Gość Anonymous Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Opublikowano 4 Kwietnia 2009 Przepraszam za przestój, ale chyba padłem ofiarą zmęczenia wiosennego. Kiedyś takie coś mi się nie zdarzało, no cóż młodość nie wieczność... Ale do rzeczy. Liczba chronometrażystów i sędziów a) Czas musi być mierzony przez trzech chronometrażystów wyposażonych w stopery o dokładności 1/100 sekundy, z odczytem cyfrowym. Oprócz tego może byc stosowany elektroniczny system optyczny o dokładności równej lub wyższej. Osobiście jestem miłośnikiem czasomierzy mechanicznych, ale ja już tak mam, natomiast co do tego elektronicznego pomiaru to spotkałem się z takim czymś parę razy, ale oparte toto było na zjawisku Dopplera (z optyką raczej za wiele wspólnego nie mającym). Co do chronometrażystów to siedzą zazwyczaj w jednej linii jeden nad drugim, śmiesznie to wygląda Sędziowie (musi być ich minimum dwóch) są odpowiedzialni za obserwowanie zawodnika i jego zachowanie oraz wysokości lotu modelu. Tak napisali w przepisie ciekawe w jaki sposób sędziowie odpowiadają za zachowanioe zawodnika , (powinno być chyba zachowania) czepiam się literówek,wiem c) na mistrzostwach świata i kontynentów, powoływany jest specjalny sędzia (senior judge), którego zadaniem jest nadzorowanie sędziów i chronometrażystów. Sędzia ten wybierany jest z osób zgłaszanych przez Aerokluby Narodowe na listę zatwierdzoną przez CIAM-FAI (międzynarodowa komisja modelarstwa lotniczego i kosmicznego). Zgłoszone osoby muszą posiadać znajomość przedmiotu i doświadczenie. Ładnie napisane, A.R. nigdy nie został takim sędzią choć sam tego bardzo chciał, nie wiem dlaczego czy to u nas coś poszło nie tak czy Ci goście z CIAM-u nie chcieli. Natomiast jedno jest pewne znajomość przedmiotu i doświadczenie miał olbrzymie... Klasyfikacja a) Czas zarejestrowany przez każdego z trzrech chronometrażystów powinien być zapisany i przekazany do sędziego nadzorującego lib innej wyznaczonej osoby. Powinien... Czas lotu jest średnią pomiaru dokonaną przez trzech chronometrażystów, chyba że: 1 - Jeden z czasów zmierzonych przez trzech chronometrażystóe różni się od bliższego z dwóch pozostałych czasów o więcej niż 12/100 sekundy lub chronometrażysta stwierdza, że jego pomiar jest błędny. W takim przypadku czas oblicza się na podstawie pozostałych dwóch pomiarów. Parę razy miałem tą przyjemność i byłem chronometrażystą 12/100 sekundy to czas którego zwykły śmiertelnik nawet nie jest w stanie zarejestrować, każdy kto bawił się stoperem wie, że percepcja ludzka oscyluje właśnie wokół tego. Również rzadko kiedy sędzia przyzna się, że skopał pomiar... 2 - Czas zmierzony przez dwóch chronometrażystów różni się o więcej niż 12/100 sekundy (jeden w górę, drugi w dół) od czasu trzeciego (środkowego) lub dwóch chronometrażystów stwierdza, że ich pomiary są błędne. Ten fakt należy natychmiast zameldować zawodnikowi lub kierownikowi ekipy. Zawodnik ma prawo wyboru: uznanie czasu środkowego za oficjalny lub uznanie lotu za próbę. Zawodnik niezwłocznie przedstawia swoją decyzję kierownikowi startów kl. F2A i jest ona nieodwołalna. Bawię się w to już ponad 12 lat i nie zdarzyło mi się być świadkiem podobnej sytuacji, znaczy się tak dobrze nas mierzą 3 - Jeżeli używany jest optyczny system elektroniczny do pomiaru czasu i czas odmierzony przy jego użyciu różni się od czasów zmierzonych przez chronometrażystów o nie więcej niż 12/100 sekundy (patrz punkty powyżej), wówczas ten czas przyjmuje się do obliczeń wyniku. Do obliczenia czasu średniego należy brać odczyt stopera (nie należy zaokrąglać dziesiątych części sekundy). W ten sposób uzyskany do obliczeń prędkości czas powinien być zarejestrowany. c) Wynik - prędkość lotu w kilometrach na godzinę oblicza siędzieląć 3600 przez czas zarejestrowany zgodnie z pkt. b, a następnie sprowadzając w dół do najbliższej 1/10 km/h. Czyli obrazowo 12 sekund (9 okrążeń) to 300 km/h, moje wymarzone... d) Do klasyfikacji uwzględnia się najlepszy z czasów uzyskanych w trzech lotach. W przypadku remisu uwzględnia się drugi czas (i trzeci jeśli zajdzie taka potrzeba). Na poważnych zawodach trzeba latać i robić dobre wyniki w trzech lotach, bo to może mieć znaczenie, w polsce jeden dobry wystarcza............ e) Modele zawodników sklasyfikowanych na miejscach 1-3 muszą być poddane ponownej kontroli technicznej. Podstawą zaufania jest kontrola ale o tym już było Międzynarodowa klasyfikacja drużynowa międzynarodową kalsyfikację drużynową tworzy się sumując najlepsze prędkości uzyskane przez poszczególnych członków ekipy. Dlatego warto wystawiać pełny skład i powalczyć o dobry wynik kolegi, ale to też już było. Tym oto sposobem przebrnęliśmy przez gąszcz przepisów charakteryzujących tą piękną kategorię... Polecam głębszej analizie książkę Pawła Włodarczyka pt.: "Zawody modeli lotniczych i kosmicznych" w niej to znajdziecie prawie wszystko na temat przepisów, regulaminów i organizacji zawodów prawie wszystkich klas modeli latających, UWAGA książka została wydana w 2001 roku, a od tego czasu było parę zmian w przepisach... C.D.N.
Gość Anonymous Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 W celu poprawienia atrakcyjności tego tematu wrzucę parę fotek, oto pierwsza z nich modele-bez skrzydeł, oraz parę motorków do mojej kategorii: kto zgadnie jakie motorki są na fotce?
Gość Anonymous Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Opublikowano 9 Kwietnia 2009 Tablica wyników, niestety mój aparat nie radził sobie z odświeżaniem i dlatego napisy świetlne są nieczytelne: płukanie zbiornika: i ciąg dalszy płukania: ci panowie ubrani na czarno to sędziowie techniczni, niczego nie przeoczą...
krzysiek.riese Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Opublikowano 10 Kwietnia 2009 Pawle sory że sie wtrącam ale fotki w dwóch ostatnich postach nie działają...... Pozdrawiam
Gość Anonymous Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Sprawdzałem na 4 różnych maszynach i są widoczne bezproblemowo.... Więc nie wiem w czym tkwi problem. Czy ktoś jeszcze nie widzi zdjęć? Proszę o potwierdzenie jeśli widzicie.
czhomik Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Wszystko widać czekamy na kolejne fotki :D
KRUUP Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Ja nie widze, ale nie tylko tych twoich, ostatnio czesto jakichs zdjec na forum nie widze. Od razu mówie ze nie popijam matanolu :wink:
Henryk S. Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Ja miałem fotki raz widoczne,raz niewidoczne,sprawdzałem to kilka razy,okazało się że po zalogowaniu na forum są widoczne,bez logowania niewidoczne. Nie wiem Pawełku jak to zrobiłeś.
Gość Anonymous Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Sam też nie wiem, może jakieś czary
utopia Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 zaglądałem z obcego kompa na forum bez logowania i foty w innych tematach tez były niewidoczne a nawet nie można było sprawdzić ich lokalizacji by pobrać ze źródła. niestety forum ma jeszcze kilka innych wad kosmetycznych
KRUUP Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Zrób coś bo tez bym chciał zobaczyć :cry: :cry: :cry: Chyba ze to tylko wybrani moga ogladać
Gość Anonymous Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Zapraszam do mojej prywatnej galerii tam są wszystkie fotki, które zamieściłem w wątkach na tym forum. Może tamte dadzą się obejrzeć, a jak nie to będziemy kombinować inaczej.
