Marcin83 Opublikowano 6 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 Witam. Czy mógłby mi ktoś doradzić jaki napęd dobrać do tej francy?? Model docelowo będzie miał około 3200 gramów. Max 3500. Silnik i regulator i śmigło pod pakiet 4s. Pomoże ktoś to skonfigorowac? Pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 6 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 Weź silnik klasy 4250, kv: 800-900. Jeśli jest za lekki (ok.250-260g) to lepszym rozwiązaniem będzie 4260. Masa samego silnika to jakieś 300g. Cobra nie miała wąskiego długiego nosa - więc powinien spokojnie wejść. Long shaft-y też nie powinny być potrzebne. Kołpaczek turbo "Z" 50mm. łopatki - w/g wskazań producenta silnika. Regulator dostosuj do prądu (łopatek), ale zazwyczaj 60A spokojnie wystarczają. Do takich rzeczy zazwyczaj używam Sunny 60A. Przy 4s spokojnie możesz zasilić elektronikę z BEC-a. Jeśli jesteś zwolennikiem dmuchania na zimne to zasilanie elektroniki daj 2s LiFe. 6,5 V (teoretycznie, praktycznie - mniej) jeszcze nie pali normalnych serw a serva HV już pracują z przyzwoitą szybkością. Ale pamiętaj wtedy o wyjęciu czerwonego przewodu z wtyczki regulator-odbiornik ! Akumulator napędowy > 3Ah. Można by dać silnik 3648 z takim samym kv ale start z ręki będzie mało komfortowy. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 6 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 Marcin, ten wątek znasz. Może Krzysztof pomoże, choć Jurek na pewno ma rację. https://pfmrc.eu/topic/25455-szd-39-cobra-17-3400-mm/?v=Gx3LV39uids Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin83 Opublikowano 6 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 Witam. Dzięki wielkie Jurek. Robert, temat znam b.dobrze ale autor tematu o Cobrze jeszcze jest na forum? Ten temat jest stary jak wegiel ? i nie mogę jakoś nawet zdjęć zobaczyć. Jurku, myślisz że można w tej bestii wyciąć klapy? Czy się da? I zamknąć je balsa lub skleja potem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Konrad_P Opublikowano 6 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 7 minut temu, Marcin83 napisał: Robert, temat znam b.dobrze ale autor tematu o Cobrze jeszcze jest na forum? T Oczywiście że jest. Miał małą przerwę ale powrócił. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robas69 Opublikowano 6 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 Jest Krzysztof. Udziela się w modelach redukcyjnych. Mucha z ogłoszenia miała sporo ponad 4 kg masy i dobrze sobie radziła na silniku 3548/900 Ray https://allegrolokalnie.pl/oferta/mucha-oldgliders-w-skali-15-z-napedem-elektryczny https://youtu.be/iOyMz6YFFLo https://pfmrc.eu/topic/93589-ła-5fn-148-icm/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 6 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2023 Nie chciałem, by zabrzmiało to: że to wymagane minimum.... Po prostu: jeżeli model z mniejszym(słabszym) silnikiem wymagałby i tak dobalastowania to jestem zwolennikiem cięższego napędu za cenę większych obrotów silnika, większego ciągu statycznego na 1-szych metrach startu. Różnica w silniku o tym samym kv, tym samym zasilaniu i tym samym śmigle i różnych średnicach polega na tym, że silnik o większej średnicy w tych samych warunkach bierze mniej prądu, nieznacznie szybciej kręci takim samym śmigłem i daje trochę większy ciąg statyczny. Dlatego zawsze, o ile konstrukcja modelu pozwala, wybieram silnik 4240 zamiast 3548. Masa obu silników zbliżona....Ok. 200g ! Komfort.... to jest pojęcie względne, które ja zaszeregowuję do subiektywnych. Eksploatuję od 2 lat Jaskółkę z Modellotu o masie 2,5 kg (?) z silnikiem Dymond 3548 900 kv. Zasilanie 4s 3400mAh. Przy starcie - idzie jak typowy "hottliner". Wystarczy zwolnić palce pod skrzydłem.... Na krótkim odcinku można prowadzić pionowo. Ale - 60 st. to będzie bardziej zbliżone do prawdy. Jestem przekonany, że ten napęd w Cobrze 3,7m i masie 3,5 kg..... Pewnikiem dałby radę. Ale komfort startu ? raczej znikomy, żeby nie powiedzieć, że zupełny brak ! Często (zbyt) subiektywne odczucia różnią się od empirycznych wskazań E-Calca Próbuję wyjaśnić mój tok rozumowania. Pytający może go przyjąć, odrzucić, lub inne, nieznane mi okoliczności wymuszą na nim taką lub inną decyzję. Niezależnie od decyzji Marcina będzie mi miło zobaczyć rezultat w locie. Zawsze śliniłem się do tego zestawu.... Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin83 Opublikowano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2023 Witam. Jurku nie bardzo się orientuję w tej numeracji 4240. Mnie to trzeba łopatologicznie. To jest np numeracja wszystkich silników marek czy do konkretnych modeli? Wolałbym jednak silnik który uciągnie, że tak powiem około 4 kg. Bo może jeszcze podwozie tam się wsadzi. A co myślą państwo o dorobieniu jej klap? Trochę roboty by bylo bo by trza zamknąć potem rdzeń styropianu na klapie i skrzydle ale wrażenia mmmm. No tak, namieszałem bo klapy, podwozie i co jeszcze?. Ale na Cobre chorowałem od małego, jak Krzysztof pokazał że ja ma jeszcze z Modelpartner, zachorowałem. A teraz jeszcze urodziny okrągłe będą to już nie popuszczę. https://modelarski.com/produkt/silnik-elektryczny-emax-gt3526-05-czarny/ Myślałem jeszcze o czymś takim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jerzy Markiton Opublikowano 7 Lutego 2023 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2023 Cześć ! Silnik, który wskazałeś, to właśnie silnik klasy rozmiarowej 4250. I do Twojego modelu spokojnie powinien wystarczyć. Kiedyś były 2 sposoby określania rozmiarów silników: średnica zewnętrzna (w tym wypadku 42mm) x długość silnika ( w tym wypadku 50mm) i drugi sposób (moim zdaniem bardziej jednoznaczny) - średnica stojana x długość stojana lub magnesów, bo to w zasadzie ten sam wymiar. Niestety, " specjaliści" od marketingu narobili zamieszania i często spotykam oznaczenia będące mieszanką tych wymiarów. Można się zgubić, ale może o to chodzi ? Dość ostrożnie trzeba też podchodzić do zamieszczanych pomiarów i deklarowanych parametrów. Zbyt często są z sufitu lub kopiuj-wklej, tyle że dzieciakowi obsługującemu witrynę sklepową pomyliły się silniki.... Ten wybór jest prawidłowy. Ale E-max jest dość drogi i na Ali znajdziesz takie same (z inną nalepką) lub bardzo podobne za wyraźnie niższą cenę. Klapy....Hmmm, moim zdaniem - niewiele dają. Oryginał ich nie miał. W locie - zysku mniej niż strat spowodowanych zaburzeniem opływu. Jedyny zysk to lądowanie na motyla, z którym hamulce równać się nie mogą. Natomiast stracisz na przelocie większym oporem. Gdybyś je robił - to tak, trzeba je oszalować balsą, fornirem abachi lub bambusowym gdybyś miał do niego dostęp. Zawias na dolnej krawędzi i zminimalizować szczelinę na górnej powierzchni do maksimum. Zawias na Elastosilu E-43 lub E-42. Kilka zawiasów zrobiłem na chińskim E-7000 i T-7000 - też jest O.K, ale to trochę mniejsze lotki i klapy. Pozdrawiam - Jurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin83 Opublikowano 7 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2023 Witam. No wlasnie z tymi klapami to myślałem o motylu i rozpędzenie go, ale i tak dosyć szybko lata. Zobaczymy jeszcze. Narazie czekam na zamówienie, potem będę dobierał wszystkie duperele do niego. Pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin83 Opublikowano 9 Lutego 2023 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2023 Witam. Temat jednak zamykam. Sprzęt cały do Cobry jednak mnie przerasta finansowo. Może innym razem. Dziękuję za pomoc nspewno kiedyś skorzystam. Pozdrawiam Marcin 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi