jarek996 Opublikowano 21 Grudnia 2022 Opublikowano 21 Grudnia 2022 Mam lezacy gdzies gleboko w garazu model samolotu TAYLORCRAFT (Hangar 9), na ktory polowalem kilka lat. Kiedy udalo mi sie go w koncu dopasc, powstalo pytanie CZYM go napedzac? Producent zaleca jakas benzyne, ale ja nie jestem niestety (albo stety ?), benzynowcem, wiec ten pomysl natychmiast upadl. Switala mi ENYA R120R , albo 155, ale az szkoda dziurawic pieknej oslony silnika. Po wykonaniu stosownych pomiarow okazalo sie , ze bez zadnego dziurawienia wchodzi tam OS FT 160. Zaczalem wiec (ale bardzo spokojnie) poszukiwania trego silnika. Nowe maja jakies koszmarne ceny, a uzywki tez nie sa najtansze. Kilka dni temu wpadlem na anons silnika MAGNUM 160, ktory jest prawie kopia OSa. Silnik nabylem (po lekkim targu) za 260 EUR z przesylka do Malmö. Pan Niemiec dolaczyl fakture na jakis przeglad za 210 EUR (w 2019 roku) i po probie pisal , ze juz na nim nie latal. Silnik byl w BDB stanie, ale postanowilem, ze bedzie jeszcze lepszy. Zaczalem powli rozkrecac i czyscic podzespoly, gdy nastapila niemila niespodzianka. Probujac odkrecic glowice, przekrecily sie w nich gniazda imbusa i szlak je trafil. Po krotkiej konsultacji tel z Pawlem, rozwiercilem sruby (sa to sruby 3mm) wiertlem 3 mm az do samej czesci gwintowanej, a pozniej wiertlem 4 mm zebralem pozostalosc gniazda na imbus. Glowica pieknie "podskoczyla" gdy poczula luz i problem zostal pomyslnie rozwiazany! Zaczalem go rozbierac coraz "glebiej", czyszczac po kolei wszystkie rozebrane elementy. Doszedlem do cylndra, ale zauwazylem, ze w myjce schodzi z niego czarna farba ( anoda? ) . Wyjalem wiec szybko, wybilem delikatnie tuleje (uprzednio go podgrzewajac) i mam teraz mala zagwozdke. Chcialbym oddac gdzies cylinder, do "rzucenia" na niego nowej farby (anody? ). Moze wiecie KTO i GDZIE moze to porzadnie i zrobic? Z silnikiem mi sie nie spieszy, porobie w miedzyczasie inne rzeczy, a skrecic moge go nawet za miesiac. Jesli macie jakies sprawdzone miejsca gdzie dobrze obchodza sie ze stopami alu (malowaniem, lub jakas anoda), to bylbym bardzo wdzieczny. Ponizej zalaczem kilka fotek z postepu prac. Na samym dole, oryginalne zdjecia silnika z anonsu . 3
jarek996 Opublikowano 22 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 22 Grudnia 2022 OK, przed chwila wyp........em ostatnie dwie (z czterech) sruby, ktore zakrecal jakis POTWORNIE silny Hans. Rozkladam reszte, i ide za chwile spac. 1
Paweł Prauss Opublikowano 23 Grudnia 2022 Opublikowano 23 Grudnia 2022 Czyli metoda którą Ci sprzedałem sprawdza się bezbłędnie ?
jarek996 Opublikowano 23 Grudnia 2022 Autor Opublikowano 23 Grudnia 2022 1 godzinę temu, Paweł Praus napisał: Czyli metoda którą Ci sprzedałem sprawdza się bezbłędnie ? BEZBLEDNIE Panie Pawle! Resztke imbusa, wyjalen, nawiercajac jedynka kilka dziurek dookola. Jakis pechowy poczatek z tym FT, ale teraz jak juz wszystko wyczyscilem i ODKRECILE; zeczyna to BARDZO DOBRZE wygladac. Masz gdzies kontakt na pomalowanie (poanodowanie) cylindrow?
Paweł Prauss Opublikowano 23 Grudnia 2022 Opublikowano 23 Grudnia 2022 Masz na PW ? ja u nich robiłem takie cuda ?
jarek996 Opublikowano 2 Stycznia 2023 Autor Opublikowano 2 Stycznia 2023 Dzisiaj zanioslem cylidry do anodowania, ale pokryw zaworow sie nie da poanodowac (TZN da , ale bvedzie bardzo nietrwale), wiec wskoczyly na lekka polerke.
d9Jacek Opublikowano 2 Stycznia 2023 Opublikowano 2 Stycznia 2023 8 minut temu, jarek996 napisał: TZN da , ale bvedzie bardzo nietrwale), ...... a czemu ? ew.możesz dac tzw poglębiona oksydę
Rekomendowane odpowiedzi