Skocz do zawartości

Szd 39 Cobra Royal Model 3.4 m


Marcin83

Rekomendowane odpowiedzi

Weź silnik klasy 4250, kv: 800-900.  Jeśli jest za lekki (ok.250-260g) to lepszym rozwiązaniem będzie 4260. Masa samego silnika to jakieś 300g. Cobra nie miała wąskiego długiego nosa - więc powinien spokojnie wejść. Long shaft-y też nie powinny być potrzebne. Kołpaczek turbo "Z" 50mm. łopatki - w/g wskazań producenta silnika. Regulator dostosuj do prądu (łopatek), ale zazwyczaj 60A spokojnie wystarczają. Do takich rzeczy zazwyczaj używam Sunny 60A. Przy 4s spokojnie możesz zasilić elektronikę z BEC-a. Jeśli jesteś zwolennikiem dmuchania na zimne to zasilanie elektroniki daj 2s LiFe. 6,5 V (teoretycznie, praktycznie - mniej) jeszcze nie pali normalnych serw a serva HV już pracują z przyzwoitą szybkością. Ale pamiętaj wtedy o wyjęciu czerwonego przewodu z wtyczki regulator-odbiornik ! Akumulator napędowy > 3Ah.

Można by dać silnik 3648 z takim samym kv ale start z ręki będzie mało komfortowy. 

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. 

Dzięki wielkie Jurek.

Robert, temat znam b.dobrze ale autor tematu o Cobrze jeszcze jest na forum? Ten temat jest stary jak wegiel ? i nie mogę jakoś nawet zdjęć zobaczyć. Jurku, myślisz że można w tej bestii wyciąć klapy? Czy się da? I zamknąć je balsa lub skleja potem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest Krzysztof. Udziela się w modelach redukcyjnych. Mucha z ogłoszenia miała sporo ponad 4 kg masy i dobrze sobie radziła na silniku 3548/900 Ray

https://allegrolokalnie.pl/oferta/mucha-oldgliders-w-skali-15-z-napedem-elektryczny

 

 

https://youtu.be/iOyMz6YFFLo

https://pfmrc.eu/topic/93589-ła-5fn-148-icm/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chciałem, by zabrzmiało to: że to wymagane minimum....

Po prostu: jeżeli model z mniejszym(słabszym) silnikiem wymagałby i tak dobalastowania to jestem zwolennikiem cięższego napędu za cenę większych obrotów silnika, większego ciągu statycznego na 1-szych metrach startu. Różnica w silniku 20200625_103429.thumb.jpg.47c327597428c9a914819e3c10f4d302.jpgo tym samym kv, tym samym  zasilaniu i tym samym śmigle i różnych średnicach polega na tym, że silnik o większej średnicy w tych samych warunkach bierze mniej prądu, nieznacznie szybciej kręci takim samym śmigłem i daje trochę większy ciąg statyczny. Dlatego zawsze, o ile konstrukcja modelu pozwala, wybieram silnik 4240 zamiast 3548. Masa obu silników zbliżona....Ok. 200g !

Komfort.... to jest pojęcie względne, które ja zaszeregowuję do subiektywnych. 

Eksploatuję od 2 lat Jaskółkę z Modellotu o masie 2,5 kg (?) z silnikiem Dymond 3548 900 kv. Zasilanie 4s 3400mAh.  Przy starcie - idzie jak typowy  "hottliner". Wystarczy  zwolnić palce pod skrzydłem.... Na krótkim odcinku można prowadzić pionowo. Ale - 60 st. to będzie bardziej zbliżone do prawdy. 

Jestem przekonany, że ten napęd w Cobrze 3,7m i masie 3,5 kg..... Pewnikiem dałby radę. Ale komfort startu ?  raczej znikomy, żeby nie powiedzieć, że zupełny brak !

Często (zbyt) subiektywne odczucia różnią się od empirycznych wskazań E-Calca

Próbuję wyjaśnić mój tok rozumowania. Pytający może go przyjąć, odrzucić, lub inne, nieznane mi okoliczności wymuszą na nim taką lub inną decyzję. 

Niezależnie od decyzji Marcina będzie mi miło zobaczyć rezultat w locie. Zawsze śliniłem się do tego zestawu....

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jurku nie bardzo się orientuję w tej numeracji 4240. Mnie to trzeba łopatologicznie. To jest np numeracja wszystkich silników marek czy do konkretnych modeli? Wolałbym jednak silnik który uciągnie, że tak powiem około 4 kg. Bo może jeszcze podwozie tam się wsadzi.

A co myślą państwo o dorobieniu jej klap? Trochę roboty by bylo bo by trza zamknąć potem rdzeń styropianu na klapie i skrzydle ale wrażenia mmmm. No tak, namieszałem bo klapy, podwozie i co jeszcze?. Ale na Cobre chorowałem od małego, jak Krzysztof pokazał że ja ma jeszcze z Modelpartner, zachorowałem. A teraz jeszcze urodziny okrągłe będą to już nie popuszczę.

https://modelarski.com/produkt/silnik-elektryczny-emax-gt3526-05-czarny/

 

Myślałem jeszcze o czymś takim.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !

Silnik, który wskazałeś, to właśnie silnik klasy rozmiarowej 4250. I do Twojego modelu spokojnie powinien wystarczyć.

Kiedyś były 2 sposoby określania rozmiarów silników: średnica zewnętrzna (w tym wypadku 42mm) x długość silnika ( w tym wypadku 50mm) i drugi sposób (moim zdaniem bardziej jednoznaczny) - średnica stojana x długość stojana lub magnesów, bo to w zasadzie ten sam wymiar. Niestety, " specjaliści" od marketingu narobili zamieszania i często spotykam oznaczenia będące mieszanką tych wymiarów. Można się zgubić, ale może o to chodzi ?

Dość ostrożnie trzeba też podchodzić do zamieszczanych pomiarów i deklarowanych parametrów. Zbyt często są z sufitu lub kopiuj-wklej, tyle że dzieciakowi  obsługującemu witrynę sklepową pomyliły się silniki....

Ten wybór jest prawidłowy. Ale E-max jest dość drogi i na Ali znajdziesz takie same (z inną nalepką) lub bardzo podobne za wyraźnie niższą cenę. 

Klapy....Hmmm, moim zdaniem - niewiele dają. Oryginał ich nie miał.  W locie - zysku mniej niż strat spowodowanych zaburzeniem opływu. Jedyny zysk to lądowanie na motyla, z którym hamulce równać się nie mogą. Natomiast stracisz na przelocie większym oporem. Gdybyś je robił - to tak, trzeba je oszalować balsą, fornirem abachi lub bambusowym gdybyś miał do niego dostęp. Zawias na dolnej krawędzi i zminimalizować szczelinę na górnej powierzchni do maksimum. Zawias na Elastosilu E-43 lub E-42. Kilka zawiasów zrobiłem na chińskim E-7000 i T-7000 - też jest O.K, ale to trochę mniejsze lotki i klapy. 

Pozdrawiam - Jurek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

No wlasnie z tymi klapami to myślałem o motylu i rozpędzenie go, ale i tak dosyć szybko lata. Zobaczymy jeszcze. 

Narazie czekam na zamówienie, potem będę dobierał wszystkie duperele do niego.

Pozdrawiam Marcin 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.