Skocz do zawartości

Draco 3003


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Szukam planów -instrukcji budowy zestawu szybowca DRACO 3003 z Carrera Modelltechnik chyba jeszcze  z lat osiemdziesiątych.

Opublikowano

Cześć,

dziękuję za wklejenie tego wątku. Były dwie serie po 3 warianty Draco każda. Pierwsza seria miała usterzenie klasyczne, druga seria to typ V. Mój wątek dotyczy Draco 3002 serii 1 z usterzeniem klasycznym, kadłubem z włókna szklanego oraz o rozpiętości 2,5 metra na rdzeniu styropianowym krytym balsą. Autor bieżącego wątku pyta o Draco 3003. W pierwszej serii Draco 3003 był to szybowiec o rozpiętości 3 metry z konstrukcyjnym skrzydłem, zaś w drugiej serii Draco 3003 miał 3,5 metra rozpiętości

Dane zgodnie z https://wiki.rc-network.de/wiki/Draco_von_Carrera

Należałoby ustalić, o który model chodzi. Niedawno na OLX widziałem ofertę Draco 3003 drugiej serii. Może to Ty jesteś tym szczęśliwcem?

Opublikowano

Witam. Dzięki że się odezwałeś .Tak to ja go mam ,rozpiętość 3.5 m, ogon V, kadłub z tworzywa Ferran jednolity robiony podobno odśrodkowo a samo tworzywo nie sklejalne niczym (informacje z niemieckich stron),skrzydła klasyczne z hamulcami bez klap .W zestawie skomplikowana mechanika napędów lotek i sterów kompensująca rozszerzalność cieplną kadłuba.

Ale do sedna. Albo mi brakuje oryginalnych części do mocowania skrzydeł w kadłubie, albo rysunków do budowy modelu. a nie  mam wykazu części .Tylko żeberka 

skrzydła na wypraskach są numerowane. Liczyłem że  Twoje Draco i moje to te same wersje. Będę jednak musiał rozszerzyć planowane uwspółcześnianie tej ładnej i ciekawej  konstrukcji.

 

Opublikowano

Jeśli chodzi o mocowania skrzydeł, to u mnie, jak to być może widać na tym planie, są dwa bagnety wspólne dla obu skrzydeł, przechodzące przez kadłub, które wchodzą w kieszenie w skrzydłach natomiast pomiędzy bagnetami jest kanał. W każdym skrzydle są wyjmowane zaczepy na gume, która przechodzi przez ten kanał. Gdy skrzydła są zdjęte, oba zaczepy połączone wewnątrz kanału gumą wystają z kadłuba. Jak trzeba zamontować skrzydła, jedno skrzydło nasuwa się na bagnety, wpina zaczep i wpina gniazdo hamulca sterowanego mechanicznie z kadłuba, potem drugie skrzydło tak samo a guma łącząca zaczepy ściąga oba skrzydła w stronę kadłuba.

Może tu też tak jest?

jak będę miał chwilę to postaram się wrzucić zdjęcie jak to wygląda.

Opublikowano

Natomiast u mnie koniec balsowego ! dżwigara rozcina się po długości  pod kontem wybierając materiał, w to miejsce wkleja się jedną 9cm mosiężną kieszeń bagnetu wykonanego  z płaskownika stalowego2 mm który przechodzi przez kadłub na wylot obustronnie. Wszystko to na odcinku pierwszych 2 żeberek ze sklejki 2,5-3 mm raptem 3 warstwowej, od góry i dołu na taki dżwigar po jego długości nakleja się po listewce 3 na 10 mm potem już balsa 2 mm.  Z boków dżwigar zamyka się okładkami na odcinku ok.30 cm. Od czoła skrzydło jest zamknięte plastikowym żeberkiem z otworami na kołki ustalające, bagnety ,napędy mechaniczne. W samym kadłubie są otwory pionowe podłużne na bagnet ale są one po dwa z każdego boku i bagnet pasuje dowolnie tak w przedni otwór jak i tylny, przesunięcie to około 5 mm. ale do kołków ustalających pasuje to w jednym ustawieniu. Zamki skrzydeł mam takie same. A dzięki Twoim informacjom już wiem czego mi brakuje, a wnika że brakuje mi 2 szt. kieszeni na bagnet i bagnetu.  Szerokość 2 kieszeni zesuniętych do siebie to szerokość  dżwigara.  Po włożeniu bagnetów w kieszenie pasować będą w one w szczeliny w kadłubie. Dziękuję za pomoc. Długo myślał bym czego mi brakuje

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.