radek872 Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Witam czy ktoś z forumowiczów uzywa takiego Bec'a w modelu z silnikiem spalinowym jako reduktor napiecia z pakietu lipo i moze napisać jak działa czy wystepują jakieś problemy z zakłóceniami ? http://www.nastik.pl/regulator-napiecia-vr5l-liniowy-p-1402.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slawko_k Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 jak liniowy to nie powinien w ogóle nic zakłócać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 13 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Nie powinie ale może Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Irek M Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Używam ale podobnego VR 3. Zastosowałem w stabilizowaniu napięcia na poziomie 6V do zasilania modułu zapłonowego w silniku benzynowym. Model jeszcze nie latał ale na ziemi nie zaobserwowałem niczego niepokojącego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 13 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2009 Ja używam ale V8R. Żadnych zakłóceń nie ma, a sprzęt jest warty polecenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Dzięki za opinie pytam bo nie chce wtopic kasy i modelu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 To urządzenie ma tylko jedną praktyczną wadę. Nie można zostawiać akumulatoró wpiętych w obwód bo jest cały czas pod napięciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 To urządzenie ma tylko jedną praktyczną wadę. Nie można zostawiać akumulatoró wpiętych w obwód bo jest cały czas pod napięciem. Też zamierzam zakupić ten V8 bo można podłączyć dwie baterie. A czy nie można zastosować wyłącznika pomiędzy akumlatorami a regulatorem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Pewnie można tylko każde dodatkowe styki zwiększają ryzyko braku połączenia. Czasem lepiej zamiast słabego włącznika zastosować np. wtyczkę T jako włącznik. Dobrym rozwiązaniem jest dublowanie włącznika. A tak przy okazji to Darek chyba myślałeś o innym urządzeniu ? To tylko regulator a nie menadżer zasilania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 A tak przy okazji to Darek chyba myślałeś o innym urządzeniu ? To tylko regulator a nie menadżer zasilania. Nie wiem co to jest menadżer zasilania ale z opisu w"nastiku"(V8 Gerarlta a nie V5) tego regulatora wynika , że można podpiąć pod niego dwa Li-pole i ma dwa wyprowadzenia do podpięcia pod odbiornik. A skoro są dwa pakiety to można i dwa włączniki zastosować. I zamiast wyłączać zasilanie "za" regulatorem zastanawiam się czy po prostu nie odcinać go "przed" regulatorem aby nie był cały czas pod napęciem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
olo Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Teraz doczytałem i wygląda to na regulator z menadżerem zasilania. ,,Urządzenie to ma możliwość zasilania z dwóch pakietów (posiada dwa gniazda JR/Futaba) dzięki czemu zapewniona zostaje nadmiarowość zasilania a z drugiej wydłużenie pracy ze względu na wzrost pojemności. Regulator posiada 2 wyjścia prądowe które można jednocześnie wpiać do tego samego odbiornika celem osiągnięcia maksymalnej wydajności prądowej rzędu 8-10A " Wcześniej sugerowałem się nazwą,,Regulator napięcia VR-8L" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Czasem lepiej zamiast słabego włącznika zastosować np. wtyczkę T jako włącznik. Po pierwsze w VR-8L wyłącznik jest wysokiej klasy. Po drugie zwarcie w wyłączniku to układ wyłączony, przerwa w obwodzie wyłączony. Czyli jest wystarczająco wysoki poziom bezpieczeństwa. A czy nie można zastosować wyłącznika pomiędzy akumlatorami a regulatorem? Tak można wyłącznika nie dawać, ale to nic nie zmienia, wręcz utrudnia. Stosujesz wyłącznik (podpinany do osobnego gniazda) i dwa akumulatory. Jeżeli zrezygnujesz z wyłącznika to musisz mieć świadomość, że po skończonym locie musisz rozpinać kabelki - kiepski pomysł zwłaszcza jak trzeba np. odkręcić skrzydło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 A czy nie można zastosować wyłącznika pomiędzy akumlatorami a regulatorem? Tak można wyłącznika nie dawać, ale to nic nie zmienia, wręcz utrudnia. Stosujesz wyłącznik (podpinany do osobnego gniazda) i dwa akumulatory. Jeżeli zrezygnujesz z wyłącznika to musisz mieć świadomość, że po skończonym locie musisz rozpinać kabelki - kiepski pomysł zwłaszcza jak trzeba np. odkręcić skrzydło. Mi właśnie chodziło aby dać jeszcze jeden wyłącznik między regulatorem a akumlatorem aby nie odpinać kabli i nie zdejmować skrzydła. Może się źle wyraziłem... EDIT _ Czyli sam regulator też ma wyłącznik? Poza tym w opisie jest informacja o trzech diodach sygnalizujących. Czy można "wyprowadzić" te diody na zewnątrz modelu a jeśli tak to jaki/jakie otwory należy wykonać? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 Diody są SMD na płytce więc nie mówię, że się nie da. Powiem nie ma sensu. Mam FunFly-a 1600x1600 mm. W nim 4 serwa cyfrowe i jedno analogowe, a zasilanie to dwa pakiety 2S LiPoli (1200 i 1800 mAh). Ładowałem je na początku i pod koniec sezonu doładowywałem. Jaki długi sezon. Motor jest w modelu 15ccm 4T ASP wylatałem ok 20l paliwa (na pewno ponad 50 lotów), nie wspomnę o tym, że model przed każdym weekendem był przez ok 10 minut sprawdzany pod napięciem. Ja jestem :rotfl: z tego regulatora, bo menadżer to za dużo powiedziane dla tego urządzenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 No to jestem w szoku , że te pakiety wystarczają na tak długo. A gdzieś na forum wyczytałem , że regulator liniowy ma duże straty i dlatego stosuje się jakieś z "przetwornicami" (mam nadzieję , że nie przekręciłem) ale te z kolei generują zakłucenia. A skoro na tak długo wystarczają te pakiety to tak z ciekawości zapytam - czemu nie zastosować lżejszych , które by trzeba ładować powiedzmy cztery razy w sezonie? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
radek872 Opublikowano 14 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 I żeby nie zakładać nowego tematu z buta zapytam który z tych 2 silników da największy ciąg na 4 celach http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca4-p-643.html http://www.nastik.pl/dualsky-xm4260ca5-p-2088.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Geralt Opublikowano 14 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Lutego 2009 czemu nie zastosować lżejszych W moim przypadku i tak te akumulatory wylądowały zaraz za silnikiem, chyba że włożę cięższy silnik :lol2: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.