cinekjo11 Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 Co oznaczaja te dane 9x7 przypuszczam ze 9 oznacza dlugość śmigła a 7 co oznacza ?? Edit - poprawilem tytul - mammuth
f-150 Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 Skok,czyli droga jaką przebywa śmigło podczas jednego obrotu.Oczywiście obydwa wymiary w calach.Spotyka się jeszcze w śmigłach do spalin rozmiar podawany w milimetrach.
Konrad Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 Powinieneś sam poszukać w google a nie od razu zakładać nowy temat bo pytanie jest banalne.Pierwszy wymiar jest to średnica śmigła wyrażona w calach(2,54cm),zaś drugi wymiar jest to skok łopat śmigła,również podany w calach,i jest to odległość jaką pokonałoby śmigło w czasie jednego pełnego obrotu gdyby mogło "wkręcić" się w powietrze jak śruba statku w wodę.Średnica jest oczywista,lecz pojęcie skoku musisz sobie wyobrazić jakoś.Czasami szczególnie w starszej literaturze można znaleźć te same parametry podane w milimetrach. EDIT:Pisałem razem z F-150
meloow Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 9x7 oznacza ze śmigło ma 9 cali długości i skok 7cali. A to znowu oznacza ze przy jednym obrocie hmmmm..... wetnie się w powietrze z netu ..... Skok śmigła, skok linii śrubowej zataczanej przez łopaty śmigła, teoretycznie równy osiowemu przesunięciu śmigła podczas jednego obrotu. Może być stały, nastawny w pewnym zakresie na ziemi, przestawialny w locie albo automatycznie zmienny, w zależności od warunków lotu. EDIT: poprawiałem literówki
Amoath Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 skok w calach @edit pisałem równo z kolegą :mrgreen:
cinekjo11 Opublikowano 17 Marca 2009 Autor Opublikowano 17 Marca 2009 A czym większy skok śmigła to co będzie sie zmieniać szybkość lotu szybsze zużycie bateri ..... ??
madrian Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 Większą prędkość strumienia zaśmigłowego, a co za tym idzie też i modelu. Nie mylić z mocą. Jak chcesz mieć szybki model, np. Jet-a to duzy skok. Jak potrzebujesz, by model miał duży ciąg i mnóstwo mocy, np. Shock, to mały skok. Wiekszy skok powoduje też większe opory dla silnika. Za słaby silnik może się grzać i brać większy prąd.
meloow Opublikowano 17 Marca 2009 Opublikowano 17 Marca 2009 smigło dobiera się do konkretengo napędu .... np. slinik SPEED 400 dedykowane śmigło 6x3, 6x4 jak dasz mniejsze smigło np. 5x4 to silnik będzie nim łatwiej kręcił i uzyskasz wieksze obroty i model będzie szybciejszy. jak dasz większe np. 7x4 smigło to silnik będzie bardziej obciążony uzyskasz mniejsze obroty i wiekszy pobór prądu ale mocniejszy napęd. EDIT: jakoś nie umiem tego ubrać w słowa
karlem Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 meloow, ...większe, mniejsze. Wytłumacz koledze, o który parametr Ci chodzi, bo większe to większa średnica, a w Twoim przykładzie różnią się skokiem
buwi777 Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 smigło dobiera się do konkretengo napędu .... np. slinik SPEED 400 dedykowane śmigło 6x3, 6x4 jak dasz mniejsze smigło np. 5x4 to silnik będzie nim łatwiej kręcił i uzyskasz wieksze obroty i model będzie szybciejszy. jak dasz większe np. 7x4 smigło to silnik będzie bardziej obciążony uzyskasz mniejsze obroty i wiekszy pobór prądu ale mocniejszy napęd. EDIT: jakoś nie umiem tego ubrać w słowa Sorry Marcin, ale z tego zrozumiałem tylko OSTATNIE zdanie - bo: mniejsze - szybszy ( jak szybszy to musi mieć chyba większą moc ) większe - mocniejszy ( no a tym samym szybszy ) no coś tu się nie zgadza :oops: Karol: a w Twoim przykładzie różnią się skokiem nie - różnią się średnicą w przykładach Marcina
meloow Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Karolu albo Jerzy czy mozecie to sensowne opisać tzn. różnice jaki wynikają przy zmienie śrdenicy i skoku śmigła na takim samym silniku i damy to jako przyklejony do "OD CZEGO ZACZĄĆ" EDIT: Jerzy sorrki za literówke :oops:
karlem Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 buwi777, masz rację, przeoczyłem te 5 cali średnicy :oops: Poniższe odnosi się głównie do silników spalinowych, bo w elektryki się nie bawię i nie wypowiadam na ich temat. Generalnie średnicą śmigła reguluje się obroty, a skokiem wykorzystanie mocy (to w dużym uproszczeniu), oczywiście w rozsądnych granicach, bo mały silnik ze śmigłem o dużej średnicy kiepsko będzie sobie radził (jeśli wogóle), a duży z małym śmigłem to też porażka i nadmierne rozbieganie może go uszkodzić. Na śmigle o mniejszej średnicy silnik będzie miał wyższe obroty. (Przy takich samych skokach) Na śmigle o większym skoku uzyskamy większy ciąg. (Przy takich samych średnicach) Regułą jest, że zwiększając średnicę zmniejszamy skok i odwrotnie - kombinacja średnica/skok zależy od przeznaczenia modelu. Śmigła, oczywiście, z zakresu średnic/skoków przeznaczonych dla tej kategorii/pojemności silnika. W silnikach elektrycznych krzywa mocy (tylko) rośnie wraz z obrotami i sporo (mocy) można regulować natężeniem prądu, ale tu niech zabiorą głos znawcy tematu
buwi777 Opublikowano 18 Marca 2009 Opublikowano 18 Marca 2009 Karolu albo Jeży :twisted: czy mozecie to sensowne opisać tzn. różnice jaki wynikają przy zmienie śrdenicy i skoku śmigła na takim samym silniku i damy to jako przyklejony do "OD CZEGO ZACZĄĆ" W bardzo prosty sposób tego wyjaśnić się nie da - ale można to ująć tak: średnica odpowiada za przyśpieszenie ( poczatkowe ) - można to porównać do momentu obrotowego w samochodzie skok odpowiada za prędkość maksymalną modelu ( prędkość strumienia zaśmigłowego ) Dla znawców tematu - TO JEST UPROSZCZENIE Każdy silnik ma jakiś punkt optymalny pracy i dla tego punktu dobiera się śmigła ( Volty, max Ampery, średnica i skok śmigła ). Zmieniając czy to średnicę czy skok śmigła uzyskujemy - lub nie uzyskujemy odpowiedniego ciągu ( parametrów ) silnika - kręci się za szybko lub za wolno i jest żle - dotyczy to tak silników elektrycznych jak i spalinek. I oczywiście to co napisał Karlem - podtrzymuję
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.