Papcio Chmiel Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Cześc Grisza dziekuje za dane techniczne i opis brak jeszcze masy i marki uzytego silnika ,osobiście nie robiłbym montażu na 25 śrubek (mogą się zgubic w trawie lub samoczynnie odkręcic ale zastosowałbym inny patent W.Schiera z modelu RWD 5 mocowania gumą wolnonosnych skrzydeł górnych odkrytym dzwigarem do wręgi i przykrycie arkuszem pokrycia .Widzę ze masz mocowanie na scinane śruby nylonowe -też dobrze. Zastanawiam sie nad skutecznością lotek- będzie duza ,może to byc niezły akrobat ! Ja w swoim jednoplatowym wicherku 25 zastosowałem silnik Raduga( o dziwo dobrze pracujący) i przedłużyłem wylot spalin przy pomocy ciekawie ukształtowanego wężyka doprowadzającego wodę do zasobnika z proszkiem pralki automatycznej marki Polar luna tak zeby trafił między golenie podwozia .wężyk ów jest zrobiony z pierwszorzędnej gumy i nie odparza się podczas pracy i co lepsze odprowadza spaliny poza model można go pozyskac za darmo polecam Papcio Chmiel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRISZA Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Nakretki sa samokontrujace a srobek troche mam wiec nie ma problemu najgorsze jest tylko skladanie :| Model jest na modelarni wiec nie mialem jak go zważć zrobie to jutro. Silnik to jakas stara Ruska 10 nie wiem jaki to jest typ silnika jutro upewnie sie co na nim jest napisane najwazniejsze jest to ze dziala bardzo dobrze i ladnie sie reguluje ma tez plynna regulacje obrotow jezeli nie bedzie oznaczenia to umieszcze zdjecie silnika Co do mocowania skrzydel gumkami to tez sie nad tym zastanawialem ale nie wyglada to zbyt estetycznie :| i nie zdalo by egzaminu zwlaszcza przy laczeniu 2 platow ze soba. skrzydla sa zamocowane sztywno po skreceniu i mocno wiec przy akrobacjach nic im nie bedzie. Mam nadzieje ze podczas lotow nie bedzie odbiegal zwinnoscia od przecietnych modeli akrobacyjnych :mrgreen: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papcio Chmiel Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Hej! Główna zaleta wicherków to elastyczne mocowanie skrzydeł a samokontrujące nakretki z poliamidową wkładką po kilku użyciach tracą znacznie swoje samohamowne właściwości. Patrzę na goleń Twojego wicherka i myślę że można by było wyprowadzi rurkę od pralki w otworze ulgowym prawej goleni. Cały syf z rury pójdzie dołem Gdzie i kiedy będziesz nim latał?Myslałem o zastosowaniu nart do startów na śniegu wykonanie z darmowej sklejki po opakowaniach owoców z Hiszpanii .Co o tym sądzisz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRISZA Opublikowano 19 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 Hej DArmowa sklejka... :mrgreen: nie jeden model z niej wykonalem calkiem dobry i lekki material Ale co do nart i latania zima to nie jestem przekonany, osobiscie chcialem poczekac do lata albo przynajmniej do pogody ktora pozwoli swobodnie go poskladac nie trzesac sie z zimna. Rurke do odprowadzania spalin chce wyprowadzic pomiedzy platami tuz za splyw dolnego plata ze wzgledu na to ze wydech mam dosc wysoko a nie chce mocno giac rurki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papcio Chmiel Opublikowano 19 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2009 właśnie ! rurka od pralki ma oryginalnie stałe zagiete kolanko ok 80 90 stopni na dół rurka bedzie krótsza i ogólnie oszczędzisz masę miedzy płatami też dobrze tak ja w SPAD czy SE 5a Będziesz miał sterowane kółko ogonowe ? Jeżeli nie to żeby zakręcic podczas kołowania na trawie należy nieżle ciężkim wicherkiem przygazowac ,ja mam bez sterowania Jak duży zbiornik udało ci się wcisnąc między wręgi ja mam ok 120 ccm Mój zbudowałem w 1986 pod 2,5 ccm ale po 20 latach poniewierki i przerzucania z kąta w kąt doczekał się remontu , nowej aparatury i jako takiego mocniejszego silnika no i pięknie latał ostatniego sezonu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRISZA Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 Hej! Zwazylem model wazy dokladnie 2800g gotowy do lotu bez paliwa. silnik jaki ma wstawiony to stary RUSKI P10PY jak juz wspominalem pracuje bardzo dobrze Nie bede mial sterowanego kolka ogonowego modelem juz kolowalem i daje sie skrecac a pozatym nie jest do jazdy a do latania 8) Zbiornik paliwa pomiesci okolo 340ml co powinno pozwolic na dosc dlugi lot Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRISZA Opublikowano 21 Lutego 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 21 Lutego 2009 PS. Czy moze mi ktos conieco o tym silniku napisac?? :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papcio Chmiel Opublikowano 22 Lutego 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Lutego 2009 Cześc ! (P10 PY w jęz ros) znaczy po polsku R 10 RU słyszałem że jest to wersja rozwojowa RADUGI 7 RC ( raduga znaczy tęcza) Obecnie silniki w Rosji wykonuje firma MDS chyba z Petersburga które są podobne do Twojego w dwupłacie (zobacz fotkę w sklepie cyber fly) kształt wydechu co do dwupłata masz całkowitą rację ,że służy do latania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papcio Chmiel Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Grisza ! Jak tam obloty dwuplatowego wicherka ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRISZA Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Witam witam wlasnie wczoraj oblatalem model a tak na prawde to dzis bo wczoraj mialem problemy z silnikiem chwile po starcie gasl:/ ale dzis zmienilem na drugi taki sam i juz nie bylo problemu model lata swietnie dodaje link do filmiku z wczoraj moge dodac tez z lotu dzisiejszego ale uprzedzam ze nie jest imponujacy bo aparatem ciezko zlapac model :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRISZA Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 A o to drugi filmik przepraszam za jakosc ale innego sprzetu nagrywajacego nie posiadam :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
darek.3333 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Gratuluję udanego oblotu i opanowania gdy zgasł silnik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mateusz17bl Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Model lata to szafa gra 8) miałem wczoraj nawet okazje przelecieć się nim Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Papcio Chmiel Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 W trzech słowach dobry projekt ,dobre wykonanie,dobry pilot gdzie lezy to odludne lotnisko? Pozdrawiam Papcio Chmiel Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRISZA Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Dzieki za pochwaly Lotnisko to jest kolo Pasłęa jakies 3 km za, czyli w miejscowosci w ktorej mieszkam a jezeli nie wiesz gdzie jest Pasłęk to napisze jeszcze ze Pasłęk jest jakies 25 km od Elblaga w strone Warszawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.