego samego odbiornika celem osiągnięcia maksymalnej wydajności prądowej rzędu 8-10A "

 

Wcześniej sugerowałem się nazwą,,Regulator napięcia VR-8L"

Opublikowano
Czasem lepiej zamiast słabego włącznika zastosować np. wtyczkę T jako włącznik.

 

Po pierwsze w VR-8L wyłącznik jest wysokiej klasy. Po drugie zwarcie w wyłączniku to układ wyłączony, przerwa w obwodzie wyłączony. Czyli jest wystarczająco wysoki poziom bezpieczeństwa.

 

 

A czy nie można zastosować wyłącznika pomiędzy akumlatorami a regulatorem?

Tak można wyłącznika nie dawać, ale to nic nie zmienia, wręcz utrudnia. Stosujesz wyłącznik (podpinany do osobnego gniazda) i dwa akumulatory. Jeżeli zrezygnujesz z wyłącznika to musisz mieć świadomość, że po skończonym locie musisz rozpinać kabelki - kiepski pomysł zwłaszcza jak trzeba np. odkręcić skrzydło.

Opublikowano
A czy nie można zastosować wyłącznika pomiędzy akumlatorami a regulatorem?

Tak można wyłącznika nie dawać, ale to nic nie zmienia, wręcz utrudnia. Stosujesz wyłącznik (podpinany do osobnego gniazda) i dwa akumulatory. Jeżeli zrezygnujesz z wyłącznika to musisz mieć świadomość, że po skończonym locie musisz rozpinać kabelki - kiepski pomysł zwłaszcza jak trzeba np. odkręcić skrzydło.

 

Mi właśnie chodziło aby dać jeszcze jeden wyłącznik między regulatorem a akumlatorem aby nie odpinać kabli i nie zdejmować skrzydła.

 

Może się źle wyraziłem...

 

EDIT _ Czyli sam regulator też ma wyłącznik? Poza tym w opisie jest informacja o trzech diodach sygnalizujących. Czy można "wyprowadzić" te diody na zewnątrz modelu a jeśli tak to jaki/jakie otwory należy wykonać?

Opublikowano

Diody są SMD na płytce więc nie mówię, że się nie da. Powiem nie ma sensu. Mam FunFly-a 1600x1600 mm. W nim 4 serwa cyfrowe i jedno analogowe, a zasilanie to dwa pakiety 2S LiPoli (1200 i 1800 mAh). Ładowałem je na początku i pod koniec sezonu doładowywałem. Jaki długi sezon. Motor jest w modelu 15ccm 4T ASP wylatałem ok 20l paliwa (na pewno ponad 50 lotów), nie wspomnę o tym, że model przed każdym weekendem był przez ok 10 minut sprawdzany pod napięciem. Ja jestem :rotfl: z tego regulatora, bo menadżer to za dużo powiedziane dla tego urządzenia.

Opublikowano

No to jestem w szoku , że te pakiety wystarczają na tak długo. A gdzieś na forum wyczytałem , że regulator liniowy ma duże straty i dlatego stosuje się jakieś z "przetwornicami" (mam nadzieję , że nie przekręciłem) ale te z kolei generują zakłucenia. A skoro na tak długo wystarczają te pakiety to tak z ciekawości zapytam - czemu nie zastosować lżejszych , które by trzeba ładować powiedzmy cztery razy w sezonie? :wink:

Opublikowano
czemu nie zastosować lżejszych

 

W moim przypadku i tak te akumulatory wylądowały zaraz za silnikiem, chyba że włożę cięższy silnik :lol2:

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.