Skocz do zawartości

zamiana Li-pol na A123


Marek_Spy

Rekomendowane odpowiedzi

Na szczęście czy nieszczśie sezon sie zbliza i .....

muszę zakupić nowe pakiety do elektryków praktycznie wszystkie wylatałem i zastanawiam się jakie dobrać A123 zamiast 3S li-pol 3S to niby za mało a 4S trochę za dużo. Jak się zachowają regulatory tzn. czy nie będa obcinac pakietu 3S A123. regulatory mam zwykle czyli jakieś tower pro dawały sobie radę na pakietach 2200mAh 3S.

Prosze o informacje osób które zanieniły lub stosuja zamiennie . Docelowo chodzi o zamiane pakietow 3 S li-pol pojemność ok 1800 /2200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Bierz pod uwagę to, że pakiet 4S Li-fe pod obciążeniem spadnie do jakichś 11V... wtedy będzie mniej niż na lipolkach. Nie wiem jak regulatory obsługują te ogniwa (używam pakietów 2S do odbiornika), ale nikt nie narzekał na problemy z odcięciami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz pod uwagę to, że pakiet 4S Li-fe pod obciążeniem spadnie do jakichś 11V... wtedy będzie mniej niż na lipolkach

 

Bierz pod uwagę że na lipolkach pod obciążeniem tez napięcie spada więc raczej a123 4s mają większe napięcie niż lipol 3s.

 

co do regulatorów to praktycznie większość z automatycznym rozpoznawaniem przełączonych w obsługę pakietów niklowych będzie poprawnie działała z A123 no a te co można dowolni ustawiać to całkowicie bez problemu obsługują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bierz pod uwagę że na lipolkach pod obciążeniem tez napięcie spada więc raczej a123 4s mają większe napięcie niż lipol 3s

Zgadza się, ale wszystko zależy od prądu jaki pobiera silnik. Przy większym obciążeniu napięcie na celi może spaść nawet do 2,5V, czyli pakiet może mieć 10V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciesze się, że udało mi sie wziąźć rozwód z li-pol, żywotnośc śmiesznie niska szkoda nerwów. Dzisiaj na otwarciu sezonu mogłem się kolejny raz przekonać o bezużyteczności tych pakietów. Nowy pakiet 2200mah 2 ładowania od nowosci przeleżał 6msc nie używany a teraz nie chce sie nawet ładowac prawidłowo. Wbijasz 2A a ładowarka daje 250ma a model lata 7 z 15minut...

Mam A123 6cel odpowiednik 5cel li-pol zakupione w lipcu zeszłego roku, minęło 8msc latam 5:30-6min identycznie jak po ich zakupie, zuzycie może 2-3% po prostu nie chcą się zużyć...

Dla mnie sprawa jest jasna tylko A123

Przeszkodą w ich zakupie może być mały wybór pojemnosci i niestety nie do każdego modelu je zamontujesz...

3cele lipol to nie ma jak do końca podejśc z A123, u mnie akurat tego problemu nie było i regulator dobrze reaguje na spadek napiecia do odcięcia silnika gdyz napiecia są niemal identyczne.

Jeżeli to model lekki akrobacyjny na 3xlipo to polecisz z wagą, nie da rady... jeżeli treningowy możesz go obciążyc 4xA123 i byc w plecy 70g koniec lotu na timer z zapasem 10-15% na pewno nigdy nie zejdziesz do granicznego napięcia cel można śmigac bezpiecznie, wtedy nie martwisz sie jak regulator zinterpretuje ilośc cel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, ale wszystko zależy od prądu jaki pobiera silnik. Przy większym obciążeniu napięcie na celi może spaść nawet do 2,5V, czyli pakiet może mieć 10V

 

@Meteor ale zrozum że na lipolu też napięcie spada wraz z obciążeniem bo każde ogniwo ma jakąś wewnętrzną rezystancję więc tak samo mocno obciążony lipol może mieć poniżej 10V.

 

Ja latam na a123 3s 1100 właśnie w akrobacie podobnym do extrima waga ok 550g oraz w 3d podobnym do Flasha3d ok 450g. Napięcie jest trochę niższe, śmigło nr większe i spoko to lata.

Na wielki + a123 przemawia to że mam jeden pakiet i ładowarkę i praktycznie cały czas latam gdy inni po 20min i 2 pakietach wylatanych wracają do domu.

