Skocz do zawartości


Zdjęcie

Super Decathlon, tartak z Dynaflite


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 11:51

60 cm od wyposażenia to chyba wystarczająca odległość??

i to z zapasem - pod warunkiem, że serwo gazu nie ma metalowego bowdena, który ładnie przenosi zakłocenia od silnika w pobliże odbiornika.

#2 piotr

piotr
  • Modelarz
  • 11 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 10:24

60 cm od wyposażenia to chyba wystarczająca odległość?? tak mi się przynajmniej zdaje, serwa GRAUPNERA całkowicie nie zdały egzaminu, musiałem wymienić na HITEC-i, pożyczyłem od kolegi nawet jego aparaturę SANVA i wszystko jedno, nawet zaekranowałem świecę i zapłon, ale nie ma co płakać nad rozlanym mlekiem, są nowe wersje tego silnika więc teraz nie ma obaw co do tych silników, można śmiało brać

#3 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 08:40

A może miałeś po prostu wyposażenie radiowe zbyt blisko silnika. W tym starym zapłonie wymieniłbym fajkę na metalową i powinno być ok.

#4 piotr

piotr
  • Modelarz
  • 11 postów

Napisano 07 styczeń 2007 - 20:55

Olo to zapomniałem dodać że te nowe są ok i polecam wszystkim
http://nastik.pl/sil...pe40z-p-29.html

#5 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 07 styczeń 2007 - 20:05

Piotr widocznie trafił Ci się taki egzemplarz który zakłócał.
Ja nie zauważyłem zakłóceń a używam dwóch takich zapłonów ani w mojej aparaturze ani u kolegów gdy lataliśmy w kilka modeli.Odbiorniki z którymi latałem to MPX 9 UNI i 8-kan. hicek
Zresztą takiego silnika jak mój nie kupisz bo są już tylko SPE40Z V2 które mają już chyba bardziej dopracowany zapłon.Stary był w plastikowym pudełku i z gumową fajką ,nowy widać że jest w innym pudełku {może jest ekranowane} i z metalową fajką.
Swoją drogą nie rozumiem dlaczego nie reklamowałeś tego zapłonu u sprzedawcy ?

#6 piotr

piotr
  • Modelarz
  • 11 postów

Napisano 07 styczeń 2007 - 18:52

taki sam silnik miałem ja i chyba właśnie ten egzemplarz co go testowałeś Marku, jest całkiem, całkiem, tylko ten zapłon - sieje straszne zakłucenia, moc silnika.......................http://www.bcmaengines.com/BCMA40.htm,
a z resztą co tam będę się rozpisywał, na śmigle 20x8 silnik ma prawie 9 kg ciągu, mój kolega który kupił ode mnie taki silnik zastosował zapłon od MVVS i zakłucenia zniknęły, nadmienię tutaj jeszcze jedną rzecz że te silniki mają dwa pierścienie na tłoku

#7 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 07 styczeń 2007 - 00:25

Marek miał ZDZ z bocznym wydechem i tłumikiem typu Pitts. Ja mam dokładnie taki sam silnik. Muszę tylko dokupic taki tłumik i będzie pasowało.
Te gaźniki z boku to jest to, co mnie właśnie zniechęca do tego typu silników. Pasują one jedynie pod bardzo obszerne osłony o przekroju kołowym lub zbliżonym do kwadratu. Poza tym ta Twoja 40-tka bardzo ładnie pracuje i ma moc porównywalną z ZDZ - przynajmniej egzemplarz, który testowałem tak miał.

#8 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 06 styczeń 2007 - 22:35

A jak Ci pasuje ten motorek pod maską?. Jest trochę szeroki z gaźnikiem i tłumikiem po bokach.

Pasuje jak pięść do oka ,gaźnik wystaje poza obrys a tłumik na styk czyli też za dużo bo owiewka w dodatku z plastiku ale chińczyka już miałem wcześniej nie kupowałem go konkretnie do tego modelu.
Oblatam go z tym silnikiem potem pomyślimy.
Te chińczyki są strasznie rogate najlepiej by pasował ZDZ z tylnym wydechem chociaż z bocznym też bo z takim mRqS i pod niego mam wyciętą owiewkę która ocalała bo w wypadku nie brała udziału.

#9 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 06 styczeń 2007 - 22:20

A jak Ci pasuje ten motorek pod maską?. Jest trochę szeroki z gaźnikiem i tłumikiem po bokach.

#10 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 06 styczeń 2007 - 22:08

Na 6V chodzą ,sprawdzałem ale na moje też ciut za wolno gdyby model miał klapy to tam bym je wstawił ale od przybytku głowa nie boli w czymś znajdę dla nich miejsce.

