Skocz do zawartości

Regulator napięcia VR-5L (liniowy).


radek872

Rekomendowane odpowiedzi

To urządzenie ma tylko jedną praktyczną wadę. Nie można zostawiać akumulatoró wpiętych w obwód bo jest cały czas pod napięciem.

 

Też zamierzam zakupić ten V8 bo można podłączyć dwie baterie. A czy nie można zastosować wyłącznika pomiędzy akumlatorami a regulatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie można tylko każde dodatkowe styki zwiększają ryzyko braku połączenia.

Czasem lepiej zamiast słabego włącznika zastosować np. wtyczkę T jako włącznik.

Dobrym rozwiązaniem jest dublowanie włącznika.

A tak przy okazji to Darek chyba myślałeś o innym urządzeniu ? :D To tylko regulator a nie menadżer zasilania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak przy okazji to Darek chyba myślałeś o innym urządzeniu ? :D To tylko regulator a nie menadżer zasilania.

 

Nie wiem co to jest menadżer zasilania ale z opisu w"nastiku"(V8 Gerarlta a nie V5) tego regulatora wynika , że można podpiąć pod niego dwa Li-pole i ma dwa wyprowadzenia do podpięcia pod odbiornik. A skoro są dwa pakiety to można i dwa włączniki zastosować. I zamiast wyłączać zasilanie "za" regulatorem zastanawiam się czy po prostu nie odcinać go "przed" regulatorem aby nie był cały czas pod napęciem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz doczytałem i wygląda to na regulator z menadżerem zasilania. :D

 

,,Urządzenie to ma możliwość zasilania z dwóch pakietów (posiada dwa gniazda JR/Futaba) dzięki czemu zapewniona zostaje nadmiarowość zasilania a z drugiej wydłużenie pracy ze względu na wzrost pojemności.

 

Regulator posiada 2 wyjścia prądowe które można jednocześnie wpiać do tego samego odbiornika celem osiągnięcia maksymalnej wydajności prądowej rzędu 8-10A "

 

Wcześniej sugerowałem się nazwą,,Regulator napięcia VR-8L"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem lepiej zamiast słabego włącznika zastosować np. wtyczkę T jako włącznik.

 

Po pierwsze w VR-8L wyłącznik jest wysokiej klasy. Po drugie zwarcie w wyłączniku to układ wyłączony, przerwa w obwodzie wyłączony. Czyli jest wystarczająco wysoki poziom bezpieczeństwa.

 

 

A czy nie można zastosować wyłącznika pomiędzy akumlatorami a regulatorem?

Tak można wyłącznika nie dawać, ale to nic nie zmienia, wręcz utrudnia. Stosujesz wyłącznik (podpinany do osobnego gniazda) i dwa akumulatory. Jeżeli zrezygnujesz z wyłącznika to musisz mieć świadomość, że po skończonym locie musisz rozpinać kabelki - kiepski pomysł zwłaszcza jak trzeba np. odkręcić skrzydło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie można zastosować wyłącznika pomiędzy akumlatorami a regulatorem?

Tak można wyłącznika nie dawać, ale to nic nie zmienia, wręcz utrudnia. Stosujesz wyłącznik (podpinany do osobnego gniazda) i dwa akumulatory. Jeżeli zrezygnujesz z wyłącznika to musisz mieć świadomość, że po skończonym locie musisz rozpinać kabelki - kiepski pomysł zwłaszcza jak trzeba np. odkręcić skrzydło.

 

Mi właśnie chodziło aby dać jeszcze jeden wyłącznik między regulatorem a akumlatorem aby nie odpinać kabli i nie zdejmować skrzydła.

 

Może się źle wyraziłem...

 

EDIT _ Czyli sam regulator też ma wyłącznik? Poza tym w opisie jest informacja o trzech diodach sygnalizujących. Czy można "wyprowadzić" te diody na zewnątrz modelu a jeśli tak to jaki/jakie otwory należy wykonać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Diody są SMD na płytce więc nie mówię, że się nie da. Powiem nie ma sensu. Mam FunFly-a 1600x1600 mm. W nim 4 serwa cyfrowe i jedno analogowe, a zasilanie to dwa pakiety 2S LiPoli (1200 i 1800 mAh). Ładowałem je na początku i pod koniec sezonu doładowywałem. Jaki długi sezon. Motor jest w modelu 15ccm 4T ASP wylatałem ok 20l paliwa (na pewno ponad 50 lotów), nie wspomnę o tym, że model przed każdym weekendem był przez ok 10 minut sprawdzany pod napięciem. Ja jestem :rotfl: z tego regulatora, bo menadżer to za dużo powiedziane dla tego urządzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jestem w szoku , że te pakiety wystarczają na tak długo. A gdzieś na forum wyczytałem , że regulator liniowy ma duże straty i dlatego stosuje się jakieś z "przetwornicami" (mam nadzieję , że nie przekręciłem) ale te z kolei generują zakłucenia. A skoro na tak długo wystarczają te pakiety to tak z ciekawości zapytam - czemu nie zastosować lżejszych , które by trzeba ładować powiedzmy cztery razy w sezonie? :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.