cZyNo Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Jest jedno małe ale , szczególnie po przesiadce z Nimhy na LiFe . Mianowicie LiFe zdycha bez ostrzeżenia , a więc model tracimy nagle , nie ma ,że może na oparach prądu doleci jakoś , jak to było z Nimhą. Zasada 4-5 loty i ładuje Lifę jest bezwzględna inaczej , kłopoty , żadne mierniki , bo te wskazują do samego końca że pakiet jest ok. a telemetria wskaże ...i wskazuje pozdrawiam
Tomek Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Nic nie wskaże i to jest problem LiFe. A jak już wskaże to sam pilot też będzie widział, po braku reakcji na drągach.
cZyNo Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Jakoś mi sygnalizuje z wyprzedzeniem. Mam spokojnie czas na uspokojenie lotu i spokojne bezstresowe wylądowanie. Nawet z odejściem na dodatkowe kręgi Jedyne co trzeba zrobić to sprawdzić ch-ke rozładowywania swojego pakietu i właściwie ustawić próg sygnalizacji w telemerii. Praktykowane z powodzeniem od roku. Ostatecznie można dać mały moduł dodatkowo mierzący ile mA zeszło z pakietu i sygnalizujący ustalona wartość. pozdrawiam
Tomek Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Ostatecznie można dać mały moduł dodatkowo mierzący ile mA zeszło z pakietu i sygnalizujący ustalona wartość. to by było idealnie. Co do progów to , miałem przypadek pomiaru przed lotem (kiedy jeszcze latałem do bólu zamiast na 4 -5 ładowań) , było ok. 2 minuty potem model już był w kawałkach. (Radawiec 2008). Wszystko przez bardzo płaską krzywą rozładowywania LiFe zakończoną niemal pionową kreską rozładowywania.
cZyNo Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Nie jest taka idealna i nie ma tak ostrego spadku. Tylko w katalogach tak jest. Kilka pakietów rożnych producentów sprawdzałem. A telemetria mierzy napięcie pakietu (a właściwe zasilania odbiornika) na bieżąco i może sygnalizować zbyt niskie napięcie. Ważne żeby pakiet miał wysoką wydajność prądową. Przy czym po sygnalizacji trzeba bardzo uspokoić lot. Oczywiście warto korzystać z pomiaru i sygnalizacji czasu lotu. Na oparach (czy w baku czy w pakiecie) nie ma co latać i warto sie pilnować. Pomiar napięcie przez telemetrie to kolejny próg zabezpieczenia. Nie zapominajmy sie A systemy pomiaru prądu i pojemności powinny byc w każdym systemie z telemetrią. A jak nie ma (lub są za drogie/za duże) to są firmy "trzecie" co takie elemenciki robią. Kosztują niewiele-szczególnie w porównaniu z rozbitym modelem
Tomek Opublikowano 11 Stycznia 2013 Opublikowano 11 Stycznia 2013 Wolę zostać przy zasadzie 4 loty i ładowanie ( widzę ile wchodzi mA ) i mam luzik psychiczny w powietrzu.
robas69 Opublikowano 3 Września 2013 Opublikowano 3 Września 2013 2300mah 4 max 5x pełny lot akrobacyjny na extrze 2,6m 8serw cyfrowych. Buduję Miss Moravę, która ma na pokładzie też 8 cyfrowych serw Hs 5645 i 5625. Na pewno serwa nie będą pracować tak jak w modelu akrobacyjnym - nie będzie takiego poboru prądu. Jak myślicie wystarczy 2 x li-pol 1700 mAh 20 C + Jeti Max Bec 2, czy lepiej większą pojemność i lepszą wydajność prądową - rzędu 30 C?
robas69 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 Co myślicie o takim pakieciku do elektroniki (z bec'em) lub zapłonu (6 - 8V) http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p5376,pakiet-lipol-3000-mah-7-4v-3-6c-rx-ray-g3 . Duża pojemność, niska masa i niewielkie wymiary.
krzysiek.riese Opublikowano 13 Grudnia 2013 Opublikowano 13 Grudnia 2013 i słaba wydajność prądowa, zależy do jakiego modelu ale na cuda bym nie liczył.
