Skocz do zawartości

ASG 29 4m arc - tym razem nie remont :)


Marcin

Rekomendowane odpowiedzi

Serwa hamulcy jak i same hamulce zamontowane i wyregulowane. Na razie na 2 osobnych kanałach, docelowo na kablu Y. Dlaczego? Ponieważ klapy i lotki zużyją 4 kanały - mam zamiar zrobić mix klap i lotek, dzięki czemu będę mógł uzyskać lotki na całej długości skrzydła - mam tak w motoszybowcu GEM i jest spora różnica przy 'kręceniu' :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

można jeszcze lotki do klap i robi się potężna klapa na całym spływie, a to spora różnica w termice, jeśli profil na to pozwala :) jeśli to RG15 to ten pomysł odpada.

Klapy do wysokości to zupełnie inna bajka.

to mi zalatuje F3F albo F3B :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doszły ostatnie 2 serwa GWS. Jutro zamontuję ostatecznie 2xHS 125MG w lotki, GWS 2BB MG do klap. Muszę jeszcze rozwiązać problem mocowania skrzydeł do kadłuba. Chyba zrobię jak w ASW 19 czyli śruby wkręcane w skrzydło od wewnątrz kadłuba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydła uruchomione. W sumie poszło 5 kanałów. Kupiłem rewers serwa, jednak okazało się, że jest on przeznaczony do max napięcia 5.3V, co przy 5celowych pakietach jest po prostu moim niedopatrzeniem. Tak więc lotki poszły na Y, klapy i hamulce na 4 kanały. Udało mi się zrobić mikser klap i lotek, tak więc mogę na całej długości 'załączyć' sobie lotki, niestety samych lotek jednocześnie w dół nie wychylę. Teraz myślę jak pewnie zamocować winglety. Producent pokazuje w instrukcji, żeby je wkleić, ale takie wystające winglety to tragedia przy transporcie. Myślałem o neodymach itp, ale chyba skonczy się na starej, poczciwej białej taśmie samoprzylepnej.

 

Czas zabrać się za kadłub :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miejsca na serwa w skrzydłach niestety były tak zrobione, ze hamulce podpięte na Y chodziły w dwie różne strony - jeden sie chował, drugi otwierał.

no to faktycznie lipa :/ druga opcja to zrobić klapy na Y. Klapy wychylające się z lotkami raczej nie będą Ci bardzo potrzebne, to czy zrobi beczkę 0.5s szybciej nie ma raczej znaczenia :P a obie lotki wychylone w dół z klapami znacząco poprawiają zachowanie modelu z krążeniu i w słabych noszeniach, o ile pozwala na to profil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

La grande finale ;)

 

Model praktycznie ukończony. Zostało przełożyć odbiornik i pokombinować z mocowaniem wingletów. Waga do lotu niecałe 5500g. Kadłub 3100, skrzydła 1070 każde, kabinka 200, plus jeszcze jakieś pierdołki, typu manager zasilania itp - max 50g. Aktualnie, z balastem 575g ołowiu model wyważa się w środku zakresu podanego przez producenta. Jutro zrobię porządek z kablami, no i po południu są szanse na oblatanie gada. Trochę zdjęć:

 

 

Serwo wysokości umieszczone w ogonie - HS 625MG

 

p8121856.jpg

 

Balast:

 

p8131862.jpg

 

Rozmieszczenie wyposażenia w kadłubie (bez odbiornika oraz balastu)

 

p8131867.jpg

 

 

No i 'gotowy' model:

 

p8131872.jpg

p8131874.jpg

p8131875.jpg

p8131876.jpg

p8131877.jpg

P8131880.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.