Skocz do zawartości

Jaki to silnik


darusisko

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Halo Szymon napisalem od karteru do dekla gaznika wezyk.To bezplywakowy gaznik awiec potrzebne jest pod i nadcisnienie z karteru do poruszania membranki ktora papuje paliwo.

 

Tylko, że fabrycznie nie mam gdzie podpiąć tego wężyka do gaźnika :evil: .

Mam przerabiać fabryczny gaźnik?

 

Przyczyna jest na 70% zapłon a dokładniej moduł ( lub czujnik ).

Jak pisałem gaźnik zasysa paliwo i jak wykręcam świece to podczas kręcenia jest mgiełka mieszanki.

Natomiast z zapłonem jest tak, że nie zawsze jest iskra na pełen obrót.

Bywa, że nawet na 3-4 obroty znika :evil: . Niepokoi mnie te zawieszanie się zapłonu.

Po ok. min. lub częściej po prostu zaczyna robić wyładowania :!:

 

Czyli jak trafi się iskra to chce gadać, wybucha i braknie następnej.

Przerwa na świecy jest oki ( dość mała przy kolejnych próbach postaram sie lekko zmniejszyć, czasami jest ładna iskra ) , pakiet zasilający 4.8v działa ( sprawdzałem na zasilaniu 6v ze stabilizatora brak różnicy ).

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Opublikowano

Szymonie nie wiem?jaką przerwę na świecy uważasz za dość małą.

U mnie w silniku fabrycznie była przerwa 1mm i też mi się wydawała mała,iskra była słaba i skakała po całej świecy.

Zmniejszyłem przerwę do 0,3mm,teraz iskra jest dobra i silnik pali.

Opublikowano

Dobrze sprawdzę jaka mam przerwę miedzy elektrodami.

Jest to co prawda nowa świeca i raczej przystosowana do zapłonu na magnecie.

Faktycznie to nie świeca w samochodzie, i tu 0,7mm to jest ogromna odległość.

Wiec ustawie na szczelinomierzu 0,3mm i zobaczę czy będzie iskra przy każdym obrocie.

Widocznie zapomniałem, że cewka jest dość mała......

 

Tylko co z tym efektem zawieszania się zapłonu, zaczyna iskrzyć aż do momentu odpiecia pakietu. Poruszanie magnesem przy czujniku nic nie zmienia. Słychać to jak świeca jest w cylindrze, widać po wyjęciu. Wiadomo jak wolno się kręci śmigłem ok. minuty to może jest to szkodliwe dla modułu?

Może użytkownicy tego modułu ( XYZ ) coś doradzą?

Opublikowano

Takiego objawu iskrzenia w swoich zapłonach jeszcze nie zaobserwowałem.

Sam czujnik wymieniałem dwa razy jeżeli dobrze pamiętam symbol to kupowałem TLE 4905 ale objawy były zupełnie inne po prostu nie było iskry.

Do tych uszkodzeń doszło gdy podłączyłem zasilanie zapłonu przy wykręconej świecy z odłączonym ekranem a drugi przypadek to kret i uszkodzenie tego kabelka czujnika.

Po wymianach ob zapłony pracują bez uwag.

Sprawdzę historię zamówień w TME i może znajdę dokładny symbol tego Halla.

Opublikowano

Szymon->na Twoim miejscu ten przewód z karteru skoro nie masz w gaźniku wejścia pod membrankę to chociaż podłącz to pod zbiornik paliwa tak samo jak robi się w silnikach żarowych z tłumikiem.O ile masz odpowiednią i sprawną świecę to przerwa od 0,3-0,5 i musi gadać,cudów nie ma.Ewentualnie możesz mieć uszkodzony moduł lub czujnik,oby nie...

Opublikowano

Ja mam czujnik taki czerwony z napisem XYZ i od przodu jest trochę przytarty ten plastik.

Teraz wszędzie widzę czarne czujniki, w środku powinny być te same hallotrony ( a może i nie ).

Co takiego się psuje w tych hallotronach?

Opublikowano
Co takiego się psuje w tych hallotronach?

