Skocz do zawartości


Zdjęcie

Modelarskie turbiny odrzutowe


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
409 odpowiedzi w tym temacie

#21 GiulioN

GiulioN

    'bout dat FPV life

  • Modelarz
  • 1191 postów
  • Age: 22
  • GG:
  • SkądWodzisław Śląski
  • Imię:Giulio

Napisano 01 December 2011 - 19:41

W jakim sensie?
  • 0

#22 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 762 postów
  • Age: 47
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 01 December 2011 - 19:36

Może te kilkanaście lat temu nie umiano sobie poradzić z mocami napędów odrzutowych i mechanizacja skrzydła też była uboga i musiały tak szybko latać...... :crazy:


Darku, w latach kiedy powstał rzeczony artykuł ,turbiny modelarskie wyszły dawno z powijaków ,ale nawet te pierwsze miały dość dobry stosunek ciągu do masy. Odnośnie mechanizacji skrzydeł jesli już musi być to wystarczają klapy. :wink:

Giulio zaskakujesz mnie ... :shock:
  • 0

#23 GiulioN

GiulioN

    'bout dat FPV life

  • Modelarz
  • 1191 postów
  • Age: 22
  • GG:
  • SkądWodzisław Śląski
  • Imię:Giulio

Napisano 29 November 2011 - 13:22

Kilkanascie lat temu pewien człowiek (autorytet w dziedzinie elektroniki) w miesieczniku Modelarz napisał " ..modele z napedem odrzutowym nie latają ponizej 100km/h.."

To było przy artykule o węglowych turbinach. Dodał też, że należy zrobić przynajmniej 50 lotów z prędkością 250km/h lub większą
  • 0

#24 darek.3333

darek.3333
  • Modelarz
  • 1637 postów
  • Age: 52
  • SkądWarszawa
  • Imię:Darek

Napisano 29 November 2011 - 10:48


Kilkanascie lat temu pewien człowiek (autorytet w dziedzinie elektroniki) w miesieczniku Modelarz napisał " ..modele z napedem odrzutowym nie latają ponizej 100km/h.." Pamietam to bardzo dobrze bo dało mi to do myślenia ,dziś się z tego śmieje :D


Może te kilkanaście lat temu nie umiano sobie poradzić z mocami napędów odrzutowych i mechanizacja skrzydła też była uboga i musiały tak szybko latać...... :crazy:
  • 0

#25 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 762 postów
  • Age: 47
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 28 November 2011 - 20:45

Racja(:
Z całą pewnością tego typu modele napędzane tymi właśnie silnikami, czy jak w temacie turbinami, osiągają takie prędkości, że lepiej postrugać na początku coś w epp, później w balsie z silniczkami elektrycznymi i to zakupionymi w Chinach, a dopiero później zabierać się za konkrety. Wiem, albo wydaje mi się, że tak właśnie jest, że opanowanie szybkiego i skomplikowanego, ze względu na ilość sterowanych elementów, jest kwestią trochę albo całkowicie długotrwałych ćwiczeń i utrwalenia sobie pewnych nawyków.

Nic bardziej mylnego,model z napędem odrzutowym może latać ,ladować naprawdę bardzo wolno...A odnośnie sterowanych elementów, w modelu HOTSPOT miałem trzy serwa z czego jedno obsługiwało kółko przednie...

Kilkanascie lat temu pewien człowiek (autorytet w dziedzinie elektroniki) w miesieczniku Modelarz napisał " ..modele z napedem odrzutowym nie latają ponizej 100km/h.." Pamietam to bardzo dobrze bo dało mi to do myślenia ,dziś się z tego śmieje :)
  • 0

