Skocz do zawartości

Duuuża termika!


tom000

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś przez własną głupotę o włos a straciłbym ostatni mój model :? (pozostałe dwa rozbiłem przez wredną usterkę w aparaturze). Aparatura już drugi raz poszła do naprawy gwarancyjnej a mi został tylko stary cztero kanałowy sprzęt. Pogoda dziś piękna więc zamontowałem wszystko w szybowcu(lotki, SW i SK) niemiałem żadnych klapolotek ani aktywnych mixerów(sprzęt nie pozwalał). NO więc odpalam silnik i w górę. Model wystartował bardzo łagodnie ale już po ok minucie była tylko biała kropka(dawniej żeby wynieść go na rozsądną wys musiałem spalić cały zbiornik). Trzeba było model szybko sprowadzić niżej więc musiałem go łagodnie spikować, ale ten nie chce lecieć w dół bo tak nosi. No więc oddałem ster wys. jeszcze bardziej jednoczesnie skręcając lotkami(nie widziałem wszystkiego wyraźnie bo tak był wysoko) Po chwili zobaczyłem że z modelu odpadło coś białego( myślałem że kawałek folii zerwało) ale za jakąs sekundę usłyszałem trzask:evil:(dopiero wtedy doleciał dźwięk) Straciłem kontrolę nad lotkami i kierunkiem :!: Model z bardzo dużej wysokości opadał łagodnym korkociągiem a ja mogłem tylko robić psełdo akrobacje żeby wytracić prędkość(model spadał kilka minut a ja w tym czasie myślałem: czym ja teraz ku.... bede latał :x ) Wycelowałem szczęśliwie tak że model wylądował blisko mnie. Przy dość małej prędkości zrobił cyrkla. Okazało się że uszkodzeń brak :rotfl: .pół godziny szukałem jednej lotki, druga gdzieś przepadła ale to nie problem zrobić nową. Zawiasy były wklejone mocno na żywicy ale nie były zabezpieczone szpilkami. Poczekam teraz z lataniem aż przyślą mi aparaturę z gwarancji(mam nadzieje że w końcu to naprawią :crazy: ). Teraz już wiem żeby nie latać szybowcem bez czegoś co pogarsza jego właściwości lotne!

Oto fotki:

f74d0614e56e80c7.jpg

3ca265dcd30f4346.jpg

790e573ea6487adc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 40
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Najpewniej jest to wykres z jakiegoś cudeńka pitlaba :) Ta zielona krzywa pokazuje jak ładnie i regularnie łapał kominy(wykres wysokości to czasu).Zielona krzywa to wykres napięcia , środkowa to prędkość pionowa, Krzywa fioletowa i niebieska to temperatura(nie wiem czemu dwie temperatury, pewnie mierzone w dwóch miejscach).Niestety nie mogę się domyślić co to ta błękitna chmura. Bez wariometru takie latanie raczej się nie uda:( Kolego Pitlab jakie vario proponujesz....:?: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, a co powiesz na taką termike:

Obrazek

 

Po wyholowaniu na 200m 1,5 godziny lotu, zaliczony pułap 1084m i bezpieczny powrót na ziemię. Model to czeski Thermic Dream (3m)

 

Też zastanawiałem się nad zamontowaniem vario w Thermiku Dream.

Trochę tam niestety mało miejsca.

Fakt, że model lata pięknie.

 

A wykres pochodzi ze SkyAssistanta produkcji Piotra.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Tak, Marek ma rację, to jest wykres zarejestrowany w SkyAssistancie. Więcej zarejestrowanych lotów można znaleźć na forum SkyAssistanta.

Przy okazji rozbijania modeli: średnio 1/3 pilotów znajduje jakieś nieprawidłowości w instalacji po zainstalowaniu SkyAsistanta. Objawia się to zwykle w krótkotrwałych spadkach napięcia raportowanych przez urządzenie. Zwykle decydują się na wyrzucenie wyłączników, lub zmianę złącz. W jednym przypadku o jakim wiem trzeba było rozebrać odbiornik i zrobić mostek na liniach zasilania, bo były połączone cienką jak nitka ścieżką.

Być może dlatego wiem tylko o 4 kraksach modeli z wariometrem w sytuacji gdy lata już ponad 120 egzemplarzy.

 

Krzywa fioletowa i niebieska to temperatura(nie wiem czemu dwie temperatury, pewnie mierzone w dwóch miejscach).

Dokładnie. Linia niebieska to czujnik zewnętrzny mierzący temperaturę powietrza poza kadłubem a fioletowa linia to czujnik wewntęrzny wbudowany w urządzenie służący do kompensacji temperaturowej pomiaru wysokosci i częstotliwości pracy nadajnika.

Widać że przed startem temperatura obu czujników była zbliżona, potem po wyholowaniu w górę w kadłubie zrobiło się cieplej (od pracy silnika i pakietu) i stopniowo tempertura spadała wyrównując się z zewnętrzną. Widać że temp. zewnętrzna znacznie lepiej reaguje na zmiany wysokości.

 

Niestety nie mogę się domyślić co to ta błękitna chmura.

