Skocz do zawartości

Śmigła - co oznacza np. 9"x7"


cinekjo11

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Skok,czyli droga jaką przebywa śmigło podczas jednego obrotu.Oczywiście obydwa wymiary w calach.Spotyka się jeszcze w śmigłach do spalin rozmiar podawany w milimetrach.

Opublikowano

Powinieneś sam poszukać w google a nie od razu zakładać nowy temat bo pytanie jest banalne.Pierwszy wymiar jest to średnica śmigła wyrażona w calach(2,54cm),zaś drugi wymiar jest to skok łopat śmigła,również podany w calach,i jest to odległość jaką pokonałoby śmigło w czasie jednego pełnego obrotu gdyby mogło "wkręcić" się w powietrze jak śruba statku w wodę.Średnica jest oczywista,lecz pojęcie skoku musisz sobie wyobrazić jakoś.Czasami szczególnie w starszej literaturze można znaleźć te same parametry podane w milimetrach.

 

EDIT:Pisałem razem z F-150

Opublikowano

9x7 oznacza ze śmigło ma 9 cali długości i skok 7cali. A to znowu oznacza ze przy jednym obrocie hmmmm..... wetnie się w powietrze

 

z netu .....

Skok śmigła, skok linii śrubowej zataczanej przez łopaty śmigła, teoretycznie równy osiowemu przesunięciu śmigła podczas jednego obrotu. Może być stały, nastawny w pewnym zakresie na ziemi, przestawialny w locie albo automatycznie zmienny, w zależności od warunków lotu.

 

 

EDIT: poprawiałem literówki :D

Opublikowano

Większą prędkość strumienia zaśmigłowego, a co za tym idzie też i modelu. Nie mylić z mocą. Jak chcesz mieć szybki model, np. Jet-a to duzy skok. Jak potrzebujesz, by model miał duży ciąg i mnóstwo mocy, np. Shock, to mały skok.

Wiekszy skok powoduje też większe opory dla silnika. Za słaby silnik może się grzać i brać większy prąd.

Opublikowano

smigło dobiera się do konkretengo napędu ....

 

np. slinik SPEED 400

 

dedykowane śmigło 6x3, 6x4

 

jak dasz mniejsze smigło np. 5x4 to silnik będzie nim łatwiej kręcił i uzyskasz wieksze obroty i model będzie szybciejszy.

 

jak dasz większe np. 7x4 smigło to silnik będzie bardziej obciążony uzyskasz mniejsze obroty i wiekszy pobór prądu ale mocniejszy napęd.

 

 

EDIT: jakoś nie umiem tego ubrać w słowa :(

Opublikowano

meloow,

...większe, mniejsze.

Wytłumacz koledze, o który parametr Ci chodzi, bo większe to większa średnica, a w Twoim przykładzie różnią się skokiem :)

Opublikowano
smigło dobiera się do konkretengo napędu ....

 

np. slinik SPEED 400

 

dedykowane śmigło 6x3, 6x4

 

jak dasz mniejsze smigło np. 5x4 to silnik będzie nim łatwiej kręcił i uzyskasz wieksze obroty i model będzie szybciejszy.

 

jak dasz większe np. 7x4 smigło to silnik będzie bardziej obciążony uzyskasz mniejsze obroty i wiekszy pobór prądu ale mocniejszy napęd.

 

 

EDIT: jakoś nie umiem tego ubrać w słowa :(

 

 

Sorry Marcin, ale z tego zrozumiałem tylko OSTATNIE zdanie - bo:

 

mniejsze - szybszy ( jak szybszy to musi mieć chyba większą moc )

większe - mocniejszy ( no a tym samym szybszy )

 

no coś tu się nie zgadza :oops:

 

 

Karol:

a w Twoim przykładzie różnią się skokiem

 

nie - różnią się średnicą w przykładach Marcina

Opublikowano

Karolu albo Jerzy czy mozecie to sensowne opisać tzn. różnice jaki wynikają przy zmienie śrdenicy i skoku śmigła na takim samym silniku i damy to jako przyklejony do "OD CZEGO ZACZĄĆ"

 

 

EDIT: Jerzy sorrki za literówke :oops:

Opublikowano

buwi777, masz rację, przeoczyłem te 5 cali średnicy :oops:

 

Poniższe odnosi się głównie do silników spalinowych, bo w elektryki się nie bawię i nie wypowiadam na ich temat.

Generalnie średnicą śmigła reguluje się obroty, a skokiem wykorzystanie mocy (to w dużym uproszczeniu), oczywiście w rozsądnych granicach, bo mały silnik ze śmigłem o dużej średnicy kiepsko będzie sobie radził (jeśli wogóle), a duży z małym śmigłem to też porażka i nadmierne rozbieganie może go uszkodzić.

Na śmigle o mniejszej średnicy silnik będzie miał wyższe obroty. (Przy takich samych skokach)

Na śmigle o większym skoku uzyskamy większy ciąg. (Przy takich samych średnicach)

Regułą jest, że zwiększając średnicę zmniejszamy skok i odwrotnie - kombinacja średnica/skok zależy od przeznaczenia modelu.

Śmigła, oczywiście, z zakresu średnic/skoków przeznaczonych dla tej kategorii/pojemności silnika.

W silnikach elektrycznych krzywa mocy (tylko) rośnie wraz z obrotami i sporo (mocy) można regulować natężeniem prądu, ale tu niech zabiorą głos znawcy tematu :)

Opublikowano
Karolu albo Jeży :twisted: czy mozecie to sensowne opisać tzn. różnice jaki wynikają przy zmienie śrdenicy i skoku śmigła na takim samym silniku i damy to jako przyklejony do "OD CZEGO ZACZĄĆ"

 

W bardzo prosty sposób tego wyjaśnić się nie da - ale można to ująć tak:

 

średnica odpowiada za przyśpieszenie ( poczatkowe ) - można to porównać do momentu obrotowego w samochodzie

 

skok odpowiada za prędkość maksymalną modelu ( prędkość strumienia zaśmigłowego )

 

Dla znawców tematu - TO JEST UPROSZCZENIE

 

Każdy silnik ma jakiś punkt optymalny pracy i dla tego punktu dobiera się śmigła ( Volty, max Ampery, średnica i skok śmigła ). Zmieniając czy to średnicę czy skok śmigła uzyskujemy - lub nie uzyskujemy odpowiedniego ciągu ( parametrów ) silnika - kręci się za szybko lub za wolno i jest żle - dotyczy to tak silników elektrycznych jak i spalinek.

 

I oczywiście to co napisał Karlem - podtrzymuję

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.