#26 daan

daan
  • Modelarz
  • 227 postów
  • Age: 41
  • SkądOleśnica
  • Imię:Daniel

Napisano 28 November 2011 - 20:29

Racja(: Z całą pewnością tego typu modele napędzane tymi właśnie silnikami, czy jak w temacie turbinami, osiągają takie prędkości, że lepiej postrugać na początku coś w epp, później w balsie z silniczkami elektrycznymi i to zakupionymi w Chinach, a dopiero później zabierać się za konkrety. Wiem, albo wydaje mi się, że tak właśnie jest, że opanowanie szybkiego i skomplikowanego, ze względu na ilość sterowanych elementów, jest kwestią trochę albo całkowicie długotrwałych ćwiczeń i utrwalenia sobie pewnych nawyków.
  • 0

#27 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 762 postów
  • Age: 47
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 28 November 2011 - 20:14

Można też np. filmik (z dziwiękiem) wrzucić :rotfl: A odnośnie tego rodzaju napędu coraz tańszy jest ,tylko ten kurs euro :crazy:
  • 0

#28 daan

daan
  • Modelarz
  • 227 postów
  • Age: 41
  • SkądOleśnica
  • Imię:Daniel

Napisano 28 November 2011 - 20:06

Na forum użytkownicy porozumiewają się za pomocą literek pisanych na klawiaturze, a czytanych przez drugich na monitorach i o ile dobrze wiem twórcy nie wprowadzili możliwości zrobienia jakiegokolwiek hałasu hehehehe, za parę latek jak nauczę się NIE ROZBIJAĆ modeli latających, to chyba zrobię coś na tego rodzaju napęd, a przynajmniej zawszę będę chciał. Pzdr.
  • 0

#29 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 762 postów
  • Age: 47
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 28 November 2011 - 18:10

Co tu cisza taka ? :roll:
  • 0

#30 rafał .k

rafał .k
  • Modelarz
  • 271 postów
  • Age: 43
  • SkądChorzów
  • Imię:Rafał

Napisano 15 November 2011 - 08:19

pare lat temu to oglądałem no fajny
  • 0

#31 Olecki75

Olecki75
  • Modelarz
  • 492 postów
  • Age: 41
  • SkądKatowice
  • Imię:Olek

Napisano 14 November 2011 - 22:35

No i proszę mini Pegasusa też zrobili Wygląda mi to już na konstrukcję dwuprzepływowa.
  • 0

#32 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 762 postów
  • Age: 47
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 04 November 2011 - 18:57

Wstępnie brana jest pod uwagę któraś z poznańskich konstrukcji.

Z tego co wiem to poznańska konstrukcja jest jedna.
Kamils, niestety nie znam turbin produkcji czechów i słowaków , znam natomiast konstrukcje niemieckie i te bym brał pod uwagę.
  • 0

#33 Kamils

Kamils
  • Modelarz
  • 3 postów

Napisano 04 November 2011 - 17:56

Może się nie jasno wyraziłem. Nie chodzi mi o to jak powinna taka hamownia wyglądać. To w miarę już mam przemyślane. Poszukują konkretnych modeli silników, z których jeden przez uczelnie zostanie zakupiony i będzie badany na tej hamowni. Z samym tematem pracy może to nie ma wiele wspólnego, ale dostałem polecenie od promotora, więc staram się znaleźć na ten temat trochę informacji. :D
  • 0

#34 stan_m

stan_m
  • Modelarz
  • 545 postów
  • Age: 56
  • SkądSokółka, Dęblin, Warszawa
  • Imię:Stanisław

Napisano 04 November 2011 - 10:31

Witam. Jestem studentem politechniki z wrocławia, a konkretnie inżynierii lotniczej w trakcie tworzenie pracy dyplomowej. Moim zadaniem jest zaprojektowanie hamowni dla modelarskiego silnika odrzutowego. Wszystko wskazuje na to, że projekt ten doczeka się swojej fizycznej realizacji. Dlatego poważnym problemem jest wybór silnika, która ma być przedmiotem badań. W związku z tym, że promotor ma dużo innych zajęć, muszę przygotować parę propozycji. W związku z tym, że ma być on zakupiony przez publiczną uczelnie kluczowa jest cena oraz trwałość. Gabaryty i osiągi grają drugorzędną rolę. Wstępnie brana jest pod uwagę któraś z poznańskich konstrukcji. Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie w tym względzie. Słyszałem o konstrukcjach naszych południowych sąsiadów (czechów lub słowaków) . Czy ktoś coś o nich wie? Jakieś namiary na stronę internetową?
Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