#11 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 06 styczeń 2007 - 22:01

Serwa są rzeczywiście bardzo mocne ale trochę za wolne do szybkiego modelu. Można je przyspieszyć stosując 5 cel ale nie wiem czy producent to dopuszcza.
Co do mocowania podwozia to ja zostawiam tak jak w dokumentacji. Moim zdaniem jest wystarczająco mocno to zrobione. A jak wyląduję w kartoflach to i tak nic nie pomoże - coś puści :D

#12 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 06 styczeń 2007 - 21:41

Skoro Marek pozwolił to trochę pośmiecę swoimi trocinami z mojego ,,tartaczka"
Tak wygląda obecnie
Dołączona grafika

Być może założę te serwa ale nie jestem tego pewien na 100% kiedyś kupił mi je kolega w Stafenbiel-u ale jeszcze nie latały są mocne ale trochę wolne plus to metalowa przekładnia .Coś wzbudziło moją podejrzliwość bo już nie ma ich w katalogu Staufenbiel-a .
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Wprowadziłem kilka zmian jedna na fotce kolorem czerwonym zaznaczyłem jak wyglądało wzmocnienie podłogi w miejscu mocowania goleni podwozia.Kolor czarny to moja poprawka ma kształt litery H czego do końca nie widać bo zasłania widok wręga.
Dołączona grafika

ps

Zapomniałem wkleić mojego motorka prawie się chińczyk obraził :D
Dołączona grafika

#13 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 05 styczeń 2007 - 12:21

SG 5010 ma 5,2 kg, HS 635HB ma 5,5 kg (takie dane są na stronie jednego ze sklepów). Nie wiem czy SG ma rzeczywiście tyle, ale jest wyraźnie mocniejsze od standardowych serw Hiteca. Jednak brak wzmocnionej dźwigni jest tu dużym minusem.

#14 marcin133

marcin133
  • Modelarz
  • 148 postów

Napisano 05 styczeń 2007 - 11:44

Sugerowałem się tym że dane dotyczące sił podane w sklepach są większe właśnie dla SG-5010 i to od obydwu podanych przez Ciebie serw Hiteca !! No właśnie tylko czy wierzyć danym producenta? Z Twojej opini wynika że te dane mogą być sporo zawyżone. Po za tym jak wspomniałeś nie posiadają wzmocnonych dźwigni, pewnie to samo z samymi przekładniami.

#15 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 05 styczeń 2007 - 08:39

SG 5010 rzeczywiście z powodzeniem użytkuję ale w mniejszym modelu. Są one jednak słabsze od wspomnianych hitecków i nie posiadają wzmocnionych dźwigni, które przy takim modelu są raczej konieczne (popychacze mają tu średnicę 3 mm). O ile na wysokość można by użyć 2 serw SG 5010 (oddzielne połówki wysokości) to na pozostałe powierzchnie sterowe trzeba by sprzęgać po 2 serwa. Takie rzeczy robi się w większych modelach i jest to jak najbardziej poprawne rozwiązanie. A w przypadku tych serw, może to być tania alternatywa dla większego modelu.

#16 marcin133

marcin133
  • Modelarz
  • 148 postów

Napisano 05 styczeń 2007 - 00:13

Więc serwa te są zbliżone parametrami do serw Tower Pro SG-5010 wiem Marku że użytkujesz te serwa i masz o nich dobre zdanie ale czy rzeczywiście możnaby się pokusić na takie serwa do takiego modelu? Czy mogą one zastąpić droższe serwa np. podane przez Ciebie Hitec`i? Jak Ty to oceniasz?

#17 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 04 styczeń 2007 - 23:53

Olo, każda wypowiedź na takie tematy jest tu mile widziana. To ma być skarbnica wiedzy a nie prywatna galeria :D . Wal śmiało.

#18 olo

olo

    olo

  • Modelarz
  • 434 postów

Napisano 04 styczeń 2007 - 23:47

Malowanie bardzo fajne !! Jakie serwa montujecie do takich modeli? Jak silne muszą być?

Ja Ci nie odpowiem bo nie bo to nie mój temat nie będę śmiecił,jestem tu gościem a nie gospodarzem :D

#19 MarekJ

MarekJ
  • Modelarz
  • 157 postów

Napisano 04 styczeń 2007 - 23:36

Marek chyba próbował wzmocnić goleń podwozia bo miałem taki zamocowany od spodu sprężysty drut chyba fi 5 mm , orginalnie chyba tego nie ma ? kawał blachy a jednak zrobił taki patent czyli musiał mieć ku temu powód?

Miękkie podwozie trochę się rozkracza przy twardym przyziemieniu. Ma to swoje dobre strony, oszczędza konstrukcję modelu. Zapewne podobne rozwiązanie ze wzmocnieniem podwozia zastosowałem z w swoim Piperku. Zresztą tak przewidywał plan. Do blaszanego podwozia jest dodane jakby normalne, drutowe. Razem tworzy to niezwykle silną konstrukcję, zapewniajacą spężystość i wytrzymałość. Muszę Marka o to zapytać, czy rzeczywiście była taka potrzeba bo oryginalna duralowa goleń wydaje sie być raczej solidna.

Jakie serwa montujecie do takich modeli?

Na wysokości pracują dwa serwa HS 475HB, kierunek i lotki to HS 635 HB. Radzą sobie z powodzeniem w Piperku to i tu będą wystarczająco mocne.

#20 marcin133

marcin133
  • Modelarz
  • 148 postów

Napisano 04 styczeń 2007 - 23:21

Malowanie bardzo fajne !! Jakie serwa montujecie do takich modeli? Jak silne muszą być?