To jest korelacja wysokości i temperatury powietrza. Na osi X jest temperatura, na osi Y wysokość. Pokazuje adiabatyczny spadek temperatury w atmosferze. Im większy gradient temperatury, tym bardziej prawdopodobna jest silna termika. Graniczna wartość przy jakiej jakiekolwiek noszenie ma szansę jest pokazane jako cienka błękitna linia zaczynająca się od lewego górnego rogu wykresu. Reprezentuje ona wartość -0,7°C/100m. Na wykresie widać że wyznaczona linia trendu sugeruje znacznie więcej, dlatego tak ładnie nosiło ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rogi23 Aparatura to eclipse7. RAz już ją oddałem na gwarancje i pan "serwisant" stwierdził że coś źle musiałem ustawić. Odkryłem ostatnio że coś niełączy przy module nadawczym i to było przyczyną kraks. Zarządałem od sklepu wymiany na nową(ciekawe co z tego wyjdzie). Puki niedostane odpowiedzi nie chce robić ani sklepowi ani serwisowi anty reklamy dla tego nie podam ich nazwy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aparatura to eclipse7. RAz już ją oddałem na gwarancje i pan "serwisant" stwierdził że coś źle musiałem ustawić. Odkryłem ostatnio że coś niełączy przy module nadawczym i to było przyczyną kraks. Zarządałem od sklepu wymiany na nową(ciekawe co z tego wyjdzie). Puki niedostane odpowiedzi nie chce robić ani sklepowi ani serwisowi anty reklamy dla tego nie podam ich nazwy

 

HEJ to ja powiem i zgadne w 100% :D

 

Aparatura jest z RIKU.PL i masz te same przejścia co ja miałem 2 lata temu.

 

Moja aparatura była u nich 3 razy i za każdym razem była sprawna, ale tylko w ich mniemaniu. Dopiero 4 wizyta osobista i krótka wymiana zdań dała efekt zadowalający. Grzecznie poprosiłem o wysłanie jej do Producenta i jesli wróci niech się podpiszą pod pozytywną opinią obiema "rencyma". Następnie RIKU da swojego najlepszego pilota i swój najdroższy model wsadzą moją aparaturę i pójdziemy latać w ich najlepsze miejsce. No i po takim ustaleniu aparatura nie wracała 4 tygodnie z Niemiec i RIKU jako dobry sprzedawca wyszedł z propozycją zwrotu pieniędzy. Fakt straciłem na tym 550zł ale lepsze to i moje aktualne MC19 niż męczyć się z Hickiem :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No prawie w 100% :) Hiteca w polsce serwisuje riku ale aparaturę kupiłem w innym sklepie. Co do taktyki wybrałem bardzo podobną motyl :mrgreen: Tez teraz myśle o MC19 ale mam już kilka odbiorników hitec i pewnie ich też musiałbym sie pozbyć bo nie współpracują z MC19(chyba). Co do Eclipse7 to zdania są bardzo podzielone bo często też słysze że ludzie zachwalają ,ja niestety już się zraziłem :evil: . Zobaczymy co zadecydują w sklepie X

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam już kilka odbiorników hitec i pewnie ich też musiałbym sie pozbyć bo nie współpracują z MC19(chyba).

Witam.Mam MC15 i poza odbiornikami JR z orginalnymi kwarcami mam dwa odbiorniki Hiteca z kwarcami Jeti i dwa E-sky też z kwarcami Jeti i wszystko chodzi super.Z MC19 też będą pracować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, a co powiesz na taką termike:

Obrazek

 

Po wyholowaniu na 200m 1,5 godziny lotu, zaliczony pułap 1084m i bezpieczny powrót na ziemię. Model to czeski Thermic Dream (3m).

Ten lot wykonał jeden z kolegów z Finlandii

 

Ten kolega musiał mieć bardzo dobry wzrok lub modle bardzo dużych rozmiarów. Już prawdziwy szybowiec na wysokości 1 km to malutki krzyżyk. Ja osobiście nie przekraczam 200 no może 300m.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkryłem ostatnio że coś niełączy przy module nadawczym i to było przyczyną kraks.

Bardzo często w Hiecach wyłamuje się z płytki złącze akumulatora. Na pierwszy rzut oka tego nie widać - złącze nadal siedzi twardo i kontaktuje, ale po rozkręceniu aparatury i przyjrzeniu się lutom widać uszkodzenia, a niekiedy przy ruszaniu przestaje łączyć. Najlepiej na wszelki wypadek potraktować złącze lutownicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Model to czeski Thermic Dream (3m).

Ten kolega musiał mieć bardzo dobry wzrok lub modle bardzo dużych rozmiarów. Już prawdziwy szybowiec na wysokości 1 km to malutki krzyżyk. Ja osobiście nie przekraczam 200 no może 300m.

 

Model miał taki jak wyżej a tego dnia jak mówił była bardzo dobra pogoda do lotów na dużch wysokościach: na niebie były szare chmury na wysokim pułapie przez co biały model wyraźnie się odcinał od tła. Tak czy inaczej jest to niezły wyczyn na miarę doświadczonego pilota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bo nie współpracują z MC19(chyba)

 

a dlaczego maja nie współpracować ?? PPM to standard wszystkich aparatur, dopiero PCM i jemu podobne są przypisane dla danej firmy.

 

Ja osobiście nie przekraczam 200 no może 300m.

 

Takei wysokości to osiągam ze strzału z gumy lub wyciągarki, mało tego 350m osiągnąłem elektrykiem 1m :D więc nie jest to jakaś straszna wysokość :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez teraz myśle o MC19 ale mam już kilka odbiorników hitec i pewnie ich też musiałbym sie pozbyć bo nie współpracują z MC19(chyba). C

 

hmmm.. a cóż to za herezje obywatelu siejecie? ;)

Jest to FM? Jest! Jest to PPM? Też jest! Co więc ma nie działać? :)

OK, w trybie PCM juz bywa różnie, ale w PPM wszystko chodzi. Mam MC19 (chyba jeden z pierwszych w Polsce egzemplarzy).

Jeśli ją kiedyś zmienię, to na wyższy model Graupnera :)

Brać i nie pytać! ;)

aaa.. i nie pozbywać się odbiorników. Wszystko będzie działać.

 

A co do Thermika Dream - wczoraj ugotowałem w nim pakiet, co nie przeszkodziło w wykonaniu półgodzinnego lotu :) Ten model się klei do powietrza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.