Hamownia turbinowych silników odrzutowych w rzeczywistosci to obiekt budowlano-techniczny o specjalnej konstrukcji i wyposażeniu. Nie wiem o jakie odwzorowanie chodzi.
W wersji miniaturowej proponuję skupić się na następujących zagadnieniach:

- montaż silnika do próby(tzw. stoisko z węzłami mocowania)
- instalacja rozruchu silnika (w rzeczywistości wyodrębniona zapewniająca np. rozruch pozorny, przedmuch)
- instalacja torów pomiarowych (obroty wirnika,temperatura przed i za turbiną, temperatura gazów wylotowych, ciśnienia przed i za sprężarką, rejestracja drgań, czas dobiegu)
- rejestracja parametrów silnika (warto opracować program pt."Rozkład pola temperatur modelarskiego silnika turbinowego")
  • 0

#35 Kamils

Kamils
  • Modelarz
  • 3 postów

Napisano 03 November 2011 - 23:04

Witam. Jestem studentem politechniki z wrocławia, a konkretnie inżynierii lotniczej w trakcie tworzenie pracy dyplomowej. Moim zadaniem jest zaprojektowanie hamowni dla modelarskiego silnika odrzutowego. Wszystko wskazuje na to, że projekt ten doczeka się swojej fizycznej realizacji. Dlatego poważnym problemem jest wybór silnika, która ma być przedmiotem badań. W związku z tym, że promotor ma dużo innych zajęć, muszę przygotować parę propozycji. W związku z tym, że ma być on zakupiony przez publiczną uczelnie kluczowa jest cena oraz trwałość. Gabaryty i osiągi grają drugorzędną rolę. Wstępnie brana jest pod uwagę któraś z poznańskich konstrukcji. Byłbym wdzięczny za jakiekolwiek sugestie w tym względzie. Słyszałem o konstrukcjach naszych południowych sąsiadów (czechów lub słowaków) . Czy ktoś coś o nich wie? Jakieś namiary na stronę internetową? Z góry dziękuję za wszelką pomoc :D
  • 0

#36 RobertK

RobertK
  • Modelarz
  • 762 postów
  • Age: 47
  • SkądGarwolin
  • Imię:Robert

Napisano 28 October 2011 - 19:47

Pawełku,zwróć uwagę również na kanister (ten niebieski) na dole ... :rotfl: Nawiązując do pytania na pw. Jeśli już chcemy kupić turbinę to nową z gwarancją producenta. Dlaczego :?: Bo to się opłaca :mrgreen:
  • 0

#37 ppompka

ppompka
  • Modelarz
  • 1575 postów
  • Age: 21
  • SkądAugustów
  • Imię:Paweł

Napisano 08 October 2011 - 12:41

Zwróćcie uwagę na butelkę z paliwem w tle :)
  • 0

#38 rafał .k

rafał .k
  • Modelarz
  • 271 postów
  • Age: 43
  • SkądChorzów
  • Imię:Rafał

Napisano 08 October 2011 - 11:43

WITAM o tym pisałem wcześniej
  • 0

#39 Major

Major
  • Modelarz
  • 404 postów

Napisano 26 September 2011 - 09:17

Major, A czy dopalacz ma znaczenie na obroty silnika? Zawsze mi się wydawało że jest to wtryskiwanie dodatkowego paliwa już za turbiną.

A czy ja powiedziałem ze to przez dopalacz ???? Odstaw te dopalacze lepiej ;)
  • 0

#40 rafał .k

rafał .k
  • Modelarz
  • 271 postów
  • Age: 43
  • SkądChorzów
  • Imię:Rafał

Napisano 25 September 2011 - 12:24

popaczcie na to
  • 0


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych