Skocz do zawartości


Zdjęcie

Projekt Spirit


Ten temat został zarchiwizowany. Oznacza to, że nie możesz dodać do niego odpowiedzi.
78 odpowiedzi w tym temacie

#61 malinn

malinn
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 09 styczeń 2007 - 09:52

Ciekawe jak to skrzydełko bedzie latać i ile wyjdzie do lotu. Jakie będzie obc.powierzchni nośnej?

Co do foli na laminacie -to może pomoże odtłuszczenie laminatu i na to dopiero folia na żelazko.

Podejrzewam że Ertmanowi chodziło o to że gdy ty skończysz robić swoje skrzydełko to Erti w tym samym czasie zrobił by takich 10 z depronu czy styro. To takie porównanie pracochłonności projektu.

Sam bym też nierobił takiego skrzydełka konstrukcyjnie (ogólnie nieprzepadam robić nić konstrukcyjnie- szczególnie płatów (bo sie drą i trzaskają w drzazgi) ale twoja konstrukcja jest profesionalna i jest na co popatrzeć.

Oby w lotach też była fajowa.

#62 Pawel_W

Pawel_W
  • Modelarz
  • 133 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 23:00

Bardzo poproszę, zawsze to coś :) Tym bardziej że naszło mnie na latające skrzydło, albo konstrukcyjne albo styro kryte balsą.

#63 rapier

rapier
  • Modelarz
  • 960 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 22:30

MAm niestety tylko ten profil (PW51) jako dxf :(
Oczywiscie moge go Ci podeslac

#64 Pawel_W

Pawel_W
  • Modelarz
  • 133 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 22:10

Czy masz może proifile PW w plikach DAT albo koordynaty? Szukam też profili JWL. Niestety strona twórcy tych profili nie działa :(

#65 alchemique

alchemique
  • Modelarz
  • 7 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 19:49

Masz Arku duuuzo cierpliwości oklejając tak poszczególne żeberka Smile



Przynajmniej sie w bagazniku nie rozwali jak zgrzewke wody na nim polozysz :)

#66 qpa

qpa
  • Administrator
  • 1304 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 19:38

Masz Arku duuuzo cierpliwości oklejając tak poszczególne żeberka :)


a miał być tylko model bagażnikowy do polatania blye gdzie ......

:wink:

#67 rapier

rapier
  • Modelarz
  • 960 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 19:29

Wiesz o co mi chodzi :P

Nie niestety nie wiem :(
Modelik sie wlasnie pokrywa.Czy ktos zna sposob oprocz prymolu aby solarfilm lepiej kleil sie laminatu?

#68 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 19:08

Wiesz o co mi chodzi :P

Dostałeś zamówienie z Havla ??

#69 rapier

rapier
  • Modelarz
  • 960 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 19:05

pracuj dalej oby ci tylko życia starczyło

Czyzbym wyczuwal ironie? :D

#70 ertman_176

ertman_176
  • Modelarz
  • 34 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 18:51

Widze kawałek dobrej roboty - pracuj dalej oby ci tylko życia starczyło ... :D

#71 hubert_tata

hubert_tata
  • Modelarz
  • 631 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 18:38

czemu w takim razie fotki Huberta ktore sa na tym samym serwerze sa jednak widoczne??? :?

Nie wszystkie, niektóre musiałem poprzenosić, nie wiem od czego to zależy :D

#72 rapier

rapier
  • Modelarz
  • 960 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 18:11

Zmienilem serwerek i widac :D
A tak wygladaja juz gotowe nakladki weglowe na zeberkach.
Podobnie jak dzwigary nakladki sa z jednokierunkowej tkaniny weglowej o TCU 125
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Zastanawiam sie czy robic do z balsy 2mm zalaminowanej tkanina szklana 20g/m2 podcisnieniowo, czy tez ta sama technika z depronu 3mm

#73 qpa

qpa
  • Administrator
  • 1304 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 17:22

o to jest pytanie :lol:

#74 rapier

rapier
  • Modelarz
  • 960 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 16:42

czemu w takim razie fotki Huberta ktore sa na tym samym serwerze sa jednak widoczne??? :?
http://www.szabatows...t=163&start=345

#75 qpa

qpa
  • Administrator
  • 1304 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 15:11

Arek Twoich fot nie widać bo sa u Alexa i jako wyświetlane działają tylko na tamtym serwerze. Po prostu dawaj same linki :)

