Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

pytanie kompletnego laika w temacie silników elektrycznych.

Czy można podłączyć silnik szczotkowy klasy 600 bezpośrednio do pakietu?

Chodzi mi aby taki napęd napędzał przez 3-4 min prosty model na uwięzi a po wyczerpaniu pakietu lądowanie, tak jak to jest z silnikami spalinowymi.

Czy takie proste rozwiązanie jest możliwe czy jednak wymagana jest dodatkowa "elektronika"?

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Można tylko powstaje możliwość zabicia pakietu , jeżeli napięcie spadnie poniżej 3V na cele .

Chociasz obroty będą spadać  jak będzie spadać napięcie wiec wyląujesz.

Musisz sprawdzić czasowo jak długo polatasz, (ile minut) by nie zabić pakietu .

 

Załączeni i wyłaczenie silnika możesz zrobić zdalnie takim wyłącznikiem https://allegro.pl/oferta/modul-przekaznika-dc-12v-rc-12v-zdalny-zdalny-14659213690?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_elktrk_komputery_akcesoria_pla_pmax&ev_campaign_id=17966335850&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAqY6tBhAtEiwAHeRopQlXK98KlwtnGvnUGUD94kE_-a3yAto3axr1eXkzGj_2WsIs6HD5RRoC5CsQAvD_BwE

Opublikowano

Można zapewne zrobić prosty układ na ua741 który odłączy silnik przy spadku napięcia do ustawionego poziomu. Kiedyś coś takiego robiłem jako rozładowarkę aku przed ładowaniem.

Można zastosować coś jak ten układ

https://sklep.avt.pl/pl/products/zabezpieczenie-akumulatora-olowiowego-kit-avt1748-167335.html?gad_source=1&gclid=CjwKCAiAqY6tBhAtEiwAHeRopd2oFEFOAKyhPAsZvORBGFo5R03fjvA6-IqSPEi0DDeu3VHp_jottxoCCS8QAvD_BwE

Opublikowano
9 minut temu, qpa napisał:

Tester serw + regulator obrotów z odcięciem. 

A mógłbyś rozwinąć temat?

Jak to podłączyć?

 

Opublikowano

Najprościej zastosować buzzer za kilkanaście zł który da sygnał dźwiękowy  iż trzeba zakończyć zabawę bo pakiet już spada do granicznego napięcia, plus jakiś wyłącznik wyzwalany trzecią linką  który wyłączy wtedy  napęd .

Dzięki temu uchronisz pakiet i masz komfort zakończenia lotu w dowolnym czasie  (np awaryjne sytuacje..)

Inne rozwiązania wymagały by linek uwięzi /przewodów prądowych ale ich długość ,wytrzymałość, wymagana mała średnica dyskwalifikują je prądowo jako przekazanie zasilania czy sygnału sterującego . 

Opublikowano

Dzięki za podpowiedzi.

Spróbuję bezpośredniego podłączenia z trzecią linką do odcięcia silnika.

 

Jak wyjdzie dam znać.

Pozdrawiam.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.