robas69 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Krzysztof, 90 A to słaba wydajność do napędzania serw?
robas69 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Tak, Marek oczywiście masz rację . 9A. Dla jakiej ilości serw, powiedzmy cyfrowych 6 - 7 kg taka wydajność wystarczy?
esceta Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 To zależy. 7kg na serwie to nie wszystko. Jedne serwa o takim uciągu mogą brać 1,5 A prądu a drugie 2,5 A. Pobór prądu zależy też od obciążenia serwa. Aby obliczyć realny pobór prądu przez serwo trza mieć dane fabryczne lub zmierzyć. Tak na oko to 5 - 6 serw po 7 kg powinno chodzić na tych akku. bez problemów. Szczególnie, że pakiet daje w porywach 18 A a serwa nie biorą zazwyczaj maksymalnego prądu wszystkie jednocześnie.
robas69 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Marek, a skąd wziąć pobór prądu przez serwo skoro producenci w danych katalogowych tego nie podają, zarówno na stronach sklepów jak i na opakowaniach. Nie mówię o sytuacji gdzie serwo już masz i możesz to sam pomierzyć. U mnie w Funtanie 125 z H9 będzie: - na poziomym hs 7775 - 2 szt., - na pionowym hs 5645 - 1 szt., - na lotkach hs 5625 - 2 szt., - na gazie hs 625. Wystarczy normalnie 9 A i w porywach 18 A z tego akumulatora? Dla mnie ma ważną cechę - jego wymiary pozwolą go zamontować na domku silnika. Na innej ścianie będzie prawdopodobnie ten http://www.nastik.pl/pakiet-robbe-nimh-3500mah-p-3402.html do zasilania odbiornika i serw. Ma sporą masę, pojemność i wyprowadzone dwa przewody do zasilania odbiornika w dwóch miejscach. Napisałem prawdopodobnie bo potrzebuję sporo masy z przodu, ale będę oczywiście wiedział ile po zmontowaniu modelu.
esceta Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Nie rozumiem. To na dwóch ścianach domku będą dwa pakiety zasilające odbiornik ? Taka masa w Funtanie ? ? ?
robas69 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Marek wszystko się zgadza. W poście # 48 napisałem, że pakiet RAYa może służyć i do zasilania serw jak i zapłonu (6 - 8V). Taki właśnie mam w Saito Fg 21. I do tego chcę go użyć. Natomiast ten z postu # 54 do odbiornika i serw. Funtana ma trzy serwa na ogonie i stąd musi mieć ciężki dziób.
esceta Opublikowano 14 Grudnia 2013 Opublikowano 14 Grudnia 2013 Miałem Funtanę 125 z YS 110 . Nie było problemów z wyważeniem. Kolega też miał z tym samym silnikiem. Funtana do dość dobry model . Nie zabijaj go ciężarem. Skoro masz problemy z SC to dobrym wyjściem jest przeniesienie serwa kierunku do przodu i zrobienie napędu na linkach. Można także zastosować jedno serwo na wysokości jeśli się połączy na sztywno obie połówki. Moim zdaniem wybrałeś najgorszy sposób.
robas69 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Marek na razie jest to tylko teoretyzowanie w oparciu o opinie na forach. Jak zmontuję model będę wiedział jaką masę dodatkową muszę mieć na dziobie.
cZyNo Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Marek, a skąd wziąć pobór prądu przez serwo skoro producenci w danych katalogowych tego nie podają, zarówno na stronach sklepów jak i na opakowaniach. Nie mówię o sytuacji gdzie serwo już masz i możesz to sam pomierzyć. U mnie w Funtanie 125 z H9 będzie: - na poziomym hs 7775 - 2 szt., - na pionowym hs 5645 - 1 szt., - na lotkach hs 5625 - 2 szt., - na gazie hs 625. można znaleźć troche danych z pomiarów serw w tym wątku: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/32071-porownanie-serw-baza-202-modeli-poleca-p-rondel/
robas69 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Opublikowano 15 Grudnia 2013 Jurek, dziękuję. Sprawdzę jutro na "pracowym" komputerze gdzie mam program do rozpakowywania.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.