#76 Artur z kołobrzegu

Artur z kołobrzegu
  • Modelarz
  • 23 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 14:46

hehe czyli ja byłem na 2 miejscu z moja pomarańczą . Zaliczyłem piękne drzewko 8) malin wstaw fote będzie ku przestrodze :lol:

#77 rapier

rapier
  • Modelarz
  • 960 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 11:31

Nie wiem czemu nie widac fotek bo na innym forum sa widoczne, a przynajmniej ja je widze ;-)
Dokladnie..to bedzie latajace skrzydelko podobnie jak boomer

#78 malinn

malinn
  • Modelarz
  • 12 postów

Napisano 08 styczeń 2007 - 09:55

Witam. Ja mam taki model to bobolink z arthobby. Jest bardzo poręczny ma 1m i do sal i dlg dobry. Sprawdza się znakomicie i ma lotki krawędziowe.

Szkoda że niewidać fot twojego modelu powyżej?

Co do latania na małym zboczu to smiało moge powiedzieć że robienie modelu bez lotek w tym celu jest całkiem bez sensu -wg mnie.



Na małym zboczu i gdy powiedzmy wieje mały wiatr ciasne zakręty i latanie przy krawedzi zbocza to podstawa i bez lotek cieńko to widzę.

Wczoraj latałem z kumplami na wydmach-3-4m wysokich. Wiało słabo i tylko mój bobolink mial lotki. Oprócz mnie latały 1,2m - bez lotek i spark 1m z v sterem.

Mój ważył 365g -14dm2 , spark ważył 250g i 1,2m -koło 350g.

Teoretycznie spark powinien przy takim wietrze sobie radzić najlepiej bo był najlżejszy i najlepiej wykonany z naszych modeli. Jednak tak niebyło bo zabrakło mu lotek do ciasnych nawrotow i latania przy samej krawędzi.

W rezultacie spark latał najsłabiej - jego v ster i zwrotność jest do bani(mimo że reszta całkiem fajna). Lepiej latał od niego nawet model 1,2m z klasycznym ogonem, a mój bobol utrzymywał się najdłużej.

To też kwestia wprawienia pilota i odrgywa on tu dużą rolę.

Jednak namawiam do lotoczek w takim modeliku na małe zbocze bo napewno się one przydadzą.

Moje zdanie jest takie że lepiej mieć model taki (1-1,2m) z lotkami i samym sterem wysokości niż z sterem kierunku i bez lotek :wink:


Dopiero teraz foty zobaczyłem (wcześniej niedziałały). WIdze że to ma być latające skrzydło a nie klasyczny szybowiec jednak.

Zapowiada się ciekawie całkiem :wink:

#79 rapier

rapier
  • Modelarz
  • 960 postów

Napisano 07 styczeń 2007 - 23:05

Ostatnio mam coraz mniej czasu na budowanie modeli. Jednak od czasu do czasu calkiem przypadkiem czlowiek znajduje sie w miejscu gdzie az prosilo by sie miec przy sobie jakis modelik np. po drodze trafia sie jakies zbocze ktore chcialo by sie sprawdzic badz kawalek laczki a modelu brak :(.
Inspirowany modelem boomer i alula postanowilem zrobic cos podobnego ale ze epp jest dla mnie pomimo wielu jego zalet po prostu brzydkie wiec postanowilem zbudowac cos klasycznie - z balsy.
Z zalozenia ma to byc modelik stale wozony w bagazniku ;-) do latania na malych zboczach i startu metoda SAL
No wiec troszke danych :
Nazwa robocza - Spirit
Rozpietosc - 850mm
Dlugosc - jeszcze nieznana i podyktowana zastosowanym statecznikiem
Dzwigary- 1 pret weglowy + 2 sosnowe 2/5 z nakladkami z jednokierunkowej tkaniny TCU 125
Profil - PW51
Poki co wyglada to tak:
widok z gory
Dołączona grafika
Widok od strony podbrzusza
Dołączona grafika
Nastepny krok to zrobienie weglowych nakladek na zeberkach ale to juz jutro.
Poki co modelu jeszcze nie wazylem ale wychodzi dosc lekko. Musze jeszcze zalaminowac centralna czesc skrzydelka aby przy ladowaniu akumulatory nie wyprzedzily modelu i nie nie opuscily modelu w efektowny acz destrukcyjny sposob . Zasilanie przewidziane to pakiecik 4xKAN 350mAh do tego 2x HS 55