Skocz do zawartości

silnik MYSTERY D2836-1700


jakuban

Rekomendowane odpowiedzi

  • 5 miesięcy temu...
  • 3 miesiące temu...
Dołączam się do prośby. Nabyłem właśnie niedawno taki silniczek od kolegi bigkris i nie wiem jakie śmigło zastosować ;/ A i nie wiem jak zrobić żeby zamontować silnik przed wręgą ;/ bo chyba można skoro są nagwintowane otwory na śrubki z obu stron.

 

Można przeca obrócić ośkę i wtedy się ma "przed wręgą" a co do śmigła to podlączyc pod miernik "amperów" i posprawdzać ze smigłami ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No na pewno coś na 8x4 pociągnie..ale czy osiągnie max wydajność? nie sadze...

 

Już niedługo będę coś wiedział na ten temat. Allegrowicz który sprzedaje ten silnik w zestawie na allegro będzie robił testy na różnych śmigłach. Powiedział mi ze będą one dostępne dopiero po nowym roku... niestety :cry: ale przynajmniej będzie już coś wiadomo. (mam nadzieje że dotrzyma słowa)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Właśnie próbuję okiełznać ten napęd.

Silnik d2836 mystery i regulator 30A mystery.

 

Zamontowałem do małego trenerka. Przejście z napędu spalinowego os max 10la.

 

Dziś odebrałem piastę i postanowiłem sprawdzić jak silniczek sobie radzi na śmigle 7x6 bo innego nie mam na stanie.

Zasilanie z pakietu 3s 2200 15C również mystery.

Ładnie kręci, jednak strumień zaśmigłowy jest za szybki jak na terenrka.

Nie mam czym sprawdzić poboru prądu który wydaje się dość spory.

 

Gazowałem obficie aż wszystko fruwało w pokoju :twisted: . Po jakimś czasie (nie mierzyłem coś ok 8-10min.) pakiet został rozładowany. Silnik i regulator zimne (tak wiało, że aż zmarzłem), pakiet natomiast okazał się za słaby. Po wyjęciu z kadłuba okazało się, że jest gorący i spuchnięty jak balon. Mała panika, bo już jeden model spłoną mi w locie a nie chciał bym pożaru w domu. Akcja pakiety za okno na parapet (zima więc no problem).

Po 20min. zaglądam co się dzieje. Pakiecik powrócił do stanu pierwotnego, wessał się z powrotem. Jedynie folia na nim jest rozciągnięta.

 

Musze celować w inne śmigło, potrzebuję mniejszej prędkości zaśmigłowej a więcej ciągu.

Pakiet tez zamienię na mocniejszy. Może nawet 2s był by lepszym rozwiązaniem.

 

Jakie śmigło polecicie w konfiguracji do trenerka. Oczywiście nie może być większe jak 8' . Gdyby mogło by być większe to brał bym silnik 1000kv.

 

Takie dane z własnych spostrzeżeń.

 

Edit:

 

Znalazłem śmigło od napędu spalinowego 7x4 Master Aircrew..

Powinno być dobre.

 

EDIT:

Sprawdziłem na śmigle 7x4 i tym samym pakiecie.

Już jest lepiej, ale pakiet nadal nie radzi sobie z takim poborem prądu.

Celował bym w zasilanie 3s li-fe 1100mA i śmigło 8x4.

 

Kiedy można spodziewać się pomiarów i tabelki danych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koleś z allegro się chyba nie śpieszy z pomiarami :cry: Miały być zaraz po nowym roku a już druga połowa stycznia :? Ale napisał mi w pierwszym i ostatnim mailu że pomiary będą na jego aukcjach z tym zestawem. Jak na razie nie zaobserwowałem.... Trzeba by mu wysłać wiadomość w stylu "jestem zainteresowany, ale nie znam dokładnych osiągów, dedykowanego śmigła, itp." może jakby kilku z nas zainteresowanych taki mail wysłało to by pomyślał że chcemy kupić, może by go to zobligowało do zrobienia pomiarów.