KRUUP Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Zapraszam do mojej prywatnej galerii tam są wszystkie fotki, które zamieściłem w wątkach na tym forum. Może tamte dadzą się obejrzeć, a jak nie to będziemy kombinować inaczej. Dało rade, bejrzałem. Paweł Praus, Bedziesz może w Wierzawicach 3-5.07. Mam nadzieje ze uda mi sie tam przyjechać.
Gość Anonymous Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Planuję się tam zjawić, z tych lub innych względów. Ale jak się sprawy ułożą to zobaczymy w lipcu.
motyl Opublikowano 11 Kwietnia 2009 Opublikowano 11 Kwietnia 2009 KRUUP, ty już nie planuj !! Lepiej wpadnij jutro na Anser na otwarcie sezonu 2009. szybowce-wyciągarka-grill-skierniewice-glajty wszystko jutro lata od 13
Gość Anonymous Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Opublikowano 16 Kwietnia 2009 Zrobiłem znowu parę zdjęć i od razu wrzucam: moje modele, jeden ma rurę aluminiową, a drugi stalową co ciekawe stalowa jest lżejsza! na tym zdjęciu widoczny jest zespół orczyka, wyłącznik w pozycji otwartej, igła, rurka zbiornika, otworek do chłodzenia rury... przystępuję do otwarcia modelu, trzeba wykręcić dwie śrubki i... Zdjęta górna część owiewki, widoczne mocowanie rury, wyłącznik w pozycji zamkniętej, śrubka mocująca górną część owiewki. rura wyjęta.. widok z dołu, widoczna płoza na której model ląduje...a startuje z wózka odpadającego po starcie. zdjęta cała owiewka, widoczny zbiornik z przewodem paliwowym przechodzącym przez wyłącznik, numery startowe wyryte na karterze silnika, na każdych zawodach po kontroli technicznej ryją i ryją , bez sensu mogliby przecież wpisać sobie w dokumentację te jużistniejące, a w przypadku powtarzających się (co może się zdarzyć) dodać jakiś szczegół odróżniający.... wkurza mnie to rycie po karterze, który tani w końcu nie jest a te hieroglify wcale go nie upiększają.... rzut oka na statecznik, też opisany, oklejony po kontroli technicznej (ta mniejsza naklejka), widoczny ster wysokości, mocowanie rury i płozy statecznika... po wyjęciu zbiornika, widoczna jego podstawa... po wyjęciu podstawy zbiornika widoczny orczyk, popychacz, śrubki mocujące płat, wyłącznik w pozycji otwartej i cięgno wyłącznika.... wydech, wyłącznik otwarty... i zamknięty, działa poprzez zaciśnięcie przewodu paliwowego... a tak wygląda zamknięty wyłącznik w złożonym modelu widok od spodu... popychacz... gardziel gaźnika - ma 9,5 mm!! (motorek 2,5 ccm).. świeca... i jej gniazdo... w mojej prywatnej galerii znajdziecie jeszcze parę zdjęć, których tu nie zamieściłem, zapraszam do zadawania pytań, chętnie na nie odpowiem w miarę mojej wiedzy...
Janek Opublikowano 17 Kwietnia 2009 Opublikowano 17 Kwietnia 2009 A jak wygląda silnik w środku i jakie ma obroty/śmigle?
Gość Anonymous Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Silnik jak to silnik, w środku ma tłok, korbowód, cylinder, wał i dwa łożyska A teraz na poważnie, wrzucę jakieś fotki przy okazji wiosennego odkurzania sprzętu Co do obrotów to na ziemii na śmigle do latania ma oka 22-24 tys. obr/min, a w powietrzu jak wejdzie w rezonans to ok 38-42 tys. obr/min, w zależności od egzemplarza silnika, śmigła, pogody, ustawień silnika itp... O samych śmigłach już pisałem w innym wątku...do którego przeczytania serdecznie zapraszam. i jakie ma obroty/śmigle? myślę, że dobrze zrozumiałem pytanie?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.