mtk Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 Model: Pelikan Rozpiętość: 2m Waga do lotu: ok. 500g Serwa: 2x HS-55
Piotrek_F3J Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 Fajny Mam parę pytań,czemu nie dałeś kesonu na skrzydła?Wypełnienia między dźwigarowe pewnie dałeś? Czy te hs-55 nie będą za słabe?myślę ze przy ostrzejszym lądowaniu mogą pójść w nich tryby..ale mogę się oczywiście mylić A no i czemu japonka a nie lekka folia ? Ogólnie model mi się podoba Gratulacje... Pozdr
mtk Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Opublikowano 8 Marca 2009 Hmm, co do hs-55 to mogę się zgodzić częściowo. Nie miałem innych oprócz tych serw, więc dałem te. A bez kesonu to dlatego, że miałem zestaw "bez kesonu". Wypełnienia między dźwigarowe dałem. A co do folii, to nigdy nią nie oklejalem, nie jestem pewny co do tego ale skrzydła usztywnia bardziej japonka niż folia.
Piotrek_F3J Opublikowano 8 Marca 2009 Opublikowano 8 Marca 2009 A jakim pakietem udało ci się go wyważyć? Na Gliwicach w tym roku można będzie Ciebie spotkać?
mtk Opublikowano 8 Marca 2009 Autor Opublikowano 8 Marca 2009 Mam pakiet 1700mAh Sanyo, trochę trzeba było jeszcze doważyć. Myślę, że będzie można mnie spotkać w Gliwicach.
papuga Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Witam Przedstawię kilka zdjęć Pelikana po liftingu. W konstrukcji wykożystane jest ok 90 % podstawowego zestawu. Wydłużenie i pocieniowanie kadłuba zaowocowało spadkiem masy kadłuba, zmniejszeniem powierzchni sterowych, masą potrzebnego do wyważenia ołowiu, mniejszym przekrojem poprzecznym kadłuba i radykalnie poprawiło estetykę sylwetki modelu. Nie mniej ważne jest też że dostęp do wszystkich elementów elektro-elektronicznych, który jest ułatwiony bez potrzeby zdejmowania skrzydła . Poprzednie rozwiązanie ( także dostęp do serw i zasilań - klapka ) było co najmniej niefortunne z punktu widzenia założeń ergonomiki i prostoty eksploatacji sprzętu w warunkach lotniskowych. Wzmocnienie skrzydeł kesonem zapobiega flaterowi, który pojawia się przy większych prędkościach. Jak sprawi się w powietrzu zobaczymy na zawodach. http://www.radawiecrc.pl/photogallery.php?photo_id=3856 http://www.radawiecrc.pl/photogallery.php?photo_id=3857 http://www.radawiecrc.pl/photogallery.php?photo_id=3858 http://www.radawiecrc.pl/photogallery.php?photo_id=3859 http://www.radawiecrc.pl/photogallery.php?photo_id=3860
papuga Opublikowano 22 Marca 2009 Opublikowano 22 Marca 2009 Nowy płat do Pelikana 2m. Skopiowany z modelu Allegro, wzmocniona konstrukcja - wytrzyma holowanie za pomocą bloczka. Waga modelu gotowego do lotu to ok. 580g. Serwa hs-81, pakiet wielkości AAA nimh 700mA i woltomierz, odbiornik mpx rx-7 synth ipd. http://www.radawiecrc.pl/showphoto.php?photo_id=3862 http://www.radawiecrc.pl/showphoto.php?photo_id=3861
ertman_176 Opublikowano 23 Marca 2009 Opublikowano 23 Marca 2009 Teraz to naprawde zacnie wygląda, nie zapomnij dodać filmu z latania tym modelem.
papuga Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Witam Modelik oblatany. Dobre właściwiści lotne na każdym ze skrzydeł. Zmniejszenie powierzchni sterowych nie wpłyneła na sterowność Pelcia. Trochę wiało i lekki model stał w miejscu. Po dociążeniu - ok.100g leniwie zaczął iść pod wiatr. Trzeba będzie pomyśleć o większym dociążeniu. Filmu nie mamy są tylko 2 zdjęcia. Zbyt wiele się działo na lotnisku aby fotografować tylko 2 metrówkę. http://www.radawiecrc.pl/photogallery.php?photo_id=3923 http://www.radawiecrc.pl/photogallery.php?photo_id=3922
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.