 

A co do tego pakietu, to chyba 20c byłby lepszy. Ja mam 25C 1500mAh więc się nie martwię zasilaniem. Ja mam dodatkowy problem bo czekam na piastę 4mm-w majsterklepce w lublinie dopiero za tydzień zamówienie robią ;/ myślę o zakupie takiej ładnej samozaciskowej z allegro za 8zł, tylko 8zł za przesyłkę trochę mi się nie chce płacić....

 

(a ja ten napęd szykuje narazie do rwd-5 w wersji akro xD pomyślicie że to "niemądre" do rwd taki silnik... ale kto młodemu zabroni!? xD w sumie jeszcze nie widziałem żeby ktoś czymś takim akrobacić próbował... może będę pierwszy? :wink: Ja myślałem o śmigle 9x5... ale to chyba przesada-za duże kv-ale na pewno je wypróbuje)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak samo jestem zainteresowany optymalnym doborem śmigła do tego silnika... jakby ktoś już znał jakieś wyniki testów to prosze o kontakt.

Aha jeszcze jedno mam pytanie czy dałoby się obrócić ośke tego silnika tak aby oś wystawała od strony wirnika (a nie strony kabli) ponieważ jak narazie czekam na piastę pod oś 4mma chciałbym docelowo zamontować silnik wirnikiem do przodu.

Znalazłem tez piastę montowaną bezpośrednio na wirnik a nie oś na te 3 śrubki tyle że jest to duzo droższe rozwiązanie a nie wiem jak to sie ma w praktyce. ...cóż laik (jak narazie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Mam złe wiadomości;/ allegrowicz nie chce podać danych: na jakim śmigle jaki ciąg. Napisał mi tylko to:

w zasadzie dobór śmigła trzeba dopasować do napięcia zasilania silnika i tak można zacząć od śmigieł 8x6 do 12x6, z tym ze trzeba zwrócić uwagę na prąd silnika by nie przekroczyć maksymalnego.

Co do ciągu to maksymalnie udało się uzyskać 2,20Kg przy maksymalnej mocy.

Oczywiście nie zalecam użytkowania silnika na jego maximum.

(nie dokładnie to...-usunąłem jego błędy :lol: )

 

A co do tego pytania jak obrócić ośkę to też mógłbym o to spytać-bo nie wiem co z tym fantem zrobić... Myślałem już o wytoczeniu na osi rowka, takiego jaki jest po drugiej stronie silnika (albo doraźnie zostawić odrobinę lutu żeby się oś nie wysuwała). Zaniosę silnik dzisiaj do majsterklepki, może tam mi coś doradzą... Jeśli nie to pozostanie mi zrobić metalowy mostek, do którego przykręcę silnik od przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Podane śmigła9x6-12x6 wydają się za wielkie do tego napędu. Poczekam na pakiet life 3 i sprawdzę jaki będzie prąd na śmigle 7x6-8x4. Powinno być to optymalne śmigło. Napęd mżna by powiedzieć już wysokoobrotowy.

 

Czy regulator z kompletu wytrzyma taka maksymalną moc?

Zastanawia mnie ten napęd.

Dlaczego nie wypowiadają się użytkownicy tych silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

co do śmigła kupiłem właśnie 8x4 niestety jeszcze nie mierzyłem ciągu, ponieważ dopiero wczoraj pobawiłem się przebijanie ośki na druga stronę.

A zrobiłem to tak, że zdjąłem zawleczkę i mosiężna tulejkę która blokuje wysuwanie się wirnika z osią, później wyjąłem wirnik odkręciłem śrubkę blokującą oś i delikatnie przebiłem młotkiem przez nasadkę do klucza oś na drugą stronę cały czas sprawdzając suwmiarką ile jeszcze muszę ją wysunąć oby dało się nałożyć piastę. Po złożeniu silnik oczywiście trzyma się sam w odpowiedniej pozycji ale zablokowałem oś przed wysuwaniem się na wszelki wypadek nakładając od tyłu zdjętą wcześniej mosiężną tulejkę i kapnąłem cyjanopanem w krawędź miedzy osią a tulejką, tylko bardzo ostrożnie żeby nie kapnąć na łożysko. ...no i gra :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.