Skocz do zawartości

Sopwith Camel - pół drukowanka


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam po małej przerwie ;)

Zakończyłem drukowanie wszystkich elementów kadłuba oraz przymocowałem motorek "na kanapkę" gdzie będzie można przyczepić ołów jeśli będzie taka potrzeba:

 

Camel20.thumb.jpg.8fea49e3674158938891defd6ba76602.jpg

 

Camel21.thumb.jpg.4c587270a3a5b136cd4f24a9deacfca0.jpg

 

Biorę się za klejenie skrzydeł - podpowiedzcie Koledzy czy w tym modelu wystarczy zrobić lotki w górnym płacie oraz czy aby uniknąć skręcania się skrzydeł wklejać wypełnienia międzydźwigarowe?

 

Pozdrawiam,

Krzysiek

  • Lubię to 1
Opublikowano

Nikt się nie wypowiedział ?   Czemu taka cisza ..... Ja się nie znam to się wypowiem 😉

 

Zakładam, że budujesz model ww1 na zawody aircombat a regulamin zawodów jest jak "Kodeks u Piratów" ... wystarczy otworzyć i zobaczyć co stanowi.

Model musi być makietą lub półmakietą samolotu wojskowego, który brał udział w bitwach pierwszej wojny światowej od sierpnia 1914 do listopada 1918 

Moim zdaniem powyższe zdanie całkowicie wyjaśnia, że jeśli oryginał miał lotki na dolnym i górnym płacie to model również musi je mieć.... można korytować kształt i wymiary na co w pewnym zakresie regulamin pozwala,  można upraszczać obrys czy elementy modelu ale nie zmieniać podstawy tej konstrukcji. Camel swą ponadprzeciętną zwrotność zawdzięczał między innymi podwójnemu układowi lotek.

 

Usztywnienie międzydźwiagrowe tylko pośrednio wpływa na skręcenie płata, zasadniczo minimalizuje ugięcie czyli poprawia sztywność wzdłużną.

Aby poprawić sztywność poprzeczną (czyli właśnie podatność na skrecenie) albo zastosuj olinowanie albo wykonaj keson.

Przedni keson tylko na jednym płacie (najlepiej na górnym który jest prosty) zwiększy zasadniczo jego sztywność i zmniejszy podatność na skręcenie a przez układ słupków szeroko opartych na drugim płacie zwiąże oba płaty w układ przestrzenny znacznie mniej podatny na przemieszczenia. Nie rezygnowałbym też ze wzniosu dolnego płata który działa moim zdaniem ustateczniająco na cały układ.

 

Gdy juz rozwiążesz problemy konstrukcyjne staniesz przed dylematem jak te dwa elementy ... czyli górny prosty i dolny lekko uniesiony wzajemnie ze sobą sklinować i jak ustawić SP aby model nie miał tendencji do zadzierania czy pompowania w locie. Cwiczyłem ten temat w modelu Nieuporta i podsumuję to tak ...wszystko na zero jak w ESA to się nie uda 😀

 

ms

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.