JurekS60 Opublikowano Sobota o 10:04 Opublikowano Sobota o 10:04 Witam. Szukam planów -instrukcji budowy zestawu szybowca DRACO 3003 z Carrera Modelltechnik chyba jeszcze z lat osiemdziesiątych.
Bodzioch Opublikowano Niedziela o 12:21 Opublikowano Niedziela o 12:21 Był taki temat 10 lat temu . Może autor ma plany.
BartK Opublikowano Poniedziałek o 10:58 Opublikowano Poniedziałek o 10:58 Cześć, dziękuję za wklejenie tego wątku. Były dwie serie po 3 warianty Draco każda. Pierwsza seria miała usterzenie klasyczne, druga seria to typ V. Mój wątek dotyczy Draco 3002 serii 1 z usterzeniem klasycznym, kadłubem z włókna szklanego oraz o rozpiętości 2,5 metra na rdzeniu styropianowym krytym balsą. Autor bieżącego wątku pyta o Draco 3003. W pierwszej serii Draco 3003 był to szybowiec o rozpiętości 3 metry z konstrukcyjnym skrzydłem, zaś w drugiej serii Draco 3003 miał 3,5 metra rozpiętości Dane zgodnie z https://wiki.rc-network.de/wiki/Draco_von_Carrera Należałoby ustalić, o który model chodzi. Niedawno na OLX widziałem ofertę Draco 3003 drugiej serii. Może to Ty jesteś tym szczęśliwcem?
JurekS60 Opublikowano Poniedziałek o 12:33 Autor Opublikowano Poniedziałek o 12:33 Witam. Dzięki że się odezwałeś .Tak to ja go mam ,rozpiętość 3.5 m, ogon V, kadłub z tworzywa Ferran jednolity robiony podobno odśrodkowo a samo tworzywo nie sklejalne niczym (informacje z niemieckich stron),skrzydła klasyczne z hamulcami bez klap .W zestawie skomplikowana mechanika napędów lotek i sterów kompensująca rozszerzalność cieplną kadłuba. Ale do sedna. Albo mi brakuje oryginalnych części do mocowania skrzydeł w kadłubie, albo rysunków do budowy modelu. a nie mam wykazu części .Tylko żeberka skrzydła na wypraskach są numerowane. Liczyłem że Twoje Draco i moje to te same wersje. Będę jednak musiał rozszerzyć planowane uwspółcześnianie tej ładnej i ciekawej konstrukcji.
BartK Opublikowano Poniedziałek o 12:50 Opublikowano Poniedziałek o 12:50 Jeśli chodzi o mocowania skrzydeł, to u mnie, jak to być może widać na tym planie, są dwa bagnety wspólne dla obu skrzydeł, przechodzące przez kadłub, które wchodzą w kieszenie w skrzydłach natomiast pomiędzy bagnetami jest kanał. W każdym skrzydle są wyjmowane zaczepy na gume, która przechodzi przez ten kanał. Gdy skrzydła są zdjęte, oba zaczepy połączone wewnątrz kanału gumą wystają z kadłuba. Jak trzeba zamontować skrzydła, jedno skrzydło nasuwa się na bagnety, wpina zaczep i wpina gniazdo hamulca sterowanego mechanicznie z kadłuba, potem drugie skrzydło tak samo a guma łącząca zaczepy ściąga oba skrzydła w stronę kadłuba. Może tu też tak jest? jak będę miał chwilę to postaram się wrzucić zdjęcie jak to wygląda.
JurekS60 Opublikowano Poniedziałek o 18:02 Autor Opublikowano Poniedziałek o 18:02 Natomiast u mnie koniec balsowego ! dżwigara rozcina się po długości pod kontem wybierając materiał, w to miejsce wkleja się jedną 9cm mosiężną kieszeń bagnetu wykonanego z płaskownika stalowego2 mm który przechodzi przez kadłub na wylot obustronnie. Wszystko to na odcinku pierwszych 2 żeberek ze sklejki 2,5-3 mm raptem 3 warstwowej, od góry i dołu na taki dżwigar po jego długości nakleja się po listewce 3 na 10 mm potem już balsa 2 mm. Z boków dżwigar zamyka się okładkami na odcinku ok.30 cm. Od czoła skrzydło jest zamknięte plastikowym żeberkiem z otworami na kołki ustalające, bagnety ,napędy mechaniczne. W samym kadłubie są otwory pionowe podłużne na bagnet ale są one po dwa z każdego boku i bagnet pasuje dowolnie tak w przedni otwór jak i tylny, przesunięcie to około 5 mm. ale do kołków ustalających pasuje to w jednym ustawieniu. Zamki skrzydeł mam takie same. A dzięki Twoim informacjom już wiem czego mi brakuje, a wnika że brakuje mi 2 szt. kieszeni na bagnet i bagnetu. Szerokość 2 kieszeni zesuniętych do siebie to szerokość dżwigara. Po włożeniu bagnetów w kieszenie pasować będą w one w szczeliny w kadłubie. Dziękuję za pomoc. Długo myślał bym czego mi brakuje
Rekomendowane odpowiedzi