Jump to content

Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - części zamienne


mihu
 Share

Recommended Posts

cześć,

Szykuję się do serwisu i poszukuję rozmiarów łożysk oraz wału do: Turnigy GliderDrive SK3 Competition Series - 3858 i 3850 (oba rozmiary)

 

Może ktoś pamięta co wkładał przy wymianie i może to polecić - szukałem i nie znalazłem, silnik popularny więc warto spisać. 

 

>> Edyta:

miałem chwilę - rozkręciłem GliderDrive SK3 Competition Series - 3858 - 4.6 840kv

Dodatkowe info: tylna i przednia część puszki poza 4 śrubkami są sklejone klejem (podobny do niebieskiego od gwintów) - mi odeszło ładnie przez podważanie śrubokrętem po obwodzie szpary między częściami korpusu.

 

wyniki są następujące:

łożyska (fi wewn, fi zewn, szerokość):

tył korpus: 5 x 11 x 5(pomiar pośredni)

przód korpus: 5 x 11 x 5

stojan przód: 5 x 10 x (2,5-3,0mm pomiar pośredni - w handlu nie znalazłem szerokości 2,5 tylko 3,0), łożysko dobite szpilką przy zewnętrznej krawędzi

"pomiar pośredni: - bez wyciągania “na sposób” - dokładność nie lepsza niż 0,5mm

 

wał fi5 bez kołnierzy, na końcu z tyłu korpusu wkręcona śruba M3 gwint “odwrotny” z podkładką mosiężną 

 

Moje pytania:

1. czy łożyska w takich silnikach to są zwykłe kulkowe wysokoobrotowe?

2. jak wymienić to nabite łożysko bez rozwalania silnika?

3. czy to nabite łożysko można po wymianie zabezpieczyć klejem zamiast nabijać? Jakim klejem?

 

Parę fotek z rozbiórki poniżej.

_a66KtK6Q5-_0eBeE2efaqIOs2RudcIC9SvUlxiK1c71ri9nYQH3oOLB-ExjEQNpL5vNhhLOhzCTjlB4tA2VJCPdyj4eaq7yGDZTAPwqdpL4HM3rjlZmI4eC8QPd97H3gciEDpmhcJi3IbNmGs3PUuSn3NBuY1In4dOUKFgZxyT13yPE6YFooyqp-wrE-NO21w7PKTG0G05HqLtMx2zvNy-MvYVNI_0WJVH_DLjogXTlfr8-hXtjtTNWlDtbpo0yH0mnL4DLmw-swTn6N03kWePGD1HYbaUNvC7oJgRTy8gOmeGSdkOPPgJWZ9N20nLhjGxf9VgxGthWhFufGD2CG6JVXQR2Y8Hf3lMcqxBa8SigfREfaFrw

7aocVVxHSv1z3W8uWsWWdi3iASQNej9c2PYuUo2ULXNJqkEHeG7pmK-ULNQRXal4cTdWyw7nOiZKL5zR3_hrRwudKd3PYAOEJmwYYCIej0AGrOGvMiqWr2XEzXOu-hD_q2iv8T4T_9OM7f9M-J8uOyON3uZWhiFIpxKRH3muLmhS9aRgJd135WiUwA

Edited by mihu
aktualizacja
Link to comment
Share on other sites

Hej...
Ja wymieniałem łożyska w swoim SK ... i po rozkręceniu do takiego stanu jak na Twoim obrazku nie miałem trudności z wybiciem.
Zastosowałem pręt o mniejszej średnicy od wału, spiłowany na płasko wkładałem najpierw od strony pinów poprzez łożysko i po niewielkiej perswazji 

wyskoczyło bez problemu. Reszta tak samo bez trudu, przynajmniej w moim przypadku. Nowe Łożyska wkładałem na ciasno bez używania jakichkolwiek 

specyfików klejących, choć potem zastanawiałem się czy może warto było by dać jakiś klej.
I najważniejsze to co piszesz śrubka wkręcona posiada lewy gwint. Od taka niespodzianka dla nie wiedzących ;) 
 

  • Dzięki 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.