RomanJ4 Opublikowano 15 Października 2023 Opublikowano 15 Października 2023 Cytat Akumulatory litowo-jonowe starzeją się, ponieważ podczas ładowania i rozładowywania na ich anodach tworzy się warstwa wierzchnia. Warstwa ta rośnie z czasem i przy każdym użyciu — tym szybciej, im intensywniej akumulator jest używany. Ten wzrost górnej warstwy zużywa pojemność i zwiększa rezystancję wewnętrzną, a wydajność akumulatora spada. W przypadku baterii HPB bardzo cienka warstwa wierzchnia tworzy się tylko podczas pierwszego ładowania, a następnie nie rośnie dalej. Bez względu na to, jak bardzo bateria jest używana, "opór wewnętrzny pozostaje mniej więcej stały przez cały okres jej użytkowania", reklamuje się firma. Oznaczałoby to, że stworzyli "wieczną baterię", której wydajność nie zmniejsza się nawet po dziesięcioleciach... ..Pierwsze modele wykonały już 12,5 tys. cykli z godzinnym ładowaniem i rozładowywaniem bez utraty wydajności, twierdzi Thomas Lützenrath, dyrektor operacyjny firmy. Konwencjonalne akumulatory litowo-jonowe wytrzymują mniej niż jedną dziesiątą tego obciążenia... ...Akumulator litowo-jonowy HPB jest niepalny(!) i wykazuje także znacznie mniejszą wrażliwość na temperaturę niż akumulatory konwencjonalne. Ogniwo wykazuje "absolutnie wyższą przewodność nawet w temperaturze minus 40 st. C niż konwencjonalne ciekłe elektrolity w optymalnym przypadku w temperaturze plus 60 st. C". To by oznaczało, że wstępne rozgrzewanie akumulatora samochodowego w zimie nie będzie już konieczne. https://www.onet.pl/technologie/businessinsider/powstala-bateria-ktora-zmieni-swiat-juz-rozpala-przemysl-motoryzacyjny/8p5y7l8,211f4564
Rekomendowane odpowiedzi