Zdzichu Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Witam! Mam w głowie projekcik modelu z podwoziem o przednim kole skrętnym. Szukałem po warsztacie rozwiązań, ale nic konkretnego nie znalazłem. Model planuje o masie startowej 500-600g więc myślę, że podwozie z drutu 2mm powinno być odpowiednie (szprycha rowerowa jest sztywna i odpowiednio sprężysta), ale jak z tym kołem przednim? Jak połączyć sterowanie z serwem. Na sztywno, czy na sprężynkach, tak jak z kółkiem ogonowym sterowanym dzięki sterowi kierunku? Czy cofnąć przednie kółko do tyłu względem osi skrętu koła, by samo się ustawiało do kierunku jazdy (jak w wózkach sklepowych). Chciałem poznać wasze rozwiązania. PS. W modelu nie planuje stosować steru kierunku, będą tylko lorki i wysokość, więc chciałbym mieć możliwość sterowania w czasie startu i lądowania. PS2. Czy w modelu o takiej masie zrobić mały amortyzator na przednim kole? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 21 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2009 Witam Mam trochę lżejszy model ok 380g, podwozie jest zrobione z drutu stalowego fi2 koła fi 30/38mm , zawieszenie koła skrętnego zrobione z rurki AL fi 6/2 wklejonej w kadłub na sztywno ,sterowanie to sosna 3x3 plus drut stalowy fi 1, Serwa Sg91 wytrzymują to ponad rok.Zobacz jak to u mnie wygląda . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Zdzichu Opublikowano 22 Marca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2009 no troszkę lżejszy model (200g), podoba mi się połączenie napędu lotek z popychaczem do koła, pomyśle nad takim rozwiązaniem. Ma może ktoś sfotografowane inne rozwiązanie z jakiegoś typu amortyzatorem na popychaczu pomiędzy kołem a serwem. (może być też rysunek koncepcji) Będzie to trenerek dolnopłat jako drugi model dla mojego taty, więc podejrzewam, że czasem może być twardsze lądowanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zzradek Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Cofnięcie kółka do tyłu względem osi obrotu, to bardzo dobry pomysł (sprawdziłem). Dodatkowo, bardzo ważne jest żeby podłużna oś symetrii kółka była dokładnie pod osią obrotu. Jeśli to będzie spełnione to napęd sztywny czy amortyzowany będą działały podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mareq Opublikowano 30 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2009 Paweł: lotki i kółko na jednym serwie to kiepski pomysł. Jeśli przy starcie szarpnięcie kólkiem załatwi ci serwo to stracisz lotki = krecik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 31 Marca 2009 Udostępnij Opublikowano 31 Marca 2009 Paweł: lotki i kółko na jednym serwie to kiepski pomysł. Jeśli przy starcie szarpnięcie kólkiem załatwi ci serwo to stracisz lotki = krecik. A ja powiedział bym że będą plecy z takim rozwiązaniem,pomyślcie trochę jak co działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.