Mój na razie ma ok 80 ładowań i nie zauważyłem spadku pojemności. Lipole chińskie po takim przebiegu przy ostrym lataniu na pograniczu Cmax już do niczego się nie nadawały a amrkowe też już miały mocno dość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rowniez mam 3s a123 1100 w parkmasterze o masie ok 550g. Czas lotu jest jednak krotszy niz u poprzednika rzedu 5-6 minut i kompletnie odcina. Nie oszczedzam modelu, lecz operuje mocno gazem. Pakiet 4s jest zdecydowanie za ciezki do modelu tej klasy. Zostan przy 3s.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek, wg mnie LiFe nadają się tam, gdzie waga nie jest aż tak istotna. Ja mam pakiet 4x2200 LiFe w motoszybowcu, bo inaczej skonczyloby się na 400g ołowiu w dziobie :( Nie rezygnuj z LiPo - Dualsky wypusciło np teraz pakiety LiPo 35C o prądzie ładowania 2C.

Co do odcinania - moj regulator ustawiony na LiPo pakiet 4S LiFe wykrywał jak 4 LiPo i odcinał przy dodaniu gazu do oporu. Wystarczyło mu zmienić program na NiXX i latać ''na oko''.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin niekoniecznie. Fakt że waga jest trochę większa. 1100 a123 3s waży ok 130g podobnie pewnie jak lipol 1300 3s.

Napięcie jest trochę mniejsze ale za to prąd możesz zdecydowanie większy pociągnąć i nie szkodzi to ogniwom tak jak w przypadku lipoli.

 

a plusy to:

- 10 min latasz potem 15 min patrzysz jak inni latają i znowu latasz

- wystarczy ci 1 pakiet zamiast 2-3 lipoli

- trwałość wielokrotnie większa niż lipoli

- stałość napięcia w trakcie rozładowania, na lipolach czujesz że się rozładowują

- twarda obudowa = odporność na gleby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marcin niekoniecznie. Fakt że waga jest trochę większa. 1100 a123 3s waży ok 130g podobnie pewnie jak lipol 1300 3s.

Napięcie jest trochę mniejsze ale za to prąd możesz zdecydowanie większy pociągnąć i nie szkodzi to ogniwom tak jak w przypadku lipoli.

 

a plusy to:

- 10 min latasz potem 15 min patrzysz jak inni latają i znowu latasz

- wystarczy ci 1 pakiet zamiast 2-3 lipoli

- trwałość wielokrotnie większa niż lipoli

- stałość napięcia w trakcie rozładowania, na lipolach czujesz że się rozładowują

- twarda obudowa = odporność na gleby

I jeszcze trwałość ,mnie jeszcze żaden pakiet ,nawet kokam nie wytrzymał dłuzej niz jeden sezon potem spadała pojemność i wydajność prądowa . A co do dualsky niestety mam złe zdanie o tej firmie , oczywiście to tylko moje zdanie. W zwiazku z tym ze i tak muszę kupic komplet na sezon wiec zdecydowałem się na razie na A123 i zobaczymy. A w pakiecie dla nas najważniejszym wskażnikiem jest Wh/ g

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja się podzielę wrażeniami z eksploatacji A123 1100mAh.

Mam 2 takie pakiety, po 3s, jest na nich napisane A123 PELIKAN 1100mAh.

Rozładowywanie na ładowarce wskazuje że można z nich wyjąć max 920mAh

A w powietrzu mogę z nich wyciągnąć ok 550-800 mAh w zależności od temperatury powietrza (ta najmniejsza wartość to przy temperaturze -5 stopni)

Używam regulatora Pulso ustawionego na Lixx i napiecie minimalne 2.7V/celę

Zrobiłem już na nich po 70 lotów i nie widzę różnicy w wydajności ani pojemności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trwałość i wydajność prądowa LiFe jest niesamowita. Osobiście eksploatuję 6 pakietów LiFe. Ich przebiegi to:

4S - 90 cykli (ładowane prądami od 2 do 16A)

4S - 40 cykli (ładowane prądami od 2 do 10A)

4x 7S - 45 cykli (ładowane prądami od 2 do 30A - z generatora spalinowego połączone równolegle)

 

Żaden z pakietów nie przejawia oznak zużycia, nie są balansowane, ładowane dosyć szybko. Jedyny model do którego jeszcze będę używał lipolki to halówka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.