 

Szymon, a co się psuje w tranzystorze,triaku,diodzie? :D

Po prostu nie działa i koniec,trzeba wymienić na drugi sprawny.

Pytanie czy Twój czujnik jest walnięty?

Miałem kłopoty z ustawieniem zapłonu po tym jak źle zamocowałem czujnik w obudowie i wyzwalał go nie ten biegun magnesu.

Opublikowano

Biegunów magnesu nie sprawdzałem. Jest wklejony już na stałe. Czyli sam czujnik na też swoją polaryzację. Więc jak magnes jest wklejony to można odwrócić nam czujnik?

 

Posprawdzam tyle na ile jestem w stanie.

Szukam sposobu jak sprawdzić hallotron miernikiem uniwersalnym.

 

Tak to tylko półprzewodniki i z jakiegoś dziwnego powodu zamierają :evil: .

Opublikowano

Według mnie te wszystkie chińskie zapłony są takie same a różnią się obudową.

To co pisałem o tym właściwym biegunie zaobserwowałem jak właśnie zamontowałem w obudowie czujnika,Halla obróconego o 180 stopni.Iskra nie była dokładnie w momencie kiedy magnes by dokładnie pod czujnikiem ale gdzieś w okolicach jak tylko magnes zbliżał się do czujnika.

W ,,normalnych" kupionych silnikach raczej to nie wystąpi ale co innego w takich samoróbkach i to musisz mieć na uwadze.

Jaką masz szczelinę między magnesem a czujnikiem bo to też jest ważne

Opublikowano

Miedzy magnesem a czujnikiem to ok. 1,5- 2mm.

I chyba mam takie objawy, że zamiast dokładnie tam gdzie czujnik to jakby lekko przed działa.

Co do modułów to pewnie tak jest, różne obudowy i ceny za to samo w środku.

Jutro dokładnie to wszystko sprawdzę.

Opublikowano

Sprawdziłem i tak:

świeca odstęp elektrod był 0,4mm i zmniejszyłem do 0,3mm ( brak różnicy )

Odległość czujnika od magnesu to 0,8-1mm ( wymienię magnes bo ten jest wyszczerbiony )

Jak dobrze wkleić nowy magnesik? Odtłuścić i tylko żywicą ( distalem ) czy może trzeba jakoś lekko zmatowić gładki magnesik? Aby uzyskać szczelinę 0,5mm od czujnika to magnesik musi lekko wystawać poza obrys piasty tak ok. 0,5mm. Czy jest to dopuszczalne?

 

W miejskich sklepach nie dostałem hallotronu więc muszę zamówić i poczekać.

Rozbiorę zapłon i zobaczę co tam jest w środku. Już nie widzę dla niego przyszłości.

Ciągle tak samo parę iskierek a potem brak.

Opublikowano

Ja wklejałem na distal po odtłuszczeniu magnesu ,wklej tak żeby mieć 0,5mm szczeliny.

Jakie masz magnesy?

Jeżeli się zdecydowałeś na wymianę czujnika to wyjmij z obudowy stary i zobacz czy na obudowie ma jakiś symbol lub oznaczenie.Na moim pierwszym który wymieniałem były tylko cyfry 4905.Warto to sprawdzić bo może jednak wstawili tam coś innego?Tych włączników Halla jest kilka typów.

Opublikowano
Tak to tylko półprzewodniki i z jakiegoś dziwnego powodu zamierają .
Czujnik Halla jest właśnie półprzewodnikiem. A ten "dziwny" powód uszkodzenia to najczęściej zbyt wysokie napięcie, spowodowane brakiem masy pomiędzy układem zapłonowym a silnikiem (zwykle masa jest podawana poprzez ekran kabla wysokiego napięcia i fajkę świecy).

Typowa szczelina na świecy w naszych silnikach to 0,5 mm.

Sam układ zapłonowy jest dość odporny na "brutalne" traktowanie. Zwykle pada czujnik Halla i wystarczy go wymienić na odpowiedni typ.

Opublikowano

Na czujniku jest takie oznaczenie : 44E709 .

Zamówiłem w TME czujnik TLE 4905L oraz TLE 4935L.

Co oznacza opis przy czujnikach np. 30mT. To jest jakaś czułość na pole magnetyczne?

Ten pierwszy TLE 4905L z tego co zdążyłem sprawdzić jest bardzo popularny w tego typu układach.

Znalazłem schemat zapłonu na takim czujniku i tranzystorach. Do zabawy zamówiłem też i mała cewkę zapłonową od skutera. Więc jak nie zadziała XYZ to podłącze tą " samoróbkę".

Raczej nowego modułu nie kupie.

 

Po rozebraniu modułu nic się nie da zrobić, zalany żywica. Jednak widać, że jest właśnie zrobiony na tranzystorach i nic szczególnego. Nie widziałem jakiegoś procesora do zmiennej mapy wyprzedzenia zapłonu ( chyba, że był od dołu zalany żywica ). Myślałem, że ten zapłon ma takie coś.

 

Mam magnesy neodymowe wałeczki 5mm średnicy i podobnie wysokość, powinny być dobre. Tak jak pisałem aby zachować 0,5mm od czujnika to magnes musi tyle samo wystawać poza obrys piasty.

 

 

Od początku nie podobała mi się masa tylko na fajce. Mało pewna i możliwość, że zacznie coś nie łączyć jest spora. Najlepiej jest masę połączyć z silnikiem i zostawić na fajce.

Pewnie i tak ustawie świecę na 0,5mm bo 0,3 to raczej za mała przerwa.

 

Czy mogę podłączyć inne czujniki do tego moduły XYZ, znaczy te co zamówiłem.

 

W ostateczności można przerobić/ dorobić adapter na świecę żarowy, tylko te paliwo ( metanol zdobyć za rozsądne pieniążki ).

Opublikowano

Szymon,włącznik TLE 4935L jest typu zatrzaskowego czyli jeden biegun magnesu go wyzwala a drugi przeciwny przywraca go do stanu wyjściowego,czyli zamiast jednego wklejonego magnesu powinieneś mieć dwa.W silnikach firmy XYZ jest wklejony jeden więc ten włącznik nie jest do tego typu zapłonu.

Nie wiem czy w modelarskich silnikach coś takiego się stosuje bo taki układ eliminuje w ten sposób pracę na lewych obrotach jak silnik odbije w drugą stronę.

Opublikowano

Szymon,włącznik TLE 4935L jest typu zatrzaskowego czyli jeden biegun magnesu go wyzwala a drugi przeciwny przywraca go do stanu wyjściowego,czyli zamiast jednego wklejonego magnesu powinieneś mieć dwa.

Taki miałem w schemacie zapłonu. I właśnie zastanawiał mnie magnes od głośnika po całości na wirniku i mały neodym do wyzwalania. Dzięki za wyjaśnienie, zamówiłem jedna szt. do testów. Taki czujnik można pewnie zastosować do magneto, tam są dwa magnesy obok siebie tylko czy z przeciwnymi biegunami.....

Więc podłęcze ten co poleciłeś czyli TLE4905L.

Po tych oznaczeniach z fabrycznego czujnika nic nie mogę znaleźć w google na jego temat.

Więc takiego już nigdzie nie dostanę (oprócz nowego XYZ ).

Dalsze prace po otrzymaniu zamówienia.

Opublikowano
tam są dwa magnesy obok siebie tylko czy z przeciwnymi biegunami....

 

Weź trzeci magnes i przykładaj tym samym końcem do tych dwóch na kole.Jeżeli oba będą odpychać lub przyciągać to znaczy że mają ten sam biegun

Opublikowano
Weź trzeci magnes i przykładaj tym samym końcem do tych dwóch na kole.Jeżeli oba będą odpychać lub przyciągać to znaczy że mają ten sam biegun

 

Olo to akurat wiem jak sprawdzić ( doświadczenia z magicznymi magnesami w przedszkolu :D, przydatna nauka na lata ) ale dzięki za kolejne wyjaśnienie sprawy :rotfl: .

 

Wznowie temat wraz z dalszymi pracami za parę dni.

 

Wiec obecnie dziękuję za rady i wszelkie wyjaśnienia.

Pozdrawiam Szymon.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.