Janek Opublikowano 19 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Kwietnia 2009 hmm... no tak bo Wy macie tam te jednołopatkowe śmigła... Ciekawi mnie ile taki 2ccm kręci na jakimś standardowym śmigle, ale to niekoniecznie może być łatwe do porównania, bo moc pewnie jest gdzieś wysoko w rpm a moment mały i jego max też wysoko. hej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Te motorki nie są standardowe, (zaprojektowane tylko i wyłącznie do użycia w tej klasie - nigdzie indziej raczej ich nie zastosujesz) więc i śmigła do nich nie są przewidziane inne jak jednołopatowe. Dwułopatowe śmigło testowe, umożliwiające uzyskanie warunków zbliżonych do tych w locie wygląda tak: i na tym śmigiełku silnik kręci na hamowni max. czyli 38-42 tys. obr/min, zresztą można je również zastosować do innych motorków 2,5ccm i na hamowni sprawdzić ich max. obroty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Witam, Szkoda,że dowiedziałem się dopiero teraz o tym forum. Postaram się napisać coś więcej o modelach akrobacyjnych F2B. Zapraszam na pierwsze w tym zesonie zawody modeli akrobacyjnych do Pucharu Polski do Żyrardowa w dniach 16-17 maja. Postaram się umieścić info o tych zawodach. pozdrawiam Sylwester Kubik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Cześć Sylwek, fajnie, że się tu spotykamy!! Zaglądaj częściej, może z tego wyniknąć wiele dobrego dla ogólnie pojętego modelarstwa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Kwietnia 2009 Cześć, napewno będę zaglądał. Pozdrawiam S.Kubik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 3 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Maja 2009 Zakładając ten temat przyświecała mi jedna myśl przewodnia, a mianowicie byłoby świetnie gdyby choć jeden z Kolegów zechciał zbudować model F2A i zjawić się z nim na zawodach, wszelkiej pomocy podczas budowy bardzo chętnie udzielę. Czekam na śmiałków im Was będzie więcej tym lepiej i tym większa będzie moja radość z tego, że się udało zaszczepić bakcyla do tej ciekawej i według mnie najbardziej sprawiedliwej z kategorii. Tu liczy się tylko stoper i nic więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj-tech Opublikowano 9 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2009 . Zapraszam na pierwsze w tym zesonie zawody modeli akrobacyjnych do Pucharu Polski do Żyrardowa w dniach 16-17 maja. Postaram się umieścić info o tych zawodach.pozdrawiam Sylwester Kubik Jeżeli można to poprosił bym o jakieś informacje. Chciałbym się wybrać z synem, choć nie wiem czy będę miał do tego czasu licencję, bo papiery do Warszawy wysłałem 2 tygodnie temu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Witam, Zapraszam z modelem. Nie będzie problemu z udziałem w zawodach bez licencji. Zawody odbędą się na stadionie piłkarskim Żyrardowianki. Jadąć od strony Warszawy należy kierować się na Sochaczew. Po wyjeździe z tunelu pod torami kolejowymi na drugich światłach skręcamy w lewo i dalej za parkiem, który będzie po prawej stronie skręcamy w prawo nędzie to ulica Żeromskiego, Jedziemy prosto ok 1 kilometra. Po prawej stronie będzie boisko piłkarskie, za tym boiskiem będzie wjazd do starego parku. Tu wjeżdżamy i jedziemy tak jak prowadzi dróżka do bramy stadionu. Jeżeli syn ma model i lata to oczywiście niech startuje. Niestety ja wczoraj pierwszy raz od chyba 10 lat rozbiłem w głupi sposób model . Całe szczęście ,że mam stary i nim będę latał w tym roku oczywiście do czasu zbudowania nowego. Pozdrawiam S.Kubik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Tomzik Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Witam, współczuje rozbicia modelu Panie Sylwku. Ja dzisiaj byłem trochę polatać, niestety jak do tej pory nie jestem zbytnio zadowolony z modelu. Do silnika (ASP 0.61 FS) nie mam zastrzeżeń chodzi dobrze, tylko jeszcze dość mocno się grzeje, muszę bynajmniej narazie o 3% więcej wlać do paliwa. Śmigło jak do tej pory wmiare dobre dobrałem to Bambuła, na Palikanie bardzo się model rozpędza, a na TopFlite jako tako. Wszystkie w rozmiarze 14x6. Muszę jeszcze model lekko z tyłu doważyć, gdyż po zmianie silnika zrobił się za ciężki na przód. Mam nadzieje, że do zawodów w czerwcu uporam się z nim Pozdrawiam! Robert Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj-tech Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Dziękuję za szybką odpowiedź. Na stronie aeroklubu w kalendarzu imprez jest osoba do kontaktu i rozumiem że tam trzeba zgłosić swój akces do zawodów? Impreza jest dwudniowa więc czy jest zapewniony nocleg czy we własnym zakresie? Trochę męczę tymi pytaniami ale nie jestem zorientowany w organizacji takich zawodów bo to będzie mój pierwszy raz. Współczuje rozbicia modelu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 woj-tech, tu jest wszystko napisane Ps. I rozmowy na temat zawodów powinny odbywac sie w tym temacie (do którego link wyzej napisałem). Bo was wreszcie moderatorzy stąd pogonią Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sylkub Opublikowano 10 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2009 Witaj ponownie, co do noclegów to zapewnia organizator, ale musisz wcześniej zgłosić udział w zawodach do organizatora tak jak w informatorze, który jest również na tym forum. Jeżeli będziesz miał jakieś pytania to zapraszam na prywatnego emaila. Pozdrawiam S.Kubik Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj-tech Opublikowano 11 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Maja 2009 Dziękuję wam za pomoc. KRUUP -o to mi chodziło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Ale się zamieszanie zrobiło z tymi zawodami, ponawiam pytanie: Czy na Forum jest Ktoś, kto byłby zainteresowany budową modelu prędkościowego?? Oczywiście z moją pomocą w zakresie merytorycznym! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KRUUP Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Paweł Praus, problemem z takim modelem jest brak odpwoedniego miejsca do latania. Bo chyba trzeba mieć spcecjalnie przygotowany tor?? nie da sie wyjść na normalna łake. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kojot Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Obawiam się, że trudno jest się zmobilizować do F2A, F2C jak się nie ma pod ręka silnego ośrodka modelarskiego - tor, instruktor, współpraca i rywalizacja +pomoc na torze. Bez tych elementów komuś początkującemu IMO nie sposób zacząć. Sportu w zasadzie nie ma bez zorganizowanych ośrodków (oczywiście są wyjątki, ale raczej w RC i to klasach szybowcowych czy akrobacji) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 20 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2009 Torów w Polsce mamy kilka: Wierzawice k/Leżajska - w mojej ocenie najlepszy Częstochowa - również niezły Dąbrowa Górnicza - da się polatać lecz wymaga remontu Gliwice - wydaje mi się że też da radę to te które znam i na których latałem, ale z pewnością jest jeszcze wiele miejsc w których możnaby polatać modelem prędkim. KRUUP oczywiście masz rację na łące to raczej prędkim się nie polata, potrzeba do tego w miarę równej i twardej nawierzchni...przydałaby się i siatka. Ale zbudować model to już tak trudno nie jest, a w trakcie jakichś zawodów na pewno się spotkamy i szczegóły dogramy. Chcieć to móc. Silnika na początek też nie trzeba od razu z górnej półki, raczej niewskazane, są dobre ruskie CSTKAM-y 2,5 i świene Rossi .15 idealne na początek i dające gwarancję polecenia co najmniej 200 km/h. Łoże i skrzydełko też można jakoś amatorskimi metodami wydłubać i zacząć latać!! Ja zaczynałem właśnie od symetrycznego modelu na Rossiego.... Gorąco zachęcam do spróbowania myślę że warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woj-tech Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 ciekawej i według mnie najbardziej sprawiedliwej z kategorii. Sprawiedliwość sprawiedliwością ale jest to typowo techniczna konkurencja dla tych co kochają walkę ze sprzętem. Dla mnie latanie takim modelem nie wydaje się ekscytujące. Lot trwa krótko, po prostej i trzeba się dobrze sprężać żeby jeszcze za nim nadążyć. A może tylko mi się tak wydaje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 23 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Maja 2009 Krótki lot (im krótszy tym lepszy) jest jedynie podsumowaniem wielu przemyśleń i godzin spędzonych w pracowni. Chwila prawdy, czy to co zrobiłem przy modelu i silniku okaże się właściwe czy też nie.... Mnie osobiście czas spędzony w pracowni podczas budowy i udoskonalania sprzętu daje więcej satysfakcji niż sam lot (który raczej nie jest rekreacją, a wymaga dużej koncentracji i sporo siły fizycznej już o szybkości ruchów nie wspominając- jest jak bieg na 100m)... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
F2BKarolek Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Witam kolegow Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.