mihu Opublikowano 31 Sierpnia 2022 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2022 (edytowane) cześć, Szykuję się do serwisu i poszukuję rozmiarów łożysk oraz wału do: Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - 3858 i 3850 (oba rozmiary) Może ktoś pamięta co wkładał przy wymianie i może to polecić - szukałem i nie znalazłem, silnik popularny więc warto spisać. >> Edyta: miałem chwilę - rozkręciłem GliderDrive SK3 Competition Series - 3858 - 4.6 840kv Dodatkowe info: tylna i przednia część puszki poza 4 śrubkami są sklejone klejem (podobny do niebieskiego od gwintów) - mi odeszło ładnie przez podważanie śrubokrętem po obwodzie szpary między częściami korpusu. wyniki są następujące: łożyska (fi wewn, fi zewn, szerokość): tył korpus: 5 x 11 x 5(pomiar pośredni) przód korpus: 5 x 11 x 5 stojan przód: 5 x 10 x (2,5-3,0mm pomiar pośredni - w handlu nie znalazłem szerokości 2,5 tylko 3,0), łożysko dobite szpilką przy zewnętrznej krawędzi "pomiar pośredni: - bez wyciągania “na sposób” - dokładność nie lepsza niż 0,5mm wał fi5 bez kołnierzy, na końcu z tyłu korpusu wkręcona śruba M3 gwint “odwrotny” z podkładką mosiężną Moje pytania: 1. czy łożyska w takich silnikach to są zwykłe kulkowe wysokoobrotowe? 2. jak wymienić to nabite łożysko bez rozwalania silnika? 3. czy to nabite łożysko można po wymianie zabezpieczyć klejem zamiast nabijać? Jakim klejem? Parę fotek z rozbiórki poniżej. Edytowane 3 Września 2022 przez mihu aktualizacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sbogdan1 Opublikowano 5 Września 2022 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2022 Hej... Ja wymieniałem łożyska w swoim SK ... i po rozkręceniu do takiego stanu jak na Twoim obrazku nie miałem trudności z wybiciem. Zastosowałem pręt o mniejszej średnicy od wału, spiłowany na płasko wkładałem najpierw od strony pinów poprzez łożysko i po niewielkiej perswazji wyskoczyło bez problemu. Reszta tak samo bez trudu, przynajmniej w moim przypadku. Nowe Łożyska wkładałem na ciasno bez używania jakichkolwiek specyfików klejących, choć potem zastanawiałem się czy może warto było by dać jakiś klej. I najważniejsze to co piszesz śrubka wkręcona posiada lewy gwint. Od taka niespodzianka dla nie wiedzących 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi