Jump to content

Super Decathlon, tartak z Dynaflite


MarekJ

Recommended Posts

Witam,

 

Od pewnego czasu dłubię całkiem spory modelik. Jest to Super Decathlon z firmy Dynaflite. Zestaw typu tartak więc roboty sporo. Model ma prawie 230 cm rozpiętości. Napędzany będzie silnikiem benzynowym ZDZ40. Przewidywana waga do lotu - ok. 7 kg. Aktualnie model jest prawie skończony w stanie surowym. Muszę wymontować silnik z Pipera aby go przypasować. Nie bardzo mam na to ochotę bo chciałem jeszcze polatać Piperkiem w zimę przy sprzyjającej pogodzie. Może się skuszę na kupno jakiegoś chińczyka albo silnik z piły spalinowej (widziałem ostatnio piły z silnikiem 1.9 kM po 318 zł). Do Pipera to w zupełności wystarczy.

Poniżej kilka fotek aktualnego stanu modelu.

1.jpg

2.jpg

3.jpg

4.jpg

Link to comment
Share on other sites

To można sprawdzić dopiero po zamontowaniu silnika. Ale przy ZDZ 40 nie będzie problemu. Ten model był projektowany pod nieco mniejszy silnik. Podobny model był już zbudowany przez kolegę i z takim właśnie silnikiem nie było problemów. Właściwy ść można uzykać przemieszczając tylko wyposażenie.

Link to comment
Share on other sites

Ja odbudowalem taki model tzn. dorobiłem przód kadłuba ,tył kadłuba od skrzydła był cały.,z chińską benzyną 40 SC nie wychodzi tak jak w planie za daleko w tyle przesunięcie wszystkiego na max. do przodu + wyjęcie trzech serw z ogona i prowizoryczne wstawienie na podłodze na miejscu drugiego fotel przesuwa SC w okolice tego co na planie ale to ciągle jeszcze na nieoklejonym modelu. Zaczynam kombinować i dlatego moje pytanie.

Link to comment
Share on other sites

:D:D:D Na to wygląda. Znam ten model bardzo dobrze, Marka zresztą też. Nie słyszałem od niego o problemach z wyważeniem przy tym silniku. Model rzeczywiście fajnie lata. Wygląda na trenerka a można kręcić nim pełną akrobację.

Nie pamiętam ile waży teń chińczyk (chyba testowałem pierwszy egzemplarz tego silnika z Nastika), może jest lżejszy od ZDZ. Pamiętaj, że porządny kołpak (łatwo go dodatkowo dociążyć) waży ze 100g. a to jest na samiutkim dziobie. Poza tym, z mojego doświadczenia wynika, że w fabrycznych zestawach ść jest podawany zwykle bardzo asekuracyjnie. Ja zazwyczaj mam znacznie dalej do tyłu niż zaleca producent. Czasami są to naprawdę duże różnice.

Jak tylko zamontuję silnik to dam znać jak to u mnie wstępnie wygląda.

Link to comment
Share on other sites

Czy masz może plany tego modelu? I czy mógłbyś je jakoś zeskanować (u mnie można takie rzeczy robić, tzn. wielkoformatowe skany) bo przymierzam się do decathlona ale jakiegoś mniejszego, tak koło 1,20 - 1,40, bo mam silniczki 3,5Irvine i 6,5 ASP i wypadałoby któryś ulotnić ;)

Link to comment
Share on other sites

Silnik waży ok 1,5 kg wg, Nastika bo ja go jeszcze nie ważyłem.Zobaczymy jak to Ciebie wypadnie.

Ja też widziałem jak to lata na zlocie w Pile nawet kawałek nagrałem na kamerze trochę na ten model zachorowałem.

Wybrałeś jakiś schemat malowania ? bo ja chyba powielę schemat Marka i wtedy zmienię nazwę na Super Decathlon v.2 lub

Super Decathlon-reaktywacja :D

Link to comment
Share on other sites

Zaskoczyłeś mnie. Jak to wygląda w świetle poniższej Twojej wypowiedzi?

 

Co do tej aukcji - ten użytkownik po raz kolejny sprzedaje lewe plany ze strony Profili. Po raz kolejny to zgłosiłem. To pospolite chamstwo, nie mówiąc już o tym że kradzież.

Przecież te plany ktoś opracował i ma nadzieję na tym zarabiać. Ja je kupiłem wraz modelem.

Link to comment
Share on other sites

Ja to doskonale rozumiem. Tyle że ja nie mam zamiaru na nich zarabiać, ani budować takiego samego modelu. Potrzebuję dokładnych rysunków, dokładniejszych niż mam, żeby opracować własny plan. Jedyne czym dysponuję to trzu rzuty wielkości kartki A4 :( W sumie, to potrzebne mi kilka przekrojów oraz rzuty boczne i z góry... Szukam w necie od dłuższego czasu i znaleźć nie mogę...

 

Nie chciałem zostać źle zrozumiany, przepraszam.

Link to comment
Share on other sites

Ale namawiasz mnie do łamania praw autorskich. :(

No dobra, troche to pisałem z przekorą aby pokazać "jak zmienia się punkt widzenia w zależności od punktu siedzenia" :D. Jak skończę model to wrócimy do tematu. W moim przekonaniu nie robię nic złego udostępniając plan koledze. Choć nie do końca może jest to całkiem moralne. Ale w końcu zapłaciłem za niego i nie zarabiam na tym :D .

Link to comment
Share on other sites

Na tej stronie nie byłem muszę obejrzeć.

Z Markiem na temat modelu nie pisałem .

W sumie to powinienem go już dawno skończyć i oblatać na nowo ale nie zdążyłem na wiosnę 2006 a potem już miałem zastój i jeszcze coś na warsztacie.

Marek chyba próbował wzmocnić goleń podwozia bo miałem taki zamocowany od spodu sprężysty drut chyba fi 5 mm , orginalnie chyba tego nie ma ? kawał blachy a jednak zrobił taki patent czyli musiał mieć ku temu powód?

Link to comment
Share on other sites

Marek chyba próbował wzmocnić goleń podwozia bo miałem taki zamocowany od spodu sprężysty drut chyba fi 5 mm , orginalnie chyba tego nie ma ? kawał blachy a jednak zrobił taki patent czyli musiał mieć ku temu powód?

Miękkie podwozie trochę się rozkracza przy twardym przyziemieniu. Ma to swoje dobre strony, oszczędza konstrukcję modelu. Zapewne podobne rozwiązanie ze wzmocnieniem podwozia zastosowałem z w swoim Piperku. Zresztą tak przewidywał plan. Do blaszanego podwozia jest dodane jakby normalne, drutowe. Razem tworzy to niezwykle silną konstrukcję, zapewniajacą spężystość i wytrzymałość. Muszę Marka o to zapytać, czy rzeczywiście była taka potrzeba bo oryginalna duralowa goleń wydaje sie być raczej solidna.
Jakie serwa montujecie do takich modeli?

Na wysokości pracują dwa serwa HS 475HB, kierunek i lotki to HS 635 HB. Radzą sobie z powodzeniem w Piperku to i tu będą wystarczająco mocne.

Link to comment
Share on other sites

Malowanie bardzo fajne !! Jakie serwa montujecie do takich modeli? Jak silne muszą być?

Ja Ci nie odpowiem bo nie bo to nie mój temat nie będę śmiecił,jestem tu gościem a nie gospodarzem :D

Link to comment
Share on other sites

Więc serwa te są zbliżone parametrami do serw Tower Pro SG-5010 wiem Marku że użytkujesz te serwa i masz o nich dobre zdanie ale czy rzeczywiście możnaby się pokusić na takie serwa do takiego modelu? Czy mogą one zastąpić droższe serwa np. podane przez Ciebie Hitec`i? Jak Ty to oceniasz?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.